Jump to content

Recommended Posts

Salut, sunt un incepator (Cu doar doua sezoane la activ pe o motocicleta de A1). In viitorul apropiat voi trece la categoria A2 si ca multi altii am o decizie de luat "Ce motocicleta sa-mi aleg pentru urmatorii ani?" 
Eu (personal) cred ca motocicleta pe care te asezi zilnic(sau ocazional) trebuie sa te satisfaca din toate punctele de vedere, de la nivelul de comfort pe care ti-l ofera, siguranta, modul in care merge, ciclistica, etc... pana la sunet si desigur si aspect

Ma gandesc la achizitionarea unei motociclete de  "limitata" intrucat sa fie "incadrata" la A2. Va rog nu-mi sariti in cap ca nu se poate face asa ceva in Romania si lasati criteriile astea " Motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale."(le-am citit de n ori). De asemenea respect sfatul "batranilor" si inteleg de ce spun ei ce spun dar ii rog si pe dansii sa nu preseze prea mult cu lucrurile legate de siguranta si asteptat(pana la 20), statistici despre accidente facute pe motoare (precum CBR600; R6; GSXR) etc.. 

In topicul aceste ii rog pe cei care au trecut prin aceasta situatie sa-mi spuna/sa discutam putin despre cum au trecut acesti 2 ani in care permisul si motorul nu se intelegeau prea bine. (Opriri efectuate de politisti sau alte lucruri). Multumesc anticipat!:)

Edited by Cotiga Alexandru
Link to post
Share on other sites

@leopold Sincer nu stiu cam ai dreptate, Daca politistul care te verifica stie cate ceva despre motoare te prinde indiferent ca ai A1 sau A2. Dar totusi e o chestie de fatada in momentul in care esti oprit de politisti mai putin informati/pregatiti in domeniul asta. Oricum nu sunt 100% sigur ca am sa aleg un motor de A, am auzit ca exista modele mai vechi de Hornet care pot fi limitate(legal) pentru A2 (nu stiu daca este adevarat sau fals) dar daca as gasi un asemeanea model mi-ar influenta decizia 

Link to post
Share on other sites

Dar de ce te mai gandesti la 600cc, si nu faci aroganta pana la capat si iei direct R1? Sau 'busa? Tot aceeasi bani ii va decarta "taty" sa te scape de aspectele juridice, si/sau tot aceleasi consecinte ar fi in cazul contactului cu planeta.

 

Acum sigur or sa apara unii care vor scrie (complet degeaba) esee de 3 pagini pe tema "dar vai... nu face asta!". Pana la urma, sunt cazuri in care omul doar din greseli invata (daca mai poate...).

 

 

Link to post
Share on other sites

Initiator, povestile cu fatada sunt de fatada. Aproape sigur te prinde - si as zice ca repede - si-o sa dai cu nasul de codul penal. Nu vrei tu o solutie mult mai plina de adrenalina pentru astia doi ani si fara risc de umplut cazierul cu sange? 

 

Ia-ti mobra de circuit si scoate-o de doua ori pe luna la Motorpark si o data la doua luni la Serres sau Hungaroring. Bubuiala pe strada e pentru cocalari. La pista afli repede cat de bine mergi, nu iti face nimeni stanga in fata, asfaltul e intreg si, la o adica, e si salvarea alaturi. 

Faci poze de poze, sunt si gagicute, poti sa pui ce burlan vrei tu iti permiti pe post de esapament, te dai cu slick-uri daca vrei, e plin de track days, si se organizeaza si cateva scoli, chiar ai sansa sa inveti sa mergi mai teapan. Plus ca e misto, daca-ti place asta. De la Ploiesti la AMC faci juma de ora, pana la Adancata o ora jumatate.

 

Nu stiu daca ti-a explicat careva ca daca n-ai categoria corespunzatoare pe strada esti din oficiu in culpa indiferent ce se intampla. Intra unul in tine, esti de vina. Asigurarea nu e valabila, ca n-ai categoria. Cazi si ajungi la spital cu vreo ditai julitura, esti din start in cercetare pentru autoaccidentare - si o sa devina superinteresant cand afla ca n-ai avut categoria. Te loveste unul beat, e culpa comuna - si n-ai asigurare. Te loveste din spate la stop un Porsche si te tranteste pe-un Maserati, esti de vina. Le repari pe banii tai. Nu mai vorbesc daca doamne fereste pocnesti vreo batranica ce traverseaza aiurea... Te gandesti tu cam cum vine treaba...

Link to post
Share on other sites

Lăsați băiatul în pace, nu mai fiți cârcotași! Îi explic eu, pățit pe propria piele, ce se întâmplă și cum decurg discuțille dacă nu corespunde permisul. Dosar penal se întâmplă. În plus, mi-au anulat și permisul de a trebuit să aștept un an  în banca de rezerve, după care am fost trimis la examinare psihologică și alt examen de redobândire. Dar asta se petrecea demult, în 1985, poate acum s-au mai schimbat legile și polițiștii nu mai sunt atât de răi ca altădată. Eh, ce vremuri...

Link to post
Share on other sites
  • Admin
La 24.03.2019 la 2:31, Cotiga Alexandru a spus:

Eu (personal) cred ca motocicleta pe care te asezi zilnic(sau ocazional) trebuie sa te satisfaca din toate punctele de vedere, de la nivelul de comfort pe care ti-l ofera, siguranta, modul in care merge, ciclistica, etc... pana la sunet si desigur si aspect

Crezi prost.

Motocicleta all in one nu exista. Pentru oras un scuter de 250 este ideal, dar nu le are pe celelalte. Cel mai mare confort ti-l ofera un GTL, dar ala nu-i bun in oras. Cea mai frumoasa pare a fi Yamaha R1, dar aia nu-i buna decat pe circuit. Intelegi tu ce vreau sa zic..

La 24.03.2019 la 2:31, Cotiga Alexandru a spus:

De asemenea respect sfatul "batranilor" si inteleg de ce spun ei ce spun dar ii rog si pe dansii sa nu preseze prea mult cu lucrurile legate de siguranta si asteptat(pana la 20), statistici despre accidente facute pe motoare (precum CBR600; R6; GSXR) etc.. 

Pai ce crezi ca iti va spune un motociclist cu experienta, te va indemna sa o arzi ilegal? Lasa figurile pubertine si casca bine urechile la ce ti se spune, e pacat sa dai de belea aiurea.

Uita din start ca vrei sa incepi cu o ilegalitate! Esti tanar si este pacat sa dai de necaz acum, cand nici nu stii pe ce partea sa te urci pe o mobra. Vezi ca ti-au descris colegii mai sus ce te poate astepta.

Doi ani trec repede, cumpara-ti ceva legal, invata sa mergi si gata.

Succes!

Link to post
Share on other sites

am avut un amic care a mers 2 sezoane fara A, doar cu Bul pe un GPZ500.... si mergea bine, mai bine ca multi rideri de-i vad pe strada. Noroc ca nu l-a oprit nimeni. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, l.u.v a spus:

 

Pai ce crezi ca iti va spune un motociclist cu experienta, te va indemna sa o arzi ilegal? Lasa figurile pubertine si casca bine urechile la ce ti se spune, e pacat sa dai de belea aiurea.

Uita din start ca vrei sa incepi cu o ilegalitate! Esti tanar si este pacat sa dai de necaz acum, cand nici nu stii pe ce partea sa te urci pe o mobra. Vezi ca ti-au descris colegii mai sus ce te poate astepta.

 

Cred ca-ti bati gura degeaba - oricum nu prea e vina lui, e vina parintilor. El e doar victima, doar ca inca nu stie. 

 

Eu i-as chema personal lui fiu-meu politia la poarta daca l-as vedea cu clasa superioara. Nu ca ar merge mai bine sau mai prost, ci pentru ca evident nu are disciplina sa urmeze calea normala, si, ca atare, n-am incredere in el c-o sa aibe disciplina sa mearga macar pe-aproape de safe. 

Link to post
Share on other sites

Tanarul nostru doreste sa provoace destinul. A avea sau a nu avea bulan, aceasta este intrebarea.

Draga Alexandru, din pacate sunt multe situatiile in care poti intra in belea, fara a fi vinovat. Ti-au fost descrise mai sus.

Esti la o varsta la care ti se pare ca esti nemuritor, ca nimica rau nu te poate atinge. Viata insa ne arata ca treburile stau altfel.

Este evident ca nu categoria de carnet corespunzatoare te face un pilot bun sau te scuteste de accidente. Doar ca daca vei vorbi cu un psiholog iti va confirma faptul ca  ffind in afara legii iti va afecta performanta pilotarii motocicletei, indiiferent cat de zmeu crezi ca esti.

Ai primit sfaturi suficiente. Restul depinde de tine.

Ai grija de tine si tine minte ca nu exista piese de schimb pentru oameni, iar viata nu este joc pe calculator sa ii dai restart .....

 

Link to post
Share on other sites

Tu vrei confirmarea de pe forum, ca e ok sa mergi ilegal? Si chiar te astepti sa iti raspunda cineva, da mai, merge, da i tare, ca nu te prinde nimeni?

Unii iti vor raspunde politicos, cu sfaturi bune, altii te vor lua pe sus.

Pe mine, in 3 sezoane ce mobrit, m-a oprit politia de 3 ori. doar 1 data s-au uitat la acte. Asta iti raspunde la intrebare? este o chestiune statistica.

Tu vrei sa iti cumperi vitezana, si sa mergi cu A2. Succes.

Acum, daca vrei cu adevarat sfaturi:

-gasesti mobre de A2, derivate din vehicul initial, gata limitate. suficient de potente, ca sa fie diferenta enorma intre mobra actuala de 125. Er6n de exemplu,  se poate incadra. O conduci limitata 2 ani, apoi scoti limitarea. este o mobra arhisuficienta, sa te puna in n situatii limita, si care si duce, viteza, uili, tot ce vrei tu si ai vazut, pe grupul de motovlogeri zapaciti-este ca te uiti cu admiratie la ei , nu?

-gasesti mobre care din start se preteaza la a2, si sportive. Vezi de exemplu cbr500. Cred ca se incadreaza. Nu e suficient pentru 2 ani? eu zic ca este :)

-in cazul in care ai un eveniment, care nu e din vina ta-oricat de mic, dar care necesita acte-ai incurcat o.

-in cazul in care, vei fi prins, poti spune pa la motociclism, pentru niste ani de zile. Permis anulat, dosar penal, etc.  Chiar vrei sa risti? merita?

 

Pune in balanta toate variantele, si decide. Insa nu o fa egoist-ia si te gandeste si la cei din jurul tau. Ca in cazul in care ti se intampla ceva, tu ca tu, dar cei din jurul tau, ai si ei de tras.

 

 

Link to post
Share on other sites

Vorba lunga saracia omului. 

1)pt smecheri legea e optionala. 

2)psihoterapeutul recomandat de colegul @Silver Arrow iti va arata cat de om esti si cata minte ai scoțând la iveala probleme mult mai mari doar pt simplu fapt ca te gandesti la ce te gandesti.

3)ai cwoaiele prea mari? Go for it. Ia OZN si rupe norma. Dar sa nu vii cu povesti cu "asumarea responsabilității" (psihoterapeutul iti va arata, din nou, alte "suferinte"). 

4,5,6,etc etc... Bla bla bla. 

 

Link to post
Share on other sites

Ce tare ar fi ca asta sa fie un sondaj facut de politie ....... de miine/pioimiine in functie de raspunsuri, sa se inceapa "perchezitia" la acte..... :crack:

Edited by Contabil
Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, leopold a spus:

Initiator, povestile cu fatada sunt de fatada. Aproape sigur te prinde - si as zice ca repede - si-o sa dai cu nasul de codul penal. Nu vrei tu o solutie mult mai plina de adrenalina pentru astia doi ani si fara risc de umplut cazierul cu sange? 

 

Ia-ti mobra de circuit si scoate-o de doua ori pe luna la Motorpark si o data la doua luni la Serres sau Hungaroring. Bubuiala pe strada e pentru cocalari. La pista afli repede cat de bine mergi, nu iti face nimeni stanga in fata, asfaltul e intreg si, la o adica, e si salvarea alaturi. 

Faci poze de poze, sunt si gagicute, poti sa pui ce burlan vrei tu iti permiti pe post de esapament, te dai cu slick-uri daca vrei, e plin de track days, si se organizeaza si cateva scoli, chiar ai sansa sa inveti sa mergi mai teapan. Plus ca e misto, daca-ti place asta. De la Ploiesti la AMC faci juma de ora, pana la Adancata o ora jumatate.

 

Nu stiu daca ti-a explicat careva ca daca n-ai categoria corespunzatoare pe strada esti din oficiu in culpa indiferent ce se intampla. Intra unul in tine, esti de vina. Asigurarea nu e valabila, ca n-ai categoria. Cazi si ajungi la spital cu vreo ditai julitura, esti din start in cercetare pentru autoaccidentare - si o sa devina superinteresant cand afla ca n-ai avut categoria. Te loveste unul beat, e culpa comuna - si n-ai asigurare. Te loveste din spate la stop un Porsche si te tranteste pe-un Maserati, esti de vina. Le repari pe banii tai. Nu mai vorbesc daca doamne fereste pocnesti vreo batranica ce traverseaza aiurea... Te gandesti tu cam cum vine treaba...

Ok, ok aflu lucruri noi "Nu stiu daca ti-a explicat careva ca daca...." sunt recunoscator si optiunea cu circuitul e destul de fiabila dar eu as cam vrea sa fac naveta cu mobra pana la scoala(stau in afara Ploiestiului iar liceul e in Ploiesti) asa ca Kawasaki ER-6N(limitat legal) nu suna asa rau dupa cum spune si @Adrian M. 

Acum 8 ore, Contabil a spus:

Ce tare ar fi ca asta sa fie un sondaj facut de politie ....... de miine/pioimiine in functie de raspunsuri, sa se inceapa "perchezitia" la acte..... :crack:

Chiar ca=))

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Cotiga Alexandru a spus:

Ok, ok aflu lucruri noi "Nu stiu daca ti-a explicat careva ca daca...." sunt recunoscator si optiunea cu circuitul e destul de fiabila dar eu as cam vrea sa fac naveta cu mobra pana la scoala(stau in afara Ploiestiului iar liceul e in Ploiesti) asa ca Kawasaki ER-6N(limitat legal) nu suna asa rau dupa cum spune si @Adrian M. 

Chiar ca=))

Daca vrei varianta sportiva, vezi ca exista, e aceeasi motocicleta, alt carenaj, ii zice er6f.

Link to post
Share on other sites
La 25.03.2019 la 21:16, Cotiga Alexandru a spus:

Ok, ok aflu lucruri noi "Nu stiu daca ti-a explicat careva ca daca...." sunt recunoscator si optiunea cu circuitul e destul de fiabila dar eu as cam vrea sa fac naveta cu mobra pana la scoala(stau in afara Ploiestiului iar liceul e in Ploiesti) asa ca Kawasaki ER-6N(limitat legal) nu suna asa rau dupa cum spune si @Adrian M. 

Chiar ca=))

Fia.... ce?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...