Jump to content
Sign in to follow this  
P   T   R

Gran Premio Motul de la República Argentina   29 Mar - 31 Mar

Recommended Posts

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Ti-a dat colegul Gonzales raspunsul ,cu trimiteri. Regulamentul se aplica cu unitati de masura diferite. Asadar, deci si prin urmare, Gigi nu a dat spaga, insa pute de la distanta ca fiind o decizie politica. Ce s-a discutat cu usile inchise, nu stim.. nu ar fi exclus ca Gigi si cei din spatele lui sa fi amenintat/santajat cu parasirea competitiei, etc, etc. Nu ar fi prima data in MotoGP cand se intampla asa ceva. Cert este ca aceasta decizie este impotriva tuturor evidentelor si a oricarei logici, iar faptul ca nu a fost insotita de explicatii, sugereaza ca ceva nu este in regula. Si mai cert este ca MotoGp nu mai are treaba cu nici un principiu care ar trebui sa stea la baza unei INTRECERI SPORTIVE. Incet, incet, devine un circ similar turneelor americane de lupte in ring gen Wrestlemania. Pacat! 

asta  cu amenintarea e schema veche si expirata... parerea mea... nici unul dintre ei nu or sa paraseasca competitia din motive evidente... 

eu nu contest explicatiile celor din F1 sau care or mai fi.... cum, am mai spus farasul creeaza apasare dar depinde mult de ce forte vb... si ce influente sunt asupra motorului in timpul cursei... ca teorie se pot explica multe dar pana nu se arata niste valori din cursa degeaba vb... daca aprilia a facut teste sa zica clar ce valori sunt... 

ptr ca una e sa faci un faras cu scopul de racire si alta e sa faci un faras ptr apasare.... creca ar fi diferenta de design pozitionare etc... 

acum stim cum totii ca magarii se intampla si au fost mereu si vor mai fi... dar imi e greu sa cred ca ducati ii pot fenta, influenta etc pe toti... organizatori, federatie, hrc, aprilia, ktm... 

nu zic nici de ducati ca ar fi 100% nevinovat doar ca... cei care sunt pe acolo si care au luat niste decizii nu creca au facut o asa aiurea...

ma intreb oare de ce nu sa interzis farasul??... daca creaza asa mult downforce... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, xt600 said:

Asa cum spuneam in alta postare, nu trebuie sa ai doctorat in aerodinamica si mecanica fluidelor, ca sa iti dai seama ca dispozitivul ala creeaza downforce.

 

Nu cred că eu (sau oricine de la Ducati Corse) a spus vreodată că elementul respectiv nu generează apăsare aerodinamică. Diferența a fost de la început una de abordare: scopul final este răcirea (sau mai bine zis, evitarea supraîncălzirii) gumei spate. Lucru care a fost probabil demonstrat empiric de către Ducati. Mi se pare interesant dealtfel că nimeni nu a protestat când elementul a apărut inițial doar pe motocicleta lui Petrucci în FP: Ducati a spus atunci că datorită greutății pilotului, guma lui spate se încinge mai mult, iar elementul respectiv ajută la răcirea lui. Atunci se pare că nu "trișau". Discuțiile au început doar după ce în cursă, piesa a apărut pe toate cele trei motociclete GP19.

 

Aprilia a prezentat de la început un element eminamente aerodinamic - motiv pentru care (cel mai probabil) a fost refuzat. Ducati a prezentat o altă interpretare a elementului, despre care a pretins că servește la răcirea gumei spate - lucru pe care l-au demonstrat cel mai probabil în fața curții de apel a FIM. De aici însă până la afirmația "echipa X trișează!" și "este o conspirație a FIM" (care nu văd efectiv ce avantaj ar avea să favorizeze Ducati)... 

 

Nu există cauze strâmbe. E vorba despre o competiție de prototipuri. Găselnițele tehnice care respectă regulamentul ar trebui încurajate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In motogp e vorba de prototipuri si inovatie,daca vrei sa mergi cu ce ai ,te duci in worldsbk.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Iți dai seama că în Argentina toți vor avea "făraşe pentru răcire" în teste. 

Cei mai avantajați vor fi cei de la yamaha, pentru că ei încă nu au "nimerit cifrele" și au supraînvârtire în toate fazele de accelerație. :)

Edited by September

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicu asta e un fel de "La bloc" doar ca se discuta elemente aerodinamice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, frigider a spus:

 oricum ia MM campionatul din nou si aia e.

BB sa fie fericit,

case closed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

 

E vorba despre o competiție de prototipuri. Găselnițele tehnice care respectă regulamentul ar trebui încurajate.

 In care regulile sunt interpretate/negociate/ocolite/ incalcate dupa bunul plac al fiecaruia. Ma rog.. a unora.. Din pacate nu mai este o intrecere sportiva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta (interpretarea regulilor și găsirea de workaround-uri) se întâmplă în mod curent în Formula 1 și în anduranță. Nu mi se pare că asta nu mai face din ele competiții sportive. Doar că dau mari bătăi de cap celor de la FIA. Și asta în mare parte pentru că inginerii care lucrează pentru echipe sunt mai buni decât cei care scriu regulamentul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 oră în urmă, xt600 a spus:

 In care regulile sunt interpretate/negociate/ocolite/ incalcate dupa bunul plac al fiecaruia. Ma rog.. a unora.. Din pacate nu mai este o intrecere sportiva. 

Dude, tu nu vrei sa pricepi o chestie elementara. Interpetarea regulamentului si "inventiile" fac parte din orice joc. Cum bine spune @PzKpfW, inginerii echipelor sunt peste cei care scriu regulamentul(probabil ingineri si ei).

Iti dau un exemplu din alt sport : la saritura cu prajina, ori in 2004 ori in 2008 la JO(nu mai retin exact) , a venit o tipa cu o prajina care era un pic "altfel", mai exact avea punctul de indoire mai sus decat celelalte. S-a analizat la comisie, s-a aprobat ulterior acea "găselniță" si apoi a urmat ca toți sportivii sa foloseasca acel tip de prajina.

Depinde de la sport la sport cat sunt de priceputi cei care fac regulemantele, dar in general sportivii/inginerii/producătorii sunt inaintea organizatorilor cu cel putin un pas. Că-ți place tie sau nu, asta e irelevant. 

Edited by george05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cam asa e,altfel progresul ar trebui sa vina din partea birocratilor 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

tehnologia este motogp! Daca te apuci sa interzici tot felul de plastice montate pe motocicletele ce castiga un premiu.. astia o sa mearga mai prost decat incepatorii pe Adancata.

Lasa-i frate sa-si puna ce au nevoie, controleaza numarul turatiilor din soft si aia e. Vedem cine are oole mai mari.

 

In argentia Rossi are un loc pe podium :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 26.03.2019 la 15:53, frigider a spus:

poti sa scrii asta la fiecare topic. :)

poate de la juma incolo sa apara si mamba?

:10:

La 27.03.2019 la 13:57, frigider a spus:

omg oricum ia MM campionatul din nou si aia e.

atatea vorbe un ban nu fac.

:10:

Sunt curios daca anul asta va veni cineva langa cei 2... am impresia ca la fiecare cursa vom asista la aceeiasi batalie reluata din toate unghiurile intre cei 2,si cam cu acelasi castigator.Poate doar mamba sa se amestece intre ei de pe la jum sezonului,daca nu isi rupe ceva pana atunci.

Nush dc nu 'ii cred' pe Rins si Vinales...mai degraba tot pe Rossi as miza ca le.ar putea fura vreo victorie celor 2 anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"Ducati reveals that its 'tyre cooler' lowered temperatures by 7 degrees, with the secondary effect of just 300 grams of downforce."

asadar avem si niste cifre... si dupa cum banuiam...farasul nu genereaza atatea kg downf. dupa parerile atator specialisti... 

ma gandesc ca daca generea downf. mult mai mult.. il interziceau conform regulamentului... 

 

https://www.crash.net/motogp/feature/916130/1/ducati-talks-swingarm-spoiler-after-court-victory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conferinta de presa de ieri:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, xt600 a spus:

  Acum sa vezi competitie intre farase!! 🏆🏅😂😂

bahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The FIM said this is allowed, so it's clearly an advantage aerodynamically, because you put weight on the rear tyre on the brakes. This is clear. So if it's allowed to do it, I hope that Aprilia engineers start to work as soon as possible to try something similar."by Aleix Espargaro

 

"For sure Honda are trying to analyse [the device], trying to understand what is the function of it, specifically, and where you can improve with that," said reigning champion Marc Marquez

 

Nu ziceau toți că știu ei mai bine decât race director și ducati? Acum se uită și ei să vadă ce face farasul? 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citat

Honestly speaking, we didn't do any wind tunnel testing with the system, because our target was not the [down]force of the device. It was only the thermal effect on the rear tyre.

 

si la minciuni sunt astia departe

ar trebui sa invete din f1 de la wolff si horner, la aia chiar nu stii cand spun adevarul si cand mint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să înțeleg și io: Yamaha avea cele mai mari probleme cu uzura pneului spate, au născocit un fărășel pt curse ude, nu l-au folosit pe uscat însă. Ducati se inspiră și reduce temperatura pneului spate cu 7°C cu un dispozitiv similar. Asta înseamnă să fii mafiot! Pardon, idiot. :moron:

Dar unde e method??? O fi greșit experimentul cu cureaua și s-a spânzurat cu ea de grindă? 😈 Altfel nu înțeleg cum s-ar putea abține, că doar ne explicase el cum întinde fărașul de arc, că doar e legat de capătul lui de jos! :lol:

eurosporc transmite ceva? La ce ore românești sunt sesiunile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum se înțelege supărarea lui Dall'Igna după audieri, când a trebuit să explice probabil în detaliu modul în care funcționează elementul. Acum rivalii pot să facă un copy/paste direct, cu costuri de cercetare/dezvoltare zero. Conspirație zic!

 

Între timp, Honda face pe apostolul dreptății.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firesc era sa explice in fata "juratilor" , nu in fata restului echipelor. Zic si eu. Chiar asa sa dai tot din casa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@john17  : "Maistre",nu eu ci tu sugerai experimente cu curelusele de la pantaloni cu care trageai tu in jos de bascula sa vezi - oare atunci cand tragi in jos arcul se duce in jos sau in sus? :crack: nu pot sa cred ca tot tu esti ala tare in gura...

Acum 4 ore, Buggy a spus:

 

"Ducati reveals that its 'tyre cooler' lowered temperatures by 7 degrees, with the secondary effect of just 300 grams of downforce."

asadar avem si niste cifre... si dupa cum banuiam...farasul nu genereaza atatea kg downf. dupa parerile atator specialisti... 

ma gandesc ca daca generea downf. mult mai mult.. il interziceau conform regulamentului... 

 

https://www.crash.net/motogp/feature/916130/1/ducati-talks-swingarm-spoiler-after-court-victory

Eu pariez ca ne-au dat ceva praf in ochi.Nu pot sa cred ca la acest nivel se da "share" la aceste date,nu exista asa ceva.

 

@Ahile Thks mate.Chiar acum o cautam.

Acum 2 ore, Altair a spus:

"The FIM said this is allowed, so it's clearly an advantage aerodynamically, because you put weight on the rear tyre on the brakes. This is clear. So if it's allowed to do it, I hope that Aprilia engineers start to work as soon as possible to try something similar."by Aleix Espargaro

 

"For sure Honda are trying to analyse [the device], trying to understand what is the function of it, specifically, and where you can improve with that," said reigning champion Marc Marquez

 

Nu ziceau toți că știu ei mai bine decât race director și ducati? Acum se uită și ei să vadă ce face farasul?

Nu,a fost oarecum o nesimtire din partea FIM daca este sa ne luam dupa aprilia,pentru ca aprilia a intrebat in prealabil daca se poate folosi asa ceva si i s-a spus clar "doar pe ploaie,in rest e interzis".Si acum hataa..ca se poate.Pai?

Honda nu pare a avea skill'ul Ducati in aero,nimeni nu pare a avea know-how'ul Ducati in aero.Dar asta nu schimba cu nimic ceea ce bine a zis colegul mai sus - se frasuiesc degeaba,tot MM va fi campion.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de pronosticuri, pana sezonul trecut astia de la motogp aveau sectiunea de "League" unde puteai sa-ti dai cu parerea in privinta primelor 15 locuri, acumulai puncte si eventual puteai castiga ceva...stie cineva ce s-a intamplat cu el? sau daca s-a mutat pe vreo alta platforma?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Doctor X said:

Problema e că ălora de la Aprilia le-au spus să-și bage mințile în cap cu fărașul pe uscat, pe când Ducati are voie:

https://www.crash.net/motogp/news/916072/1/aprilia-wing-creates-downforce

 

On 27.03.2019 at 17:33, PzKpfW said:

(...) Diferența a fost de la început una de abordare: scopul final este răcirea (sau mai bine zis, evitarea supraîncălzirii) gumei spate. Lucru care a fost probabil demonstrat empiric de către Ducati. (...) Aprilia a prezentat de la început un element eminamente aerodinamic - motiv pentru care (cel mai probabil) a fost refuzat. Ducati a prezentat o altă interpretare a elementului, despre care a pretins că servește la răcirea gumei spate - lucru pe care l-au demonstrat cel mai probabil în fața curții de apel a FIM.

 

Între timp, Ducati a furnizat date concrete presei:

 

5 hours ago, Buggy said:

"Ducati reveals that its 'tyre cooler' lowered temperatures by 7 degrees, with the secondary effect of just 300 grams of downforce."

 

Este vorba clar despre scop. Aprilia a încercat un element care oferă apăsare aerodinamică. Ducati a introdus un element care răcește guma spate. Ceea ce spune Rivola, "A wing creates downforce" este corect. Doar că 300g este absolut neglijabil.

 

Scopul apăsării aerodinamice este creșterea aderenței. Ceea ce au făcut inginerii de la Ducati a fost să crească aderența fără a genera apăsare aerodinamică. Iar pentru asta, kudos lui Dall'Igna și echipei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...