Sari la conținut

Asociatia motoADN lansează petiția pentru extinderea programului RABLA


MotoADN
 Share

Postări Recomandate

Pai ce ai descris este doar un exemplu că romanul este descurcăreț iar proiectul implementat prost.

 

Faptul că se cumpărau tichete, sau că cineva își ia o rabla special pt ticket este oarecum o fentare a regulilor.

Ar fi putut fi evitată la cu aceeași regulă prin care 'impiedica' ei convertirea tichetului in bani, mai exact, nu ai voie sa vinzi vehiculul nou achiziționat timp de un an. La fel ar fi putut să pună și regula pentru casare, să deții rabla de minim un an.

 

Daca tu nu deții o rabla, programul nu te încurajează pe tine sa îți iei un vehicul, nu este făcut pentru creșterea parcului auto, ci pentru înnoirea acestuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 199
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cea mai mare problema este de fapt....

cat polueaza un scuter in oras.....cat polueaza un jeep

cat ocupa pe carosabil un scuter ........cat ocupa un jeep

cate scutere intra pe un loc de parcare de jeep?

asta este ideea de RABLA..... POLUARE....ELIBERAREA TRAFICULUI....LOCURI DE PARCARE

pai papagalule care ai dat LEGEA .....ai vrut sa pastrezi PROPORTIA sau ai vrut sa imbunatatesti lucrurile existente????

 

ps ...nu vreau sa mi iau moto ....am deja 4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, ianachim said:

 

asta este ideea de RABLA..... POLUARE....ELIBERAREA TRAFICULUI....LOCURI DE PARCARE

pai papagalule care ai dat LEGEA .....ai vrut sa pastrezi PROPORTIA sau ai vrut sa imbunatatesti lucrurile existente????


Pai fix aia e buba ca motociclistul nostru nu vrea scuter, vrea vitezana. Si aia e scumpa, la fel cum sunt si supercar-urile scumpe.
Papagalul care a dat legea probabil s-a uitat la preturi, si a vazut ca agregatele pe 2 roti cu care sa iti faci treaba(scuter si naked) sunt in medie de 2 ori mai ieftine ca masinile cu care sa iti faci treaba. Si a impartit suma la 2. (e doar parerea mea :D)

Daca vorbim strict de autovehicule cu care sa iti faci treaba, gen loganul de 10k si maxiscuterul de 5k.  

Unde mai pui ca atunci cand s-a lansat petita pentru acest program a sunat ceva de genul "n-ar fi bine ca daca tot dai o rabla la casat in loc sa iti iei masina cu care sa stai in trafic, sa treci pe moto?". la momentul ala toata lumea a salutat initiativa. Acum totul pute. Deja e neinteresant. Ce-ai aia sa-ti faci treaba? Ce-i aia scuter? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un MT07 nou sau un SV650 costa pana in 7000 €. Ai aia 700de la rabla, te mai descurci de o miuta din gioarsa vanduta pe OLX si uite ca ti.ai facut de un 20% avans. Si iata motocicleta. Ca sa nu mai zic de KTM Duke 390, MT03 sau Ninja 300. Ca deja.s mai ieftine. 

Dar, cum a zis si LimpTA, romanu' visa la Panigale si Electra Glide cu tichetul de rabla. 

Cine are 18k cash si se duce cu ei in brate la delaer, as putea sa fac pariu ca se rezolva de un superbike si fara tichet rabla. 

 

@ianachim

Si cu tichet de 1500€ tot n.ar fi dat lumea buzna... Poate doar cativa care ar mai fi pus o bruma de bani peste tichet si si.ar fi luat un scuter. Dar ma indoiesc ca cine are 10k pt o moto noua se mai cramponeaza la 500€.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, un NMAX sau PCX 125 e vreo 3000-3500 euro (ca din ce am inteles pe genul asta de utilaj s-a bazat proiectul). 700 deja inseamna deja 20%.

Daca vrei moto "general purpose", orice producator non-premium (aka japonez) are naked-uri pe la 6000-7000 euro, poate chiar si mobre pe care poti sa faci touring destul de comod (NC750x imi vine in minte). La astea Tichetul reprezinta 10-12% din pret. Este FOARTE MULT.

 

Nu are rost sa comparam cele amintite mai sus cu Logan. Ca sa-ti iei o masina bunicica din clasa compacta (gen Civic, Focus, Golf, etc), dai 20-23k (cu toate discounturile si milogelile de pe la dealer), iar apoi cu tichetul rabla mai scutesti ~6% din pret. Si plm, nu am citit pe nici un forum auto de vreo plangere ca suma e prea mica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU ASTA TREBUIE SA FIE GANDIREA .....

sunt multi cu bani care nu vor trece la moto de FRICA

 insa ei sunt tinta in a scadea poluarea si traficul

stiu multa lume care se codestesa treaca pe 2 roti de frica accidentelor
insa dupa ce vad cum stau in trafic incep sa analizeze mult mai aprofundat ideea de a lua un scuter

daca tu ca stat nu i motivezi sa nu simta ca a cheltuit banii pe un scuter ..ii pierzi

pasionatii isi vor lua de la gura si TOT isi cumpara moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, ianachim said:

insa dupa ce vad cum stau in trafic incep sa analizeze mult mai aprofundat ideea de a lua un scuter

daca tu ca stat nu i motivezi sa nu simta ca a cheltuit banii pe un scuter ..ii pierzi

Ai dreptate (ca sa lamurim explicit ca nu ne contrazicem), insa ce zici tu cred ca ar trebui sa fie un(alt) proiect serios de luat in seama de catre stat.

Petitia celor de la MotoADN se referea strict la posibilitatea de a cumpara si doua roti, daca ai o rabla de dat la casat. Referinta ta ar trebui sa faca parte dintr-un proiect mai baban de stimulare care ar trebui sa fie mult mai complex decat petitia aia.

Ah, ca puteau sa impuste 2 iepuri dintr-o lovitura si sa bage incurajarea direct in banii de tichet, da, probabil ar fi putut, dar aici ai nevoie de mai mult decat niste baieti cu o petitie si de ministerul mediului. Pentru un buget ca ala, ca sa nu simti ca dai banii pe scuter trebuie implicati mai multi actori in joc, si la cum e politicul nostrul la ora actuala, adica si incompetenti si fara interes, nu prea vad acest lucru realizabil prea curand. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N u luati viteza prea tare!Nu stim ce firme/modele vor fi acceptate in program!

Apoi la ce preturi vor ajunge ele!Oricum preturile au tot crescut in ultimii ani!

Dar si mai important ,cati au o masina in batatura pe care sa o sacrifice pentru a lua un scuter/moto bucurand-use la 700 de euro si fiind dispusi sa puna la bataie

minim cateva mii?!

Asa pe hartie totul e frumos .dar in practica va fi mult mai complicat!

 Trebuie sa se aseze astrele ca un doritor de moto/scuter sa aiba in batatura o ragalie ,pe care sa nu poata sa-si ia 5-700 de euro

,cu ITP valabil si dornic sa ia o mobreta noua!

Daca se puteau cumula tichete si nu erau nominale devenea interesant!Asa cum a fost la auto la inceput!

Cine are masina pe care poate lua de la 500 in sus ,nu are nevoie de programul rabla moto!

De curiozitate cati aveti o masina eligibila,adica cu valoare de revanzare mica ,mica?Ca sa merite sacrificarea ei !Eu fac pariu ca putini ,foarte putini!

Statul (legiutorul)oricum e prost ca sa nu zic ticalos!In mod normal lasam sa se cumuleze,i-l lasam si la 1500!Si aveam la trei bonuri cumulate,trei masini casate,

4500 de euroi acoperiti pe un scuter/moto!Dar statul vrea sa incaseze tva mult,ca la masini si nu-i convine.ca poate lumea ia scutere sau moto de 5000 si el incaseaza doar 19%

din 500!Nasol!Asa ca nu poluarea si vechimea masinilor conteaza ci banul il vrea statul!Dar si bancile vor sa manance de pe urma programului rabla!Asa ca nu e bine ca Ion sa dea 500 si sa ia mobreta!Mai bine Ion primeste 700 ,se duce la banca ,se imprumuta de 4300,pe 5 ani,plateste minim 2000 la ei dobanda si face ragalia 7000!Manaca si statul tva la 4300 si banca 2000 de euroi,win-win!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai noroc!

 

Bine, mai, @einstein1984, acum vii si tu cu chestii care au logica!

 

Bai, si ce frumos, chiar promitator, incepuse "teoria conspiratiei masonice" prin care bancile si statul incearca "sa suga sangele poporului", cum obliga ei lumea sa scape de rable si sa faca imprumuturi! Ntz, ntz!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Overall e bine ca initiativa celor de la motoadn a avut succes. Vom putea aprecia cat de corecte au fost parerile expuse aici la finalul anului cand se va trage linie si vom avea o statistica in care sa vedem ca X mii sau sute de persoane au apelat la varianta asta de program.

 

Un alt avantaj al initiativei este ca ofera o platforma cadru pentru alte initiative locale. De exemplu pentru Bucuresti, Cluj sau Iasi un primar mai cu cap ar putea incuraja mobilitatea urbana intr-un mod mai inteligent : de exemplu daca ar oferi vouchere de 1500 EUR pentru achizitia unui scuter / motor cu maxim 500 cc cu conditia ca in 2 ani, cand ar trebui sa ajungi la ITP sa ai minim 5-6000 km in bord. In acest mod cresc sansele ca ele sa fie efectiv folosite in oras si vor ajuta la fluidizarea traficului si la reducerea poluarii. Evident suma, cilindreea si nr de km sunt doar o parere personala ... ar trebui facut un mic studiu ca sa poti lua o decizie cat mai inteleapta.

Editat de RuInCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, einstein1984 said:

@limpTa, ai dreptate. 

  + ca daca ar fi 3000 de euro ai ptea folosi banii sa achiti integral un scuter nou si sa-l vinzi dupa aia, ceea ce nu ar i exact in scopul programului 

Ar putea fi bagata o conditie care sa te  oblige sa nu-l vinzi 2 ani. Aia cu kilometrajul e greu de controlat. Ori ii dai inainte (mai ales la scuter) ori bagi un concediu de 1-2 sapt cu el si hop aia sunt km. 

Oricum, vorbim vorbe. 700E sunt foarte buni daca mobilitatea este scopul tau si vrei un scuter nou de cel putin 125 pentru oras. Mai mult, daca intra in vigoare treaba aia cu B-ul si 125, deja ai mai multi ochi atintiti asupra scuterelor. 
Pana la urma oricum programul asta nu e unul caritabil gen "o motocicleta pentru toata lumea". Si daca sunt cateva mii tot e bine. Bucuresti cel putin cu 3-4000 scutere in plus ar fi boboc :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma tot bag cu intrebari poate naive in legatura cu programul, dar stiti sigur daca se pot casa si motociclete si trebuie sa fii trecut in carte si sa si talon pe numele tau? Sau e suficient sa si contract de vanzare-cumparare si sa o ai transcrisa la Fisc? Se caseaza doar table functionale sau pot fi dude pe platforma? Eu unul nu am urmarit programul, poate mai sunt si altii in situatia mea. Care ar fi pe scurt procesul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, WotRU2Me a spus:

Scuze ca ma tot bag cu intrebari poate naive in legatura cu programul, dar stiti sigur daca se pot casa si motociclete si trebuie sa fii trecut in carte si sa si talon pe numele tau? Sau e suficient sa si contract de vanzare-cumparare si sa o ai transcrisa la Fisc? Se caseaza doar table functionale sau pot fi dude pe platforma? Eu unul nu am urmarit programul, poate mai sunt si altii in situatia mea. Care ar fi pe scurt procesul?

Am pus mai sus 2 linkuri de la afm, unul dintre ele este o lista cu firmele autorizate sa caseze autovehiculele.

Baga un telefon sa te lămurești, as fi sunat eu, dar nu doresc sa beneficiez de acest program pentru că nu am ce sa caseze.

 

Din ce știu eu motocicletele sunt autovehicule, deci teoretic ar fi putut fi casate chiar și înainte de această modificare a programului.

 

https://www.afm.ro/main/programe/psipan/2018/operatori_economici_autorizati_colectare_tratarea_vsu-28_10_2018.pdf

Editat de robert23mg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, robert23mg a spus:

Am pus mai sus 2 linkuri de la afm, unul dintre ele este o lista cu firmele autorizate sa caseze autovehiculele.

Baga un telefon sa te lămurești, as fi sunat eu, dar nu doresc sa beneficiez de acest program pentru că nu am ce sa caseze.

 

Din ce știu eu motocicletele sunt autovehicule, deci teoretic ar fi putut fi casate chiar și înainte de această modificare a programului.

 

https://www.afm.ro/main/programe/psipan/2018/operatori_economici_autorizati_colectare_tratarea_vsu-28_10_2018.pdf

daca nu te pricepi d ece vorbesti d'amboulea? deci teretic esti pe din afara, ca nu stai 5 minute sa citesti ecva dar ai "pareri. 

Citat

 

g)autovehicul uzat - orice autoturism, microbuz, autoutilitară uşoară sau autospecială/autospecializată uşoară, care îndeplineşte cumulativ următoarele:

– este înmatriculat/înmatriculată în România;

– conţine cumulativ componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie);

–  are în cursul anului înscrierii în program o vechime mai mare sau egală cu 8 ani de la anul fabricaţiei. Dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;

 

 

ORDIN nr. 661 din 24 aprilie 2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019, actualizat la 11 aprilie 2019

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

@ruinCV, da hai sa ajungem ca in indonezia..... o fi si greu sa dai kilometrajul inainte. 

Nu e greu, totusi o mica metoda de control nu strica. Interidctia de vanzare timp de 2-3 ani e o alternativa foarte ok.

 

O alta chestie, cum e in prezent la bonusul de 10.000 EUR pentru full electrica, voucherul va fi limitat la sa zicem 40% maxim din pretul atelajului. Astfel daca iti iei un scuter de 125 vei primi 800-1000 EUR, daca iei unul de 200 sau o "sportiva" de 125 vei primi vreo 1200-1300, iar daca treci la ceva mai mare o sa iei 1500.

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

@ruinCV, da hai sa ajungem ca in indonezia..... o fi si greu sa dai kilometrajul inainte. 

Nu e greu, totusi o mica metoda de control nu strica. Interidctia de vanzare timp de 2-3 ani e o alternativa foarte ok.

 

O alta chestie, cum e in prezent la bonusul de 10.000 EUR pentru full electrica, voucherul va fi limitat la sa zicem 40% maxim din pretul atelajului. Astfel daca iti iei un scuter de 125 vei primi 800-1000 EUR, daca iei unul de 200 sau o "sportiva" de 125 vei primi vreo 1200-1300, iar daca treci la ceva mai mare o sa iei 1500.

L.E. Overall idee unui astfel de voucher ar fi un curs de pescuit, nu o pomana de 2 pesti zilnic ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, LimpTA a spus:

Bravo, tata, ca mai nou a ajuns treaba statului roman sa asisteze social motociclistii.

Nu cred ca este vorba despre asta, dar asta se vrea un ajutor pentru a indemna lumea sa treaca pe 2 roti si sa mai decongestionam putin traficul etc. Realistic vorbind acum tie ti se pare ok ca cineva sa iti zica bai frate sunt misto, petreci mai putin timp in trafic dar plm ai grija cu ele ca sunt periculoase, tot vrei?... Perfect! Hai ca te ajutam. Vino tu cu o masina pentru casat iar noi iti oferim 3500lei. Suna frumos dar pt masima asta pot lua dublu iar masina nu este asa periculoasa, nu ma ploua si nici nu mor de cald vara, plus ca pot cara si o bagheta daca vreau. Nu mai bine ma bag eu la un Logan ca pretul este asemanator cu o moto noua 🤷🏻‍♂️. Cine a vrut moto si-a luat si fara 700€ reducere. Eu personal nu vad viabila treaba asta din simplu fapt ca este discriminatorie si culmea pe moto e mai periculos, cum vrei sa atragi lumea asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...