Jump to content
Constantin

Scuter de 200? Nici gratis!

Recommended Posts

Scuter de 200? Nici gratis!

 

Am vrut sa dau Burgman-ul de 200 unui tanar care tocmai si-a luat permisul, la un pret simbolic. Am mai avut unul si dupa  4 ani l-am vandut. Greu ! Se apropie si acesta de 4 ani si ma gandeam la  unul nou.

Raspunsul : « Nici gratis ! Pleaca gagicile ! »

Putea obiecta : Puterea 18 CP, cam modesta. Rotile 13 si 12, cam mici. Pe autostrada, te depasesc toti! Oferta la clasa respectiva, diversa ! Pentru inalti, sezutul pe seaua pasagerului, etc.

Deci Motoveterani, la alegerea motorului poate va ganditi cum vreti sa va simtiti, tineri in putere sau veterani obositi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna abordare! :)) 

 

In ceea ce priveste naveta acasa - locul de munca + frunzareala prin Bucuresti am renuntat intai la masina si apoi la motocicleta... cred ca un burgman 200 ar fi alternativa. 

Desi numar cateva motociclete in garaj... niciodata nu strica inca un set de roti.

Doar conversational, cat ar fi acel pret simbolic? :))

 

Cele bune, 

Alex. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu circul de 8 ani de zile cu scuterul. Am inceput cu 2 mopede, am trecut la 200 cmc (mai corect 169) si acum sunt la 300cmc. Diverse configuratii de roti: 12" cele mai mici, 16" cele mai mari, actualmente 14"&13".  
Am si motocicleta, insa manevrabilitatea in traficul de acum e o problema.
In Bucuresti, scuterul este cea mai buna solutie.
Pentru mine, concluzia este clara: pe scuter sunt un veteran in putere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarul este ca scuterul e pentru mers, nu pentru figuri. Si nu agati cu el. Si e nasol.

 

Cat costa? 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar e o basina scuterul de 200... Nu are nici economia si agilitatea unuia de 49-125cc, nici puterea si versatilitatea  unui naked mic- mediu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 43 minute, walking^human a spus:

Chiar e o basina scuterul de 200... Nu are nici economia si agilitatea unuia de 49-125cc, nici puterea si versatilitatea  unui naked mic- mediu.

Spuse un "cunoscator". Sper ca o spui din proprie experienta.

Caci din propria mea experienta, 200cmc este un compromis foarte bun, mai ales pentru orasele aglomerate din Romania. In care nevoile pe axe rapide (gen autostrazi) sunt limitate datorita lipsei infrastructurii.
"Adorabile" judecatile astea de valoare, specifice societatii romanesti.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la un om de 60+ care a trosnit cateva domnisoare la viata lui, se preteaza scuterica de 200 🤣

 

Cand ai 20 de ani, nu vezi sau daca vezi, nu apreciezi lucrurile practice, utile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Unreal2 a spus:

Cat ar fi acel pret simbolic? :D 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pe OLX vinde cineva cu 1600 de Euro, probabil ca pretul simbolic e undeva la 1000 Euro si probabil se aplica doar cunoscutilor dlui profesor. Nu vad altfel de ce l-ar da mai ieftin cand ar lua usor 1200 pe el.

Edited by Endurista

Share this post


Link to post
Share on other sites

București și nu numai. Acum 2 săptămâni prin Roma am rămas frapat la cât se chinuiau motocicletele să treacă prin trafic, în rampă, printre mașini care abia 1 metru dacă se clinteau la semafoare. În trafic, scuterul e rege, mai exact cutia cvt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca (si) eu ma incadrez la "nici gratis" :), dar fara nici o intentie de rasini...

Motive concrete: nu are puterea necesara ca sa ma scoata din diverse, nu ma aude otomobilistu' adormit - am mers cateva zile cu Burgman de 200 prin oras si m-am simtit cam in pericol comparativ cu XRR, care are puterea si subtirimea necesare pentru strecurat prin oras, si e destul de linistita ca sa nu fie coca, dar destul de zgomotoasa ca sa trezeasca adormitii. Daca mai compar si posibilitatile de trecut gropi, sine de tramvai, borduri, scuterul pierde la mare distanta.

Si pozitia pe B 200 e naspeta pentru mine, la drum lung chiar am ajuns sa stau pe locul pasagerului ca sa ma simt OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, on topic, eu am primit o aprilia Habana de 125, gratis la propriu, de la un coleg care nu il mai voia. L-am dat inapoi dupa o saptamana, si nu pentru ca nu mergea bine sau ca nu sareau pisicile pe mine, ci  pentru ca sareau masinile pe mine, toate.

 

Intr-adevar, eram obisnuit ca masinile sa se dea la o parte cand auzeau ca vine uraganul (aka tobele custom), dar tot mi s-a parut destul de periculoasa experienta pe scuter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu citesc pe aici si ma ingrozesc. Eu vroiam sa imi iau un scuter de 50 cmc pentru mersul munca-acasa fiindca m-am saturat de transportul in comun. Ati bagat spaima in mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 21 minute, Moroenius a spus:

eu citesc pe aici si ma ingrozesc. Eu vroiam sa imi iau un scuter de 50 cmc pentru mersul munca-acasa fiindca m-am saturat de transportul in comun. Ati bagat spaima in mine.

Sa fim seriosi, chiar si un 50 cmc isi poate face treaba decent, depinde de traiect. In plus, poate fi putin modificat (tobe, limitatoare etc.) a.i. poate demara repejor si urca in viteza pana la un 70km/h. Eu am folosit unul timp de 4 ani de zile ca sa strabat Bucurestiul de la Est la Vest. E drept ca nu era traficul de acum.

Ca sa-ti faci o idee de ce inseamna peste 50 (mai exact 49cmc): un 125-150 e foarte decent, 300 poate deveni periculos de rapid (al meu prinde 150km/h pe GPS fara nicio problema), peste 300 te bati cu motocicletele.

Fa-ti mana pe un 50 si dupa ce-ti iei permisul de categorii Ax poti sa urci in gama.

In plus, trebuie sa acorzi aceiasi atentie protectiilor: casca (recomand una flip-up), manusi, geaca cu protectii (in special dorsala), bocanci/adidasi gen baschet. Plus o husa de protectie pentru picioare/bust (ploaie, frig).

Si nu o sa mai vrei sa revii la transport in comun. 😎

Edited by pierrotlefou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Endurista a spus:

Pe OLX vinde cineva cu 1600 de Euro, probabil ca pretul simbolic e undeva la 1000 Euro si probabil se aplica doar cunoscutilor dlui profesor. Nu vad altfel de ce l-ar da mai ieftin cand ar lua usor 1200 pe el.

Stiti cumva scuterul in cauza, an de fabricatie, stare sau alte amanunte ca sa putem compara cu ce gasim pe Oleics?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Moroenius a spus:

eu citesc pe aici si ma ingrozesc. Eu vroiam sa imi iau un scuter de 50 cmc pentru mersul munca-acasa fiindca m-am saturat de transportul in comun. Ati bagat spaima in mine.

 

Acum 2 ore, pierrotlefou a spus:

Sa fim seriosi, chiar si un 50 cmc isi poate face treaba decent, depinde de traiect.

Si nu o sa mai vrei sa revii la transport in comun. 😎

 

Am condus un scuter de 49,... al sotiei cind nu luase inca B-ul, la vremea aceea aveam 125r CBR. A fost o singura data cind m-am suit pe el (la drum) si ultima data.

Nu mi-a placut pozitia, rotile .... absolut nimic in afara ca am ascuns un pepene sub sa .... in rest NIMIC. 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Contabil a spus:

 

 

Am condus un scuter de 49,... al sotiei cind nu luase inca B-ul, la vremea aceea aveam 125r CBR. A fost o singura data cind m-am suit pe el (la drum) si ultima data.

Nu mi-a placut pozitia, rotile .... absolut nimic in afara ca am ascuns un pepene sub sa .... in rest NIMIC. 😎

Depinde de scuter, de asteptari, de experienta. Asa ca hai sa nu generalizam.
Un scuter/moped e o optiune mult mai decenta decat trotinete/scutere electrice, anumite motociclete etc.

Mai ales daca omul nu are permisul necesar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un Peugeot de 150 parca, 2 zile in Roma (cred ca stiu toti ce inseamna traficul in Roma - de pe net sau live). Am facut 100 km aproape cu pasager. Eram permanent primii care plecam de la semafor si era un scuter modest. Dar sa spui ca 200 nu ajung in orice oras, inseamna ca nu ai folosit scuterul ala decat 3 km. Daca as avea un jaraj mai mare, clar as lua si un scuter. Dar cum Clujul e mic, il fac pe bicicleta, lejer. Motorul e chinuit in oras. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, pierrotlefou a spus:

 Asa ca hai sa nu generalizam.

 

 

Nu generalizez, este parerea mea. Stiu ce poate un J300 la un drum ... dar hai sa-i dam cezarului ce e al lui. Mobrele mici (din experienta mea) 125-300cc n-au ce face in Bucuresti cu scuterele ..... daca nu livrezi 1-5 pizza (m-ai facut sa ma uit pe goagle cum se scrie pita), si nu-ti faci piata.

Daca ai un 107 tot peugeot ... dar masina, lasi scuterul pt. cumparaturi. .... pe bune.

PS. Daca nu-mi pot tine picioarele-n fata una linga alta cind ma inclin pe o curba ..... se pune?

Scuterul nou nout .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg cu un maxiscuter prin Bucuresti si pe linga.Am constatat ca sunt vazut,ferit si mi se face loc la semafoare intr-un mod la care nu ma asteptam,la cite grozavii am citit pe aici.

Desi scuterul este negru,casca aproape la fel,doar geaca e mai vizibila .A nu se intelege ca am incredere in comportamentul celorlalti...

Ce-i drept,sunt momente cind ar fi mai patrunzatoare una enduro,acolo unde sunt benzile auto foarte inguste,si masinile stau pe loc aproape lipite (cum e Colentina acum dupa incarcerarea lui Firea),asta daca as merge si pe trotuare..ceea ce e ilegal :(

Ar mai fi de folos o garda la sol mare cind trec lipit de bordura,daca e inalta mai frec cu burta Hondei de ea.

Ca rapiditate,cind plec primul de la stop,cu gazul maxim,si ajung la statia urmatoare,masinile din spate au parcurs abia cam 1/3 din drum 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Contabil said:

 

 

Am condus un scuter de 49,... al sotiei cind nu luase inca B-ul, la vremea aceea aveam 125r CBR. A fost o singura data cind m-am suit pe el (la drum) si ultima data.

Nu mi-a placut pozitia, rotile .... absolut nimic in afara ca am ascuns un pepene sub sa .... in rest NIMIC. 😎

 

Te cred. Cand vii de pe un motor mai mare pe unul mai mic sunt sigur ca nu are cum sa iti placa.

Dar asteptam si un feedback din partea sotiei 😎😃

Poate are o parere diferita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti vor motoare mari si puternice care sa meargă "ca gândul si ca vântul "dar care nu pot fi utilizate decat la 30-50 % din puterea maxima unde cele mici si medii excelează intr-un regim normal  . Cred ca un scuter  prin București poate face treaba buna . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-a zis nimeni, si e important. Pe scuter poti sa bei, poti sa fumezi, poti sa mananci in timpul mersului 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și poți să vorbești la telefonul mobil... 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...