Sari la conținut

Corectie indicatie kilometraj electronic


Postări Recomandate

Salut,

Am un Suzuki Bandit GSF 1250 din 2008.

Ma deranjeaza faptul ca indicatia kilometrajului este eronata cu 15%-17%, adica la 100km reali parcursi, odometrul arata 115km (masurata cu o aplicatie care a inregistrat un parcurs mai lung, folosind GPS-ul telefonului). Avand in vedere ca bordul este electronic, nu cred ca se poate ajusta. 

Ma intereseaza sa aflu:

- ce dispozitive pot corecta acest lucru (am gasit cateva pe net), mai ales daca alti forumisti au avut si rezolvat genul asta de situatii

- daca exista vreun atelier/mecanic care a mai facut genul asta de interventii

- care ar fi pretul total al interventiei

Cateva precizari:

- nu doresc sa modific/reduc kilometrajul actual, ma intereseaza o indicatie cat mai precisa

- stiu ca odometrele arata si viteza cu o anumita eroare "optimista" tocmai pentru a fi in limita legalitatii si ca acelasi dispozitiv va induce automat aceasta eroare si la kilometraj

- cei care vor veni cu sfaturile "alta problema nu ai, faci calculele apoi scl." ii rog sa se abtina

Va multumesc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de subiect: nu exista si variante mai ieftine decat healtech?

 

STiu ca nu sunt recomandate chinezariile, totusi piesa asta este una relativ simpla ca si principiu de functionare.

 

Mi-am luat un indicator treapta chinezesc (70 lei parca) acum 3 ani si functioneaza perfect, nu am ce sa ii reprosez

 

Sa dai peste 100 dolari pe un healer mi se pare exagerat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Fiziflash a spus:

Apropo de subiect: nu exista si variante mai ieftine decat healtech?

 

STiu ca nu sunt recomandate chinezariile, totusi piesa asta este una relativ simpla ca si principiu de functionare.

 

Mi-am luat un indicator treapta chinezesc (70 lei parca) acum 3 ani si functioneaza perfect, nu am ce sa ii reprosez

 

Sa dai peste 100 dolari pe un healer mi se pare exagerat...

cel mai eftin ie cu metrou' :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fizi:  Asta cu piesa relativ simpla de facut e tare :) .  Adica e simplu de facut  dar totusi nu te pricepi sa o faci ,  sau cum ?  Cauta un electronist de la noi sa ti-o faca si vezi tu daca iesi sub 400 lei  .   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc sugestiilor cu pinioanele de la kitul de lant, ele ar trebui sa contribuie doar la acceleratie/viteza.

Pana atunci, poate ma lamureste cineva de ce pot fi "erori" atat de importante?

Asta in conditiile in care la aceasta motocicleta masurarea vitezei si implicit a distantei se face strict prin intermediul unor sensori plasati atat la roata din fata cat si la cea din spate (a se vedea poza din manual)

image.thumb.png.35c5dc284260c28725f5b5e4f043e3f1.png

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba este simpla: 

1. regulamentele producatorilor spun clar: In nici un caz vitezometrul nu trebuie sa indice mai putin decat viteza reala.

2. vitezometrul tau nu masoara viteza de deplasare ci viteza cu care se invarte roata. ture/secunda . In functie de profiulul anvelope,i  poti avea o raza a cercului (implicit si lungime a cercului) mai mare sau mai mica deci o distanta parcursa pe tura a rotii diferita de la un profil la altul. Pe masura ce guma se uzeaza, distanta parcursa, respectiv viteza de deplasare, va scadea fata de numarul de ture al rotii si implicit viteza indicata de vitezometru. 

 

Pentru a acoperi cele doua de mai sus, producatorii au setat  vitezometrul  sa arate cu pana la 10-12% mai mult decat media reala. Nu te impiedica nimeni sa pui o anvelopa cu profil enduro  si crampoane de 15-20mm inaltime pe banditul tau, daca are dimensiunile cerute si este omologata pentru strada.

PS.: daca tii neaparat sa mergi cu viteza atat de aproape de limita legala incat te deranjeaza aceasta abatere, gps pe ghidon si aia e.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema lui este ca si Odometrul indica nasol si ala nu are voie sa dea chix.  +15% la kilometraj (nu vitezometru) e nasol.

Cei doi ''Speed senzor'' nu cred ca se refera la senzor pentru viteza mobrei ci la senzor rotire roata. Ei fiind cei care dau informatii ABS-ului.

Posibil ca unul din ei sa fie si senzorul pentru partea de vitezometru si odometru.

Banuiesc ca fiind electronica jucaria se calibreaza.

Intrebarea este cine are un stand de calibrare? Si si mai  important sa stie de unde se calibreaza .....

Teoretic ar trebui sa bagi o frecventa  etalon in bord (nu stim ce frecventa) si sa vezi ce arata vitezometrul si odometrul.

Daca afli macar de unde se etaloneaza poti incerca o varianta empirica: sa tot invarti de elementul de reglaj pina te apropii in limite rezonabile de realitate.

Cred ca ar merge incercat si pe un stand de verificat frane la care poti afla cu ce viteza se invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Silver Arrow a spus:

Problema lui este ca si Odometrul indica nasol si ala nu are voie sa dea chix.  +15% la kilometraj (nu vitezometru) e nasol.

 

de ce ar fi nasol?  e asa rau sa faci schimbul de ulei la 8.500km reali in loc de 10.000km? sau crezi ca la vanzare  o e vreo diferenta majora intre o motocicleta cu 85.000 km  si una cu 100.000, dar identice dpdv stare?

In plus, asa cum am scris, producatorul trebuie sa se asigure ca indicatia nu este mai mica decat viteza reala indiferent ce gume pui tu pe mobra.

Ma indoiesc sa existe posibilitatea de a calibra,  ar insemna sa lase deschisa o invitatie la manarit kilometraje.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Silver Arrow a spus:

Problema lui este ca si Odometrul indica nasol si ala nu are voie sa dea chix.  +15% la kilometraj (nu vitezometru) e nasol.

Cei doi ''Speed senzor'' nu cred ca se refera la senzor pentru viteza mobrei ci la senzor rotire roata. Ei fiind cei care dau informatii ABS-ului.

Posibil ca unul din ei sa fie si senzorul pentru partea de vitezometru si odometru.

Banuiesc ca fiind electronica jucaria se calibreaza.

Intrebarea este cine are un stand de calibrare? Si si mai  important sa stie de unde se calibreaza .....

Teoretic ar trebui sa bagi o frecventa  etalon in bord (nu stim ce frecventa) si sa vezi ce arata vitezometrul si odometrul.

Daca afli macar de unde se etaloneaza poti incerca o varianta empirica: sa tot invarti de elementul de reglaj pina te apropii in limite rezonabile de realitate.

Cred ca ar merge incercat si pe un stand de verificat frane la care poti afla cu ce viteza se invarte.

Sunt de acord ca sunt folositi pentru informatii care merg la ABS.

Insa in acelasi timp: "If the speedometer, odometer or tripmeter does not function properly, inspect the speed sensor and the coupler connections. If the speed sensor and coupler connections are OK, replace the combination meter unit with a new one". 

O sa merg sa verific conectorul respectiv si sa vad care este situatia cu pinioanele, conform manualului e nevoie de un raport 43/18 (spate, fata) si 118link.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, pierrotlefou a spus:

Sunt de acord ca sunt folositi pentru informatii care merg la ABS.

Insa in acelasi timp: "If the speedometer, odometer or tripmeter does not function properly, inspect the speed sensor and the coupler connections. If the speed sensor and coupler connections are OK, replace the combination meter unit with a new one". 

O sa merg sa verific conectorul respectiv si sa vad care este situatia cu pinioanele, conform manualului e nevoie de un raport 43/18 (spate, fata) si 118link.

Daca ti se strica senzorii ABS ramai fara vitezometru? Eu nu stiu sa se intample asta. 

Nu am o schema electrica sa vad daca nu mai are si alt senzor pe undeva.

Iar vad ca in carte spune la singular ''inspect the speed sensor'' adica e unul nu doi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"speed sensor" este situat la nivelul cutiei. Cele doua discuri fata si spate trimit informatii folosite si de sistemul ABS. 

Problema mea este ca eroarea mi se foarte mare la nivelul kilometrajului. Sa vad cum o scot la capat.

Oricum, un foarte bun prieten, pasionat de masini si obisnuit sa aiba masini second-hand, avea o vorba: "ai de ales intre urechea muzicala (cu care identifici toate zgomotele mai mult sau mai putin suspecte, mai mult sau mai putin critice) si portofel". 155€ pe echivalentul acelui speedohealer mi se pare mult...

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. spedohealer e 80E

2. fizica de liceu e priceless.

3. senzaorii de la roti sunt pentru abs.

4. dupa autostrada poate va face spartanu si metrou. (tot un metru:) )

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Nu neg, este cat mi s-a cerut pentru furnizare/instalare/reglare ceva similar.

2. Prietenii stiu de ce :)

3. Am confirmat, nu stiu cum este folosita apoi acea informatie pentru calcularea kilometrajului.

4. Fiecare trebuie sa fie un Spartan. Pana atunci, eu sunt pe 2 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Fiziflash a spus:

Stiu dar in Suceava nu e metrou. De aia mi-am luat motocicleta :))

Te dai cu roaba prin pivniță...

On: ca si teorie a conspiratiei as lansa ipoteza ca producatorii au interesul ca vitezometrul sa arate mai multi km scriptic decat realitatea. Litri de carburant consumat împărțiți la km scriptici multi, inseamna consum teoretic mai mic, deci noxe teoretice mai mici ... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, yuk a spus:

Te dai cu roaba prin pivniță...

On: ca si teorie a conspiratiei as lansa ipoteza ca producatorii au interesul ca vitezometrul sa arate mai multi km scriptic decat realitatea. Litri de carburant consumat împărțiți la km scriptici multi, inseamna consum teoretic mai mic, deci noxe teoretice mai mici ... 

+1

A fost a doua reflectie, dupa cea cu numarul de kilometri inutil contorizati... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca senzorul de viteza e pe cutie atunci modificarea pinioanelor de lant are un efect important asupra indicatiei vitezometrului.

Probabil cineva a montat un pinion de atac mai mic si/sau un pinion de roata mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 dinti. pinioanele sunt 2,  cel de la cutia de viteze si cel de la roata spate, caruia tu ii spui foaie.

ma rog, mai sunt si alte pinioane, dar nu la indemana

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Bulinu' a spus:

47 dinti. pinioanele sunt 2,  cel de la cutia de viteze si cel de la roata spate, caruia tu ii spui foaie.

ma rog, mai sunt si alte pinioane, dar nu la indemana

Exprimarea poate fi deficitara. Dar asta era mesajul, merci de traducere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.04.2019 la 14:57, Bulinu' a spus:

47 dinti. pinioanele sunt 2,  cel de la cutia de viteze si cel de la roata spate, caruia tu ii spui foaie.

ma rog, mai sunt si alte pinioane, dar nu la indemana

aliens-5ad65398c673350037c99876.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...