Jump to content

Ce motocicleta sa-mi iau? (Déjà vu?)


Recommended Posts

Salut, pre-alpha la sectiune de incepator ce sunt si viitor posesor de permis A2 (cu atentie sporita la examen), am vrut sa adresez vestita intrebare "Da' eu ce-mi iau?" unui grup care are habar.

Sa incepem, ce am eu acum in containerul cu guma numit cap sunt dual-sport-urile, mai exact ma invart intre Yamaha xt600/660, Kawasaki KLR 650 / KLE 500.

 

Daca poate/stie/are chef cineva sa-si dea cu parerea as aprecia, imi propun sa ma dau pe strazile din Bucuresti si ocazional off-road usor/mediu. (Cel putin asta imi propun).

Nu sunt chitit ca Ana pe modelele astea, doar astea mi-au sarit primele in ochi.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cea mai de asfalt dintre alea e KLE-ul. Doi cilindri in linie, recte motor de sport-tourer anii 90. Celelalte sunt mono. Daca vrei afara de pe asfalt doar din cand in cand recomand KLE. Dintre alea, repet.

Link to post
Share on other sites

KLE, cum zice Speedy.

Dezavantajul - la ambele - este că pentru oraș trebuie să fii cam peste 1,75 dacă vrei să te bagi printre mașinile staționate la semafor, dacă ești mai scund e mai dificil. 

Link to post
Share on other sites

Buget:1000-2500,poate in caz exceptional 3500, stiu ca-i mare plaja de tolerante da' na.

Conform cycle-ergo as sta cam la toate cele enumerate pe varfuri, asta daca nu ii pun lowering kit, am ~170cm si ~80kg.

Si din nou, ma uitam la astea ca punct de inceput, hotarat pe ele.

 

Motivatia din spatele plajei imense de buget e ca vreau ceva langa care sa nu plang (eu si portofelul) cand dau cu carena de o piatra, salivez prea tare pe ceva, gasesc eu cum ajung la topul de buget.

Link to post
Share on other sites

Cum de nu s-a strigat Transalp pana acum?!!? :)

As fi fost tentat sa zic Yamaha Tenere. Dar eu nu m-am inteles cu ea deloc la cei 1.70 ai mei. Poate la tine e altfel.

Link to post
Share on other sites

Eu eram un pic ironic... pana acum ceva vreme nu era topic deschis unde sa nu apara vreo doi sa ridice in slavi Transalpul :))))))

Dar da, daca gaseste una limitata, e o optiune. 

In schimb nu stiu daca o poate limita oficial aici la noi. Cred ca e mai usor sa ia una limitata din afara, cu documentatie si tot ce trebuie ca dupa ce trece perioada de A2, sa o delimiteze usor si sa mearga asa cu ea. 

Link to post
Share on other sites

Se poate limita aici in patria mama.

A fost un coleg care a prezentat pe forum cum a facut.

E o firma producatoare de limitatoare de putere care este agreata de catre RAR. 

https://www.alphatechnik.de/produkte/leistungsaenderungen/motorrad/leistungsaenderungen/35-kw-48-ps.html

Se monteaza intr-un service agreat RAR  PENTRU ACEASTA OPERATIUNE si treaba este rezolvata.

A mai fost o discutie cu un coleg din Cluj parca, posesor de service care desi este agreat RAR a fost amendat ca a pus limitator de putere fara sa fie agreat pentru aceasta operatiune.

 

Spal eu rusinea: sunt un sustinator al Transalpului. 🤗

Nu il ridic in slavi dar e o mobra solida. Sunt pareri diferite despre ea. Cand vine insa vorba despre rezistenta toata lumea e de acord: bullet proof (expresie folosita si de catre aia de nu o iubesc).

La 3500 € daca are rabdare si sapa poate prinde si un model cu ABS. Mai greu dar posibil.

Intre un BMW 650GS si un Transalp 650,  eu aleg japoneza.

 

La 2100 € gaseste Transalp 650, cu cutii pe el si un kilometraj real

: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276861906&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=transalp+650&pageNumber=1&scopeId=MB&sfmr=false&searchId=0615e6b3-749e-661f-9c4a-e240f0e955fa

 

E drept ca pe la aceeai bani si km gasesti si un BMW 650 frumusel si cu ABS:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276825351&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=650gs&minFirstRegistrationDate=2000&pageNumber=1&scopeId=MB&sfmr=false&searchId=783f8513-2c13-c1ae-2426-ab85b0fc0a8b

 

Pina la urma cu siguranta o va cumpara pe cea care ii place cum arata.  Ca doar asa am facut cu totii.

Link to post
Share on other sites

La aspect nu prea pot sa zic ca ma doare, pot sa traiesc si cu (poza atasata), ma intereseaza mai mult cum se simte, cu livreaza cuplul motorul, daca poate la viteze mici sa mearga constant, nu in suturi cum fac xt660. 

 

 @Silver Arrow, tu imi mai pui niste intrebari pe tava, il cumpar din afara fara sa-l vad/aud? Cat ma costa transportul? Ce nebunii imi mai pun in cap cu importul / tradusul de documente?

image.png

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, mdragos0 a spus:

La aspect nu prea pot sa zic ca ma doare, pot sa traiesc si cu (poza atasata), ma intereseaza mai mult cum se simte, cu livreaza cuplul motorul, daca poate la viteze mici sa mearga constant, nu in suturi cum fac xt660. 

 

 @Silver Arrow, tu imi mai pui niste intrebari pe tava, il cumpar din afara fara sa-l vad/aud? Cat ma costa transportul? Ce nebunii imi mai pun in cap cu importul / tradusul de documente?

 

Ai cel putin 2 variante:

1 - cauti o mobra prin zona Dortmund-Düsseldorf. Iei belet de aeroplan low cost, 100 € dus-intors (chiar si mai putin). Mai te costa cam 100 € sa dormi o noapte, sa te misti prin zona si sa mananci ceva.

      Mergi vezi mobra, faci actele. Vorbesti cu un transportator si ai putea cu 250 € sa o trimiti acasa. Mai sunt niste colegi pe forum care au dube si te pot ajuta.

     Mai pui 25 € Lei tradus acte (e mai putin de atata),  cam 100 € RAR-ul , apoi costurile de inmatriculare ca si cum ai cumpara mobra din RO

     In total cam 575-600 €. RCA-ul tu stii cat o face pentru tine.

2 - vorbesti cu unii de aduc mobre, cum ar fi sotii Biris care aduc din Italia, si care fac treaba cu verificatul si adusul in locul tau. Banii cam tot aia sunt. Dar ai avantajul unor oameni cu experienta la mobre SH.

 

In varianta 1, poti sa cauti mai multe variante si le vizitezti pe toate.

Alte nebunii nu ai. 

Ceea ce ti-am povestit, inclusiv cu sumele sunt din experienta proprie. Un Transalp 700 si un Suzuki Intruder 125.

 

Nu am inteles cum vine cu suturile la xt660. Daca dardaie motorul s-a inventat ambreiajul pe care il poti patina linistit fiind in ulei. Oirce motor termic la turatie mica are putere mica si implicit cuplu mic.

Link to post
Share on other sites

Noi cand aveam 20 de ani ne dadeam cu Hoinar-ul de 4 CP. Si mergea fara sa daradaie. Patinai ambreiajul ala pina te plictiseai. Si uneori nu mai urca saracul 😂

Ia-ti carnetul, mergi pe moto si o sa vezi singur cum sta treaba. Nu mai citi prea multe ca te incurca.

Edited by Silver Arrow
Link to post
Share on other sites

A si mai am o intrebare, mi-a trecut acum prin cap, pentru ca ma uit dupa motociclete care probabil nu au stat numai pe asfalt, exista ceva la care ar trebuii sa ma uit in mod special dat fiind regimul de functionare? 

 

Acum 2 minute, Silver Arrow a spus:

Ia-ti carnetul, mergi pe moto si o sa vezi singur cum sta treaba. Nu mai citi prea multe ca te incurca.

4 sedinte de trafic si rezolvam, mersi.

Link to post
Share on other sites

pentru un incepator ideal ar fi maxim un versys-x300,nou e 4300+tva

sau un ktm duke 390,chiar e unu pe aici de vinzare..

Foarte usoara,si arata bine...injectie,ABS

 

Link to post
Share on other sites
La 10.04.2019 la 9:44, mdragos0 a spus:

Buget:1000-2500,poate in caz exceptional 3500, stiu ca-i mare plaja de tolerante da' na.

Conform cycle-ergo as sta cam la toate cele enumerate pe varfuri, asta daca nu ii pun lowering kit, am ~170cm si ~80kg.

Si din nou, ma uitam la astea ca punct de inceput, hotarat pe ele.

 

Motivatia din spatele plajei imense de buget e ca vreau ceva langa care sa nu plang (eu si portofelul) cand dau cu carena de o piatra, salivez prea tare pe ceva, gasesc eu cum ajung la topul de buget.

La dimensiunile alea esti OK pe Transalp. Gasesti pe la 2k un 650 OK, poate mai putin. 

Link to post
Share on other sites

Raman dator cu o bere pentru fiecare.

Oricum m-am prins ca trebuie sa am parte de niste timp 1to1 sa vad cu care m-as intelege mai bine.

 

 

Daaar mi-a trecut o alta intrebare prin cap. S-ar preta vreuna d.p.d.v ciclistic pentru un inapt (a se citii incepator) ?

Link to post
Share on other sites

depinde foarte mult de inaltimea ta si de restul... urca-te pe cit mai multe la poligon,inclusiv pe cele enduro (alea mai mici pt tine...),sunt surprinzator de manevrabile desi par inalte 

si sa dea sfaturi cei ce nu au cazut (macar aproape) niciodata

Link to post
Share on other sites

@mihai c am vazut ca inclusiv ghidonul montat 5 grade mai sus sau mai jos imi bulibaseste creierul cateva minute. Pe ce am apucat sa ma urc, din categoria enduro, am observat ca si la cele la care atingeam cu un singur picior (aia fiind inclinat pe partea aia) eram ok-ish.

De asemenea am observat ca stateam stanca cand eram pe o motocicleta diferita pe care stateam mai aplecat, indeajuns de stanca incat sa nu pot sa fac un 8 prapadit.

 

Pana la urma raspunsul la intrebare ar fii: tre' sa se potriveasca motocicleta cu creierul meu? Cel putin ca punct de plecare

Link to post
Share on other sites

cred ca e ca la femei,cind e pt tine stii asta,dar trebuie probata un pic :)

mie mi-a placut grozav un honda xr650r (145-150kg),dar sunt greu de gasit si trebuie reglate cam lunar supapele (am 1.87)

sunt foarte multi factori,inaltimi,centru greutate etc;unii ii mai poti modifica dar daca e nepotrivire grava nu cred 

spre exemplu scoala am facut-o pe suzi er6,mi s-a parut un tractoras greoi si plictisitor

Edited by mihai c
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...