Jump to content

Ce motocicleta sa-mi iau? (Déjà vu?)


Recommended Posts

Acum 1 oră, mdragos0 a spus:

tre' sa se potriveasca motocicleta cu creierul meu? Cel putin ca punct de plecare

Da.

Cel puţin atât cât tre' să se potrivească cizmele pe piciorul tău (nu pe al altora).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

On 10.04.2019 at 12:36, mdragos0 said:

La aspect nu prea pot sa zic ca ma doare, pot sa traiesc si cu (poza atasata), ma intereseaza mai mult cum se simte, cu livreaza cuplul motorul, daca poate la viteze mici sa mearga constant, nu in suturi cum fac xt660.

La cum descrii nevoile tale, ai nevoie de un V2.

Link to post
Share on other sites
La 10.04.2019 la 2:07, mdragos0 a spus:

 

Sa incepem, ce am eu acum in containerul cu guma numit cap sunt dual-sport-urile, mai exact ma invart intre Yamaha xt600/660, Kawasaki KLR 650 / KLE 500.

 

Nu ma pot pronunta asupra KLR 650 sau KLE (desi cred ca sunt foarte ok), dar XT600 si 660 sunt sigur ca sunt ceea ce iti trebuie. Ciclistica excelenta, motor built to live forever, mentenanta facila si ieftina, ieftine pe piata SH, etc, etc. Iei una in mintile ei, ii faci o verificare, schimbi consumabile si ce mai trebuie schimbat, bagi ulei si benzina and GO! 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, xt600 a spus:

XT600 si 660 sunt sigur ca sunt ceea ce iti trebuie

163 Kg gol, kickstarter prea scurt, lipsă decompresor manual.

Bună!

-

Totul este să nu cumva să o scapi pe jos în pădure, pentru că rămâi acolo până o ridici şi o reporneşti "înnecată".

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites
Acum 52 minute, easy ride on! a spus:

163 Kg gol, kickstarter prea scurt, lipsă decompresor manual.

Bună!

-

Totul este să nu cumva să o scapi pe jos în pădure, pentru că rămâi acolo până o ridici şi o reporneşti "înnecată".

Ma gandesc ca initiatorul topicului se refera la modelele cu prornire la buton, mai recente si mai usoare (de pilda XT600E, XT660R, care nu au nici o treaba cu kikstarterul), nu la xt600 din '84. In alta ordine de idei, nu cred ca se pune problema sa nu o poti ridica. Pai daca nu o poti ridica pe asta, cum ridici un Transalp, Vstrom, etc, etc?

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, xt600 a spus:

Pai daca nu o poti ridica pe asta, cum ridici un Transalp, Vstrom, etc, etc?

Numai cu 2-3 prieteni în echipă, alături.

Link to post
Share on other sites

Am 1.70 si am freewind de 3 ani. Ajung bine jos si are un reglaj unde se prinde amortizorul de bascula spate si se mai poate cobori 2 cm. Eu nu l-am coborat. E bicicleta in oras, si destul de ok pe off usor. Pe off dificil nu am incercat ca mi se pare ca pt asta trebuie altceva. 

La drum lung e economic in viteze pana in 100-110. Eu scot media de 4-4,5 la drum lung si are rezervor de 18 litri. Am facut ture de 400 km fara sa intru pe rezerva. Ciclistica si confortul mi se par mult mai bune ca la kle.

Alt avantaj e parbrizul standard care ofera o protectie bunicica pana la 100. Fuge cam 160 si ceva. E ieftin, usor si simplu. Eu l-am luat din RO, nu m-am deranjat sa caut afara. Alt avantaj e indicatorul de combustibil.

Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, Pop Mihai Lucian a spus:

Am 1.70 si am freewind de 3 ani. Ajung bine jos si are un reglaj unde se prinde amortizorul de bascula spate si se mai poate cobori 2 cm. Eu nu l-am coborat. E bicicleta in oras, si destul de ok pe off usor. Pe off dificil nu am incercat ca mi se pare ca pt asta trebuie altceva. 

La drum lung e economic in viteze pana in 100-110. Eu scot media de 4-4,5 la drum lung si are rezervor de 18 litri. Am facut ture de 400 km fara sa intru pe rezerva. Ciclistica si confortul mi se par mult mai bune ca la kle.

Alt avantaj e parbrizul standard care ofera o protectie bunicica pana la 100. Fuge cam 160 si ceva. E ieftin, usor si simplu. Eu l-am luat din RO, nu m-am deranjat sa caut afara. Alt avantaj e indicatorul de combustibil.

Stii ce mi place la freewind? Sunt destul de putine la vanzare pe olx dar majoritatea sunt destul de ingrijite. M am uitat de 2-3 ori la ce era de vanzare si toate aratau bine pt varsta lor, ceea ce nu prea se poate zice despre alte modele din anii respectivi

Link to post
Share on other sites
La 17.04.2019 la 18:35, easy ride on! a spus:

Numai cu 2-3 prieteni în echipă, alături.

La 170 cm si 60 de kile am ridicat KLE de pe jos singur de o gramada de ori. Plus ca mobrele care-l intereseaza pe el nu sunt de padure. Omul a zis iesiri ocazionale de pe asfalt. Ce-i trebuie kick, capra, etc?!

 

Link to post
Share on other sites
La 10.04.2019 la 2:07, mdragos0 a spus:

si ocazional off-road usor/mediu.

 

Acum 6 ore, Speedy.K a spus:

Omul a zis iesiri ocazionale de pe asfalt.

 Tac!

Doar citez pe unul şi altul :)

Link to post
Share on other sites

Ocazional la mine inseamna 90% on-road. Deci in nciun caz capra. Eu am facut in 10 ani cam 20% fara asfalt (ca timp de stat in sa, ca daca socotesti km cred ca iese un 2%) inclusiv creste joase si n-am simtit nevoia de monocilindru sau de greutate foarte mica. 

Iar pe asfalt am mers de cateva ori cu mobre mai off decat a mea si imi venea sa ma impusc!

Link to post
Share on other sites

Suzuki DR650 RS,ca vad ca nu s-a pomenit pana acum pe aici. Am mers mult pe asfalt cu el(la 150/h mai putea un pic,dar am zis sa nu ma risc,voiam sa il mai si vand) si pe hodaie(tarla,noroaie). Daca tu ai 170,eu mi-s chiar mai scund si tot l-am folosit 7 ani. Ani in care am schimbat kitul de lant,bujiile,cauciucuri evident,si spalat filtrul de aer,care e din burete.Mers zilnic la munca cu el sau incarcat plus pasagera la mare,munte,cam peste tot in tara.

Link to post
Share on other sites

daca ajungi la 3500 euro ca buget, iti iei un CB500X din 2012-20013, injectie, abs, tot ce trebuie pt o motocicleta de incepator

 

xtul si transalpul, niste mobre sinistre din 1900toamna. treceti peste oameni buni nu le mai ridicati inslavi, a trecut vremea lor

 

o sa faci fix 5%din km in off si pe aia ii faci si cu o gume stradale pe CB500x. mai ales incepator nu o sa mergi tu ca Adi Raduta sau Manuel Gyenes in off.

 

Edited by Cavaleru
Link to post
Share on other sites

@Cavaleru Sunt mobre care nu au moarte, cum din pacate nu se prea mai fac astazi. Arunca un ochi si pe alte forumuri, de prin tari cu mai multa cultura moto decat pe plaiurile mioritice si ai sa vezi ca exista comunitati moto puternice, constituite in jurul unor modele precum XT, XTZ, TA, AT, XR, DR, SR, Dominator, KLR, KLE, etc. Crezi ca de prosti oamenii aia nu iti asculta sfatul cum ca "a trecut vremea lor"? Ca sa nu mai vorbesc ce custom-uri se fac pe platforma acestor motociclete.. 

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites

nu au moarte ca nu sunt lasate sa moara ... nu am nimic cu oamenii care se dedica unei motorete si se strang intr-o comunitate dar asta nu inseamna ca alea sunt cele mai mobre mobre

 

omul e incepator, are nevoie de o mobra fiabila simpla cu abs cu injectie. chestiile astea care sunt acum banale si la ordinea zilei. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Speedy.K a spus:

Cu injectia sunt de acord, dar cu ABS nu! Motociclismul nu se invata pe ABS, TCS, cutie automata si frane duale!

In sfarsit cineva care gandeste corect. Incepatorul trebuie sa invete, obligatoriu, franarea de urgenta, controlul tractiunii din acceleratie si ambreiaj, sa negocieze corect un viraj, etc, etc. Dupa ce si-a insusit bine lucrurile astea si isi da seama de propriile limite, ABS, TC pot veni ca niste bonusuri. 

Link to post
Share on other sites

bai frate vorbim de un incepator, oricat o sa incerce el sa invete toate cele enumerate de voi vor trece multi km pana le va stapani. dar o sa vina mult mai des intamplarile nefericite in care va strange frana din reflex (pt ca e inca incepator) si o sa se duca sanie de-a berbeleacu in loc sa ramana pe roti. 

voi nu sunteti deloc realisti

Link to post
Share on other sites

Nu stiu pe ce motocicleta ai invatat tu, dar eu si cred ca si colegul, am invatat pe motociclete fara ABS, cornering ABS, TC, ESP, asistenta la pornirea in rampa si alte asemenea gismouri si am supravietuit. Asadar, sunt foarte realist si vorbesc dintr-o experienta nemijlocita. Dar nu cred ca discutria asta isi are rostul aici. Initiatorul topicului a cerut niste pareri despre niste modele si sugestii care se incadreaza in aceiasi categorie. 

Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, Cavaleru a spus:

bai frate vorbim de un incepator, oricat o sa incerce el sa invete toate cele enumerate de voi vor trece multi km pana le va stapani. dar o sa vina mult mai des intamplarile nefericite in care va strange frana din reflex (pt ca e inca incepator) si o sa se duca sanie de-a berbeleacu in loc sa ramana pe roti. 

voi nu sunteti deloc realisti

Si noi am fost inceparori si am avut la dispoztie mobre si mai primitive. Si uite ca suntem intregi.

Dupa teoria ta prin anii 90 ar fi trebuit sa dam la fier vechi Ij, Jawa, etc si sa ramana pe strazi numai incepatorii care-si permiteau de la GS500 in sus.

A, chiar azi am vorbit la Salon cu fostul meu instructor care are azi scoala lui si care se plangea ca scolile concurente momesc elevii cu ABS si alte d-astea dupa care elevii respectivi ies pe strada si nu stiu sa foloseasca o frana spate la momentul potrivit, inpachetandu-se in prima mie de km.

Si nu, omu’ n-are 100 de ani si nu e nostalgic, dar e de parere ca omul trebuie sa invete in scoala si altceva decat e necesar ca sa ia permisul.

Edited by Speedy.K
Link to post
Share on other sites

Eu am inceput acum 14 ani pe o motorreta moderna pt vremea ei: injectie, furca USD, ambreiaj hidraulic, dublu disc de frana... ce sa mai, o nebunie. Evident ca s-au gasit vreo doi nenici blocati in trecut sa-mi explice ca motociclismul adevarat se invata pe MZuri de 125 cu kickstarter nu pe motoreta cu rezervor din plastic. Sa stii ca s-au inselat, vremea lor a trecut.

 

In afara de termeni observ ca esenta mesajului nu s-a schimbat: "pe vremea mea...". Peste 20 de ani nu o sa mai gasesti motorete sh fara ABS, nu inseamna ca aia nu o sa stie ce e aia motociclism cum credeti voi. Copilului la fel ii spui: ia la tata aici un Nokia 3310 sa inveti ce inseamna telefon mobil cu adevarat si pe urma intri si tu in secolul 21.

 

Get with the time fellas ca e pacat sa ramaneti blocati in trecut.

Link to post
Share on other sites

Eu inteleg ambele tabere ale discutiei, sistemele de siguranta sunt bine venite si inteleg ca probabil o sa am reactii gresite in anumite situatii dar sunt de parere ca disciplina comenziilor tot pe offroad o sa o invat si cred ca de acolo o sa pot extrapola si pe strada actionarea comenzilor.

 

Diferenta intre carburator si injectie cat de rea poate sa fie? 

 

Oricum o sa fac si niste cursuri de perfectionare onroad ca sa pot cadea cu ambulanta langa mine si sa-mi formez niste reflexe, oricum tot mi se pare putin cate ore de scoala am facut, asta pentru A2, daca vrei direct A cred ca orele date ar fii de ajuns sa inveti cum sa incetinesti.

Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, Paca a spus:

Bunicu mergea cu o caruta cu 4 cai intre orase  ...ma intreb de ce mai folositi voi masini ...pffff

Era burghez! Auzi la el, 4 cai, cat o mobră!:dropsmilie:

Diferența între carburator și injecție?!? Enormă! Dacă ar fi vorba de o mobră 9 cu carb n-ar fi o tragedie, dar la 10-15 ani vechime poate fi diferența dintre a învăța mecanică sau a merge cu moto.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, john17 a spus:

Era burghez! Auzi la el, 4 cai, cat o mobră!:dropsmilie:

Diferența între carburator și injecție?!? Enormă!

Inteleg, dar intrebarea ramane, cat de rau poate sa fie? 

 

De exemplu treci de la injectie la carburator, care e diferenta "la simturi"?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...