Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


MihaiD101

Alegere motor și alte sfaturi

Recommended Posts

Posted (edited)

Vă salut, domnilor!

Eu sunt Mihai și la începutul lunii august o să împlinesc 24 de ani. Intenționez ca până atunci să mă înscriu la cursurile pentru categoria A - prin luna mai, maxim iunie. Scriu aici deoarece sunt relativ nou în acest domeniu și am nevoie de sfaturile voastre în ceea ce privește alegerea, achiziția și înscrierea motocicletei.

 

Ideea e că nu am călărit până acum o motocicletă așa că nu prea am idee ce să aleg. Am 85kg și 177cm înălțime. Motocicleta aș folosi-o pentru drumul zilnic la muncă, aproape săptămânal pentru drumuri de 150-200km și cam odată pe lună la drumuri lungi(gen București - Oradea). Bugetul meu ar fi de aproximativ 5000e însă sper să nu ajung la limita maximă 🙄. Am tot căutat, citit și urmărit reviewuri pe YT și am ajuns la concluzia că îmi plac ca și aspect naked-urile și chiar și motocicletele sport-touring, musai cu ABS.

Problema este cilindreea. Ce capacitate și în ce configurație să aleg? Consider că sunt un tip calculat, fără puseuri de adrenalină😄 așa că aș trage spre un 650-750.

În urma căutărilor pe autoscout după criteriile de mai sus am găsit câteva care îmi plac:

  • MT 07 - cred că la 5000 de euro sunt la limita inferioară deci nu știu cam care ar fi starea lor. De asemenea, din ce am citit cam ”mușcă” dacă nu ești atent însă dintre toate asta îmi place cel mai mult ca și aspect.
  • CB500F - și asta îmi place foarte mult cum arată însă nu știu cât o fi de fiabilă sau dacă o fi de ajuns de puternică
  • GSR 750 

Care s-ar potrivi? Ar mai fi alte sugestii?

Se mai pune problema fiabilității și a prestanței la drum lung. Care dintre cele 3 ar fi ok?

De asemenea, tot dau de F4I care stiu că e altceva față de cele de mai sus însă aș lua-o în considerare ca un compromis.

 

Vă mulțumesc și aștept sfaturile voastre. 🍻🍻

 

Edited by MihaiD101

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

MT 07 Tracer/Tracer 700 (acelasi motor cu MT07), dar intr-un pachet touring

CB500X - varianta touring a CB500F

Honda NC750X

Kawasaki Versys 650. etc.

Toate aceste modele se potrivesc mai bine caietului de sarcini prezentat de tine. Poti face commuting cu ele, se preteaza si la utilizarea urbana, dar mai ales la drumuri lungi. 

Cat despre fiabilitate, toate japonezele sunt fiabile, nu ai de ce sa iti faci griji. Totul este sa fi fost bine intretinute de proprietarii lor fosti si actuali. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MihaiD101 said:

Eu sunt Mihai și la începutul lunii august o să împlinesc 24 de ani. Intenționez ca până atunci să mă înscriu la cursurile pentru categoria A - prin luna mai, maxim iunie.

 

Băiatuuuuu,

Înainte de toate, ia permisul. Am 27 și am încerc să iau permisul din iunie anul trecut, din imbecilitatea sistemului birocratic românesc. Nu e ca la B, clar! Ai 2 probe: poligon și traseu. Traseul implică mers prin oraș cu un instructor gras în spate, echipat și comunicație cu polițaiu întro mașină în spate. Faci mai toate orele în poligon și abia 2 le faci pe traseu înainte de examen. Șocul când intri prima oară în trafic, îți cam pică greu. Am clacat la A2 acum 4 ani.

 

2 hours ago, MihaiD101 said:

Ideea e că nu am călărit până acum o motocicletă așa că nu prea am idee ce să aleg. Am 85kg și 177cm înălțime. Motocicleta aș folosi-o pentru drumul zilnic la muncă, aproape săptămânal pentru drumuri de 150-200km și cam odată pe lună la drumuri lungi(gen București - Oradea). Bugetul meu ar fi de aproximativ 5000e însă sper să nu ajung la limita maximă 🙄. Am tot căutat, citit și urmărit reviewuri pe YT și am ajuns la concluzia că îmi plac ca și aspect naked-urile și chiar și motocicletele sport-touring, musai cu ABS.

 

Nu ai călărit? Nu-i problemă, vezi să probezi toate motoretele de la școală în poligon să îți faci o părere pe propia piele. Motocicleta e oricum versatilă, poți face de toate în limita legală :) . După multe clipuri și tutoriale, asemeni ție, am ajuns la o singură concluzie: IA-ȚI CE-ȚI PLACE!! Dacă scriu ce motor vreau, o să-mi sară lumea în cap, că deh, neamul nostru cum e. Bugetul e arhisuficient. Eu am 3K. Naked e o recomandare generală pentru începători să simți aerul cum te frânează, cei cu experiență caută carenate BIG TIME, apoi intervin gusturile personale. ABS nu e musai, școala o fac cu ABS și la unele frânări (cuvant urat) de puternice, gândindumă puțin în urmă te cam fură, dacă ai fost biciclist cam știi unde bat.

 

2 hours ago, MihaiD101 said:

Problema este cilindreea. 

 

Nu cilindreea este problema. Problema e cum privești tu problema. Tiparul de învățare presupune incremente. EX: 300cc->600cc->900cc.

Sau turații. Mulți schimbă motocicletele că se plictisesc. Eu unul nu-mi place să stau să mă bișnițăresc și să schimb categoriile. Așa că fac incrementarea în turații la aceeași cilindree.

 

2 hours ago, MihaiD101 said:

Care s-ar potrivi? Nu știu boss.Oricare?  Ar mai fi alte sugestii? Ai de ales de la Asiatice la Americance.

Se mai pune problema fiabilității și a prestanței la drum lung. Care dintre cele 3 ar fi ok? Depinde care stil ai să descoperi că e mai comod/plăcut pentru satisfacția fericirii tale de a conduce.

De asemenea, tot dau de F4I care stiu că e altceva față de cele de mai sus însă aș lua-o în considerare ca un compromis. REPET: Ia-ți ce-ți place, fixează-ți un model/tipar și o să apară. Nu fă compromisuri, că nu vei fi mulțumit complet când vei merge pe ea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 4 ore, MihaiD101 a spus:

Ideea e că nu am călărit până acum o motocicletă așa că nu prea am idee ce să aleg.

Nici nu o sa ai pana cand nu o sa mergi cu cateva motociclete diferite ca sa vezi ce iti place. Daca mi-as fi luat moto dupa poze sau cunoscuti as fi fost pe supersport, dar culmea ca sunt la a 3-a motocicleta si nici una nu a fost SS. Tragi ce concluzii vrei :)

 

Btw, am prieteni care dupa ce si-au luat motociclete si au facut si un offroad si niste drumuri mai lungi si si-au schimbat gusturile si opiniile despre clasa de motociclete pe care merg. Multi au migrat catre adventure sau touring, altii au ramas pe ce si-au permis. Tu stii ce o sa faci, liniute pe bulevard, noroaie prin Bucegi sau o tura pana in Londra si inapoi. Si pana nu faci niste noroaie si un drum de 5-600 km/zi nu o sa stii ce inseamna, daca iti place sau daca te tin curelele. Ai deja spre 10 kg in plus la 24 de ani, poate vrei un chopper si niste tatuaje.

Edited by AdrianB1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana te apropii cu cursurile de final nici nu are rost sa iti bati capul. Poti in schimb sa iti cumperi o parte de echipament (trebuie sa iei si costul lor in considerare). Pentru inceput poti incepe cu o casca si manusi, iar cand ai motorul sa iti iei si restul. Astea costa destul si iti vor da peste cap bugetul. Mt 07 gasesti lejer in bugetul daca o iei din italia. Te-ar costa cam 4500 cu tot cu adus prin intermediul familiei biris(care sunt seriosi). E o motocicleta misto de oras si pe langa oras dar cam atat( am avut ocazia sa fac un test drive). Sunt multe lucruri de luat in considerare si de la prima motocicleta niciodata nu vei sti exact ce vrei. Acum ca ai pomenit de f4i. E o motocicleta destul de veche (dar fiabila) daca comparam cu ce alte mobre ai in cap.

La categoria naked ai destul de multe optiuni (printre care si un honda hornet pe injectie din 2008+ , gasesti la ~3000 de euro cam, sau yamaha fz-6, sau yamaha xj6 care e o varianta mai slaba la fz6, etc.)

In aceste costuri va trebui sa incluzi si o revizie , eventual anvelope daca sunt tocite sau cu dot vechi (si astea costa de la 700 lei+ in sus pt ambele). Daca ai nevoie de sfaturi poti sa imi scrii oricand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulțumesc pentru sfaturi. Sunt si mai confuz cred 😂

@xt600 am luat in calcul la un moment dat o parte din modelele enumerate de tine insa chiar nu ma atrag dpdv estetic deci nu cred ca o sa ajung prin zona aia...

@Deadpool poate ca sunt prea increzator. da' de ce nu? B-ul l-am luat pe o Dacia 1310 cu 0 puncte 😂 o fi asta cauza. Ideea e ca si eu, ca si tine, nu prea gust ideea de a tot vinde si cumpara alte lucruri...

@AdrianB1 O sa incerc macar sa stau pe cat mai multe insa nu cred ca atat timp cat o sa detin doar o motocicleta, aceea o sa fie de touring sau enduro touring. Poate ca a doua... cand o sa fie bani 😂 Si legat de tatuaje, deja exista iar cele 10kg sunt muschi, nu clisă(ca la Ardeal, no)

@Klaus CataDa,  intentionez ca pana ce ma apuc de condus sa imi cumpar casca si manusi, poate chiar mai mult... ai mentionat MT-07 care ma atrage f mult si cred ca incolo bat. Ai modelul? 

La familia Biriș ma gandeam pentru cumparare. Fiind tot din Oradea(ei sau neamirile parca) ne-ar fi mai usor cu transportul... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut doar un test drive de 40 de minute. Eu am avut un kawasaki er 6n care are tot un motor in 2 cilindrii, insa mt 07 merge mult mai frumos si e mai usor. Cutia, motorul, franele si alte chestii tehnice sunt excelente , insa nu mi a placut cum m am simtit pe ea din cauza ca era foarte diferita fata de alte motociclete inceecate de mine ( e doar o chestie de gusturi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot ce e peste 3-400 cmc prezinta pericol pt incepator si la accelerare  (50 cm de praf/nisip/pietris/mizga si te-ai dus) si la schimbat vitezele in jos prea rapid

Nu te lua dupa zmeii de pe aici care pe de o parte sunt experimentati (unii au inceput cu 4-25cp,altii au avut noroc) ,pe de alta abia asteapta (unii) sa vada unu pe jos si sa zica in sinea lor:uite bre ce bun sint eu...

Eu desi am experienta spre maxim cu bicla, si cu masina vreo 500kkm,nu as lua ceva peste drz400 in primul an

Hai sa nu mai fim donatori :)

daca alegi progresiv poate vei pierde 100 euro la revinzare (oricum nu stii de la inceput ce iti va placea,asta te poate asigura oricine),daca faci invers,poti pierde tot ,citeste rubrica accidente si cea pt incepatori si te vei lamuri

iar pt drumuri lungi,de 600km,lunar,exista tren/autocare din care te dai jos fresh...recunosc ,la 25 de ani nu gindeam asa

Si la scoala Moto jumate din instructori erau cu probleme la picioare;nu e bine asa,ca astea niciodata nu se vindeca total

 

Cind vezi ca un echipament decent (nou) e cam 1000 euro,si asta doar pt inceput,...constati ca moto nu e pt aia prea calculati..exceptind scuterele de 49cmc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu exageram. Sunt motociclete decente, iar una cu 2 cilindrii e chiar ok la 70 de caluti. Aseara unul a postat pe un grup fb ce sa aleaga dintre bmw s1000 si r1big bang. Acolo chiar e sinucidere. Si evhipamentul nu e asa scump. O geaca decenta e 600 de lei, o casca de la 500 in sus, manusile de la 150 in sus, papucii de la 350 in sus la fel si pantalonii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Raspunsul e foarte simplu... iti cumperi ce motocicleta iti place. Motocicleta nu se alege cu mintea se alege cu sufletul.

 

PS daca dupa ce cobori nu te intorci si zici mama ce frumoasa e ai ales gresit :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pe prima o alegi cu sufletul .. de la a doua incepi sa alegi si cu mintea si poate si cu buzunarul ...

 

eu iti recomand una din urmatoarele :

V-strom 650

FZ6 Fazer

Honda cbf600

 

Pentru ca oras si pentru ca touring ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as recomanda un CBR 600 F (2011-2013), varianta cu ABS, ca tot ziceai ca-ti place CBR-ul. Acesta este practic Hornetul cu carena pe el si semighidoane. Pentru plimbari mai lungi e ideal, protectia aia la vant face toti banii. 

 

https://www.moto.it/moto-usate/honda/cbr-600-f/cbr-600-f-abs-2011-13/7554817

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Metal Heart a spus:

Eu as recomanda un CBR 600 F (2011-2013), varianta cu ABS, ca tot ziceai ca-ti place CBR-ul. Acesta este practic Hornetul cu carena pe el si semighidoane. Pentru plimbari mai lungi e ideal, protectia aia la vant face toti banii. 

 

https://www.moto.it/moto-usate/honda/cbr-600-f/cbr-600-f-abs-2011-13/7554817

 

 

da, chiar arata bine si asta 🙈

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alege cu sufletul pentru ca despre asta este vorba in motocicleala, sa iti mangai sufletul. CBR600F-ul din anunt arata foarte bine si la inaltimea ta cred ca este o optiune buna ca sa nu mai spun ca te ajuta si la drumuri mai lungi.

 

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, inteleg ce spui. Avand in vedere faptul ca nu am mai calarit, iti dai seama ca look-ul e un prim criteriu important. Si F-ul arata bine... Totuai, nu o fi prea turbata? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, MihaiD101 a spus:

Vă salut, domnilor!

Eu sunt Mihai și la începutul lunii august o să împlinesc 24 de ani. Intenționez ca până atunci să mă înscriu la cursurile pentru categoria A - prin luna mai, maxim iunie. Scriu aici deoarece sunt relativ nou în acest domeniu și am nevoie de sfaturile voastre în ceea ce privește alegerea, achiziția și înscrierea motocicletei.

 

Ideea e că nu am călărit până acum o motocicletă așa că nu prea am idee ce să aleg. Am 85kg și 177cm înălțime. Motocicleta aș folosi-o pentru drumul zilnic la muncă, aproape săptămânal pentru drumuri de 150-200km și cam odată pe lună la drumuri lungi(gen București - Oradea). Bugetul meu ar fi de aproximativ 5000e însă sper să nu ajung la limita maximă 🙄. Am tot căutat, citit și urmărit reviewuri pe YT și am ajuns la concluzia că îmi plac ca și aspect naked-urile și chiar și motocicletele sport-touring, musai cu ABS.

Problema este cilindreea. Ce capacitate și în ce configurație să aleg? Consider că sunt un tip calculat, fără puseuri de adrenalină😄 așa că aș trage spre un 650-750.

În urma căutărilor pe autoscout după criteriile de mai sus am găsit câteva care îmi plac:

  • MT 07 - cred că la 5000 de euro sunt la limita inferioară deci nu știu cam care ar fi starea lor. De asemenea, din ce am citit cam ”mușcă” dacă nu ești atent însă dintre toate asta îmi place cel mai mult ca și aspect.
  • CB500F - și asta îmi place foarte mult cum arată însă nu știu cât o fi de fiabilă sau dacă o fi de ajuns de puternică
  • GSR 750 

Care s-ar potrivi? Ar mai fi alte sugestii?

Se mai pune problema fiabilității și a prestanței la drum lung. Care dintre cele 3 ar fi ok?

De asemenea, tot dau de F4I care stiu că e altceva față de cele de mai sus însă aș lua-o în considerare ca un compromis.

 

Vă mulțumesc și aștept sfaturile voastre. 🍻🍻

 

 

Eu mereu am zis ca motocicleta isi alege rider-ul si nu invers. Am inceput cu o motocicleta de scoala (un naked de 600), am mers pe touring o perioada scurta de timp iar apoi m am urcat pe un cruiser sa vad cum stau pe el si ... pana nu l-am convins pe tip sa mi-l vanda nu m-am mai dat jos.

Cred ca toata povestea asta cu "am atatea kg si atatia cm" e oarecum asemanatoare cu "salut sunt costel si nu am mai baut de x ore".  Te apuci de sportul asta... fa-o original. Ca iese bine sau mai putin bine...  e experienta ta proprie si personala... nu a unor oameni de pe un forum. Ia un motor care nu exceleaza la nimic dar care poate face de toate. Cu acel motor vei realiza singur pe ce vrei sa plusezi la urmatorul motor. Povestea cu iau un motor bun din prima... iar nu merge. Si, nu merge pentru ca suntem schimbatori ca oameni. 

Parerea mea e asa: fa scoala, ia plasticul si vezi mai departe ... poate ca iti dai seama ce iti doresti inainte de a termina cursurile moto :)

 

Succes! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, MihaiD101 said:

da, inteleg ce spui. Avand in vedere faptul ca nu am mai calarit, iti dai seama ca look-ul e un prim criteriu important. Si F-ul arata bine... Totuai, nu o fi prea turbata? 

E destul de apriga, dar ai avantajul ca toata puterea e la ture f mari, turatii unde nu prea ajungi decat daca tii neaparat. Iti livreaza puterea destul de liniar si frumos astfel incat sa nu te surprinda... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, MihaiD101 a spus:

da, inteleg ce spui. Avand in vedere faptul ca nu am mai calarit, iti dai seama ca look-ul e un prim criteriu important. Si F-ul arata bine... Totuai, nu o fi prea turbata? 

CBR600F are un motoc cu 4 cilindri in linie ceea ce inseamna ca are putere dar la turatii inalte dar mai important decat atat este curba de putere. Aceasta destul de liniara si iti da puterea maxima la peste 10.000RPM deci ajungi acolo doar prin vointa ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mihai N said:

Salut

 

Raspunsul e foarte simplu... iti cumperi ce motocicleta iti place. Motocicleta nu se alege cu mintea se alege cu sufletul.

 

PS daca dupa ce cobori nu te intorci si zici mama ce frumoasa e ai ales gresit :) 

Perfect!

 

2 hours ago, Sinner® said:

Poate pe prima o alegi cu sufletul .. de la a doua incepi sa alegi si cu mintea si poate si cu buzunarul ...

True!

 

1 hour ago, Adixgl said:

Alege cu sufletul pentru ca despre asta este vorba in motocicleala, sa iti mangai sufletul.

Amazing!

 

1 hour ago, Alexandru Boros said:

Eu mereu am zis ca motocicleta isi alege rider-ul si nu invers. Am inceput cu o motocicleta de scoala (un naked de 600), am mers pe touring o perioada scurta de timp iar apoi m am urcat pe un cruiser sa vad cum stau pe el si ... pana nu l-am convins pe tip sa mi-l vanda nu m-am mai dat jos.

Cred ca toata povestea asta cu "am atatea kg si atatia cm" e oarecum asemanatoare cu "salut sunt costel si nu am mai baut de x ore".  Te apuci de sportul asta... fa-o original. Ca iese bine sau mai putin bine...  e experienta ta proprie si personala... nu a unor oameni de pe un forum. Ia un motor care nu exceleaza la nimic dar care poate face de toate. Cu acel motor vei realiza singur pe ce vrei sa plusezi la urmatorul motor. Povestea cu iau un motor bun din prima... iar nu merge. Si, nu merge pentru ca suntem schimbatori ca oameni. 

Parerea mea e asa: fa scoala, ia plasticul si vezi mai departe ... poate ca iti dai seama ce iti doresti inainte de a termina cursurile moto :)

:10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai primit cateva sfaturi bune. Ia intai permisul. O sa vezi cat de cat cateva mobre la scoala. Dupa care, daca te uiti nitel in jur, o sa constati ca mobrele sunt bestii foarte diferite. 

Intai din proiectare. Nakedul e pentru oras, afara te ia vantul de pe ea. Nu glumesc, 200 km pe autostrada mers in jurul limitei de viteza ma obosesc zdravan, in conditiile in care i-am pus si-un parbriz. Sport-touringul e ditamai animalul, nu o sa te descurci cu el bine-n oras, la inghesuiala. In plus, ca incepator, e si mai mare sansa sa-l trantesti, ca e ceva mai masiv. Conteaza ciclistica, conteaza unde ai centrul de greutate, conteaza chestii de confort, conteaza ergonomia ta personala. 

Dupa aia din motorizare. 600 cc nu sunt 600 cc si gata. Ca sa poti zice ca se comporta la fel, trebuie sa fie pe aceeasi tehnologie... si tunati la fel. Misca intr-un fel in 2 cilindri, cu totul altfel in 4 si oarecum intermediar in 3. E una sa-ti dea cuplu la 5000 si cu totul alta la 9000 rpm. 

O sa bagi, desigur, o caruta de bani si in echipament. Ia-i in calcul de acum. 

ABS-ul e o chestie pe care e bine s-o ai, si si mai bine sa n-o folosesti. 

Dupa ce macar atingi mobrele pe la scoala, o sa iti construisti o imagine cam ce vrei de la motocicleta, si dupa ce o chinui niste zeci de mii de km, o sa stii ce-ti trebuie pentru utilizarea pe care doresti sa i-o dai. Per total, nakedul nu e un compromis rau pentru inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, MihaiD101 a spus:

Vă mulțumesc pentru sfaturi. Sunt si mai confuz cred 😂

@xt600 am luat in calcul la un moment dat o parte din modelele enumerate de tine insa chiar nu ma atrag dpdv estetic deci nu cred ca o sa ajung prin zona aia...

 

Da, dar vezi tu, tocmai motocicletele din zona aia sunt cele cu care poti face drumurile Bucuresti -Oradea sau altele similare. Cu un naked, s-ar putea ca dupa prima experienta de acest gen, sa iti doresti sa iei trenul. Motocicletele sunt mai "specializate" decat alte vehicule, in ceea ce priveste utilizarea, astfel ca vei constata ca sunt putine modelele care sa se achite onorabil de tot ceea ce doresti tu de la motocicleta. Motoarele sugerate de mine reprezinta exact un asemenea compromis.

Parerea mea este sa iti stabilesti mai precis domeniul de utilizare al agregatului, apoi sa te documentezi asupra clasei moto destinata acelei utilizari, faci o lista scurta de modele iar din acea lista "alegi cu sufletul" cum spun unii colegi. Sa alegi o motoreta pe criterii strict estetice sau emotionale si sa o folosesti in scopuri pentru care nu a fost proiectata, este o eroare din start. Succes! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina!  Drum lunar Bucuresti-Oradea? Glumesti?! Pe distanta asta se schimba vremea de 4 ori, si mai faci si 10 de ore!

Nu te agita de pe acum cu alegerea, fa scoala, vezi cu ce sa mananca, apoi fa alegerea. GSR e o motocicleta dezbracata si scurta, dupa 2 drumuri pana la Oradea o lasi in sant si te urci in tren. 

 

Respira, lasa sa treaca entuziasmul, incepe scoala, atinge o motocicleta. Revino la idee peste 2-3 luni!

Edited by warlock

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, MihaiD101 said:

@Deadpool poate ca sunt prea increzator. da' de ce nu? B-ul l-am luat pe o Dacia 1310 cu 0 puncte 😂 o fi asta cauza. Ideea e ca si eu, ca si tine, nu prea gust ideea de a tot vinde si cumpara alte lucruri...

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cel-mai-mare-timp-de-asteptare-pentru-examenul-auto-la-iasi-programari-dupa-4-luni--187379.html

Am primit vestea că m-au reprogramat pe 3 iunie.

MOR DE DRACI!:splat:

Guvernul X-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, xt600 said:

Da, dar vezi tu, tocmai motocicletele din zona aia sunt cele cu care poti face drumurile Bucuresti -Oradea sau altele similare. Cu un naked, s-ar putea ca dupa prima experienta de acest gen, sa iti doresti sa iei trenul. Motocicletele sunt mai "specializate" decat alte vehicule, in ceea ce priveste utilizarea, astfel ca vei constata ca sunt putine modelele care sa se achite onorabil de tot ceea ce doresti tu de la motocicleta. Motoarele sugerate de mine reprezinta exact un asemenea compromis.

Parerea mea este sa iti stabilesti mai precis domeniul de utilizare al agregatului, apoi sa te documentezi asupra clasei moto destinata acelei utilizari, faci o lista scurta de modele iar din acea lista "alegi cu sufletul" cum spun unii colegi. Sa alegi o motoreta pe criterii strict estetice sau emotionale si sa o folosesti in scopuri pentru care nu a fost proiectata, este o eroare din start. Succes! 

:10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...