Sari la conținut

BMW R850R


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Adusă în iunie 2018 de Marcel, pe care îl recomand:

 

https://motociclism.ro/topic/746005-testez-cumpar-si-transport-moto-din-ungaria-austria-germania-catre-ro/page/6/

 

 

IMG-20181103-141028.jpg

IMG-20180804-162918.jpg

IMG-20180804-163001.jpg
IMG-20190407-WA0017.jpg

 

 

Plăcut impresionat din prima. Am făcut cam 3.000 km imediat după cumpărare, a mers fără cusur: putere, frână de motor bună, dacă vrei să alergi peste 140kmh se simte nevoie de treapta 6. Fără „surging” și „stalling” de care se plâng mai mulți posesori de oilheads. Am fost impresionat de servofrână și ABS. Nu tragi de levier ca ciobanul, iar ABS-ul intră și la 5kmh. În iarnă am început să o pun la punct, deși nu e mare lucru de făcu la ea.

 

Schimburile obișnuite. Ulei, filtre.

 

100-5079.jpg

 

Cutia de viteze și grupul. Am zis să „spăl” cumva interiorul, deci am cumpărat un ulei obișnuit care este oricum în parametri (hypoid, chiar semisintetic) și o substanță pentru curățat motorul. Mă așteptam să fie un fel de diluant, dar e tot vâscoasă. M-am gândit că o să adauge un plus de detergent, deși s-ar putea să funcționeze la temperaturi mai mari.

 

IMG-20190325-202842.jpg

IMG-20190325-202853.jpg

100-5083.jpg

 

Am amestecat-o cu un litru de ulei și am mers cam 5km printre blocuri la viteză mică, cât să se încingă motorul. Am dat jos uleiul din cutie și grup, arătau bine.

 

Pentru scurs uleiul se poate folosi un conector de canalizare, diametru 34mm. Cel de la BMW, o țeavă tăiată, costă cam 100 euro.

 

IMG-20190310-105500.jpg

 

Pus Motul, o sesizare clară este că găsesc imediat punctul mort. Cu uleiul cu care a venit mai trebuia să mestec uneori în cutie sau să debraiez dublu.

 

IMG-20190328-183046.jpg

 

Bușon magnetic baie ulei. De fapt un moft, intenționez să observ dacă prinde ceva pilitură. Teoretic, filtrul este suficient pentru a le opri. Principalul motiv pentru care nu se folosesc bușoane magnetice: dacă acumulează foarte multă pilitură, e dislocată de circulația uleiului (presiune mare) și dusă în motor sub formă compactă (bucățele). La F650 nu am văzut depuneri semnificative (și avea ungere comuncă cutie-motor).

 

100-5089.jpg

 

Fișele bujiilor. Am simțit la un moment dat în aglomerație bâlbâieli minore la relanti care s-au rezolvat după ce am accelerat puțin. Am crezut că e parte a fenomenului „stalling” despre care am citit că e specific modelului.

Când echilibram corpurile clapetă auzeam din când în când „click-click” ca la un releu anclanșat. Având în vedere că nu prea ar avea sens să pornească un releu din senin (nu avem un venitlator cum au cele de poliție), am desfăcut protecția bujiei de la cilindrul stâng și am văzut conturnarea scânteii la masă. Am verificat și la dreptul și făcea și acolo, dar mult mai rar, când se încingea mai mult motorul. Peste 1.500 rot/min nici semn de scânteie la masă.

 

Cele două fișe aftermarket (Q-Tech) costă cam 400 de lei până ajung la ușă (61 euro + 16 transport):

https://q-tech-shop.de/en/p/ignition-cable-set-incl-spark-plug-connector-removal-tool-black-fits-all-single-spark-4-v-bmw

 

Firma este și pe ebay:

https://www.ebay.com/itm/Zündleitungen-SILIKON-BMW-R1100-R850-R1150-12121342641-ignition-cable-set/292664515753?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Vin cu  DHL din Germania, iar de la Oradea sunt preluate de UrgentCargus, motiv pentru care vă doresc mult succes și răbdare. Să-i spuneți neamțului să va treacă nr de tel pe colet.

Fișele originale costă 61 euro bucata sau mai mult. Pe cele aftermarket văd că este o serie BREMI 10206WA1 care se potrivește la ceva auto BMW. Nu am cercetat în plus. Când am căutat variante de fișe, asta a fost singura alternativă la cele originale.

 

IMG-20190411-185440.jpg

IMG-20190411-185502.jpg

 

Comenzile - motiv mare de nervi. Ca la toate R-urile 1150 sau 850 pe care le-am văzut pe mobile.de, în realitate și ca piese de schimb, au avut o mare problemă cu mantaua firelor de la comenzi. Nu pot să-mi dau seama de ce au folosit așa material prost. La F650 nu aveau semn de crăpătură deși motocicleta avea 20 de ani. Chiar e o mare rușine pentru o firmă mare să folosească așa rebut de material. Nu le-au făcut teste de stres? Ce am avut eu la comenzi se fărâmița. Au fost cârpite țigănește cu bandă, au avut fire înădite (relativ cu simț de răspundere) pentru că s-au rupt după ce au rămas expuse. Comenzile noi costă cât nu merită: 200 euro/buc. Așadar, am cumpărat de pe tme.eu manta cu diametru 10mm stabilizat UV.

 

https://www.tme.eu/ro/details/pvc125-12-bk-10/mansoane-electroizolante/sigi/ 

Datasheet aici:

https://www.tme.eu/Document/2da1743b0fb349c2512f9ba29b572895/PVC125.pdf 

 

IMG-20190308-214445.jpg

 

Cel original are 8mm,  dar cu 10mm se lucrează mai ușor, plus că mie îmi trebuia și la un Hoinar😁.

Așa arătau comenzile: 

100-4931.jpg

100-4932.jpg

100-4933.jpg

100-4936.jpg

100-4939.jpg

100-4942.jpg

100-4967.jpg

100-4972.jpg

100-4975.jpg

100-4980.jpg

100-4983.jpg

100-4990.jpg

100-4997.jpg

 

O parte din mizeria rămasă...

IMG-20190310-000555.jpg

 

Având în vedere că la un moment dat nu am putut să claxonex (apăsam degeaba), m-am gândit să schimb și întrerupătoarele. Încercarea de a retensiona lamelele respective nu mi-a reușit. Sunt montate de inteligența artificială, nu de o mână tremurândă😀. Riscam să funcționeze de 10 ori impecabil, iar când mi-ar fi trebuit,nu.

 

IMG-20190309-211451.jpg

 

Deci întrerupătoarele sunt  K12C12.5N. Le găsiți pe Farnell, le pot aduce cei de la ConexElectronic dacă nu aveți cont Farnell. Oricum, prețul final/buc (TVA, transport) este de circa 30 lei. Trebuie 5 buc.

https://ro.farnell.com/c-k-components/k12c12-5n/switch-1mm-travel-2-5n-ip67-seal/dp/1908196 

Cele noi îmi par chiar mai bune, au protecție mai convingătoare la ploaie. Există mai multe topicuri pe subiect, deci deduc că și aici au gafat-o cumva cei de la BMW.

 

De la cele vechi se păstrează soclul alb. Se dezlipește de întrerupător cu alcool izopropilic (spray contacte), fiind lipit cu un clei.

100-5008.jpg 

Se sigilează de umiditate cu silicon topit.

100-5040.jpg

 

Totul a fost curățat cu alcool izopropilic și uns cu vaselina siliconică. 

După arată așa:

100-4991.jpg

100-5000.jpg

100-5013.jpg

100-5014.jpg

100-5017.jpg

100-5022.jpg

100-5025.jpg

100-5026.jpg

100-5029.jpg

100-5031.jpg

100-5034.jpg

100-5047.jpg

100-5050.jpg

100-5054.jpg

100-5057.jpg

100-5059.jpg

100-5061.jpg

100-5062.jpg
 

Detaliat despre demontat și interior:

https://rtboxer.wordpress.com/2010/04/05/repair-indicator-turn-signal-switch/

http://forums.pelicanparts.com/bmw-r1100s-r1200s-tech-forum/373418-11s-right-turn-signal-switch-repairable.html

https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/103062-Anyone-had-an-indicator-switch-go-on-a-GS-(Solution)

https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/216057-Are-the-indicator-cancel-generic?p=2185080#post2185080

 

Priza de brichetă și încărcător.  A venit cu o mufă de brichetă care nu funcționa din cauza siguranței. Am scos siguranța în zona accesibilă a rezervorului pentru a o putea schimba dacă e nevoie. Pus siguranță de 2A, care oricum mi se pare mare pentru consumatorii pe care intenționez să-i folosesc. Legat în paralel un încărcător dedicat, o chinezărie care bruiază frecvența FM pe o rază de 3 metri 😂

100-5076.jpg

 

Reglat supape. Evacuarea era puțin mai strânsă (ceea ce e normal), admisia aproape perfectă.

IMG-20190310-100507.jpg

 

Sincronizat corpuri  clapetă.  Cu un device gospodăresc, detalii despre construcție, aici:

https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y

Trebuie răbdare și iese bine până la urmă, în clip e o fază intermediară. Corupurile clapetă nu au joc, ceea ce ajută (evident). Am pus două ventilatoare în dreptul cilindrilor pentru a nu se supraîncălzi.

 

Bujii iridium. NGK BKR7EIX2667. Tot un moft, am zis să încerc, să văd diferență față de cele obișnuite. Nici o diferență sesizabilă la mers, poate la consum se va vedea ceva.

 

Leduri. La număr și poziție. Pentru consum infim la parcarea cu lumina pornită și pentru a nu le mai schimba niciodată. Ledul este tot de la tme, parca 110 grade unghiul de luminare. Pus în soclul becului ars.

 

IMG-20190303-102516.jpg

IMG-20190303-111147.jpg

IMG-20190303-112855.jpg

IMG-20190304-200651.jpg

 

Cu ocazia asta am reparat și soclul poziției. S-a mâncat șaiba, iar plusul intrase în interior și flencănea pe acolo. Pericol de scurtcircuit. 

IMG-20190309-235329.jpg

IMG-20190309-235832.jpg

 

 

 

 

 

IMG_20190309_235329.jpg

IMG_20190309_211451.jpg

IMG_20190308_214445.jpg

IMG_20190304_200651.jpg

IMG_20190303_112855.jpg

IMG_20190303_111147.jpg

IMG_20190303_102516.jpg

100_5089.JPG

100_5083.JPG

100_5079.JPG

100_5076.JPG

100_5062.JPG

100_5061.JPG

100_5059.JPG

100_5057.JPG

100_5054.JPG

100_5050.JPG

100_5047.JPG

100_5040.JPG

100_5034.JPG

100_5031.JPG

100_5029.JPG

100_5026.JPG

100_5025.JPG

100_5022.JPG

100_5017.JPG

100_5014.JPG

100_5013.JPG

100_5008.JPG

100_5000.JPG

100_4997.JPG

100_4991.JPG

100_4990.JPG

100_4988.JPG

100_4983.JPG

100_4980.JPG

100_4975.JPG

100_4972.JPG

100_4967.JPG

100_4931.JPG

100_4932.JPG

100_4942.JPG

100_4933.JPG

100_4936.JPG

100_4939.JPG

IMG_20190309_235832.jpg

IMG_20190310_000555.jpg

IMG_20190310_100507.jpg

IMG_20190310_105500.jpg

IMG_20190325_202842.jpg

IMG_20190325_202853.jpg

IMG_20190328_183046.jpg

IMG_20190411_185440.jpg

IMG_20190411_185502.jpg

Editat de Redresor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lichidul de frână nu l-ai schimbat? Cică ar avea treabă cu defecțiunile sistemului abs.

Să înțeleg că 3000km i-ai făcut fără să schimbi fluidele? Gosh, e primul lucru pe care îl fac la orice fier achiziționat sh...

Salonul se închide duminică! Miercuri e cam târziu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da! Asa e cu lichidele. Dar grabeste.te si cu lichidul de frana, sa nu apuce sa gelifieze in centrala ABS.

Referitor la cutia in 5, Bucura.te! Cea in 6 e mult mai plapanda si deci posibil defectuoasa, tot asa mai bine ABS.ul la generatia 1100 decat 1150 cu servofrana.

Plimbari placute!

Ah😊 si intretinere si in continuare cu aceeaai reaponsabilitate!

Anul viitor implinesc al 10-lea an cu acelasi clasic motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, fluidele trebuiau schimbate. La momentul respectiv nu estimam să am timp de călătorit, plus că fostul proprietar mi s-a părut om serios, ce a spus că a făcut, așa a fost. Marcel a verificat-o, a vorbit cu omul și i-a lăsat impresie bună. Până una-alta s-au strâns cam 3.000km.

La momentul respectiv uleiul era puțin peste mijloc și mi-am zis că o să merg până scade sub mijloc. Nu a consumat nimic, deși pe forumuri majoritatea spun de consum măricel. 

 

Urmează și lichidul de frână.

 

Nu am led la faza de drum, am pe becul de poziție, cel care oricum nu se vede când ai farul aprins, deci nu mi-ar trebui strălucitor. Luminează mai mult decât becul de 4W și consumă doar 50mA, față de 500mA becul. Am adaptat un led de 8mm cu lumină caldă la soclul de bec, după cum se vede în pozele de mai sus. Nu am auzit multe de bine despre leduri în faruri cu oglindă pentru bec. Majoritatea care și-au pus încearcă să se consoleze după ce au cheltuit mult. 

 

Cu ce nu sunt împăcat deocamdată: cu postura de condus. Mă cam obosește naked-ul comparativ cu F650 pe care stăteam ca pe fotoliu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Mă pregătesc de revizia pentru 2021, pe cea din martie 2020 nu am apucat să o postez :) 

 

1. Aerisit ABS + circuite față-spate + spălat etrieri + schimbat plăcuțe față (pe spate sunt OK).

 

Tutoriale sunt pe YouTube. Am îmbinat un dop de cauciuc cu o pâlnie mică.

 

[url=https://postimg.cc/67cPYyST][img]https://i.postimg.cc/67cPYyST/IMG-20200225-190732.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/wtgPXhwS][img]https://i.postimg.cc/wtgPXhwS/IMG-20200225-194145.jpg[/img][/url]

 

Lichidul vechi avea culoare ok (nu maro sau negru de la umidiate) și l-am aspirat cu pistol pt aerisit.

 

[url=https://postimg.cc/y3gr1nNS][img]https://i.postimg.cc/y3gr1nNS/IMG-20200226-183133.jpg[/img][/url]

 

Circuitele le-am aerisit clasic, cu furtun în sticlă. 

 

[url=https://postimg.cc/CRy91ykM][img]https://i.postimg.cc/CRy91ykM/IMG-20200225-220539.jpg[/img][/url] 

 

Am confecționat cale din PAL pentru a le pune în locul plăcuțelor. Spre sfârșitul procedurii de aerisire, una dintre ele a fost fărâmată de pistoane😀

 

 

Mă pregătesc de revizia pentru 2021, pe cea din martie 2020 nu am apucat să o postez :) 

 

1. Aerisit ABS + circuite față-spate + spălat etrieri + schimbat plăcuțe față (pe spate sunt OK).

 

Tutoriale sunt pe YouTube. Am îmbinat un dop de cauciuc cu o pâlnie mică.

 

IMG_20200225_190732.jpg

IMG_20200225_194145.jpg

 

Lichidul vechi avea culoare ok (nu maro sau negru de la umidiate) și l-am aspirat cu pistol pt aerisit.

 

IMG_20200226_183133.jpg

 

Circuitele le-am aerisit clasic, cu furtun în sticlă. 😄

 

IMG_20200225_220539.jpg

 

Am confecționat cale din PAL pentru a le pune în locul plăcuțelor. Spre sfârșitul procedurii de aerisire, una dintre ele a fost fărâmată de pistoane😀

 

IMG-20200225-200657.jpg

IMG-20200225-215840.jpg

 

Etrierii spălați de negreală cu spray, apoi la perie cu apă și detergent. Plăcuțe GoldFren. S-au păsuit imediat cu discurile. Frânează impecabil. 

 

IMG-20200225-201536.jpg

IMG-20200226-205905.jpg

IMG-20200225-191655.jpg

 

2. Capace transparente la cutia de viteze și grup (bineînțeles schimbat și ulei).

Capacul de la grup e inutil. Nu se vede nimic prin el.

IMG-20200225-191733.jpg

 

Cel de la cutie este bun. Vezi nivelul și culoarea uleiului. 

 

IMG-20200225-191758.jpg

 

3. Reglat joc supape

Chiulasele sunt curate. 

 

4. Schimbat ulei motor + filtru.

Am găsit foarte puțină pilitură pe bușonul magnetic instalat în 2019. Cred că am făcut 7.000km

IMG-20200226-192124.jpg

 

5. Anvelopa spate Bridgestone BT023

 

IMG-20200305-202755.jpg

 

6. Am găsit loc pentru bec semnalizare, frână, far și siguranțe 😄

 

IMG-20200305-181345.jpg

IMG-20200305-181925.jpg

IMG-20200305-182258.jpg

IMG-20200305-193629.jpg

 

IMG_20200225_182056.jpg

IMG_20200225_190732.jpg

IMG_20200225_191651.jpg

IMG_20200225_191733.jpg

IMG_20200225_191758.jpg

IMG_20200225_194131.jpg

IMG_20200225_200657.jpg

IMG_20200225_220544.jpg

IMG_20200225_230411.jpg

IMG_20200226_183133.jpg

IMG_20200226_192124.jpg

IMG_20200226_205853.jpg

IMG_20200305_181345.jpg

IMG_20200305_181925.jpg

IMG_20200305_182258.jpg

IMG_20200305_193629.jpg

IMG_20200305_202755.jpg

IMG_20200714_180825.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, john17 a spus:

N-ai făcut scurtă la mână cu pistolul ăla? 🤔

Nu pt că am ținut capatul furtunului strangulat cu degetul, am dat la pistol, iar vacuumul creat a tras destul de repede. 

Uitasem să iau seringă și nu aveam de unde să iau.

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Ai ceva răbdare ... Admirabil!

Dar ... cea mai faină e faza cu quadroleria  :D (dacă alea sunt lere).

IMG_20200714_180825.thumb.jpg.fac98c3a369b8bea74387de75e2f45fe.thumb.jpg.2ca91b3fa2a4c3a05a1a4753dd90e5bf.jpg

D'astea încă nu am încercat, doar cu quadrophonia.

Va trebui să iau alte lere, mai profesioniste. Cele cu plastic la un capăt de exemplu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, easy ride on! a spus:

Nu de alta ... dar ... dacă ai joc 0 la o supapă ai tot aşa (0) şi la cealaltă supapă (cu sau fără leră la ea).

Teoretic asa e, dar in practică s-a observat că dacă ajustezi o admisie o afectează și pe cealaltă. E mai safe să fie toate patru la un loc. 

În cartea tehnică nu știu ce scrie, am folosit un ghid după care au reglat și alții:

 

http://bmwmcindy.org/wp-content/uploads/2012/04/Valve-Adjust-Oilhead.pdf 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, easy ride on! a spus:

 

Totuşi, procedura asta poate strivi accidental lerele cu ceva sutimi (când strângi piuliţa) şi tot iese treaba cu alt joc (şi cu lere decalibrate prin strivire).

 

Da, așa este. Am încercat să țin cât mai ferm imbusul, astfel încât să nu se miște odată cu inelara.

 

Da, trebuie și următoarea leră pentru a verifica dacă intră în luft. Trebuie să intre greu (evident). 

 

Am găsit la un prieten jocuri mai mari decât la mine și nu se plângea de consum sau stalling și surging. Am circulat cu motocicleta respectivă și nu mi s-a părut diferită de a mea.

Sper ca nu a fost gândită de niște absurzi. Dacă te străduiești să reglezi cu abateri cât mai mici, funcționarea e în parametri, fără probleme. S-or fi gândit că e omenește să nu pot regla cu lere ca și cum aș schimba o șaibă calibrată. 

 

Cel puțin eu sper că au rămas în reflex cu toleranțele de la R71-Ural. 😂

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

foarte misto topicul tau si o buna resursa de materiale pt DIY

si mie mi-a adus tot Marcel un R1150R, tot in stare foarte buna si tot argintiu.
dupa o experienta nu deosebit de placuta cu service-urile din bucuresti, cred ca pt urmatoarele lucrari voi incerca si eu calea DIY (cu exceptia schimbului lichidului de frana la care nu ma bag si care consider ca se face la un cost rezonabil la motohub, mai ales in afara sezonului)

 

e un "can of worms" toata treaba asta cu "stalling", "surging", ce vibratii sunt "caracter, ca e boxer", ce vibratii chiar nu sunt normale samd

Editat de drujbex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...