Sari la conținut

Elevă silitoare, tânară speranță a motociclismului,caut prietenii pe distanțe medii


Flower-Power

Postări Recomandate

Felicitaari!

Pune si tu ce traseu ai urmat, cati km, impresii, ce ti-a mers bine, ce nu ti-a iesit, ce ai invatat, daca te-ai trezit cu vreun bondar in interiorul castii.

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, AlexAB a spus:

Felicitaari!

Pune si tu ce traseu ai urmat, cati km, impresii, ce ti-a mers bine, ce nu ti-a iesit, ce ai invatat, daca te-ai trezit cu vreun bondar in interiorul castii.

:D

Merci,merci..ma faceți să ma simt de parcă as fi descoperit ceva😂 roata. Nu știu câți km, un traseu ușor și știut prin împrejurimea Bucureștiului. Mi-am tot repetat în cască, ține două degete pe frână și când nu mă dezmeticeam, mă întrebam retoric, frânăm și noi, sau ce facem?!

Bondar doar pe vizieră și adrenalină...și multă adrenalină, am bagat 130 pe autostradă că simțeam nevoia de viteză 😂🤣😂

 

Am descoperit,pot spune, frâna de motor...altă viață..

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bondar? Really? 

Edit: aaaaa, doar pe viziera, nu inauntrul castii. Stai linistita, o sa vina curand si prima pietricica. Atunci sa te tii, senzatie!

Edit 2: frana de motor te poate baga in derapaje urate daca esti un pic inclinata. Cauta pe google "highside".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Flower, faci ce faci si o tii din traznaie in traznaie :D


130 e mult pentru nivelul tau de acum, la o saptamana-doua dupa ce ai comis-o cand n-ai folosit deloc frana fatza. Motorul nu e masina, si tu inca nici macar n-ai idee cate chestii pot merge (foarte) prost pe doua roti.

 

Sfaturile mele ar fi cam asa:

 

- verifica-ti valvele pe spate, si mai ales pe fatza, daca ai din alea clasice din cauciuc. Pentru chinezariile care se monteaza acum e suficient si un singur an ca sa imbatraneasca urat cauciucul ala. Nu vrei sa stii ce se intampla daca pierzi brusc aerul din roata fatza la 130.

- fii sigura ca stii sa franezi corect cu ambele roti inainte sa-i dai tare. Iarasi, nu vrei sa te trezesti intr-un highside din cauza ca ai dat aiurea in frana spate la viteza mare.

- cat timp ai experienta aproape de zero priveste adrenalina ca pe un semnal de alarma, nu ca pe ceva misto. 

- interactioneaza cat mai mult cu amici mai experimentati care sa-ti mai traga niste palme peste casca atunci cand faci prostii. Am o senzatie ca o sa mai comiti destule :D 

 

Bafta !

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SV650 parca nu e chiar cel mai bland motor pentru incepatori .. pozitie de SS, acceleratie destul de rapida, cuplu .. las-o mai moale cu autostrada. Cum spunea instructorul meu auto, cel mai usor e sa mergi tare. Pana trebuie sa eviti sau sa opresti destul de brusc.

 

Take it easy ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
9 minutes ago, john17 said:

130 km/h pe autostradă e tare? Pfff, zici că suntem pe măicuțemotorizate.ro... 

Ce uameni! Auzi, palme peste cască!?

:P

 

Hahahahaha

Nici macar nu sunt destul de informate sa stie ca un sv naked nu are pozitie de ss. Are ghidon ca de bicicleta , nu semighidoane.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, goe 75 a spus:

 

Hahahahaha

Nici macar nu sunt destul de informate sa stie ca un sv naked nu are pozitie de ss. Are ghidon ca de bicicleta , nu semighidoane.

 

Goe, tu in ce pozitie conduci camionul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, fuchsia a spus:

Flower, faci ce faci si o tii din traznaie in traznaie :D


130 e mult pentru nivelul tau de acum, la o saptamana-doua dupa ce ai comis-o cand n-ai folosit deloc frana fatza. Motorul nu e masina, si tu inca nici macar n-ai idee cate chestii pot merge (foarte) prost pe doua roti.

 

Sfaturile mele ar fi cam asa:

 

- verifica-ti valvele pe spate, si mai ales pe fatza, daca ai din alea clasice din cauciuc. Pentru chinezariile care se monteaza acum e suficient si un singur an ca sa imbatraneasca urat cauciucul ala. Nu vrei sa stii ce se intampla daca pierzi brusc aerul din roata fatza la 130.

- fii sigura ca stii sa franezi corect cu ambele roti inainte sa-i dai tare. Iarasi, nu vrei sa te trezesti intr-un highside din cauza ca ai dat aiurea in frana spate la viteza mare.

- cat timp ai experienta aproape de zero priveste adrenalina ca pe un semnal de alarma, nu ca pe ceva misto. 

- interactioneaza cat mai mult cu amici mai experimentati care sa-ti mai traga niste palme peste casca atunci cand faci prostii. Am o senzatie ca o sa mai comiti destule :D 

 

Bafta !

 

😣👌 

Fără palme în cască, nu sunt genul să stau să le iau , cu vorbă bună merge în cazul meu.

Să o luăm punctual:

1.Ce sunt valvele, adică sunt chestiile alea pe unde umflii cauciucul? Cum trebuie să fie, adică mi-ai aruncat-o ,acum explică-mi la ce trebuie să fiu atentă. Cum îmi dau seama că sunt îmbătrânite?

2.Highside , cum trebuie evitat, fără frână de motor atunci când ești înclinat, în curbă? Și fără frână spate? Ce faci dacă trebuie să frânezi în curbă, totuși? 

3. Adrenalina, rău...ok,ok. 

4. Inevitabil ,important este să pot povesti și să rămân întreagă. Tu ești amicul meu , până acum, care îmi dă palme virtuale în cască. Să încerci cu vorba bună, funcționează mai bine în cazul meu. Merci.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17: Nu scoate din context afirmatia mea. Fata inca nu stapaneste notiunile de baza ale franarii. A mai avut recent un incident in trafic tot din cauza franarii. Asta cu 130 a fost "prima tura, prima depasire, prima frana de motor, i-am dat 130 ca simteam nevoia de viteza". In conditiile astea cum sa nu-i spun ca 130 e mult pentru ea ?
 
Daca mergi pe autostrada nu inseamna ca esti scutit de evenimente. Dai de un caine, o pasare, te inteapa o albina, crapa o roata, lantul, pune ala din fatza o frana mai brusca, etc.

 

Eu incerc sa o mai temperez si sa explic ca pe motor riscurile pot fi mult mai mari decat se asteapta un incepator. Pot aparea oricand situatii neprevazute cand controlul il preia pilotul automat. Dar pilotul ala trebuie sa stie si el macar manevrele de baza, altfel nu e bine. Si cand inca nu le stie, una e sa faci o boacana la 50 la ora si alta la 130. Nevoia de viteza e foarte periculoasa in etapa asta, e timp destul mai incolo.

 

Las si un link mai vechi, poate e util pentru ce incepatori mai arunca un ochi pe aici:
https://motociclism.ro/topic/266935-de-ras-sau-de-plans/


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

 

De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violent si eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta” si la un foarte urat „highside”...

 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Flower-Power:  postasem imediat dupa tine si nu am apucat sa raspund. Iti raspund mai jos.

 

"Fără palme în cască, nu sunt genul să stau să le iau , cu vorbă bună merge în cazul meu.

Să o luăm punctual:

1.Ce sunt valvele, adică sunt chestiile alea pe unde umflii cauciucul? Cum trebuie să fie, adică mi-ai aruncat-o ,acum explică-mi la ce trebuie să fiu atentă. Cum îmi dau seama că sunt îmbătrânite?

2.Highside , cum trebuie evitat, fără frână de motor atunci când ești înclinat, în curbă? Și fără frână spate? Ce faci dacă trebuie să frânezi în curbă, totuși? 

3. Adrenalina, rău...ok,ok. 

4. Inevitabil ,important este să pot povesti și să rămân întreagă. Tu ești amicul meu , până acum, care îmi dă palme virtuale în cască. Să încerci cu vorba bună, funcționează mai bine în cazul meu. Merci."

 

Palmele in casca evident ca sunt unele prietenesti, altfel n-ar mai fi amici.

 

1. Da, chestiile pe unde umfli cauciucul. Tragi de valva si te uiti cu atentie dupa crapaturi. O valva fisurata poate sa zboare cu totul, adica pierzi aerul foarte rapid si te trezesti instant pe janta, faptul ca ai tubeless e egal cu zero. Am avut o valva imbatranita foarte urat in fix un an, montata de noua la service-ul Agusta. Baietii n-au avut nici o vina, materialul a fost foarte prost. A doua zi am montat valve metalice ca sa imi iau o grija de pe cap.

 

Asta cu valvele imbatranite nu e o chestie frecventa, dar tocmai de aia e usor sa fie trecuta cu vederea. A mai fost un incepator pe forum, i s-a retezat valva la 140 de la un capacel de ventil mai greu. A intrat intr-un voblaj nasol dar a avut bulan si a scapat cu julituri  usoare parca.

 

De fapt sfatul meu e sa verifici mobra tehnic la un service competent daca nu ai facut-o deja. E foarte posibil sa nu ai nici o problema, dar mai bine sa fii sigura. Un lant uzat, un buson de ulei slabit, orice balarie poate avea consecinte.

 

2. Highside-ul apare in momentul in care blochezi roata spate, indiferent daca blocarea e datorata franei sau retrogradarii treptelor sau de drum drept sau in curba. Cand blochezi roata spate, motorul fuge de cwr intr-o parte. Cat timp e blocata roata, turatia ei scade. Daca eliberezi roata spate din greseala cat timp e inca fugita intr-o parte, motorul varsa imediat turatie si cuplu in ea, dar din cauza unghiului cu roata fatza ai sanse sa zbori peste sa ca la rodeo. E ca si cum te-ar lovi cineva din lateral si in sus.

 

Ca sa eviti highside-ul trebuie sa eviti sa blochezi roata spate la viteza mare. Daca ai blocat-o, n-o lasa sa fuga prea mult intr-o parte. Daca dozezi corect franele, adica sa franezi suficient cu fatza n-o sa apara problema asta. Daca ai blocat roata si a apucat motorul sa se strambe zdravan, mai bine o tii in continuare blocata si incerci sa franezi cat poti si cu fatza. Dar asta e un scenariu deja nasol in care mai bine nu ajungi. In timp o sa iti faci o idee despre cum si cat fuge roata spate in functie de cauciucuri, asfalt, si alti parametri.

 

Spor la invatat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@fuchsia

 

Ca sa nu mai scoata nimeni din context , de ce nu spui tu cu ce viteza trebuie sa mearga un incepator pe autostrada ,ca sa nu mai fie in asa pericol de la valve zburatoare , lilieci kamikaze, albine naravase , caini vagabonzi ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa te mai gandesti la cauzele principale ale highsideului. Cauza principala, la highside cat si la lowside, este acceleratia prea generoasa in pozitie inclinata, se vede foarte clar pe filmuletul pus de misionar, se aude mai bine-zis, si nu franarea cu blocarea rotii spate care rezulta mult mai rar in highside si este si mai greu de realizat la viteze mari.

 

Oricum low si highside nici nu merita aduse in discutie la inceput de drum, este virtual imposibil ca un incepator normal sa se loveasca de situatiile astea la viteze mari. Sperii oamenii de pomana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@fuchsia

 

Autostrada ...din cate a povestit era pe autostrada...adica locul ala pe unde camioanele , Loganurile si Opelurile Astra combi pline de zarzavat  merg cu 90/h ...majoritatea cu 130(pt ca e viteza legala ) si cateva bmw si haudi sunt rachete.  Ar fi mai in siguranta la viteze de sub 90?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goe 75 si eu sunt de acord cu @fuchsia aici.

Viteza maxima este acea viteza care iti permite sa te opresti in siguranta sau sa eviti atunci cand shit happends. Si aceasta viteza depinde de la roder la rider. Nu e nici o rusine sa recunosti cand altii te depasesc sau au skilluri mai bune decat tine pe curbe.

Daca pt tine, rider cu mai multa experienta, viteza de deplasare e mai mare decat media, tu ai o moto de cativa ani, moto pe care o cunosti si o stapanesti intr.un fel sau altul. Nu ii poti impune unui incepator aflat la primul drum im afara orasului si poate la al treilea pe moto sa merga cu o viteza unde nu stie cum se comporta moto, in primul rand. Chestiile astea le testezi in zone safe, nu inconjurati de Dorei care transporta varza si vad si ei o fatuca pe moto. 

 

@Flower-Power

un alt exercitiu pe care trebuie sa.l faci tot timpul cand mergi pe moto e sa iti observi bratele. Greutatea corpului nu trebuie sa se sustina in brate ci in solduri. Tot timpul, la drum lung, sa te verifici sa ai bratele moi, sa nu "te tii" de gidon cand accelerezi si nici sa nu te impingi in el cand franezi. La franele usoare, strange rezervorul cu genunchii. Incearca sa te controlezi astfel incat sa nu te apesi in maini pe ghidon. Cand inveti si te deprinzi cu asta, poti incerca ca pe franare sa iti misti usor coatele astfel sa fii sigura ca nu ai greutatea in maini. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@paulynos ce e ala un incepator normal? Unul care vine cu obiceiuri de la masina? Ce se intampla daca faci ca la masina: decuplat, schimbat in inferioară, cuplat treapta inferioară?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Metal Heart

 

Nu impune nimeni nimic la nimeni. Interventiile colegului @fuchsia m-au amuzat teribil pt ca omul este clar pornit pe povete ,dar avertizeaza despre niste chestii extrem extrem de rare in loc sa se limiteze la chestii mormale si cu adevarat frecvente si folositoare ,pe care sa le mai si inteleaga pe deplin.

 

Asa cum a sesizat si @paulynos omul mai este si paralel cu anumite chestii.

 

@XaeL

 

Nuanta pe care nu ai sesizat-o tu este ca omul a descris cu se intapla acel fenomen de cele mai multe ori cu bicicleta , cu motoreta fiind putin altfel si mai des din cauzele prezentate de @paulynos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@XaeL un incepator normal este ala care este timorat la inceput si o ia incetisor cu mersul piticului, cum am fost majoritatea si cum pare sa fie si flower. Un incepator anormal este kamikaze si se duce sa se dea cu altii mult mai experientati incercand sa tina prosteste ritmul cu ei, cu o motoreta si skill mult inferioare. Le zice mai bine si mai detaliat old_school in textul ala celebru. Pe scurt: un berbec.

 

@fuchsia eu incercam sa zic ca low si highsideurile sunt notiuni si evenimente pe care foarte rar le intalnesti la inceput de drum pe 2 roti si nu are rost sa incarci mintea unui incepator cu notiuni avansate, sunt altele care au prioritate. Eu nu am vazut in viata mea un highside pe strada, tu cate ai vazut de zici ca e asa comun si merita discutat cu incepatorii? E o ordine in care trebuie invatate deprinderile la ghidon si astea sunt in josul listei, la mare distanta de countersteering sau franare de exemplu. Pune si tu prioritatile in ordinea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Daca tot ma plictisesc la ora asta mai bag o idee aici.

Eu vad o diferenta enorma intre un virgin total, care o sa iasa pentru prima data in trafic la comanda a ceva motorizat si unul care a trecut de faza aia si este acum la inceputul pe doua roti.

Catre primul intradevar este ok sa arunci tot arsenalul de informatie legata de subiect.

Catre al doilea eu pur si simplu nu mai vad rostul sa se reia bombardamentul cu partile negative si toate scenariile si pozitiile din care poate sa-ti sara ceva/careva in fata. 

 

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Forumul este mai stabil decat bursa .Mereu au fost "profesori" si o sa fie pentru totdeauna o tendinta a "pedagogilor" sa incerce sa inunde cu toate scenariile posibile ,ca atunci cand se intampla ceva sa nu cumva sa rateze ocazia de a spune "ti-am zis?".

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Începătorul normal se culege din copac? Întreb pt un prieten. :D

Aia cu valva deja e sf. Si personal nu sunt convins că a fost atât de prost materialul, mai degrabă a forțat-o dorel când a introbăgat-o. Nu de alta dar singurele valve care au cauzat probleme le-am văzut la niște utilitare, făceau bășică. Dar acolo sunt >4 bar și se știe că tot românul utilizator de 3.5t o încarcă pâna la minim 5...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...