Sari la conținut

Elevă silitoare, tânară speranță a motociclismului,caut prietenii pe distanțe medii


Flower-Power

Postări Recomandate

Acum 2 ore, leopold a spus:

Masina nu, dar motocicleta destui. Da-o dracu, e cat doua telefoane dă jmekerie.

 

Pe principiul cat dai atat face nu ajungi cu o astfel de mobra la Constanta, te lasa inainte de Fetesti.           

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, goe 75 a spus:

 

Midlife.

 

Middle age = evul mediu.

Da, corect!

Acum 51 minute, Paca a spus:

image.thumb.png.9928ba874de8a2610cf354b5b223f409.png

Poza e făcută acum 5 ani când eram la tine în sat. Ți-am zis să o păstrezi doar pentru tine că râd oamenii de gardul tău. 😁

Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

Nu exista middle age crisis, e o inventie. Pur si simplu multe persoane la aceasta varsta devin mai stabile dpdv financiar si isi permit niste jucarii la care au visat mereu. Cati isi permit la 22 de ani o motocicleta sau o masina sport?

La 22 nu îmi doream motor. 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 hours ago, Flower-Power said:

Bun, persistă întrebarea, cum frânezi corect în curbă, înclinat fiind, în caz de nevoie absolută?

 

Ca să ajungi să faci asta trebuie să ajungi în punctul în care: 1. Îți cunoști foarte bine limitele;  2. Cunoști foarte bine agregatul pe care-l călărești și limitele lui; 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, leopold a spus:

Intrebare gresita. E ca si cum ai intreba ce font sa folosesti ca sa scrii o carte buna, sau cate strofe ca sa fie o poezie buna. 

 

Ce trebuie sa intelegi tu ca incepatoare e ca motocicleta ta poate frana si vira mult mai tare decat crezi tu ca e posibil; ca o tinta pentru fiecare motociclist care vrea sa supravietuiasca e sa se apropie macar cu capacitatea de franare de maximul posibil, daca nu si cu cea de luat viraj, iar apoi sa mearga pe drumul public confortabil, undeva sub 50% din capcitatile dobandite - si exersate continuu, mai ales la inceput de sezon. 

 

Ca sa iti faci o idee aproximativa de ce intrebarea ta e gresita, disponibilul de aderenta depinde de temperatura, de gume, de asfalt, de mizeriile de pe asfalt, de presiunea la rece din pneuri, de pata de contact si de alte cate si mai cate. Unghiul de inclinare al motocicletei nu depinde doar de raza curbei si viteza, ci si de pozitia pilotului. Insa astea sunt discutii SF deocamdata - tu ai nevoie sa iti formezi reflexele pentru mers pe strada si memoria musculara pentru franarea de urgenta. 

Eu cred ca nu este o întrebare greșită, nu există un răspuns general valabil. Asta pot să înțeleg. Sau poate sunt eu subiectivă.

Reflexele mi le formez acum, de-asta vreau sa am informații ca să îmi pot forma o părere pe care să o verific prin prisma experienței ulterioare.

Acum cred că ar fi fost cazul să fac acel curs. M-am grăbit, nu zic cum..

Spre exemplu, oare e greșit daca răspunsul la întrebarea mea este:  retrogradezi la o treaptă inferioară dar totodată accelerezi fin(dacă în curbă nu e niciun pericol) ca să nu pierzi aderența iar in cazul în care e nevoie să reduci viteza, iei mâna din gaz. 

Mie îmi trebuie repere, cred. Sa am un plan în cap, să fie acolo.

Nu vreau să vă provoc la dialog în contradictoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repere corecte nu o sa gasesti pe forumul asta, informatii eronate in schimb... Lumea in general e bine-intentionata dar sunt putini care inteleg corect si complet fenomenul, si din astia si mai putini care sunt in stare sa explice coerent. Iti pierzi timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Flower-Power a spus:

Eu cred ca nu este o întrebare greșită, nu există un răspuns general valabil. Asta pot să înțeleg. Sau poate sunt eu subiectivă.

 

 

Intrebarea e gresita. Preocuparea ta nu trebuie sa fie la cate grade inclini mobra - n-are legatura cu subiectul. Preocuparea ta trebuie sa fie sa  intri in curba in asa fel incat sa poti evita orice pericol care poate aparea. Nisip, motorina, groapa, masina pe contrasens. Cu alte cuvinte sa poti opri sau evita pana in campul vizual.

 

1 oră în urmă, Flower-Power a spus:

Spre exemplu, oare e greșit daca răspunsul la întrebarea mea este:  retrogradezi la o treaptă inferioară dar totodată accelerezi fin(dacă în curbă nu e niciun pericol) ca să nu pierzi aderența iar in cazul în care e nevoie să reduci viteza, iei mâna din gaz.

Da, e total gresit - presupunand ca dai de bucluc si ai nevoie sa faci o manevra violenta. Atat directia cat si franarea sunt date de roata fata. Deci, ca sa poti frana sau sa schimbi directia trebuie sa folosesti cat mai mult roata fata, respectiv sa ai suspensia comprimata si cauciucul deformat. Daca ii dai gaz, se intampla exact opusul - se descarca fata si pierzi si directie, si capacitate de franare.

 

Ca sa nu fie gresit, trebuie sa previi manevra violenta . Respectiv, intri in curba suficient de lent ca sa nu ai nevoie de bruscarea agregatului, si atunci e ok-ish, mai putin figura cu acceleratul pana n-ai trecut de apex. Daca ai intrat asa in curba si apare bau-bau, cel mai probabil ai incurcat-o. Inca o data, sa ai genul de viteza care-ti permite sa opresti sau sa eviti ORICE ar putea aparea. 

 

Genul asta de tehnici depasesc grav si posibil  letal ce poti face acum. Tu ai nevoie intai sa poti controla mobra in conditii normale si sa exersezi la franari de urgenta pe drept pana iti ies constant. Distractiile cu manevre violente nu sunt pentru drumul public. Fa intai cursurile de incepatori si dupa aia poti trece la elemente din astea avansate - cu instructor, ca altfel te inveti prost. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Starcream a înțeles intrebarea mea naivă dar care nu îmi dă pace după primul drum. Rămâne să o iau cu pași mici ,să văd ce și cum. 

Așadar, dragă @fuchsia ,după cum vezi, nu mă gândesc eu la lilieci ,albine, vrabii ,porumbei , valve, explozie cauciuc, frânare de urgență  pentru că am și eu prioritățile mele. 😁 ce mă fac în curbe? 

Mulțumesc pentru aportul fiecăruia după posibilitățile sale, evident.

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca am citit toate cele 9 pagini, dar cum poti sa fi incepator si sa ai peste 1300 de postari pe forum, poate mai nou motoreala se face prin teorie si nu prin practica.

Hai ca am aberat si eu un pic ...

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, danytm a spus:

cum poti sa fi incepator si sa ai peste 1300 de postari pe forum

Lol, intai incepa-troala, dupa aia a pus-o mobra cu picioarele (si nu doar) pe pamant si si-a dat seama ca daca nu gaseste pe careva s-o invete, e bucluc mare. Partea a doua e normala, face parte din evolutia majoritatii dupa ce se vede cu plasticul de A in mana, partea intai... na, de gustibus. N-o sa-i usureze invatarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, danytm a spus:

Hai ca am citit toate cele 9 pagini, dar cum poti sa fi incepator si sa ai peste 1300 de postari pe forum, poate mai nou motoreala se face prin teorie si nu prin practica.

Hai ca am aberat si eu un pic ...

Asfalt uscat.

Unde pot ajuta să fac lumină, ajut cu mare plăcere!

În primul rând mi-am facut cont pe vremea când eram la școala moto, acum vreo 2 ani și pe vremea când nu îți era necesar permis moto , motor ca să îți faci cont.

În al doilea rând, mi-am făcut "veacul" preponderent pe secțiunea de fun, muzica, animale, mi-au mai plăcut topicurile altora de călătorii și poze.

Pentru că sunt o persoană veselă, am activat cu multă plăcere pe secțiunea de fun.

Și nu în ultimul rând, am mai făcut postări când am mai fost intrebată, neîntrebată chiar, citată sau "strigată".

Uite că am mai facut o postare. Nu e greu, e simplu. Cred că poți și tu, de fapt sunt sigură, tocmai mi-ai demonstrat. Succes!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Flower,io am invatat/vazut in decursul timpului,ca,orice motor am avut,putea mai mult decat mine.

Am tinut cont de asta permanent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt conștientă de asta Christian 1. O iau ușor și cu răbdare. Mulțumesc.

Cred că putem pune lacăt la topic, dmpdv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Flower-Power, cele mai importante lucruri pe care le poti invata la inceput sunt manevrele la viteze mici. Oricine cu cativa mii de km se descurca sa mearga afara, sa ia o curba, sa depaseasca un tractor, etc, dar daca ii pui in poligon si le dai sa faca manevre la viteze mici, se balbaie. Eu personal recunosc ca daca nu exersez periodic astea intr-o parcare, imi pierd din indemanare. Cu cat exersezi mai mult, cu atat iti intra in reflex si nu mai trebuie sa te gandesti ce ai de facut. Odata ce te-ai obisnuit sa tii rotile in jos si plasticele in sus la viteze mici, o sa ai mai multa incredere in ce poti tu si motocicleta si la viteza mai mare (normala). 

 

Iti recomand cu caldura playlist-ul de mai jos - sa incerci sa exersezi si tu: 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, mateiuli a spus:

cele mai importante lucruri pe care le poti invata la inceput sunt manevrele la viteze mici. Oricine cu cativa mii de km se descurca sa mearga afara, sa ia o curba, sa depaseasca un tractor,

N-as fi de acord. Adica, da, ai dreptate, e mai de indemanare manevrarea la viteze mici, insa o greseala inseamna c-o sa tranteasca mobra la viteza apropiata de zero. Injuraturi, alea-alea, si cam atat. Pe de alta parte, daca e la drum cu viteza rezonabila si vireaza in loc sa contravireze, e pa-pa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sunt 2 lucruri pe care trebuie sa le inveti la inceput de drum:

1. Manevrare la viteze mici (sub 30km/h) unde nu se aplica contravirare ci virare normala, mutarea corpului pe exterior, etc. 

2. Manevrare la viteze mari (peste 30km/h) unde nu poti vira decat prin contravirare. 

 

Nu neaparat in ordinea asta, dar cred ca pentru un incepator e mai sigur sa inceapa cu 1. :)

Punctul 2 poate la fel de bine sa fie facut tot intr-o parcare mai mare, nu neaparat pe strada.  

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Flower-Power a spus:

Starcream a înțeles intrebarea mea naivă dar care nu îmi dă pace după primul drum. Rămâne să o iau cu pași mici ,să văd ce și cum. 

Așadar, dragă @fuchsia ,după cum vezi, nu mă gândesc eu la lilieci ,albine, vrabii ,porumbei , valve, explozie cauciuc, frânare de urgență  pentru că am și eu prioritățile mele. 😁 ce mă fac în curbe? 

Mulțumesc pentru aportul fiecăruia după posibilitățile sale, evident.

Asfalt uscat!

 

Stai ca vad ca au postat baietii o gramada intre timp :D

 

@goe:  Fata are probabil sub 100km in total pe doua roti, a pus deja motorul jos, ii da cu 130 pe autostrada, vorbeste de "nevoia de viteza" si adrenalina si tu imi spui mie ca dau povete de parca ar fi un lucru rau ? Si ca ma bucur daca se duce ca sa zic "i-am zis eu" ? Tu esti normal la cap ? Dai explicatii altora ca sunt paralel si nu stiu despre ce vorbesc, tu ai idee cum fuge de kur spatele daca il blochezi cu aderenta mica ? Franeaza tu blana cu spatele la 130, da drumul franei cand simti ca fuge intr-o dunga si vino sa povestesti. Ii explici lui Xael "nuante", cum sta treaba cu mine, cu bicicleta (care bicicleta ?)... esti paranormal rau, daca tot citesti in stele joaca la 6/49, poate te mai linistesti.

 

Paulynos, eu sperii incepatorii degeaba ? Tu ai facut relativ recent o pana la 150 pe fatza si ai intrat intr-un voblaj cu maronit de chiloti, daca erai la primul tau drum ever ce faceai ?

 

"Stiu ca nu e la misto. Vine asa: am facut pana pe fata si a inceput voblajul, am franat din instinct si a inceput si mai tare si am tras de gaz. Pe urma am franat iarasi, doar cu spatele pentru ca mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu fata, iar a intrat in voblaj si iar accelerat+franat cu spatele si tot asa succesiv pana am reusit sa opresc intr-un final pe roti, cu fata pe janta complet.
 Sa tot fi fost vreo 10-12 succesiuni din astea franat spatele->voblaj->accelerat din nou, pret de cateva sute de metri bune, noroc ca era drum drept fara trafic. Colegu' de drum se uita la mine ca la un nebun, ca nu pricepea de ce ma scalambai in halul ala, eu tremuram ca varga. De mentionat ca un kilometru inainte de patanie mi-a mai intrat intr-un tremurat usor, nefiind roata dezumflata complet, dar nu am bagat de seama pe moment, am zis ca am dat in vreo groapa ceva si i-am dat bice inainte. Dupa ce am schimbat chilotii acasa mi-am adus aminte de faza asta. Am gasit o vulcanizare deschisa si am rezolvat pe moment, am schimbat valva cu probleme la Bucuresti, cauciucul era bun. Abia acasa mi-am revenit complet din starea de soc. Am avut mare noroc."

 

John, e bine ca stii mai bine ca mine ce am dat jos de pe roata. Doar ca valva era coapta cu jdemii de crapaturi pe toata lungimea de parca avea cinspe ierni la activ, nu doar una, n-avea nici o legatura cu montarea gresita. Tinand cont de consecinte eu zic ca nu e greu sa arunci o privire o data pe an sa vezi daca mai traieste valva. Cat de sf e fenomenul nu stiu, dar cand ma gandesc la ce vine din mama china sunt convins ca e mai frecvent decat se asteapta multi.

 

 

Flower, la intrebarea ta cu franarea in curba in caz de nevoie absoluta... franezi cum te duce capul si cu multe rugaciuni. Sau cu mult antrenament inainte fix pentru situatia asta daca ai de gand sa intri des in belele de genul.
Eu habar n-am cum as frana in situatia asta daca as avea o situatie de panica nasoala in curba, cu siguranta la instinct. Dar ideea e sa nu ajungi acolo, oricum e prea devreme acum sa iti pui intrebarea asta. Invata alfabetul si o sa fie bine.

Daca intrebarea era doar "cum franez in curba", franezi din timp si intri in curba cu o viteza potrivita. Daca nu ai nevoie de decelerari masive ci doar de corectii mici poti sa franezi fara probleme si in curba.
Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mateiuli a spus:

@Flower-Power, cele mai importante lucruri pe care le poti invata la inceput sunt manevrele la viteze mici. Oricine cu cativa mii de km se descurca sa mearga afara, sa ia o curba, sa depaseasca un tractor, etc, dar daca ii pui in poligon si le dai sa faca manevre la viteze mici, se balbaie. Eu personal recunosc ca daca nu exersez periodic astea intr-o parcare, imi pierd din indemanare. Cu cat exersezi mai mult, cu atat iti intra in reflex si nu mai trebuie sa te gandesti ce ai de facut. Odata ce te-ai obisnuit sa tii rotile in jos si plasticele in sus la viteze mici, o sa ai mai multa incredere in ce poti tu si motocicleta si la viteza mai mare (normala).

 

Modul in care pui problema este periculos.

Manevratul la viteze mici este in mod evident important si tine de echilibristica. Trebuie sa inveti sa simti motocicleta si sa poti raspunde rapid la modificarile de echilibru.

Dar nu este nici mai mult nici mai putin important decat pilotatul in diverse situatii de trafic.

Echilibristica se face fara sa schimbi treptele de viteza, fara sa urmaresti viteza sau turatia sau ce se intampla pe langa tine, pe scurt fara sa soliciti creierului sa faca o evaluare pe baza mai multor parametrii.

Daca este sa o luam dupa consecinte inclin sa cred ca este mult mai putin periculos invartitul prin poloigon la viteze mici decat mersul la viteze mari pe drum.

 

Si fix cine a mers cateva mii de km si incepe sa aiba impresia ca stapaneste mobra si se descurca devine candidatul perfect pentru un accident.

Majoritatea accidentelor nasoale se intampla in curbe si in depasiri.

 

Daca stii sa controlezi mobra la viteze mici nu inseamna ca la fel o faci si la viteze mai mari, iar sa spui ca iti da incredere si la viteza mai mare doar pentru ca faci slalom perfect in poligon este in opinia mea foarte periculos.

 

Uite ca pun si eu niste intrebari, asa ca opinia publica:  cum procedam cand depasim un tractor sau un vehicul in general?

- vedem de departe ca este liber pe contrasens, dam gazul la maxim  si intr-o clipa l-am depasit?

- ajungem pina aproape de el chiar daca am  vazut liber pe contrasens  si reducem viteza apoi depasim cand suntem in spatele lui?

- cand depasim o facem mult mai repede decat el sau la o viteza un pic mai mare?

- pe timpul depasirii dam blana si schimbam treapta de viteza pe timpul depasirii?

- intram in depasire cu motorul la turatie maxima ca sa avem putere si sa putem depasi rapid  sau intram si stam pe la 60-70% din turatia maxima?

- ce factori de risc luam in considerare cand depasim un tractor?

- cum depasesc daca este un U650 si cum o fac daca este un John Deeere?

 

Cum procedez in viraj:

- intru cu motorul turat sau nu?

- intru in curba in frana de motor?

- franez in curba sau deja la intrarea in viraj am viteza potrivita?

- ce fac daca trebuie sa franez in curba, o fac cu fata sau cu spatele? Sau cu frana de motor?

- unde stau cu privirea, in fata sa vad pe unde calc sau spre iesirea din curba sa vad unde trebuie sa ajung?

- pot sa schimb traiectoria in timpul virajului, adica sa iau curba mai brusc sau mai larg ca sa evit un obstacol?

- daca nu sar scantei din scarite la fiecare curba inseamna ca sunt un loser si circul precum Silv... pardon ca maicutele ?

 

Sa nu uitam ca pilotajul motocicletei difera de cel al unei masini - majoritatea dintre noi fiind si soferi -, iar din masina nu a cazut nimeni la o curba pe cand de pe motor se cade, de fapt se cade cu motor cu tot.

 

Asadar sunt de acord cu tine sa exersam manevrarea la viteze mici, dar asta nu inseamna sa consideram ca dupa cateva mii de km stim sa ne incadram cum trebuie intr-o curba.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Silver Arrow a spus:

Asadar sunt de acord cu tine sa exersam manevrarea la viteze mici, dar asta nu inseamna sa consideram ca dupa cateva mii de km stim sa ne incadram cum trebuie intr-o curba.

 

Sunt de acord cu tine, nu inseamna ca stii, ci doar ca nu iti e straina o curba si nu o vezi pentru prima data. D-asta le-am pus ca doua lucruri complet diferite: viteza mica, viteza mare. Fiecare cu curba ei de invatare.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai omule, te aprinzi de pomana. Ideea e ca tu ai prezentat niste situatii foarte rar intalnite, highsideuri pe franare si valve crapate. Astea sunt niste situatii cu care te intalnesti o data in viata sau poate niciodata. Sunt o gramada de defecte tehnice sau de alta natura care pot aparea si daca stam sa le expunem pe toate ne apuca craciunul. Le zicem si noi pe alea principale, prioritare. Asta era ideea de baza.

 

Hai sa zic si eu cum franez in curba ca e la moda:

 

- pentru corectii minore folosesc frana spate usurel. Frana spate in curba nu ridica motoreta de pe trasa, ba chiar ajuta sa virezi mai bine.

- pentru corectii mai mari folosesc ambele frane fara sa bruschez comenzile. Frana fata in curba indreapta motoreta si te scoate in exteriorul curbei asa ca trebuie sa te proptesti ferm in ghidon si sa contravirezi mai mult decat de obicei fortand motoreta sa mentina traiectoria ca sa nu iesi in exterior.

- pentru toate situatiile pozitia in sa si privitul in lungul curbei, nu la 2 metri in fata rotii, sunt cruciale. Daca le exersezi mult pe astea doua si le stapanesti bine inseamna 50% din mersul pe motoreta, restul vin de la sine o data cu km acumulati.

 

A nu se confunda cu trail-brakingul care e asemanator dar totusi diferit. Evident, ideal este sa nu ajungi in situatia asta dar i se intampla oricui.

 

Teoria e buna dar motociclismul este o activitate eminamente practica si se invata la ghidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@fuchsia

 

Colegu , esti mai rau decat paralel , esti o catastrofa totala .

Daca vrei sa ajuti mai bine te limitezi doar la traditionalul "mergi incet".

Cand o sa am timp mai mult iti dau si detaliat ,daca vrei...si se intampla sa am chef.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...