Jump to content
Sign in to follow this  
AlexB98

Căzătură în urma franarii.

Recommended Posts

Bună seară, dragi colegi! Am avut o experiență neplăcută și aș dori să mă ajutați să găsim cauzele, respectiv ceea ce este de făcut pentru viitor. 

Mi-am luat un Kawasaki En 500C, toate bune și frumoase, 400km în 5 zile(sunt începător). În ultima zi dinaintea plecării la facultate, m-am gandit ca ar fi ok să mai fac câtiva km după o ploaie( străzile erau uscate în proporție de 70-80%). Ies, totul ok, 2 km până acasă. Urmează limitatorul de viteză, îl văd din timp, decid să pișc frâna(față) ca să o trec în treaptă inferioară. Următoarea fază m-a surprins total: într-o secundă sunt jos, motocicleta ducandu-se în stânga și eu trăgând dreapta. 

Căzătura a fost cu daune minime(genunchiul puțin julit-vina mea lipsă echipament, mâna stângă mă doare puțin că am căzut pe ea, în rest, toate ok).

Experiența a fost una prea scurtă ca să știu exact cum să o scriu, dar vreau să evidențiez următoarele aspecte:

1. Chiar dacă a fost uscat dupa ploaie, tot s-au udat putin cauciucurile.

2. Cauciurile cam uzate, dar cu carne le-am pus presiunea la valoarea din manual.( E adevarat ca presiunea la cauciurile vechi trebuie sa fie mai mica decat valoarea indicată din manual?)

3. Frânare față în vale.

4. Fostul proprietar spune că e posibil să probleme cu rulmentul de la roata din față.

Înainte să închei, căzătura a avut loc într-o vale puțin înclinată, totul a fost din senin, motocicleta s-a dus stânga brusc, iar eu am tras dreapta fără vreo intenție.

Aștept părerile voastre!

Am căzut cu 10 m în fața limitatorului de viteză.

eu mizez pe cauciucuri atat de vechi incat sunt plastic :)

sau franarea aia usoara nu a fost atat de usoara ;)

de asemenea cele 2 de mai sus se pot combina avand rezultat intalnirea cu asfaltul

Înțeleg, cauciurile mai erau bune un sezon cald, dar presiunea e ok să fie ca cea din manual?