Jump to content
Sign in to follow this  
AlexB98

Căzătură în urma franarii.

Recommended Posts

Acum 12 minute, Lucian_M a spus:

Și plăcuțele astea mai merg un sezon.

IMG_20190502_232735.jpg

 

Eventual chiar douä dacä nu franezi prea mult 

:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 06.05.2019 la 21:44, AlexB98 a spus:

decid să pișc frâna(față) ca să o trec în treaptă inferioară

Eroare de manevră.

Ca începător (cu reflexe instabile / 400 Km) este posibil ca tu să fi "pişcat" (inconştient şi involuntar) şi acceleraţia.

Prima frână utilizată este cea de motor, urmează cea pe spate şi ultima cea pe faţă. Sau combinat spate + faţă şi dozat după simţ (dar simţul reflex apare abia după ceva mii de Km).

Sau dacă exersezi pe zăpadă.

Până obţii fineţea necesară.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai știu eu pe cineva care a pișcat frâna față la k1200r cu 4 degete, la 30/h. Ghici ce s-a întâmplat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine se da doar pe net, plăcuțele alea merg la nesfârșit 😊

4 hours ago, Lucian_M said:

Mai știu eu pe cineva care a pișcat frâna față la k1200r cu 4 degete, la 30/h. Ghici ce s-a întâmplat...

Alea sunt frâne adevărate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, AlexB98 a spus:

Nu sunt acasa, ca-l spuneam si acum, daca-l stiam. Stiu doar ca sunt vechiute, dar carne au pe ele si mi s-a spus ca un sezon mai merg.

Nu mai cere sfaturi de la ala care ti-a zis asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Pentru cine se da doar pe net, plăcuțele alea merg la nesfârșit 😊

Alea sunt frâne adevărate. 

Tocmai, că are frâne beton. S-a panicat omul și în loc de un deget, a folosit patru. Pagube minore, un crashpad. Nu avea ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Lucian_M a spus:

Tocmai, că are frâne beton. S-a panicat omul și în loc de un deget, a folosit patru. Pagube minore, un crashpad. Nu avea ABS.

Cine, EN-ul?! Ha ha! Sunt la fel ca alea de la KLE, adica aproape inexistente indiferent ce placute le pui! Ce-a patit el nu e de la frane prea bune, ci de la gume seculare si experienta zero. Noroc ca ambele probleme se pot remedia, daca vrea.

PS Acum vreo luna am vazut intr-un service un EN cu fata din 2009. Asa, ca fapt divers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuu speedy, inevitabil, ajuns sa lăudăm și bmwurile:))))) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Era vorba de K1200r, care are niște frâne redutabile, fapt recunoscut și de proprietar.

Însă oricine o poate musca, inclusiv cu frane slăbuțe, dacă prinde pată de ulei, motorină sau orice altă substanță alunecoasă. La asta se adaugă gume care "mai merg un sezon".

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AlexB98

Revenind, ne spui si noua ce gume erau si ce dot? Eventual si doua poze cu gumele?

 

E genul de informatie care poate sa fie de mare folos altui incepator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, leopold said:

@AlexB98

Revenind, ne spui si noua ce gume erau si ce dot? Eventual si doua poze cu gumele?

 

E genul de informatie care poate sa fie de mare folos altui incepator.

Motorul e acasa, eu la facultate. Ma întorc intr-o saptamana, doua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ok, n-am luat in calcul ca sunteti in orase diferite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, leopold said:

Ah, ok, n-am luat in calcul ca sunteti in orase diferite :)

Sunt si eu curios de detalii, o sa va trimit poza cand ajung!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa gumele in pace, exerseaza ce a spus dl. Nastase si nu mai cazi. Am motor aproape identic, am facut aceleasi greseli si am ajuns la aceleasi concluzii pe cont propriu. Se spun multe tampenii legate de franare pe acest forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie ce-o fi, dar gumele cât mai noi sunt obligatorii pentru mine. Pentru alții nu or fi, trezirea se face după prima trântă, imediat după interpretarea cauzelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă habar nu ai sa controlezi motoreta și nu știi sa frânezi, te dai pe jos repede inclusiv cu gume noi nouțe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bla bla bla bla

 

Care nu stie sa franeze cu o bicicleta nu are ce cauta pe moto (unde evident situatia se complica grav - mase si viteze semnificativ mai mari) 

 

Trist dar adevarat.

Acum 1 oră, lacroyx a spus:

Dacă habar nu ai sa controlezi motoreta și nu știi sa frânezi, te dai pe jos repede inclusiv cu gume noi nouțe. 

 

Cam da.

Dar o sa vina unu sa spuna "da, dar ai sanse mai mici..." - poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mie mi-a placut parerea unui coleg ..... accidentul incepatorului in general este unul usor (la viteze mici) care-ti aduce aminte ca e o diferenta intre a detine o mobra si a fi stapinul ei. :) Iti baga in singe frica aceea care-ti pondereaza mersul pe o durata limitata de timp.

Urmeaza accidentul din prea multa incredere in tine (care se intimpla la viteze mai mari), si acelea din vina altora .......

PS. Eu mi-am furat-o a- II- a zi. Zgirieturi + bani ...

Edited by Contabil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Filosofull a spus:

Lasa gumele in pace, exerseaza ce a spus dl. Nastase si nu mai cazi. Am motor aproape identic, am facut aceleasi greseli si am ajuns la aceleasi concluzii pe cont propriu. Se spun multe tampenii legate de franare pe acest forum

fantastica ironia ....

 

gume, frane, suspensie, sasiu ... absolut irelevante cand esti ... filosof.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 07.05.2019 at 12:10, Dan Nastase said:

 

DIN SECRETELE FRANARII

- Inchiderea brusca si totala a acceleratiei cu inducerea franei de motor.-

eu m-am ca.cat un pic pe mine la prima frana de motor pusa la 200+, si nu a fost deloc brusca si totala inchiderea acceleratiei ci relativ blanda

Edited by XaeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prindea nc750 ...ca parca din asta aveai ...200 ???....lol 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Paca said:

Prindea nc750 ...ca parca din asta aveai ...200 ???....lol 

Cu vant din spate, la vale, 196 (parca). Nc 700, nu 750.

Nu eram cu nc700-le, eram cu un f4 de 600 împrumutat de la un forumist milos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bănuiesc că erai într-o zonă de stepă, 0 copaci în raza de acțiune...

De regulă înainte de a-ți murdări kiloții - care trebuie să țină mulți km, se știe! - dai cu OOle în rezervativ! :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram cam pe unde si-a dus mutul iapa si Paul carnetul. Ouale au trecut cu bine prin eveniment, ms de preocupare 🤭

Share this post


Link to post
Share on other sites

La viteza aia rezistenta aerului era fix cit puterea motorului,de asta a parut asa grav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...