Sari la conținut

Yamaha MT-07 Tracer 700


bebi
 Share

Postări Recomandate

Povestea noii mele motociclete, de la idee, căutare, achiziție, pană la revizia de 1000 Km.

 

Primăvara lui 2019 încă nu a început, iar afară temperaturile se joaca încă în jurul valorii de zero grade. Ca de obicei, la orice rază de soare, fie el și cu dinți, gândul îmi zboară la motociclete, la cea pe care o am și care abia așteaptă să o scot la o plimbare și la cele care sunt de ani de zile în lista mea de opțiuni pentru o “motocicletă nouă”.
Sunt deja ani de când gândul la o motocicletă nouă este partenerul meu de vis frumos cu ochii deschiși, vis care se transformă în realitate cu fiecare leu care se strânge în contul de economii.

 

Yamaha FSZ600 Fazer din 2003, actuala mea motocicletă care m-a purtat în spate 8 ani de zile și aproximativ 35.000 Km, este reperul meu spre mai bine. Este prima mea motocicletă, cumpărată second-hand din Italia în 2010 pe care am folosit-o în toate anotimpurile și pentru toate activitățile: plimbare de weekend prin București, alergat pe autostradă către mare, plimbat soția pe la mănăstirile din jurul Bucureștiului, dus băiatul la scoală, naveta de acasă la serviciu, călătorii lungi pe drumurile naționale ale României singur sau cu pasager, și nu în ultimul rând subiect de discuție cu prieteni și pasionați.

Căutarea spre mai bine când ai un Fazer din 2003, credeți-mă, este foarte grea. 600 cm3 si 4 pistoane în linie, 98 cai putere pe un naked semi-carenat, un super-sport când ai luat rezervorul în brațe, atitudine de street-fighter la mersul în oraș, o șa confortabilă pentru mersul cu pasager, mod de mers dual, docil până în 7000 rpm și dezlănțuit peste, toate astea într-o linie estetică frumoasă.

Ce ar putea fi mai bine decât un Fazer din 2003? Multe, doar că aici începe greul. Pentru mine nu există motocicleta perfectă, orice îmbunătățire a unui aspect afectându-le pe celelalte. Vrei confort — pierzi sportivitate, vrei consum mic — pierzi performața, vrei spațiu de depozitare — iei in volum, vrei tourer — pierzi agilitate în oraș, este o poveste fără sfârșit.


Și totuși, ce ar putea fi mai bine decăt un Fazer din 2003? Simplu, o motocicletă nouă — nu second-hand, o motocicletă mai confortabila la mersul cu pasager, o motocicletă mai ușoară, o motocicletă cu ABS, o motocicletă care tragă și la turații joase, o motocicletă care sa aibă și ceva din tehnologia și designul ultimilor ani.

Căutarea a fost relativ simplă, după ce am pus cu forța la aceeași masă emoția și rațiunea, cerințele fiind clare, am ajuns să analizez categoria sport-adventure-tourer de clasă medie formată din Yamaha MT-07 Tracer, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, Honda NC650 și BMW F700GS.

După vizite repetate în showroom-urile dealerilor, probe la rece la târgurile anuale de motociclete și accesorii, plus un test-drive cu MT-07 Tracer și Versys 650, decizia a fost luată: Nu cumpăr motocicletă nouă, este prea scumpă și nu-mi permit încă acest lux. Efortul căutării nu a fost în zadar, ordinea preferințelor a fost stabilită, vezi enumerarea sport-adventure-tourer de mai sus.

 

Revin la momentul Februarie 2019, moment la care primesc pe email oferta motocicleta.com.ro pentru lichidate de stoc. Deschid email-ul și caut Tracer 700 roșu în listă. În oferta este Tracer-ul albastru tehnic, nepotrivită culoare pentru o motocicletă de asfalt, și roșu, da, roșu, este roșu în listă, su-per! 1000 EUR reducere din prețul de lista pentru moto cu 0 Km, fabricată în Noiembrie 2016, găzduită în showroom. Fac repede calcule, adun, scad, împart, înmulțesc, compar cu oferte de pe moto.it, mobile.de si chiar olx.ro, evaluez an înmatriculare, kilometri parcurși, accesorii incluse, nimic nu iese mai bine ca oferta motocilete.com.ro. Luni dimineața, prima zi lucrătoare după ziua ofertei, sun la dealer și anunț ca sunt interesat să cumpăr motocicleta, dar menționez mai întâi vreau să o văd pentru a mă asigura că starea motocicletei este “nouă”. Odată ajuns la dealer, văzut, plăcut, plătit avans. Căutarea a luat sfârșit, sezonul moto 2019 începe cu motocicleta noua!

 

Este foarte plăcut să cumperi o motocicletă și să nu te grăbești să o ridici, de ce ai face asta când ai motocicletă cu care să te plimbi, motocicleta noua este deja a ta și așteaptă să fie echipată cu lista de accesorii comandate iar sezonul moto încă nu a început oficial. Așteptarea prelungește momentul plăcut al achiziției iar anunțul dealer-ului de întârziere cu încă o săptămână nu face decât să prelungească și mai mult starea de plăcere. Știu că asta cu așteptarea sună un pic aiurea, dar asta e realitatea.

Ridic motocicleta echipată cu top-case de 56 litri Kappa, crash-bar și mască de radiator Yamaha într-o zi numai buna de dat o tura pe doua roți. Protocolul standard pentru astfel de ocazii, zâmbete largi, admirat motorul, felicitări pentru achiziția făcută, poze în diferite configurații moto-driver-pasager, efectuat fără grabă. Mă pregătesc să pornesc la drum în regim de rodaj, maxim 5000 rpm și accelerare lejeră.

 

Începe aplicația practică ce trebuie să valideze toată teoria construită în ani de zile în jurul unei motociclete noi.

Prima plimbare cu Tracer-ul 700 începe cu o tură de acomodare, fără pasager, pană la benzinărie. Primele diferențe față de Fazer le simt puternic și imediat, poziția în șa este mai dreaptă și mai ridicată — o vizibilitate mai bună a traficului dar și emoții crescute atunci când la oprire talpa caută asfaltul, cuplul la turații joase este evident mai mare — accelerația este vioaie și fără efort, motorul sună straniu, parcă ar fi al unui tractoraș de jucărie care devine mai grav și mai serios la fiecare tragere de manșon de accelerație, greutatea mai mică dă o senzație de mai bun control și manevrabilitate. Mă adaptez foarte ușor la noile metrice și explorez cu mai mult curaj secretele noii motociclete.

Pasagerul care a așteptat cuminte tura de acomodare a urcat deja în șa și pornim la prima plimbare împreună. Cu fiecare sută de metrii parcursa sunt tot mai încrezător ca am luat o decizie bună alegând sa cumpăr o motocicletă noua și modelul care se apropie cel mai mult de idealul meu.

Tracer-ul 700 nu pare să simtă pasagerul și răspunde la comenzile de accelerare ușor și prompt. Mă strecor printre mașini aproape la fel de ușor ca și cu Fazer-ul, poate mai este nevoie de timp pană la calibrarea completă pe noua motocicletă pentru acest mod de mers. Schimbările de direcție le fac foarte ușor și natural, de parca motocicleta are deja preîncărcat profilul meu de mers. Pasagerul confirmă poziția mai relaxată și vizibilitatea mai bună care aduc mai mult confort și plăcere momentelor petrecute în șa.

Intru în regim de autostradă, pe DNCB :), mergând cu o viteză în jurul valorii de 100 Km/ora, moment în care costat că parbrizul stock, destul de mic, nu oferă o protecție prea buna în zona caștii și a mâinilor. Nu mă deranjează în mod deosebit acest fapt ținând cont de două lucruri, 90% din timp circul în oraș iar opțiuni de upgrade există la prețuri accesibile. Greutatea mai mica și poziția mai înalta nu par sa afecteze stabilitatea la viteze mari și vânt din lateral. Rezerva de putere, chiar în regim de rodaj, ma fac încrezător în potențialul motorului de la momentul în care mă voi putea folosi toate resursele. Diferența de 23 de cai putere nu cred că o s-o resimt, poate nici nu am folosit vreodată toți caii putere disponibili pe Fazer. Închei prima plimbare încântat de cele constatate și bineînțeles de reacția pozitivă a soției în rol de pasager, care a avut totuși o mică observație, suspensia spate este un pic prea dură, asta după ce inițial a părut mai confortabilă. Mai am și alte observații minore, pe care am să le menționez totuși pentru lectura cârcotașilor. Un pic cam mult plastic, sudură inestetică pe toba finală, aluminiul de pe radiator trebuie neapărat mascat cu o protecție, fleacuri…

 

Acum la aproape 1000 de Km parcurși din care aproximativ 800 de metri de drum de pământ iar restul asfalt, pot trage o concluzie în format plusuri — minusuri, dar mai bine nu, este plin net-ul de astfel de concluzii. Am să concluzionez simplu, spunând că sunt foarte încântat de noua mea motocicletă și mă bucur de fiecare lucru bun care l-a adus față de cea veche, fiecare reevaluare a opțiunilor din piața aducându-mă la același rezultat, Yamaha MT-07 Tracer.

fazer600s-tracer700.jpeg

Editat de bebi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitări pentru achiziție! Să ai parte de cât mai mulți kilometri și 0 incidente! 

 

Pentru mine Tracer-ul a fost prima motocicletă și am folosit-o exact cum spui și tu despre Fazer - zi de zi în oraș (mi-am vândut mașina după ce mi-am luat motocicleta) și ture în afara lui (din ce în ce mai lungi). 😄 

Eu o am din august 2016. 

După primele 5 zile eram înapoi în service pentru revizia de 1000 km. 

Până acum am deja peste 45.000 km și nu am avut niciun fel de probleme tehnice. Am schimbat numai consumabile la ea. 

Într-un singur punct te contrazic: asta albastră îmi place mai mult 😄😄 (fiecare cu gusturile lui).

 

IMG_7892 (1).jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare, și mulțumesc pentru mesaje.

 

Cum e viata în general, după una calda vine și una rece. La mine cea rece a fost accidentul care l-am avut de Paste, acum 6 săptămâni, și care s-a lăsat cu oscioare rupte și fiare îndoite.

Ca sa nu schimb subiectul discuției, am postat un articol separat la categoria accidente. https://motociclism.ro/topic/757291-când-te-fură-peisajul-pe-motocicletă/

 

Părerea despre motocicleta nu mi-am schimbat-o, în curând va intra în service de unde va ieși ca noua. Pana atunci, imediat ce mana stângă îmi va permite, voi lua la plimbare Fazer-ul.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...