Sari la conținut

Prima mea calatorie moto internationala - sfaturi


M!ha!
 Share

Postări Recomandate

Posibil sa fie obligatoriu dar banuiesc ca doar pentru mobrele noi, poate incepand cu cele 2018. Am vazut ca astea noi au asa ceva.

Eu m-am plimbat cu CB-ul din 2017 a lui fii-mea, care nu are acest catadioptru si nu a interesat pe nimeni.

 

Daca vrei sa stai linistit il montezi si gata.

 

Uite niste informatii utile care te pot scuti de neplaceri daca dai nas in nas cu un control moto (mai ales pe Germania):

- numar de inmatriculare vizibil, nu sub sa, nu pus aproape orizontal, nu indoit.

- toba originala sau daca este aftermarket sa aiba omolgare E (adica ca este de strada), eventual trecuta in talon

- oglinzi retrovizoare conforme

- fara becuri sau faruri in culori ciudate

 

Acuma sa nu ai impresia ca filtre din astea sunt in fiecare zi prin toata Germania. Ele sunt pe drumurile frecventate de motociclisti - de ex. pe Alpenstraße.

Nu te verifica nimeni nici pe autostrada, nici la vama. Doar sa nu le spargi timpanele la vamesi 😂

Eu m-am intalnit in 2015 cu un filtru mare pe Alpenstraße (in Alpii Bavarezi) - adica vreo 4 dube cateva masini mici de Politie. Nu aveau nici o greata sa retina taloane si placute de inmatriculare pentru mobrele modificate. De oprit te opreau daca vedeau ca nu e toba originala si te bagau direct la masurat galagia.

 

Nu iti face griji prea multe. Daca mobra arata cum trebuie, nu ai burlane in loc de tevi, nu te opreste nici draqu.

 

Distractie placuta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow

Pe aceasta cale iti multumesc pentru continutul de calitate care il redai pe forum. 

 

Aveam o toba Leo Vince cu serie de omologare si cu db killer. Insa destul de galagioasa  si nu stiu daca este omologata pentru mobra mea.

 

Am montat toba originala si am facut cateva drumuri extraurbane... O sa ma gandesc cand ma intorc daca mai pun inapoi toba aftermarket. 

Foarte odihnitoare la drum lung. Calare pe mobra, pe loc la relanti, cu casca in cap nu aud motorul.

A taiat 80% din vibratii. A redus consumul cu 20% ( 1 litru/100km). 

 

 

Later edit:

Pentru cine mai este interesat , am gasit pe internet codul rutier din Franta si catadioptrul lateral portocaliu este necesar. 

 

Article R313-19 du code de la route 

Catadioptres latéraux.

I. - Tout véhicule à moteur dont la longueur dépasse 6 mètres, toute remorque, tout cyclomoteur à deux roues doit être muni d'un ou de deux catadioptres latéraux, non triangulaires, de couleur orangée.
II. - Tout autre véhicule à moteur peut être muni d'un ou de deux catadioptres latéraux, non triangulaires, de couleur orangée.
III. - Tout cycle doit être muni de catadioptres orange visibles latéralement.
IV. - Le fait, pour tout conducteur d'un véhicule à moteur, de contrevenir aux dispositions du présent article est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la troisième classe.
V. - Le fait, pour tout conducteur d'un cycle, de contrevenir aux dispositions du présent article est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la première classe.

Article R313-20 du code de la route 
Modifié par Décret n°2008-1095 du 28 octobre 2008 - art. 10

 

 

Later edit :

Am evidentiat gresit . corect este :

 

I. - Tout véhicule à moteur dont la longueur dépasse 6 mètres, toute remorque, tout cyclomoteur à deux roues doit être muni d'un ou de deux catadioptres latéraux, non triangulaires, de couleur orangée.

Editat de M!ha!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, M!ha! a spus:

 

Cum a spus și @Silver Arrow mai sus - ideea e să ai motocicleta în regulă, adică să nu ai probleme care ar putea să îți dea emoții la RAR (spre exemplu). E destul de puțin probabil să dai peste un filtru din ăsta, dar și dacă ai noroc nu e nicio o șansă să scapi la mica înțelegere. 

Cred că e mai bine să ai toba stock - la drum lung poate deveni foarte obositor zgomotul care (altfel prin oraș) ți se pare plăcut. La drum lung vrei să scapi cât mai mult de zgomot de la vânt etc. 

Apropos de Franța: au reguli și pentru echipament - https://www.cartegrise.com/blog/2018/03/equipements-moto-obligatoires-en-2018-et-reglementation-deux-roues, inclusiv mănuși moto și pantaloni cu protecții (dacă e să te verifice la așa ceva caută să vadă pe ele eticheta cu omologarea CE), dar din nou e puțin probabil să dai peste un astfel de control... La ce vezi prin orașele din sudul Franței (..ahem...Marsilia, Nisa...ahem) pe scutere pare greu de crezut că au controale atât de stricte, dar ... 😀

Idea e să nu te sperii degeaba înainte să pleci la drum, ci să fii rezonabil. Din moment ce te tot documentezi, pare că eși genul. 

Asfalt uscat și vacanță placută! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, M!ha! a spus:

Later edit:

Pentru cine mai este interesat , am gasit pe internet codul rutier din Franta si catadioptrul lateral portocaliu este necesar. 

 

Article R313-19 du code de la route 

Catadioptres latéraux.

I. - Tout véhicule à moteur dont la longueur dépasse 6 mètres, toute remorque, tout cyclomoteur à deux roues doit être muni d'un ou de deux catadioptres latéraux, non triangulaires, de couleur orangée.
II. - Tout autre véhicule à moteur peut être muni d'un ou de deux catadioptres latéraux, non triangulaires, de couleur orangée.
III. - Tout cycle doit être muni de catadioptres orange visibles latéralement.
IV. - Le fait, pour tout conducteur d'un véhicule à moteur, de contrevenir aux dispositions du présent article est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la troisième classe.
V. - Le fait, pour tout conducteur d'un cycle, de contrevenir aux dispositions du présent article est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la première classe.

Article R313-20 du code de la route 
Modifié par Décret n°2008-1095 du 28 octobre 2008 - art. 10

 

Bravo ca ai avut rabdare sa cauti. Foarte utila informatia. 

O sa montez si eu la mobre atunci.

Banuiesc ca obiceiul asta este luat de la americani.

Goldwingul are catadioptri, dreptunghiulari nu rotunzi, montati in capacele de la discurile de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am si eu o nelamurire: legea tarii respective este facuta pt autovehiculele care sunt inmatriculate pe teritoriul ei, implicit se supun normelor omologarii tarii respective, sau si pentru cele care o tranziteaza? Drept ar fi sa se supuna toti, inclusiv cei care o tranziteaza, dar in acelasi timp, organele de omologare a fiecarei tari in parte prespun ca au norme diferite de la tara la tara, si atunci, as intreba, de ce obligativitatea pt cei care nu fac parte?

 

(ma refer fix la ochiul de pisica pe lateral, canada style, in franta)

 

Mai dau un exemplu, merg in Anglia cu motocicleta produsa pt Europa, iar farurile pt Europa vor bate pe partea gresita a drumului, in Anglia, si viceversa. Ce se intampla? 

Cu motocicleta cumparata din Anglia, cu far pentru dreapta, am trecut RAR-ul in Romania. Dar nu m-a lasat inima sa-i f_t pe toti in trafic, si am gasit un sistem de bun simt (lupa bixenon cu obturator).

Ideea este ca am cautat o solutie pentru ca am resedinta aici. In acelasi timp, daca vreau sa circul in Anglia, nu mi se pare corect sa schimb din nou farul.

Si sincer, nu cred ca exista o obligativitate in acest sens. Ok, vesta, trusa de prim ajutor, casca, echipament, etc... sunt lucruri pe care si asupra carora, in functie de tara, esti obligat sa te documentezi si sa le ai la tine, insa elementele care fac parte din ansamblul constructiv al motocicletei, cum este acel catadioptru, nu cred ca este obligatoriu pentru tranzitare, daca tu nu ai resedinta in Franta.

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am fost prin zona in care mergeti de mai multe ori, de 2 ori cu motocicleta si de cateva ori cu masina. In Slovenia-Croatia-Muntenegru as schimba un pic.

- de la Ljubljana as merge la Bled, sunt doar 40 km si e frumos (lacul, biserica, eventual o plimbare pe lac cu barca spre insula cu biserica)

- de la (cuvant urat) la Senj se poate merge cu feribotul prin insule, primul feribot e la Brestova, treceti in inslula Cres, iar acolo de la Merag treceti in Krk. De pe insula Krk e pod spre continent in nordul insulei. Apropo, in (cuvant urat) nu e nimic de vazut sau de facut in afara de o poza cu indicatorul de la intrare, e un orasel mic si neinteresant.

- de la Senj as merge la Plidvice (munte, lacuri, cascade, camping fabulos)

- as veni pe autostrada la Zadar si de acolo pe drumul de coasta, vizitat Dubrovnik (foarte scump, dar mie imi place locul, micul dejun in Dubrovnik e una din placerile mele) si Split (nu e mult de vizitat, doar centrul intr-o ora)

- de la Kotor se poate urca direct pe munte in sud, parcul national Lovcen (nu e cine stie ce), Podgorica. As sta in Kotor, nu in Budva, chestie de gust.

- de la Plidvice as merge pe traseul nordic prin Parcul National Durmitor ( prin Niksic - Zabljak), nu pe sud, care e mai plictisitor. E un lac interesant acolo (Crno Jezero, Lacul Negru) unde se poate face o plimbare (pe jos) foarte relaxanta.

- in Serbia daca chiar treceti pe langa Kopaonic si se potriveste cu planul, puteti dormi acolo. E dupa Novi Pazar pe dreapta, sus pe munte. Eu am facut Kopaonic-Bucuresti intr-o zi, de-aia il iau ca punct de oprire

 

Daca aveti timp si chef, o noapte in Mostar (Bosnia). E un mic ocol, dar centrul e interesant, mancarea excelenta, e zona musulmana frumoasa din Bosnia. E o terasa cu mici cascade fix in centru care are si cazare, am parcat motocicletele in curte.

 

Si o chestie de avut grija: pune actele la loc sigur, nu te intreaba nimeni de ele pe drum. Anul trecut la intrarea in Italia mi-a zburat talonul din buzunarul deschis pe autostrada, am facut inca 6000 km spre vest si inapoi acasa fara talon. in Romania, Serbia, Croatia te intreaba de talon la granite, dupa ce ai intrat in Slovenia gata cu controalele. De data aia am facut turul in sens invers, asa ca am mers prin Schengen pana la Bors, daca il faceam ca voi era cam nasol. Oricum fa o copie dupa fiecare act si pune-o in alta parte prin bagaj, sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, chiar nimic de văzut în Pwla:

 

 

The_new_old_amphitheater_in_Pula_Istria_(19629095974).jpg

PS: Cycle = bicicletă. Cyclomoteur = scuter. Motocyclette = motocicletă. Deci în Franța nu-i obligatoriu, ci doar opțional, să ai catadioptri laterali pe mobră. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asfalt uscat colegu! Vin si eu din urma 😁 .

Pareri despre Serbia, Kosovo, Albania?  Imi iau si cortul, sper sa am unde campa...in schimb nu prea mi am luat kit de reparatii gen ambreiaj si altele.... 🤔

 

Screenshot_20190609-100130.thumb.jpg.c5fe9735336380a52e2c1a6e65a661f2.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...