Sari la conținut

scutere SYM


ianachim
 Share

Postări Recomandate

  • 6 months later...

Salutare, am achizitionat in decembrie 2019 un Sym Symohony ST50 de la dealer pentru munca (livrari glovo). Initial l-am luat pentru ce oferea si la ce bani. Comparativ cu Piaggio Liberty am gasit un scuter putin mai mare si mai comfortabil, nu ma simt la fel de inghesuit ca pe Liberty, cric lateral inclus frana pe disc pe spate in loc de tambur si roata de 16 si pe spate nu doar pe fata. Plus imi placea mult mai mult aspectul cu luminile de zi pe led parea mult mai modern. Iar considerand pretul de 2000cu tot cu tva unde un Liberty este 2100 fara tva chiar nu exista competitie. Actualmente 16 luni mai tarziu are 41.500 km in bord si inca parcurge zilnic 100-150km prin Bucuresti pe livrari. Momentan scuterul se prezinta foarte bine, nu am avut vreo cazatura cu el deci nu isi arata km prin uzura. Ce ma surprinde, saua inca arata ca noua si spuma este la fel de comfortabila, fara rupturi sau sa fie descusuta.

 

Singurele probleme avute:

 - 16k km un semering de 17 lei la transmisie,

 - 29k km un furtun de vacum de la carburator a crapat,

 - 30k km rulmentii de la ambielaj au inceput sa huruie si am schimbat ambielajul cu totul,

 - 37k km un furtun de benzina a crapat 

 - 41k km cablu de vitezometru s-a rupt (dar scartaia de ceva timp si aveam inlocuitorul deja achzitionat si pregatit sa il montez :D )

 

Per total sunt extrem de multumit de comfort anduranta si fiabilitate. Si l-am folosit, exploatat la maxim, nu doar pentru munca. Avand in vedere pasinea pt 2 roti ce a trezit-o in mine si decizia de a obtine permisul de A si a cumpara prima motocicleta un transalp din 91 care instant a intrat in service la restaurat si chiar si in ziua de azi e bucati, Sym-ul a trebuit sa faca si ceva drumuri lungi ca eu pur si simplu nu am stare. In 2020  am facut Bucuresti - Moeciu - Magura si retur si apoi 2 luni mai tarziu Bucuresti - Vama Veche si retur (drumul de Vama Veche cred ca mi-a scurtat viata ambielajului, 600km total in 2 zile pe 35+ grade si l-am alergat de parca eram la curse) iar anul asta Bucuresti - Valea Doftanei si retur pe un traseu cu foarte mult off-road, drumuri forestiere, traversari de rauri, noroaie, zapada si naiba mai stie ce (vedeti video youtube).

 

Momentan desi as vrea sa trec pe un scuter cu motor mai mare imi este greu sa ma despart de asta mic dupa atatia km. Am schimbat acum la 40k variatorul si ambreiajul pentru ca erau destul de uzate si se cereau schimbate si nu vad nici o problema sa ma duc spre 100k km cu el in urmatorii 2 ani. Va las cu cateva poze si cu clipul de pe youtube :D.

 

Link: 

 

IMG_20200523_113353.jpg

IMG_20200523_113601.jpg

IMG_20200523_134758.jpg

IMG_20200604_123133.jpg

IMG_20200605_132357.jpg

IMG_20200605_150829.jpg

IMG_20200605_150908.jpg

IMG_20200605_153123.jpg

IMG_20200605_164238.jpg

IMG_20200728_200233.jpg

IMG_20200728_200241.jpg

IMG_20200808_084459_1.jpg

IMG_20200808_085152.jpg

IMG_20200808_111723.jpg

IMG_20200808_111746_1.jpg

IMG_20200808_122907.jpg

IMG_20200808_124035.jpg

IMG_20200808_125213.jpg

IMG_20210407_192910.jpg

IMG_20210409_122042.jpg

IMG_20210409_135649.jpg

IMG_20210409_135700.jpg

IMG_20210409_140117.jpg

IMG_20210409_140140.jpg

Thumb.jpg

IMG_20210327_122511.jpg

IMG_20210327_124913.jpg

IMG_20210327_132830.jpg

River crossing.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta de 125 eu cumparat-o anul trecut in Noiembrie (inmatriculare in 28 Decembrie), tot pentru livrari. Am ajuns la 1000 km facuti exclusiv in oras.

Aceeasi dilema am avut-o si eu cu alegerea scuterului. Initial mi-am indreptat atentia spre Piaggio Liverty (pentru ca am avut inainte unul special de livrari luat second hand), dar pretul si parerile pozitive despre Sym, m-au facut sa-l alegpe acesta din urma.

Diferentele dintre cele doua sunt majore, cel putin din ce am sesizat eu, dar tragand linie sunt multumit de raportul calitate - pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Ia uitați copii ce surpriză am avut când am intrat in garaj.  Nu știam că există așa ceva Sym Balkan tour. Enjoy: 

 

20210925_120041.thumb.jpg.1db3d85796e26c424e9a1a6704fcd9cf.jpg20210925_120036.thumb.jpg.b40d5aedfbfc097551c09e9e584f382f.jpg20210925_120030.thumb.jpg.f7bb85b993e5c277892345d100b2e435.jpg20210925_120022.thumb.jpg.eaa840d1700d8751c29e20901e7f4506.jpg20210925_120018.thumb.jpg.b4a2aec99c52172b11b6255219f7608c.jpg20210925_120014.thumb.jpg.a18000454a54e141a165d1f97e2ed716.jpg

20210925_120017.jpg

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, caracterincompatibil a spus:

E fain.viteza de deplasare mica e minus .90-100 e și un 6000rom este ok pentru motor,ce trece... E blana 

Cine "tine" un 300 la 120 in regim de touring,ii rupe motorul mergând cu 7000rpm din 8500(limitare)

In we am băgat ta și Tf, cu un 250 carburatie.

Pe autostrada la întoarcere a început să patineze cureaua de transmisie,,,,trebuia schimbată dar mi a fost lene vineri seara.a bine că nu a "obosit" la urcarea pe transalpinaAm văzut că băieții de la sym îl cinstesc pe tipul care face bloguri cu bicle sa ii promoveze.

Era ăla happy că merge cu 130 in regim de touring,a uitat să spună la ce turație și cât fwute motorul mergând în blana orbitoare cu el

 

 

 

Fara suparare dar nu am inteles nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, caracterincompatibil said:

E fain.viteza de deplasare mica e minus .90-100 e și un 6000rom este ok pentru motor,ce trece... E blana 

Cine "tine" un 300 la 120 in regim de touring,ii rupe motorul mergând cu 7000rpm din 8500(limitare)

In we am băgat ta și Tf, cu un 250 carburatie.

Pe autostrada la întoarcere a început să patineze cureaua de transmisie,,,,trebuia schimbată dar mi a fost lene vineri seara.a bine că nu a "obosit" la urcarea pe transalpinaAm văzut că băieții de la sym îl cinstesc pe tipul care face bloguri cu bicle sa ii promoveze.

Era ăla happy că merge cu 130 in regim de touring,a uitat să spună la ce turație și cât fwute motorul mergând în blana orbitoare cu el

 

 

 

 

Uite eu tin viteza de 120( intra pe rosu la 145-150 si oricum si limitarea ), mai bine spus tineam. Am avut cruisym 300 cumparat de nou in iulie 2019, si mergeam destul de des in weekenduri cu nevasta si cu tone de bagaje cate 1000 de km, 500 de km bucata si nu mergeam sub 120. Am fost si in concediu de 3500 de km 2 saptamani, mers si cu 120 si cu 140 no problemo. Anul acesta l'am schimbat ( si inca imi pare rau ca nu l'am tinut si pe cruisym ) si am trecut la o Honda integra 750. Tu daca ai un 250 carburatie din 99, nu inteleg cum poti sa compari cu ceva din 2021. Si astia care fac plimbarea asta au scutere de 400 si de 500cc, pe care le poti tie si la 130-140 mers constant.

1 hour ago, SenorPink said:

Fara suparare dar nu am inteles nimic

e suparat ca nu are si el ceva din era asta si inca are un 250cc pe carburatie. Cam asta am inteles

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, AlexHoP a spus:

 

Uite eu tin viteza de 120( intra pe rosu la 145-150 si oricum si limitarea ), mai bine spus tineam. Am avut cruisym 300 cumparat de nou in iulie 2019, si mergeam destul de des in weekenduri cu nevasta si cu tone de bagaje cate 1000 de km, 500 de km bucata si nu mergeam sub 120. Am fost si in concediu de 3500 de km 2 saptamani, mers si cu 120 si cu 140 no problemo. Anul acesta l'am schimbat ( si inca imi pare rau ca nu l'am tinut si pe cruisym ) si am trecut la o Honda integra 750. Tu daca ai un 250 carburatie din 99, nu inteleg cum poti sa compari cu ceva din 2021. Si astia care fac plimbarea asta au scutere de 400 si de 500cc, pe care le poti tie si la 130-140 mers constant.

 

Auzi integra asta are cumva transimia pe lant? Sau e pe curea clasic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, SenorPink said:

Auzi integra asta are cumva transimia pe lant? Sau e pe curea clasic?

Este pe lant, este că orice motocicleta clasică doar că are transmisia automată DCT. Caută pe google Honda Nc750D. Este că la mașină, ori o pui in drive/ sport și schimbă singura 6 viteze ori manual tiptronic și schimb manual de pe ghidon ( plus / minus ). Tocmai ce am fost la o plimbare de 5000 de km prin Europa cu ea. Dar cum ziceam, și cu cruisymul am fost la o plimbare de 3500 de km, singura problema era că eram foarte incarcat și la urcări era ceva mai greu, nu treceam de 100 - 110. Am ținut cruisymul 20000km și mergea impecabil și era super comod. Simțeam nevoia să mă opresc cam la o ora jumătate sau doua ore

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

52 minutes ago, caracterincompatibil said:

Pisi mic.

Am 250 injecție,motor Piaggio.

Sym jet 14-125 abs,cumpărat de la ei,acum este epava.

Maxsym 400i -2012....diferența la turație între carburatie și regim.in regim de touring....e aceași.

Le rupeți voi motoarele și le vindeți că noi.dar îs mai obosite că unul pe carburatie din 99 cu 100.000km.

03-250 carburatie a rezistat 100.000 km...acum are motorul nou.

Am avut vreo 8 scutere până acum...știu ce vorbesc.

Cruisym ăla se îndoia sub mine pe autostrada la 120....ajungea la 150 cu vântul in spate.asa maxim 140.am testat,știu ce spun.

 

 

 

 

Pai asta este avantajul cand iti cumperi un lucru nou, il folosesti cum vrei pentru ca ai garantie, dar dezavantajul este ca te costa reviziile de te usuca. Nu te costa 50 de lei in fata blocului. Ia vezi un schimb de ulei si filtre cum te costa 100 de euro la sym ( cele de la 300cc in sus ) si sa vezi cum revizia de 15000km un 300 de euro.  Oricum pana nu iti cumperi ceva nou nu ai cum sa compari, tu compari cu toate scuterele sh pe care le'ai avut. Cruisymul de abia dupa 15mii de km isi daduse drumul si mergea mult mai lejer. Si am avut destule maxiscutere, care in general dupa 10-15mii km incep sa mearga cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, AlexHoP a spus:

Pai asta este avantajul cand iti cumperi un lucru nou, il folosesti cum vrei pentru ca ai garantie, dar dezavantajul este ca te costa reviziile de te usuca. Nu te costa 50 de lei in fata blocului. Ia vezi un schimb de ulei si filtre cum te costa 100 de euro la sym ( cele de la 300cc in sus ) si sa vezi cum revizia de 15000km un 300 de euro.  Oricum pana nu iti cumperi ceva nou nu ai cum sa compari, tu compari cu toate scuterele sh pe care le'ai avut. Cruisymul de abia dupa 15mii de km isi daduse drumul si mergea mult mai lejer. Si am avut destule maxiscutere, care in general dupa 10-15mii km incep sa mearga cum trebuie.

deci sa inteleg ca la cruisym abia i am fact rodajul 😁😁😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, caracterincompatibil said:

La ce ai tu garanție?

Daca pica motorul în timpul garanției,îți schimbă aia scuterul că tu ești retardat și mergi cu el în blana orbitoare? Șezi blând că îl demontează și verifică,după aia tot oligofrenul e bun de plată,doar pentru constatarea serviciului.crezi că sym sau alții plătesc sa distrugi tu motorul în garanție?

Incepe sa obosească și îl păzeau de bun la un prost,că scuterul e că nou ,dar omiți sa spui că un retardat a mers cu el în 7000rpm din 8250 disponibil

 

Unii sunt atât de cretini și spun că merg cu ele în blana că poate,da poate ,dar scurtezi de 4x viața motorului.

 

Nu confunda 300cc cu 500cc

Totodată între motorul pe carburatie și cel pe injecție,diferența e la alimentare,uzuraotorului și rezistența,e aceași nu mărește injectorul viața motorului.segmenii și cilindrul se uzează la fel în cazul ambelor variante de alimentare.say crezi că injectorul baga aditivi de superman in cilindru,că să meargă gigel retardați in Red liber,că tine motorul.

Unii sunteți praf,praf,praf.

Bănuiesc că după la vânzarea cruisym ului ai scăzut 300e din prețul de achiziție....pentru că l ai dau cu motorul semi obosit,că...e că nou,nu?

 

 

 

Raspunsuri de persoana saraca si frustrata. Sa ai o zi buna ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand deoparte stilul mai putin poetic al lui @caracterincompatibil,are dreptate in ce zice.

Vin si eu cu niste completari.Gama Kymco sau Sym sunt submotorizate fata de omologii,Yamaha,Honda sau Piaggio.Asta este politica lor,merg pe fiabilitate in detrimentul performantei  ,,sportive".Bine ,cu conditia sa nu stai prea aproape de red zone.

Un alt factor care influenteaza,negativ zic eu, sunt tutorialele de pe youtube.

Mai exact,baietii aia trag de ele si arata top speeduri care nu au deaface cu stilul normal de mers in mintile lui.

Cand merg cu un 125cmc cu 110-115 sunt de fapt in limitare,red zone.Real este maxim 100.Altfel l-ai prajit,nu neaparat pe loc,dar in timp cu siguranta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, adiy32 said:

Lasand deoparte stilul mai putin poetic al lui @caracterincompatibil,are dreptate in ce zice.

Vin si eu cu niste completari.Gama Kymco sau Sym sunt submotorizate fata de omologii,Yamaha,Honda sau Piaggio.Asta este politica lor,merg pe fiabilitate in detrimentul performantei  ,,sportive".Bine ,cu conditia sa nu stai prea aproape de red zone.

Un alt factor care influenteaza,negativ zic eu, sunt tutorialele de pe youtube.

Mai exact,baietii aia trag de ele si arata top speeduri care nu au deaface cu stilul normal de mers in mintile lui.

Cand merg cu un 125cmc cu 110-115 sunt de fapt in limitare,red zone.Real este maxim 100.Altfel l-ai prajit,nu neaparat pe loc,dar in timp cu siguranta.

 

Exact. Ai o bere de la mine :). Si cruisymul meu la 145 spre 150km/h avea viteza reala undeva la 130 spre 135km/h. dar era deja pe rosu la 135km/h reali. La 120km/h reali, era foarte relaxat motorul si am mers 99% din timp cu pasager si bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, adiy32 a spus:

Lasand deoparte stilul mai putin poetic al lui @caracterincompatibil,are dreptate in ce zice.

Vin si eu cu niste completari.Gama Kymco sau Sym sunt submotorizate fata de omologii,Yamaha,Honda sau Piaggio.Asta este politica lor,merg pe fiabilitate in detrimentul performantei  ,,sportive".Bine ,cu conditia sa nu stai prea aproape de red zone.

Un alt factor care influenteaza,negativ zic eu, sunt tutorialele de pe youtube.

Mai exact,baietii aia trag de ele si arata top speeduri care nu au deaface cu stilul normal de mers in mintile lui.

Cand merg cu un 125cmc cu 110-115 sunt de fapt in limitare,red zone.Real este maxim 100.Altfel l-ai prajit,nu neaparat pe loc,dar in timp cu siguranta.

 

Da oare sunt astea mai fiabile ca japonezele? Mă îndoiesc de treaba asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

S au bifat 17800 km zilele astea la jet14 si 16400 la cruisym

jetul este baza in oras iar fratele mai mare la drumuri lungi...gen THASSOS😜

 

anvelopele citygrip 2 puse pe ambele sunt perfecte fata de cele stoc care isi fac treaba ok in primii 10000

 

revizii la timp si in rest benzina 

cat despre fiabilitate....pret peste 5 ani....vom trai si ‘om vedea

oricum, amotizarea in acte la scutere este de 3-5 ani .... ce dracu vrei de la o jucarie de 3000-5000 euro.....sa te ingroape cu ea?

57F0CC90-0805-45E3-A4CC-0052396413D6.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste SYM-ul de 125 Cargo, dupa mai bine de 5000 km facuti aproape exclusiv in oras, pot sa remarc o mare problema: voblajul. Desi pare incredibil, dracovenia asta mica intra in voblaj cand nu te astepti. Nu stiu care este motivul, dar asta face. Pentru comparatie, vechiul si uzatul scuter Piaggio Liberty 125 era tren pe sine. La 80 km/h luam mainile de pe ghidon si se comporta asa cum trebuie. Cu SYM-ul nu am nici o sansa sa faca asa ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, MirceaB said:

In ceea ce priveste SYM-ul de 125 Cargo, dupa mai bine de 5000 km facuti aproape exclusiv in oras, pot sa remarc o mare problema: voblajul. Desi pare incredibil, dracovenia asta mica intra in voblaj cand nu te astepti. Nu stiu care este motivul, dar asta face. Pentru comparatie, vechiul si uzatul scuter Piaggio Liberty 125 era tren pe sine. La 80 km/h luam mainile de pe ghidon si se comporta asa cum trebuie. Cu SYM-ul nu am nici o sansa sa faca asa ceva. 

Pai ce treaba are Sym cu voblajul ? Asta este problema ori de roti, ca ai luat o groapa, on canal sau ca ti s'au tocit cauciucurile neuniform si mai este varianta topcaseului ( pe care eu unul nu o iau in considerare, dar asta este vorba de mecanici ). Eu zic sa iti centrezi roata. Si la mini vobla, si la Sym, si pe Honda integra, si pe Majesty, dar dupa ce am facut schimbul de cauciucuri si echilibrat rotile, zero probleme 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...