Sari la conținut

Aditiv restaurator motor - parere


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 102
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, Nguyen a spus:

 

E foarte poros, de aia se face oglinda... tu ai pus mana vreodata pe o piesa din crom slefuita? Ai facut comparatie intre porozitatea unui cuzinet si porozitatea unei piese cromate? V-ati pus vreodata intrabarea de ce la arbore se pune cuzineti din material moale si nu otel sau fonta silicioasa?

 

Eu mi-am pus intrebarea si asa am aflat, citind ca sa-l citez pe yoforhasgeix, ca trebuie un material moale si unul dur.

aha, porii aia crezi tu ca ii simti cu mâna?

ok. m-ai lamurit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, chv a spus:

aha, porii aia crezi tu ca ii simti cu mâna?

ok. m-ai lamurit

 

Nu ma, ii pot vedea, ca nu sunt orb.

Acum 1 oră, john17 a spus:

Așteaptă liniștit!

 

Eram deja linistit, ca oricum nu ai nici un raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa clarificam situatia... petrica a vazut cuzineti de urinal .. de acolo trage toate concluziile astea..

 

eu am spus ca poate sa se scurga benzina in cutia filtrului daca nu inchid cuiele... nici macar nu o sa ma obosesc sa explic cum sau dc ... gizas si belbody o ghiceste pe asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Nguyen a spus:

Manarele, daca tot esti asa istet ia explica (nu pentru mine) de ce arborele e facut din material dur si cuzinetii din material moale. Inchipuie-ti ca esti student, sau profesor, la Politehnica si ca trebuie sa dai explicatiile de rigoare. 

Ti-am mai zis o data doctore: ca sa se uzeze cuzinetii - pe care-i schimbi ieftin - si nu arborele. La mintea cocosului, de altfel. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, leopold a spus:

Ti-am mai zis o data doctore: ca sa se uzeze cuzinetii - pe care-i schimbi ieftin - si nu arborele. La mintea cocosului, de altfel. 

 

Aiurea, cuzinetii nu sunt cu mult mai ieftini decat ar fi fost niste cuzineti sa zicem din otel. Problema e frecarea, ca sa intelegi gandeste-te la ambielaje care sunt facute exclusive din otel: fus, biela, role, etc. Problema e ca la ambielaje rola de rulment se rostogoleste, nu se freaca de fus precum un cuzinet in timp ce intr-un motor cu lagare arborele s-ar freca de acel cuzinet din otel cu tot uleiul pe care il pompezi. Altfel nu ar mai folosit astia role la ambielaje, bagau direct otel pe otel fara role.

 

Cuzinetii nu-i schimbi ieftin, ca sa ajungi la ei costul manoperei este considerabil.

Acum 42 minute, superbec a spus:

ca sa clarificam situatia... petrica a vazut cuzineti de urinal .. de acolo trage toate concluziile astea..

 

Petrica 2016, eu 2010... greu, foarte greu.

 

Acum 42 minute, superbec a spus:

 

eu am spus ca poate sa se scurga benzina in cutia filtrului daca nu inchid cuiele... nici macar nu o sa ma obosesc sa explic cum sau dc ... gizas si belbody o ghiceste pe asta.

 

Superbule, daca carburatoarele au preaplin e cam putin probabil ca benzina sa ajunga in filtru. In general carburatoarele au cateva grade inclinatie inspre motor, asta inseamna ca benzina ar trebui sa umple galleria si pe urma sa inunde si filtrul, fapt care nu este imposibil dar este putin probabil sa se intample pt ca preaplinul ar trebui sa previna acest lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, superbec a spus:

... gizas si belbody o ghiceste pe asta.

 

Acum 53 minute, Nguyen a spus:

 

putin probabil ca benzina sa ajunga in filtru. In general carburatoarele au cateva grade inclinatie inspre motor, asta inseamna ca benzina ar trebui sa umple galleria si pe urma sa inunde si filtrul, fapt care nu este imposibil dar este putin probabil sa se intample pt ca preaplinul ar trebui sa previna acest lucru.

 

 

in general sau 1-2 motociclete pe care le-ai vazut tu desfacute?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus ca nu mai intervin dar am realizat ca am uitat sa raspund intrebarii initiale a topicului.

 

 

Ceva ani in urma, mai precis vreo 12 si eu mi-am pus aceeasi intrebare si cum nimeni nu mi-a putut oferi un raspuns transant, am facut un mic “studiu de caz” pe cont propriu. Apoi am zis sa impartasesc si cu celilalti

informatiile. 

 

Materialul e vechi, intre timp am mai aflat cate ceva in plus, am mai cristalizat... dar principiile de baza au ramas aceleasi.

 

https://pro-bike.ro/forums/topic/22266-aproape-totul-depre-aditivi/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, superbec a spus:

 

 

 

in general sau 1-2 motociclete pe care le-ai vazut tu desfacute?

 

Daca as vrea sa fiu rau ti-as spune ca eu castig intr-o luna cat sase mecanici olandezi. Dar eu nu sunt rau si-i las pe altii sa-ti spuna treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nano particule" pentru mega prosti...

 

Pentru cei care s-au gandit vreodata ca e o sansa chiar si de 1% sa vina labo particulele si sa se aseze in interiorul motorului locurile in care disparut metalul din cauza uzurii, precum vin celulele sa vindece o rana, am urmatoarea oferta:

 

-vand infuzie de iarba pulii, singurul remediu natural care vindeca rapid si complet orice boala, fara efecte adverse. Bonus 1: in 2 zile se da si toata burta jos si se inlocuieste toata grasimea cu muschi. Bonus 2: la barbati creste cucu cu minim 10cm, la femei cresc tatele cu 2 masuri si le si ridica. Bonus 3: elimina complet si chelia. Bonus 4: scoate instant si ridurile, la 45 arati ca la 13 . Bonus 5: vindeca si cariile! Dintii isi vor reveni si vor scuipa afara plombele, iar in locurile fara dinti vor creste spontan altii!

-supliment pentru primii 100: reteta GARANTATA de facut bani pe internet- cu maxim 10 minute pe zi si fara nici o cunostinta prealabila ORICINE poate transforma 100 lei in 10000 lei, si repeta de oricate ori vrea (majoritatea clientilor se plictisesc totusi dupa primele saptamani si 400-500 mil €) .

 

Grabiti-va! Doar primii 1000 300 200 100 75 50 vor mai benefica de reducerea de 90%! Trimit doritorilor prin mesaj privat walletul de bitcoin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

which creates paths for lubricant between the hard high spots that provide the actual bearing surface

 

Vezi ce scrie aici?

 

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

aha, si cand se uzeaza devin duri sau cum? de noi nu sunt lustruiti pentru CA NU E NEVOIE!

 

Bineinteles ca de noi nu sunt lustruiti, ar strica toata daravela.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, einstein1984 a spus:

rulmentii nu prea inghit cu drag socuri, risti sa imprimi bilele /rolele in calea de rulare,

 

Solutia constructiva tine foarte mult de compromisul ales de constructor in functie de destinatia de utilizare a motorului si de costuri. De exemplu sunt motociclete recente care inca folosesc ambielaj (Yamaha XT660 https://www.cmsnl.com/yamaha-xt660x-2011-10s9-europe-1k10s-300e1_model48918/partslist/0013.html#.XO0PsBYzaHs ), motivele pentru care au ales aceasta varianta pot fi variate.

 

Acum 5 minute, einstein1984 a spus:

pe cand cuzinetii din lagarele hidrodinamice au o perna de ulei care preia socurile alea (venite de la pulsurile de putere ale pistoanelor) si se descurca si mai bine la suprasarcini. .

 

Motivul pentru care arborele pe cuzineti preia sarcinile mai bine este tocmai faptul ca in structura poroasa a cuzinetului se aseaza uleiul ceea ce face ca banalul cuzinet sa reziste la acele presiuni asupra lui. Daca vrei fa un test, ia un fier oarecare si loveste relativ usor un cuzinet, vei vedea cum se deformeaza imediat suprafata desi forta aplicata este mult mai mica decat cea pe care o aplica biela.

 

Acum 5 minute, einstein1984 a spus:

 Si fara uleiul ala intre cuzineti si arbore, nu merge.  indiferent de cat de moale sau dur e unul sau altul. Cuzinetul e moale doar ca in cazul unei lipse de ulei sa cedeze frumos, fara sa zgarie, rupa arborele. O bucsa de otel honuita putea face acelasi lucru mai ieftin, insa in caz de defectiune.... papa arbore. 

 

Bucsa de otel nu face acelasi lucru, poate fi folosita dar numai la forte mari cu turatie foarte mica. La un arbore bucsa de otel honuita produce uzura pt ca nu permite formarea pernei de ulei pe care sa lucreze arborele, ar atinge fier pe fier. Ca o nota, chiar si cuzinetul moale poate distruge un arbore iremediabil in caz de defectiune. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@einstein1984  Pana acuma nu te-ai prins? Colegul nostru a ramas captiv cu emotiile la varsta claselor primare.

''Daca as vrea sa fiu rau ti-as spune ca eu castig intr-o luna cat sase mecanici olandezi.''  ne spunea mai ieri.

Exact cum fac toti aia mici la scoala cand se dau mari ''Pai daca eu vreau pot sa.....''

Pentru el este important sa arate ca e cel mai destept si ca are dreptate.

Nici un argument tehnic (probabil pe majoritatea nici nu are cum sa le priceapa) nu il va convinge ca nu are dreptate.

Daca s-ar fi dus cu copilul sa joace Air Hockey, in loc sa piarda vremea pe aici pe forum,  ar fi priceput ce este o perna de fluid.

Mediul acesta on-line este singurul unde poate si el sa isi dea importanta, sa sa umfle precum broasca din fabula lui La Fontaine.

Cel mai probabil la birou isi ia castane la greu de la toata lumea, si bonus mai incaseaza si acasa de la femeie.

Dar trebuie sa recunosti ca este amuzant sa il urmaresti.

Mai ales ca teoriile lui ar putea revolutiona industria auto si nu numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Silver Arrow a spus:

@einstein1984  Pana acuma nu te-ai prins? Colegul nostru a ramas captiv cu emotiile la varsta claselor primare.

''Daca as vrea sa fiu rau ti-as spune ca eu castig intr-o luna cat sase mecanici olandezi.''  ne spunea mai ieri.

Exact cum fac toti aia mici la scoala cand se dau mari ''Pai daca eu vreau pot sa.....''

Pentru el este important sa arate ca e cel mai destept si ca are dreptate.

 

Nea Silvere, eu doar l-am citat pe Starcream cand am spus ca eu castig sase mecanici. Era o ironie, prea fina pentru tine, la adresa lui superbec via @Starcream Dar nu-i bai, acum ca stii cine se lauda cu astfel de castiguri te poti lua cu el in coarne.

 

Acum 59 minute, Silver Arrow a spus:

Nici un argument tehnic (probabil pe majoritatea nici nu are cum sa le priceapa) nu il va convinge ca nu are dreptate.

Daca s-ar fi dus cu copilul sa joace Air Hockey, in loc sa piarda vremea pe aici pe forum,  ar fi priceput ce este o perna de fluid.

 

Ce nu intelegi tu Silvere este ca perna de fluid are nevoie de spijin, iar acel sprijin este porozitatea cuzinetului.

 

Acum 59 minute, Silver Arrow a spus:

Mediul acesta on-line este singurul unde poate si el sa isi dea importanta, sa sa umfle precum broasca din fabula lui La Fontaine.

Cel mai probabil la birou isi ia castane la greu de la toata lumea, si bonus mai incaseaza si acasa de la femeie.

Dar trebuie sa recunosti ca este amuzant sa il urmaresti.

Mai ales ca teoriile lui ar putea revolutiona industria auto si nu numai.

 

Ca de obicei, nici un argument de ordin tehnic, doar gargara.

 

Acum 1 oră, einstein1984 a spus:

yo4hgx, ai dreptate, trebuia sa te ascult.

 

Einstein, gandeste-te logic si cu mintea ta cum este posibil ca o pelicula de ulei sa elimine frecarea dintre arbore si cuzinet. Uita de topic si gandeste pentru tine,  vei intelege la un moment dat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen  Tu ai fost vreodata intr-o fabrica de hartie?

Banuiesc ca nu pentru ca altfel ai fi inteles ce este o perna de fluid si cum functioneaza.

Asadar in fabrica de hartie folia de hartie se plimba de cand se constituie sub forma unei paste si pina la iesire cam ca intr-o masinarie de imprimat ziare (zisa rotativa) si trece peste o gramada de tamburi. Este evident ca nu are voie sa atinga tamburii pentru ca ar ramane lipita pe ei. Si atunci s-a facut multe gauri in tambur (ca la masa ai de Air Hockey) astfel incat folia de hartie pina sa ajunga hartie uscata sta pe tamburi pe acea perna de aburi si nu atinge tamburul.

 

Cam la fel se intampla si pe cu cuzinetii. Desi iti este greu sa accepti atat pe cuzinetii de palier cat si pe cei de manetoane nu exista contact intre acestia si arborele cotit, ci exista acea perna de ulei pe care aluneca piesele in miscare.

Pentru a se realiza acest lucru in cuzinetii de palier exista o gaura care comuinca cu cea din palier si pe acolo intra ulei sub presiune. Prin gaura din arborele cotit se duce uleiul la manetoane. Acolo cuzinetii nu mai au gaura pentru ca nu le trebuie. De asemena cuzinetul de palier are si un sant care permite sa se duca uleiul si pe semi-cuzinteul opus.

 

Daca te vei uita cu atentie la cuzinetii de palier, aia au, sau mai precis aveau pe vremuri un umar de sprijin ca sa impiedice rotirea cuzinetului pe palier.

Din pacate la motoarele ''moderne'' niste injineri dibaci au considerat ca nu mai este nevoie de  cuzineti cu umar si te trezesti ca se invarte cuzinetul, nu mai sta gaura din cuzinet aliniata cu cea din palier, drept urmare se duce draqu ungerea si sa vezi cum ramane motorul modern lemn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen, sunt absolvent al UPB, Fac.Mecanica, sectia "motoare cu ardere interna", promotia 1976. Cu tot regretul, fara sa te jignesc, consider ca esti departe de a avea cele mai mici notiuni de tribologie. Cele scrise de tine aici sunt franturile unor informatii culese de pe diferite site-uri si neintelese calumea (treaba cu molecula sferica, "luciul" lagarelor cu(de) alunecare, lubrificatia hidrostatica, duritate vs rugozitate, viscozitate dinamica, statica, etc). Nu-i nimic rau ca nu ai aceste cunostinte, deoarece ele reprezinta o zona de "nisa" in sfera tehnica. Treaba trista este ca ai impresia ca esti atotstiutor si-i tratezi pe toti ca pe niste prosti. Cand nu ai argumente jignesti, cand esti depasit, schimbi subiectul (atitudine de copilandru). Acest comportament l-am vazut si pe alte topicuri. Incearca sa abordezi altfel discutiile si sunt convins ca o sa-ti iasa. Parerea mea. Scuze pentru off topic.

L.E. @Silver Arrow a explicat foarte clar principiul lagarelor cu sustentatie.

Editat de fost viitor talent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

@Nguyen  Tu ai fost vreodata intr-o fabrica de hartie?

Banuiesc ca nu pentru ca altfel ai fi inteles ce este o perna de fluid si cum functioneaza.

Asadar in fabrica de hartie folia de hartie se plimba de cand se constituie sub forma unei paste si pina la iesire cam ca intr-o masinarie de imprimat ziare (zisa rotativa) si trece peste o gramada de tamburi. Este evident ca nu are voie sa atinga tamburii pentru ca ar ramane lipita pe ei. Si atunci s-a facut multe gauri in tambur (ca la masa ai de Air Hockey) astfel incat folia de hartie pina sa ajunga hartie uscata sta pe tamburi pe acea perna de aburi si nu atinge tamburul.

 

Compari mere cu pere.

 

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

Cam la fel se intampla si pe cu cuzinetii. Desi iti este greu sa accepti atat pe cuzinetii de palier cat si pe cei de manetoane nu exista contact intre acestia si arborele cotit, ci exista acea perna de ulei pe care aluneca piesele in miscare.

Pentru a se realiza acest lucru in cuzinetii de palier exista o gaura care comuinca cu cea din palier si pe acolo intra ulei sub presiune. Prin gaura din arborele cotit se duce uleiul la manetoane. Acolo cuzinetii nu mai au gaura pentru ca nu le trebuie. De asemena cuzinetul de palier are si un sant care permite sa se duca uleiul si pe semi-cuzinteul opus.

 

Tu vorbesti serios? Tu chiar traiesti cu impresia ca nu stiu cum arata un motor pe dinauntru? Si unde am afirmat eu ca cuzinetii ating arborele, nu vezi ca o iei razna?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Nguyen a spus:

 

.... Problema e frecarea, ca sa intelegi gandeste-te la ambielaje care sunt facute exclusive din otel: fus, biela, role, etc. Problema e ca la ambielaje rola de rulment se rostogoleste, nu se freaca de fus precum un cuzinet in timp ce intr-un motor cu lagare arborele s-ar freca de acel cuzinet din otel cu tot uleiul pe care il pompezi....

 

Cam pe aici ? zic si io nu dau cu paru 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, fost viitor talent a spus:

@Nguyen, sunt absolvent al UPB, Fac.Mecanica, sectia "motoare cu ardere interna", promotia 1976.

 

Uite acum dilema, chestiunea cu materialele moi folosite la lagare mi-a fost explicata tot de un inginer care a absolvit Politehnica inainte de 1989. Acest inginer inca profesa si era implicat in tot felul de proiecte universitare el fiind si profesor, l-am ajutat cu furnizarea unor piese si materiale si cu ocazia asta am avut si niste discutii. 

 

???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen,aceeasi schimbare de subiect. Din fericire am tinut legatura cu evolutia uleiurilor, materialelor, prelucrarilor si tolerantelor. Te anunt ca tehnica nu a progresat atat de mult ca principiile tribologiei anilor 70 sa fie date peste cap. Corect, s-au facut "n" inovatii, materiale noi, dar nu s-a schimbat INCA modul de ungere al lagarelor de alunecare. INCA..

P.S. Ai inteles ca molecula nu este sferica?

P.S.2 Ai inteles ca esti penibil?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, fost viitor talent a spus:

@Nguyen,aceeasi schimbare de subiect.

 

Nu e nici o schimbare de subiect, tu ai adus ca argument in discutie faptul ca esti absolvent UPB, numai ca acesta nu este un argument de ordin ethnic. De ce nu oferi explicatiile necesare in mod stiintific ca sa ma luminezi pe mine si in mod cert si pe altii?

 

Acum 51 minute, fost viitor talent a spus:

 

 

Din fericire am tinut legatura cu evolutia uleiurilor, materialelor, prelucrarilor si tolerantelor. Te anunt ca tehnica nu a progresat atat de mult ca principiile tribologiei anilor 70 sa fie date peste cap. Corect, s-au facut "n" inovatii, materiale noi, dar nu s-a schimbat INCA modul de ungere al lagarelor de alunecare. INCA..

 

Tribologia nu s-a schimbat si nu se va schimba. legile fizicii nu le poate schimba nimeni. Deci explica te rog cu subiect si predicat care este motivul pentru care cuzinetii se fac din material moale. Si sa nu-mi spui ca sunt mai ieftini pt ca nu este adevarat.

 

Acum 51 minute, fost viitor talent a spus:

P.S. Ai inteles ca molecula nu este sferica?

P.S.2 Ai inteles ca esti penibil?

Multumesc.

 

Astept explicatiile tale stiintifice cerute mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...