Jump to content
Dctemy

Recomandare Motocicletă A1 1500€max

Recommended Posts

Posted (edited)
Acum 42 minute, Silver Arrow a spus:

Ceea ce imi place este cand incep cate unii sa administreze banii altora  si sa le explice oamenilor cum e bine.

 

Cand neica Ford, ala cu masinile, a fost intrebat de un reporter care este in opinia lui cea mai bun masina, raspunsul a venit rapid: masina noua 😋

 

@thrallala  motocicleta propusa de tine nu are ABS, asa cum ar avea cea noua. Iar ABS-ul este o dotare care ar putea fi utila. Eu unul o recomand oricarui motociclist, incepator sau nu. Nu vorbim de off-road.

Iar tu ar trebui sa inveti ca la ambreiaj se da drumul usor, printre altele ca sa nu se intample ceea ce ai patit de era sa cazi. Valabil si la masina.

In general trebuie sa ai grija sa nu bruschezi comenzile.

Si mai terminati cu aberatiile astea ca ''probabil vei scapa mobra''. Dar poate ca nu, mai ales daca se da serios.

Si sa stii ca nu toata lumea fuge ahtiata dupa motoare mari. Prietenul lui fii-miu la care a ajuns mobra lui de 125 cmc nu isi doreste alta mai mare, desi are categoria A. Face naveta cu ea si ii este suficienta.

 

In legatura cu ABS-ul asa o gandesc si eu... E util adesea! Cat despre off-road.... Ehh... Normal ca am si eu aceasta pasiune si de off-road dar sincer nu cred ca ma voi aventura prea mult... Imi place pe strada dar si pe drumuri de tara care nu sunt neaparat off-road si care sunt sigur ca pot fi suportate si de un naked sau sport, cel putin asa e la mine la tara unde daca fac ceva off-road acolo fac (Un fost drum de mocanita care a ramas relativ drept, nu are gropi sau hurdubaie sa ma arunce, etc.). In rest pe strada imi planific sa ma mai duc pe drumuri mai de relaxare, naveta (Pana la scoala si acasa) si unele mai lungi... Valcea - Craiova de exemplu. Ma intereseaza de asemenea si sa am loc de pasager (stiu, e periculos, dar oricum nu o sa ma arunc direct cu pasager din prima, eventual dupa 1 an de experienta sau asa dar tot e un mic-mare pericol)

 

Nu stiu ce sa zic in general de enduro... Nu imi prea surade ideea... @thrallala dupa cum am zis, una noua imi convine cel mai mult. Sm nu mai este intr-adevar de mult produs si mi se pare mai putin dotat. Asa DR-Z-ul acela este mai ok, dar nu stiu daca acela se potriveste si pe strada si la drum lung, fiind mai degraba pentru teren.

 

In concluzie, si da stiu sunt foarte pretentios, cred ca acea Honda CB imi surade cel mai mult... 

 

A... Si tin sa anunt ca eu daca imi iau mobra nu suport sa recurg la teribilism, sau alte forme de distractie inutile. Distractia este deja sa te dai. Mai mult strica. Prefer sa fiu serios, sa nu imi asum riscuri si poveri inutile. 

Edited by Dctemy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Silver Arrow Tot ce am spus este din perspectiva mea. Personal am avut a1 si o motocicleta pe care dupa 2 ani si 16000km am vandut-o la pretul cu care o achizitionasem si care a necesitat intre timp un kit de lant, niste plastice noi si 3 fire cositorite. In primii 2 ani am facut niste greseli si am tras niste cazaturi. Imi supraestimam abilitatile. Am invatat sa ma dau pe strada, nu am avut B inainte, nu e usor. Da, plec cu niste presupuneri si generalizez, din ce stiu. Nu cunosc pe nimeni personal care sa nu-si fi scapat o motocicleta de-a lungul vremii, nu am zis de cazaturi. Imi cer scuze daca pare ca m-am "bagat" prea tare, chiar am incercat sa nu. Ai dreptate cu ABS-ul, punct pe care nu l-am avut in vedere. Da, este un lucru bun, care poate inclina balanta spre CBF. Partea cu motocicleta mai mare, propun sa o rezolvam simplu :) @Dctemy vrei 125 pentru ca asta iti place sau pentru ca esti limitat de permis?

 

Da, clar cea mai buna alegere este o motocicleta noua, daca se poate s-o duci sa-ti faca suspensiile pentru greutatea ta samd... Dar practic pot fi alte criterii. Daca nu era interesat de pareri, nu intreba.

 

edit: Repet, este o alegere buna, bravo! Daca iti place CB, ia-ti CB, tu vei trai cu ea si restul sunt doar niste pareri mai mult sau mai putin avizate.

Edited by thrallala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, thrallala a spus:

@Silver Arrow Tot ce am spus este din perspectiva mea. Personal am avut a1 si o motocicleta pe care dupa 2 ani si 16000km am vandut-o la pretul cu care o achizitionasem si care a necesitat intre timp un kit de lant, niste plastice noi si 3 fire cositorite. In primii 2 ani am facut niste greseli si am tras niste cazaturi. Imi supraestimam abilitatile. Am invatat sa ma dau pe strada, nu am avut B inainte, nu e usor. Da, plec cu niste presupuneri si generalizez, din ce stiu. Nu cunosc pe nimeni personal care sa nu-si fi scapat o motocicleta de-a lungul vremii, nu am zis de cazaturi. Imi cer scuze daca pare ca m-am "bagat" prea tare, chiar am incercat sa nu. Ai dreptate cu ABS-ul, punct pe care nu l-am avut in vedere. Da, este un lucru bun, care poate inclina balanta spre CBF. Partea cu motocicleta mai mare, propun sa o rezolvam simplu :) @Dctemy vrei 125 pentru ca asta iti place sau pentru ca esti limitat de permis?

 

Da, clar cea mai buna alegere este o motocicleta noua, daca se poate s-o duci sa-ti faca suspensiile pentru greutatea ta samd... Dar practic pot fi alte criterii. Daca nu era interesat de pareri, nu intreba.

 

edit: Repet, este o alegere buna, bravo! Daca iti place CB, ia-ti CB, tu vei trai cu ea si restul sunt doar niste pareri mai mult sau mai putin avizate.

Este vorba de limitarea de permis. A1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, thrallala a spus:

 

Ar fi frumos sa ii explici omului de ce. Gandeste-te ca vorbim de motoare mici, cu putere mica, cu aproape aceeasi latime pe cauciucuri, doar balon diferit pe fata. Avantajele de manevrabilitate sunt mici de tot, pe cand o roata mare te ajuta pe off-road, prin gropi. Exista o chestie numita bigfoot-supermoto, si baietii se descurca aproape la fel ca restul cu sm dedicate. Nu ca n-ar fi ok supermoto, dar modul de exprimare cu "mult mai potrivita" este cel putin exagerat, daca nu intru totul gresit dupa parerea mea.

Mai greu cu textele lungi cind esti pe telefon.

Eu sunt incepator batrin, am pus A-ul pe permis la 40+ si prima motocicleta pe care am condus-o legal a fost un MZ 125SM. Fabrica MZ a produs trei modele pe (aproape) aceeasi platforma, echipate cu acelasi motor in 4 timpi de productie proprie (si care la vremea respectiva era cam singurul care avea chiar 11kw, limita pentru A1); printr-un oarecare concurs de imprejurari am avut ocazia sa merg un pic cu toate 3, adica naked-ul RT (care mi s-a parut prea scund si prea scurt pentru 1.82m ai mei), enduro-ul SX si supermoto SM; dintre SX si SM eu am simtit SM-ul mai manevrabil in spatiile mici si am optat pentru el. Cadrele celor 3 variante nu erau identice, in afara de inaltimea suspensiilor unghiul furcii era usor diferit, cel mai deschis la enduroi, cel mai inchis la SM. Ghici cine vira cel mai usor (impropriu spus usor, dar se cam intelege despre ce e vorba).

Pentru incepatorii inalti care prin forta imprejurarilor conduc preponderent in oras sau pe asfalt eu consider ca supermoto e optiunea corecta, daca nu cumva respectivul are padurea in spatele casei, pentru a exploata un enduro chiar in scopurile pentru care a fost conceput.

 

Sigur, sistemele de siguranta sint un plus pentru orice incepator, asa ca optiunea initiatorului catre o mobra cit mai noua, eventual din magazin, se sprijina pe motivatii puternice, insa n-ar trebui sa cheltuie tot bugetul pe fierotenie, sa mai lase ceva si pentru echipament cit mai complet si de calitate decenta. Oricum isi va da seama doar in timp de ce fel de echipament are nevoie, ce i se potriveste, asa ca e posibil sa cumpere de 2 ori aceleasi piese (casca, manusi, etc.) din cauza unor alegeri initiale mai putin inspirate sau din succesiunea anotimpurilor intr-un sezon de motociclism.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FLEX multumesc ca ai inteles exact ce voiam sa exprim. Ai dreptate si suntem cam pe aceeasi lungime de unda, insa consider importanta explicarea mai detaliata, cum nu suntem doar noi doi la o bere 😋 asfalt uscat! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...