Sari la conținut

Plata TVA motor SH


binox
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Ma poate lamuri cineva exact cum e legea privind plata TVA pt auto/moto SH aduse din UE ?

Ma intereseaza cazul in care moto e SH dar aproape nou , gen 2017 sau 2018, sub 6000km.

Am gasit ceva info ca daca ar fi sub 6000km se considera nou si trebuie platit tva dar nu stiu daca e doar zvon sau e vreo lege in spate. 

Daca e adevarata treaba cu 6000km cine verifica cati km are auto/moto si cum? Conteaza si anul de fabricatie?

E vreo diferenta daca se cumpara de la dealer sau de la privat?

Am observat ca la unii dealeri(pe mobile.de) apare pretul net+tva iar la unii doar pretul final, fara sa precizeze daca include sau nu tva.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am adus o mobra de avea vreo 2.000 km si nu s-a pus problema de TVA.

Cat timp mobra a mai fost inmatriculata se numeste SH, indiferent de vechime sau km.

Era la un moment dat ceva cu data primei inmatriculari dar asta a fost inainte de a intra in UE si privea mai mult taxele vamale (raportate la valoarea in vama).

Nu are nici o importanta de la cine e cumparata daca a mai fost inmatriculata.

Daca iti iei mobra pe firma atunci un dealer care are TVA in pret ar putea sa iti emita o factura fara TVA daca iesi cu ea din Germania defiitiv. 

Dar sunt niste conditii impuse lui pentru asa ceva (sa fie exportator inregistrat).

Apoi daca depasesti 5.000 € va trebui facuta si declaratie IntraStat ca la un import de marfa si iti mai bati cuie in talpa inutil.

Cred ca treaba cu TVA separat este pentru cumparatori din Germania care cumpara mobra sau masina pe firma.

 

Oricum cel mai bine pui intrebarea la ANAF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, binox said:

Salutare,

Ma poate lamuri cineva exact cum e legea privind plata TVA pt auto/moto SH aduse din UE ?

Ma intereseaza cazul in care moto e SH dar aproape nou , gen 2017 sau 2018, sub 6000km.

Am gasit ceva info ca daca ar fi sub 6000km se considera nou si trebuie platit tva dar nu stiu daca e doar zvon sau e vreo lege in spate. 

Daca e adevarata treaba cu 6000km cine verifica cati km are auto/moto si cum? Conteaza si anul de fabricatie?

 

Nu știu dacă anul de fabricație intră în calcul, dar îți confirm că dacă vehiculul se află la prima înmatriculare în România și are mai puțin de 6000km (de verificat numărul de km, nu mai știu exact care este) este considerat nou și se percepe TVA 19%. Tu poți ulterior să-ți recuperezi TVA-ul deja plătit de primul proprietar în statul UE de proveniență - de la statul în cauză. Pentru vehiculele non-UE (ex: CH, NO) se percepe TVA (non-recuperabil) + taxe vamale.

 

Pe mobile.de mai apare câteodată prețul brut (Brutto) fără TVA pentru a atrage click-urile pe anunț și pentru că mulți samsari cumpără vehiculele pe firmă.

 

@Silver Arrow - nu știu în ce an ai făcut manevra și cum ai reușit, dar personal mi-am pus problema și m-am interesat anul trecut. Iar anul ăsta o cunoștință s-a confurntat cu aceeași situație cu o motocicletă de 2000km import Italia. Își punea problema dacă să-și bată capul cu recuperarea TVA-ului de la statul italian, sau să facă vreo 4000km mergând cu numărul roșu (3 luni) pentru a depăși limita de km la înmatricularea definitivă și să evite altfel schema cu TVA-ul.

 

 

Extras din Codul Fiscal 2019:

 

(3) Mijloacele de transport noi la care se face referire la art. 268 alin. (3) lit. b) şi la art. 294 alin. (2) lit. b) sunt cele prevăzute la lit. a) şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. b), respectiv:

(...)
b) condiţiile care trebuie îndeplinite sunt:
1. în cazul unui vehicul terestru, acesta să nu fi fost livrat cu mai mult de 6 luni de la data intrării în funcţiune sau să nu fi efectuat deplasări care depăşesc 6.000 km;

Confirm deci numărul de 6000km. Dacă vehiculul are mai puțin de 6 luni de la livrare/prima înmatriculare sau mai puțin de 6000km parcurși, este considerat nou și se percepe TVA.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Doctor X - mă tem că nu înțeleg relevanța aici. Este vorba despre persoane juridice în acel link:

 

Deci nu poti beneficia de o factura de achizitii intracomunitare fara TVA daca esti, de exemplu, persoana fizica neautorizata sau o persoana juridica care nu comunica un cod valabil de TVA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine mobra avea mai mult de 4 ani

Treaba cu TVA se poate si pentru persoane fizice. Asa cum ai spus platesti TVA -ul in tara ta si apoi soliciti TVA-ul inapoi din taraUE de unde a venit moto/masina. Nu stiu pe nimeni sa fi facut asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Silver Arrow said:

Treaba cu TVA se poate si pentru persoane fizice.

 

Dacă te referi la TVA-ul intracomunitar, se poate, dar doar prin PFA plătitor de TVA deținător de cod de TVA. Personal nu văd cine ar face asta: decât să fii PFA plătitor de TVA, mai bine-ți faci SRL. Oricum, intrăm în tehnicalități.

 

Cred că OP a primit răspunsul la întrebare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti persoana fizica platesti pretul intreg ( cu tva inclus), doar daca esti persoana juridica si vrei sa l cumperi pe firma atunci se pune problema tva-ului, si anume trebuie sa fi inscris in registrul operatorilor intracomunitari intai sa poti sa platesti fara tva, sau sa l recuperezi ulterior. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-s 100% sigur dar cred ca se poate recupera tva-ul inainte de a inmatricula trotineta in ro, trebuie doar radiata pt export din statul respectiv, in NL iti dau (tva +taxa lor de prima inmatriculare) minus o anumita depreciere gen 10-20% depreciere pe an.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, superbec a spus:

nu-s 100% sigur dar cred ca se poate recupera tva-ul inainte de a inmatricula trotineta in ro, trebuie doar radiata pt export din statul respectiv, in NL iti dau (tva +taxa lor de prima inmatriculare) minus o anumita depreciere gen 10-20% depreciere pe an.

 

Datorita combinatilor samsaresti de peste tot s au mai desteptat si cei din vest.

Acuma cand cumperi pe firma o masina  / moto etc, in multe cazuri te pun sa platesti valoarea totala si dupa ce ai luat masina in evidenta, inscris etc le trimiti dovada si ei iti ramburseaza tva-ul inapoi.

Foarte multe firme "'pierd'" acel tva din germania pana in romania :)) ( la o masina de 20.000 euro, cumparata pe firma platesti in jur de 16.000 euro, si acasa o vindeai mai eftin ca in afara, cu 18/19.000 euro, lucrul asta aducea un profit de cateva mii doar la o masina...si tot asa :)) )

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, superbec said:

nu-s 100% sigur dar cred ca se poate recupera tva-ul inainte de a inmatricula trotineta in ro, trebuie doar radiata pt export din statul respectiv, in NL iti dau (tva +taxa lor de prima inmatriculare) minus o anumita depreciere gen 10-20% depreciere pe an.

 

Nu știu ce să zic. Poate ai dreptate, dar în principiu statul de la care vrei să recuperezi taxa probabil că dorește dovada că ai plătit deja TVA în țara de destinație. Altfel ai putea rămâne cu TVA-ul recuperat din țara de origine și neplătit pe vecie dacă tu n-o mai înmatriculezi în țara de destinație (o faci de circuit sau o dezmembrezi de exemplu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, superbec a spus:

nu-s 100% sigur dar cred ca se poate recupera tva-ul inainte de a inmatricula trotineta in ro, trebuie doar radiata pt export din statul respectiv, in NL iti dau (tva +taxa lor de prima inmatriculare) minus o anumita depreciere gen 10-20% depreciere pe an.

 

 

Doar daca paraseste UE. 

Acum 25 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu știu ce să zic. Poate ai dreptate, dar în principiu statul de la care vrei să recuperezi taxa probabil că dorește dovada că ai plătit deja TVA în țara de destinație. Altfel ai putea rămâne cu TVA-ul recuperat din țara de origine și neplătit pe vecie dacă tu n-o mai înmatriculezi în țara de destinație (o faci de circuit sau o dezmembrezi de exemplu).

Corect. Daca se muta dintr-un stat UE in altul trebuie sa dovedesti ca ai achitat TVA in tara de destinatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Nu știu ce să zic. Poate ai dreptate, dar în principiu statul de la care vrei să recuperezi taxa probabil că dorește dovada că ai plătit deja TVA în țara de destinație. Altfel ai putea rămâne cu TVA-ul recuperat din țara de origine și neplătit pe vecie dacă tu n-o mai înmatriculezi în țara de destinație (o faci de circuit sau o dezmembrezi de exemplu).

nu este problema lor cum colecteaza alta tara tva-ul , se numeste "radiere pt export"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc @PzKpfW pt extrasul din codul fiscal.

Am mai scormonit si eu prin cod dar nu sunt sigur daca am inteles corect.

Conform art. 268 alin. (3) lit. b) achizitia unui vehicul nou ( adica sub 6000km) este considerata operatiune impozabila.

''ART. 268   Operaţiuni impozabile

....

(3) Sunt, de asemenea, operaţiuni impozabile şi următoarele operaţiuni efectuate cu plată, pentru care locul este considerat a fi în România, potrivit art. 276:

....

 b) o achiziţie intracomunitară de mijloace de transport noi, efectuată de orice persoană;''

 

Conform  art. 294 alin. (2) lit. b) achizitia unui vehicul nou fara a comunica un cod de tva vanzatorului este scutita de taxe.

''ART. 294   Scutiri pentru exporturi sau alte operaţiuni similare, pentru livrări intracomunitare şi pentru transportul internaţional şi intracomunitar

.......

 (2) Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele:

.......

 b) livrările intracomunitare de mijloace de transport noi către un cumpărător care nu îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA;''

Nu prea inteleg ce inseamna operatiune impozabila si ce efecte are.

Din ce spune la articolul 294 eu inteleg ca daca nu am beneficiat de scutire de TVA la cumparare comunicand acel cod, sunt scutit de TVA la noi.

Mi se pare logic ca tva-au sa fie platit o singura data. Daca a fost platit in Germania e absurd sa-l mai platesc eu in Romania inca o data, iar daca cumpar de la un privat e clar ca a fost platit deja.

 

Am inteles corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din câte înțeleg, punctul (2) b) al articolului 294 se referă la situația în care vehiculul se comandă nou de către un privat din altă țară comunitară alta decât cea de origine. Fabricantul îl va exporta fără a plăti TVA, pentru că utilizatorul final va plăti acea taxă la el în țară.

 

Îmi imaginez că prin acest gen de legislație se încearcă îngrădirea posibilității de a cumpăra vehicule noi dintr-o țară unde TVA este mai mic și vânzarea lor imediat ulterioră într-o țară unde TVA este mai mare, pentru profit. Altfel ai putea, ca privat,  să cumperi vehicule noi din Germania (unde TVA-ul este de 19%), să treci granița spre nord și să le vinzi tot noi (0km) dar de la particular și la suprapreț față de piața de origine, în Danemarca (unde TVA-ul este mai mare cu 6%). De exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, binox a spus:

 

 

Am inteles corect?

pe romaneste :

-daca dai nr de TVA la dealer (sa-ti faca factura fara TVA) atunci trebuie sa platesti tu cand il importi in RO.

-daca nu dai nr de tva , dealerul iti face factura cu tot cu tva, pe care o platesti integral si nu mai e nevoie sa platesti in ro (teoretic)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, superbec said:

daca nu dai nr de tva , dealerul iti face factura cu tot cu tva, pe care o platesti integral si nu mai e nevoie sa platesti in ro (teoretic)


Dacă e așa (nu spun că nu e, doar întreb), ce-l împiedică pe ungur (TVA 27%) să-și comande mașina de 50.000€ de la dealer din Nagyvárad Oradea (TVA 19%)? Presupunând echivalența celorlalte taxe, ar însemna un câștig imediat de 4000€ față de prețul mașinii la el în țară.

 

3 minutes ago, binox said:

Asa am inteles si eu,  iar in cazul cumpararii de la privat, la fel nu ar trebui platit tva pt ca acesta a fost platit la cumpararea initiala.

 

Legea face abstracție de "cumpărarea inițială" în cazul vehiculelor pe care le consideră noi. Pentru statul român, tot vehicul nou este dacă are sub 6000km și nu a mai fost înmatriculat în țară.

 

Nu vreau să fiu gică-contra, dar mă bazez pe cazuri concrete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, binox a spus:

Asa am inteles si eu,  iar in cazul cumpararii de la privat, la fel nu ar trebui platit tva pt ca acesta a fost platit la cumpararea initiala.

 

corect ... dar chiar nu sunt la curent cu artificiile financiare facute de hotii cu uniforma.

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:


Dacă e așa (nu spun că nu e, doar întreb), ce-l împiedică pe ungur (TVA 27%) să-și comande mașina de 50.000€ de la dealer din Nagyvárad Oradea (TVA 19%)? Presupunând echivalența celorlalte taxe, ar însemna un câștig imediat de 4000€ față de prețul mașinii la el în țară.

nimic nu-l impiedica, asta e avantajul UE 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inmatriculare iti trebuie o hartie de la ANAF in care spune daca ai sau nu de platit tva.

Daca raspunsul ANAF depinde de nr de km, cine-i verifica , cand si cum?

Eu am inmatriculat recent un moto importat din Franta dar care  nu se incadra la vehicul nou. Ca acte am avut factura de la statul francez din care rezulta ca nu am platit tva , am platit suma fara tva+ o ''taxa forfetara'' de 11%. Pe langa aceasta factura am mai avut un certificat de vanzare in care nu aparea nici o suma, in schimb aparea nr. de km. La ANAF ca sa nu am vreo surpriza legata de tva am prezentat doar certificatul de vanzare, fara factura si nu am avut nici o problema.

A inmatriculat cineva recent vreun autovehicul si i s-a cerut la ANAF nr de km? Ma gandesc ca in general pe facturi nu se trece nr de km....

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va mai place sa dati bani la hotii de la stat!

Daca mobra are peste sase luni de la inmatricularea in tara de origine,mai ramane problema cu cei 6000!

Varianta  este sa se treaca in actul de vanzare cumparare (factura) peste 6000 sau sa nu se treaca nimic!

Se bobineaza peste 6000 pe numere rosii sau se da kilometrajul inainte(ceea ce e impotriva curentului)!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, binox said:

La inmatriculare iti trebuie o hartie de la ANAF in care spune daca ai sau nu de platit tva.

 

În hârtia de la ANAF stipulezi doar dacă ești sau nu plătitor de TVA (cum este cazul pentru un PFA care are un venit anual peste o anumită limită, de exemplu) - nu dacă pentru acea tranzacție ai plătit sau nu TVA.

 

16 hours ago, binox said:

A inmatriculat cineva recent vreun autovehicul si i s-a cerut la ANAF nr de km? Ma gandesc ca in general pe facturi nu se trece nr de km....

 

Numărul de kilometri nu are legătură cu hârtia de mai sus, ci cu CVC-ul. Acolo se trece prin lege kilometrajul vehicului. Dacă nu treci kilometrajul, CVC-ul ar putea fi declarat nul de către ANAF, iar hârtia de care ai nevoie pentru înmatriculare nu ți se va elibera.

 

Cum a spus user-ul de mai sus, dacă găsești un vânzător dispus să treacă acolo mai mulți km decât are de fapt vehiculul, ai scăpat de TVA. Totuși, cred că așa ce va se poate considera "fals în acte" dacă este descoperit, deci trebuie să ai o relație de încredere destul de bună cu vânzătorul ca să accepte să facă așa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru certificatul TVA de la ANAF numarul de km se declara pe propria raspundere cand se completeaza cererea.

 

Ca sa poti solicita certificatul trebuie sa ai carte de identitate pentru moto, deci RAR-ul facut, unde se face poza bordului cu nr. de km.

 

Ca sa fii safe, trebuie sa fi trecut mai mult de 6 luni de la prima inmatriculare din statul de origine si momentul cand inchei contractul de vanzare-cumparare (sau factura)

si sa ai in bord mai mult de 6000 de km cand te prezinti la RAR.

 

Daca moto este achizitionat de altcineva, care o inregistreaza pe rol fiscal, si ulterior ti-o vinde tie (fara sa fie inca inmatriculata), tu, cand te prezinti la inmatriculari nu mai ai nevoie de certificatul TVA de la ANAF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...