Jump to content
Sign in to follow this  
psy

Cheie filtru ulei

Recommended Posts

Salutare.

 

Poate sa imi imprumute cineva o cheie filtru de ulei ? In zona Dumbravita preferabil.

 

Multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cheie de genul e cat 2 pachete de tigari . Daca stii ca iti faci singur schimbul mi se pare normal sa ai asa  ceva , nu sa imprumuti . Mergi maine dimineata  si iti cumperi una si o ai mult timp de acum inainte . Nu e ca si cum ai nevoie de nu stiu ce scula  pe care o folosesti foarte rar si costa o caruta de bani . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar daca imprumuta scoate si filtrul si fumeaza si tigarile 🤣

 

Totusi, se poate si fara; cel mai simplu e cu folosirea unei surubelnite- se strapunge filtrul prin lateral si apoi se foloseste surubelnita pe post de maner. La montaj e de ajuns strangerea cu mana.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, walking^human a spus:

Totusi, se poate si fara; cel mai simplu e cu folosirea unei surubelnite- se strapunge filtrul prin lateral si apoi se foloseste surubelnita pe post de maner. La montaj e de ajuns strangerea cu mana.

De parca toate filtrele de ulei ar fi in exterior. Ce faci cu filtrul ingropat, cum este de pilda la BMW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

era un cintec...portofele portofele

eu as da in judecata firmele astea de masini la care trebuie sa demontezi bara fata ca sa schimbi un bec de far

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, l.u.v said:

De parca toate filtrele de ulei ar fi in exterior. Ce faci cu filtrul ingropat, cum este de pilda la BMW?

Uite asta faci: https://photobucket.com/gallery/user/viethorse/media/cGF0aDpNaXNjL0RJWS9HU0EvUEIyMjA1MzhfenBzcTNnMjNib2kuanBn/?ref=

 

Sau dai 2 gauri in partea opusa filetului si ori invarti cu un patent cu varfuri ascutite, ori folosesti 2 surubelnite infipte in X si... invarti. Sau bati 2 cuie / holsuruburi in el si faci parghie cu ceva, cum ar fi vreo surubelnita sau cheie fixa... + alte nspe metode, doar sa mearga putin mintea...

Asta pe langa faptul ca cine are moto bmw si n-are bani nici de mers la service nici de cheie de filtru e mai cocalar parlit decat cocalarii parliti cu e46/e60 care stau langa masina si cersesc bani pentru benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce este în poză este o situație fericită. La modelele k1200 filtrul este îngropat total în baie și mai are și un capac care îl etanșează, practic este filtru normal, dar funcționează complet imersat în ulei. Iar distanța între el, capac și pereți este de maxim 1 cm. Evident că dacă îți propui să îl scoți și ai juma de zi o rezolvi, demontezi baia etc. 

https://youtu.be/WIgrWqjB01U

Ironia este că tocmai ce propui tu sunt țigăneli, în loc să il sfătuiești să cumpere o cheie de doi poli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bavarezii sunt cu capu', de ce plm ai scufunda un filtru în carcasă de tablă în ulei?!? :huh:

În rest numa' bine, am observat că există o categorie de oameni care trăiesc (bine) pe principiul ăsta, n-au de nici unele și utilizează de la alții. Nu știu dacă e cazul aici, dar dacă ești adept DIY îți cumperi scule, dacă nu mai bine lași pe unul competent să facă. Mai dureros e când meseriașul sau service-ul n-are sculele necesare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta gândim noi, pe malul Dâmboviței. Ei sunt o idee mai ingenioși și găsesc soluții practice. Fiind un motor culcat, evident că au găsit soluția asta din lipsa spațiului. Oricare altă variantă ar diminua baia de ulei, respectiv răcirea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am desfacut pe al meu la Triumph cu o chinga din aia lata si cricket, am avut o idee pe moment, nici nu ma gandeam ca o sa iasa, l-am desfacut in 10 secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, walking^human a spus:

Uite asta faci: https://photobucket.com/gallery/user/viethorse/media/cGF0aDpNaXNjL0RJWS9HU0EvUEIyMjA1MzhfenBzcTNnMjNib2kuanBn/?ref=

 

Sau dai 2 gauri in partea opusa filetului si ori invarti cu un patent cu varfuri ascutite, ori folosesti 2 surubelnite infipte in X si... invarti. Sau bati 2 cuie / holsuruburi in el si faci parghie cu ceva, cum ar fi vreo surubelnita sau cheie fixa... + alte nspe metode, doar sa mearga putin mintea...

Asta pe langa faptul ca cine are moto bmw si n-are bani nici de mers la service nici de cheie de filtru e mai cocalar parlit decat cocalarii parliti cu e46/e60 care stau langa masina si cersesc bani pentru benzina.

iti place tie sa aberezi dar poate citeste unu care te crede ...

 

la toate bmw-urile cu filtre ingropate, (toate K-urile pana in 2005, si multe R) daca faci o retardare de genul asta nu o sa mai scoti filtru de acolo decat cu drujba.

 

pt astea iti trebuie o cheie de filtru BUNA ! care intra fest pe filtru , gunoaiele din tabla nici nu functioneaza .

 

 

traitzar yutubu 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, psy a spus:

Salutare.

 

Poate sa imi imprumute cineva o cheie filtru de ulei ? In zona Dumbravita preferabil.

 

Multumesc! 

 

am eu ceva de genul de la lidl, da-mi pm si vedem ce putem rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Asta gândim noi, pe malul Dâmboviței. Ei sunt o idee mai ingenioși și găsesc soluții practice. Fiind un motor culcat, evident că au găsit soluția asta din lipsa spațiului. Oricare altă variantă ar diminua baia de ulei, respectiv răcirea. 

Să-mi trag una și să-mi bag ceva în ingeniozitatea lor! Păi dacă tot l-au făcut să se bălăcească puneau naibii unul d'ăsta! De ce să mai bagi și tabla în friteuză?!IMG_20190605_120739.thumb.jpg.4e34a4e63bca6bfd5a1ffbfd445ccfcd.jpg

La R e el ascuns, dar măcar carcasa din tablă "vede" afară. La alea am desfăcut cu o cheie din aia cu 3 gheare care se strâng, una subțirică cu gheare plate.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, superbec a spus:

pt astea iti trebuie o cheie de filtru BUNA ! care intra fest pe filtru , gunoaiele din tabla nici nu functioneaza .

Cum spuneai, sa fie cheie buna, oarecum de firma. Eu am doua modele din tabla, dar Yato. Am luat 2 bucati deoarece 2 producatori de filtre au desenul diferit la partea unde intra cheia.

Acum 9 minute, john17 a spus:

 

Si cum scoti cartusul ala din imagine care este ingropat in baie? Trebuie tot un filtru cu carcasa, de aia au folosit filtru normal. A doua ar fi chestie de economie, de ce sa proiecteze alt filtru la cu totul alte costuri, cand il pot folosi pe cel universal?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

De ce să plătești să bagi origami ăla într-o oală din tablă ambutisată, pe care apoi s-o vopsești și s-o sertizezi pe o altă tablă găurită și cu filet?!?

Cartușul ăla îl scoți ca la toate auto și moto care folosesc așa ceva, cu 2 dește!

Universal-universal, dar nu de tot! Pt că nu-ți ajunge o cheie, trebe doo! :P Oricum, dacă pe bavarezi i-ar fi frământat câtuși de puțin ușurința intervențiilor n-ar fi creat minunea aia a tehnicii cu lanțurile de distribuție spre cutia de viteze...

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

http://yato.com/products/11/YT-0826

30 lei, merită investiția, o am și simplifică mult munca.

 

Freewind are filtru similar celui din poza de mai sus, se scoate cu o tubulară de 8.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Cum spuneai, sa fie cheie buna, oarecum de firma. Eu am doua modele din tabla, dar Yato.

asta functioneaza la tine pt ca nu strangi ca gorila si probabil ca faci minim un schimb pe an 

Acum 51 minute, john17 a spus:

 Oricum, dacă pe bavarezi i-ar fi frământat câtuși de puțin ușurința intervențiilor n-ar fi creat minunea aia a tehnicii cu lanțurile de distribuție spre cutia de viteze...

sunt departamente intregi care se ocupa cu ingineritul kkturilor ca sa nu fie usor de reparat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cam odată pe an schimb uleiul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, superbec said:

iti place tie sa aberezi dar poate citeste unu care te crede ...

 

la toate bmw-urile cu filtre ingropate, (toate K-urile pana in 2005, si multe R) daca faci o retardare de genul asta nu o sa mai scoti filtru de acolo decat cu drujba.

 

pt astea iti trebuie o cheie de filtru BUNA ! care intra fest pe filtru , gunoaiele din tabla nici nu functioneaza .

 

 

traitzar yutubu 

 

De la "se poate si fara cheie" la "e mai bine fara cheie" e o diferenta destul de mare, dar mai bine te faci ca intelegi ce vrei ca sa poti apoi sa-ti arati istetimea...

 

Bineinteles ca nu se jutifica recurgerea la improvizatii pentru a evita cumpararea unei chei de 30-60 lei, disponibila oricand in orice magazin de bricolaj sau piese auto.

Oferta pentru isteti (si nu numai): fac pariu ca desurubez ORICE filtru de ulei cu carcasa de metal, cat o fi el de ingropat si inmormantat, pe care intra o cheie de genul asta res_c440e864efce8cc1f12f9922a9fc0ddf_ful si care a fost in prealabil montat corespunzator, fara sa folosesc cheia de filtru si fara sa deteriorez filetul. Valabil doar pt Bucuresti, detaliile le stabilim pe privat.

Asta oricum pe langa faptul ca initiatorul are la profil gsxr 600, care 99,99% nu "beneficiaza" de inginerii de stors ore de service la nivelul lui bmw

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog un admin sa inchida topic-ul, prea mult can-can pe aici :).

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...