Jump to content
Sign in to follow this  
Kagemusha

7. Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Recommended Posts

Posted (edited)
1 oră în urmă, xt600 a spus:

Ma refeream strict la ce reprezinta Yamaha in industria moto. In rest ai dreptate, la Yamaha Racing este oarece degringolada, de vreme ce nu pot tine pasul cu concurenta la upgrade-uri. Totusi spuneau ceva, cum ca la Brno vor aduce pentru teste motocicletele pentru 2020. Numai de ar fi asa. 

 

Nu imi dau seama la ce te referi cand spui ca "BMW stim ce vinde" sau Ducati, KTM, insa astea sunt niste fabricute, prin comparatie fie si cu cel mai mic producator nipon: Kawasaki. A-i compara cu Honda sau Yama, este nonsens. De altfel, toti acesti producatori europeni vand pe nise inguste, cea premium (Ducati, BMW, KTM cu modelele adv. touring) si enduro (KTM). 

Sa inteleg de aici ca Doftorul nu foloseste inca rear brake in viraj?? Din cate spuneau cei de la Brembo, acum ceva timp in urma, toti pilotii foloseau deja frana spate in cornering. Rossi sa fi fost exceptia? Atunci s-ar putea explica performantele mai slabe pe tururile rapide, in calificari. 

"While the Monday test was 'mainly' about electronics, The Doctor also worked on using the rear brake more in the centre of the corner to help turn the bike.

The massive lean angles in MotoGP mean operating the usual foot lever is difficult mid-corner, hence increasing use of either a thumb or (scooter-style) finger operated rear brake lever, located below the clutch.

"I tested the thumb brake and I tested also the 'scooter brake'," Rossi explained. "It's interesting, it's not so bad. You only use the clutch in the start now, but anyway the start is important.

"The problem is a lack of space, because you have the clutch lever up and the brake lever below, so it's not easy.

"The thumb brake is a bit easier. Maybe this can be the future, because anyway, if you have all the brakes at your fingers, it can help in the centre of the corner."

 

Xt600, e o diferenta intre Yamaha Corporation si Yamaha Motor corporation.

 

sunt companii diferite in care Yamaha Corporation a pierdut majoritatea acuma cativa ani... cam de cand a inceput declinul....am mai avut atunci niste posturi.

pachetul majoritar a fost preluat de niste banci si un fond de investitii care in spate  spate sunt aceeasi. Poti sa vezi pe net shareholderi de la yamaha.

nu e un producator mic, dar nu e honda. Si tot atunci, bugetul la racing a fost redus....

nu neaparat ca lumea nu ar vrea, dar cand CEO vine un contabil, atunci poti sa ii ceri bani dosr cu calcule.... nu cu 

 

 

Edited by damager

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, damager said:

nu neaparat ca lumea nu ar vrea, dar cand CEO vine un contabil, atunci poti sa ii ceri bani dosr cu calcule.... 

 

Corect. Și contraexemplul de la Kawasaki Heavy Industries - care nu este același lucru cu sub-divizia de motociclete, și vice-versa: de când Shigeru Murayama a ajuns CEO, au început să investească mai mulți bani în divizia de motoare (și implicit în cea de motociclete) doar pentru că omul este motociclist și are o afinitate pentru două roți. Asta în cazul în care pentru KHI, vânzarea de motociclete este mai mult un moft sau un exercițiu de PR și nu o afacere lucrativă din care să facă mare profit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 33 minute, damager a spus:

 

Xt600, e o diferenta intre Yamaha Corporation si Yamaha Motor corporation.

 

 

 

Am inteles. Insa chiar si asa, Yamaha tot ramane al doilea mare producator de motociclete. Si, da, ai dreptate, de cand pachetul majoritar a fost preluat, a inceput declinul echipei de MotoGP... dar nu numai ca bugetul este redus, am senzatia ca si organizarea  lasa de dorit. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

xt -  am cautat pe net. si despre frana spate amplasata pe ghidon sub cea de ambreiaj e vorba!

        Se pare ca mosul nu o prea foloseste,mergand pe cea clasica de picior!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 3 ore, adiy32 a spus:

xt -  am cautat pe net. si despre frana spate amplasata pe ghidon sub cea de ambreiaj e vorba!

        Se pare ca mosul nu o prea foloseste,mergand pe cea clasica de picior!

Stiu ca Rossi nu e un mare fan al franei spate.Franeaza f bine insa old school.Bine,Yamaha avand masa foarte centralizata nush cat o ajuta frana spate.Honda e alta mancare de peste,Ducati e cel mai extrem,deja tot rezervorul e "pe" roata spate.Conteaza apasarea aceea.

Insa nu poti inlocui acea frana cu frana de picior - se foloseste (pe franare dar si pe accel) cand unghiul de inclinare e atat de mare incat devine imposibila franarea cu piciorul.

 

Am uitat cine a introdus primul smecheria asta in gp.Marquez insa stiu ca a fost primul care sa ceara discul spate marit si o frana spate competenta.reala ca sa zic asa.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, xt600 a spus:

 

 

Boss-ii echipelor afectate, despre gafa lui Lorenzo: https://www.marca.com/motor/motogp/2019/06/17/5d07c047ca4741525f8b4611.html

 "beginner", "little lucid", "novice"... 

esti surprins?

ce credeai, c-or sa-l laude?

 

cuvintele sunt degeaba, de can-can, sare care mai de care de poponeata sau unii incearca sa vorbeasca o idee decent.

a comis-o, s-a vazut la tv, nu cred ca mai e nevoie de explicatii.

decat daca o dai in flacara violet.

 

singurele cuvinte care conteaza sunt cele de la race direction, ailalti pot sa ciripeasca ce vor.

dar "declaratiile" prind la mase, sa nu spun altfel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, frigider a spus:

esti surprins?

ce credeai, c-or sa-l laude?

Nu, nu sunt surprins ca au reactii, dar ma surprinde ipocrizia indivizilor. Omul asta a trecut pe la toate echipele astea, a castigat curse pentru ei, campionate, etc. Atunci il bateau pe umar si il pupau in fund, prin declaratiile de presa. Pentru Javris a fost ca un pupil... iar amu', cand se zbate in mizerie, dau cu bata in el. Nu il mai cunosc, au uitat tot ce au facut pentru echipa si indirect chiar pentru propria lor cariera. Nu imi place nici omul nici pilotul Lorenzo, insa nu ma asteptam ca oameni care ii datoreaza atata, sa aiba asemenea reactii. Dovi si Rossi, direct afectati de incident au avut declaratii mai elegante, mai umane, daca pot spune asa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-o oarecare măsură cam au dreptate,pregătesc un întreg weekend pentru o cursă și ea se termină în turul 2. Mai ales dacă vorbim de yamaka și chiar și de Dovi.Insă evident că nu poți să îi spui in toate felurile unui pilot pentru o greșală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karma is a bitch si ii ajunge pe toți. Lorenzo se lauda într-una cât de curat merge el ca să o facă de Guinness book acum. Asa și moraliști ăștia de pe margine acum, mai trăim și mai vedem, e nasol ce s-a întâmplat dar am văzut lucruri mai rele și mult mai perverse decat asta, a fost o greșeală, uriașă dar neintenționata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Method a spus:

Stiu ca Rossi nu e un mare fan al franei spate.Franeaza f bine insa old school.Bine,Yamaha avand masa foarte centralizata nush cat o ajuta frana spate.Honda e alta mancare de peste,Ducati e cel mai extrem,deja tot rezervorul e "pe" roata spate.Conteaza apasarea aceea.

Insa nu poti inlocui acea frana cu frana de picior - se foloseste (pe franare dar si pe accel) cand unghiul de inclinare e atat de mare incat devine imposibila franarea cu piciorul.

 

Am uitat cine a introdus primul smecheria asta in gp.Marquez insa stiu ca a fost primul care sa ceara discul spate marit si o frana spate competenta.reala ca sa zic asa.

 

Poate conteaza mai putin ca la Ducati care vireaza cu frana, dar fara frana spate nu ai ce cauta acolo.

 

Smecheria este cat de tare poti sa franezi cu spatele fara sa blochezi....

si acolo se folosesc diferite smecherii, placute uzate, aer in conducta, si d-zeu stie ce mai folosesc ei acolo. Ideea e ca dc ai blocat spatele.... pa .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, danypop a spus:

Într-o oarecare măsură cam au dreptate,pregătesc un întreg weekend pentru o cursă și ea se termină în turul 2. Mai ales dacă vorbim de yamaka și chiar și de Dovi.Insă evident că nu poți să îi spui in toate felurile unui pilot pentru o greșală  greșeală.

corect, lorenzo a gresit asa cum ai gresit si tu. suntem oameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i cam greu sa blochezi spatele fara ambreiaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 15 minute, damager a spus:

 

Poate conteaza mai putin ca la Ducati care vireaza cu frana, dar fara frana spate nu ai ce cauta acolo.

 

Smecheria este cat de tare poti sa franezi cu spatele fara sa blochezi....

si acolo se folosesc diferite smecherii, placute uzate, aer in conducta, si d-zeu stie ce mai folosesc ei acolo. Ideea e ca dc ai blocat spatele.... pa .....

 

da, yama vireaza bine "din fabrica" teoretic.. dar na, daca poa sa vireze si mai bine, de ce nu?

 

de blocat spatele nu stiu ce sa zic, oare nu o aplica chiar si pe acceleratie? sa ne spuna bajetii care o ard reising.

Acum 3 minute, io, bogo a spus:

Nu-i cam greu sa blochezi spatele fara ambreiaj?

poti incerca si ne spui si noua. 

 

 

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites

O aplica si pe accel.

Controleaza slide si mai ales wheelie cu ea.

Cei de la brembo spun ca musiu Chel o tine trasa cel mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Method a spus:

O aplica si pe accel.

Controleaza slide si mai ales wheelie cu ea.

Cei de la brembo spun ca musiu Chel o tine trasa cel mai mult.

de-aia merge asa incet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, Method a spus:

O aplica si pe accel.

Controleaza slide si mai ales wheelie cu ea.

Cei de la brembo spun ca musiu Chel o tine trasa cel mai mult.

 

1 oră în urmă, io, bogo a spus:

Nu-i cam greu sa blochezi spatele fara ambreiaj?

 

Adica? Nu inteleg intrebarea

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, damager said:

 

 

Adica? Nu inteleg intrebarea


Adica atunci cand e motorul in sarcina.

Raspuns: si la CB500 poti sa blochezi spatele cu motorul in sarcina, iar aia n-are brembo :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, LimpTA a spus:


Adica atunci cand e motorul in sarcina.

Raspuns: si la CB500 poti sa blochezi spatele cu motorul in sarcina, iar aia n-are brembo :))

 

Da... ma rog... eu vorbeam de a bloca cu frana....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu frana. El zicea ca ar trebui sa fie mai greu de blocat spatele cu roata cuplata la motor  aka fara ambreiaj tras. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, frigider a spus:

corect, lorenzo a gresit asa cum ai gresit si tu. suntem oameni.

"Eczact"😂😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw,n-a remarcat nimeni - un foarte bun loc 6 pt Mir :ok:

Bine,normal ca avand in vedere cine a cazut,era un loc 10,dar na...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, LimpTA a spus:

Pai cu frana. El zicea ca ar trebui sa fie mai greu de blocat spatele cu roata cuplata la motor  aka fara ambreiaj tras. 

 

:).. bine.... ideea e nu sa se blocheze, cat sa rupa aderenta, sa plece in slide.... pe intrarea in viraj.

si se face chiar fara ambreaj☺️

Acum 10 minute, Method a spus:

Btw,n-a remarcat nimeni - un foarte bun loc 6 pt Mir :ok:

Bine,normal ca avand in vedere cine a cazut,era un loc 10,dar na...

 

Da. A mers bine Mir.

nu la fel de bine ca Qua :).... just kidding

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 13.06.2019 la 15:30, frigider a spus:

 

Nu vreau sa cobesc da cred ca pana la 36+ani doar MM va lua titluri  in gp :)

Eu v-am zis asta din 2013. :D

 

 

La 14.06.2019 la 16:33, frigider a spus:

nu inteleg de ce il uraste lumea pe zarco.

ca e francez? 

 

 

pentru ca are moaca de prost si pt ca s-a nascut batran

La 16.06.2019 la 16:44, Kagemusha a spus:

Cu toate că Quartararo merită felicitări, eu cred că nu termina în primii 5 dacă cei patru nu cădeau. My 2 cents... 

Cea mai haioasă chestie, afară de căzăturile în lanț mi s-a părut faptul că Crashlow a comis-o din nou... 

Si Abraham! :D

 

La 16.06.2019 la 21:58, Gixu. a spus:

Marquez junior ucide spectacolul la Moto2 iar big brother la MGP.

 

Ucid pe naiba, acum Lorenzo l-a facut sange pe "spectacol". De fapt daca ne gandim bine a facut un pic de spectacol pt cateva secunde! :D

 

Legat de problemele de virare la Ducati, daca i-ar pune un burduf de-ala ca la troleibuze la mijloc nu ar vira mai bine? :huh:

Edited by B.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te gândești bine Lorenzo le-a făcut un bine. 

Nu mai există nici o presiune asupra lor din partea milioanelor de fani, să câștige titlul.

Pentru că nu se mai poate din cauza "#!#!#!#" ăluia de Lorenzo... :)

De-acum poate fi spectacol.

Fără presiunea rezultatului obligatoriu. 

E bine. Și pentru ei și pentru noi. 

 

Frâna de spate pentru Yamaha poate fi folosită ca un supracontrol al pilotului la supraînvârtirea roții pe accelerație. 

Pentru că, să fim clari, când 2 moto de GP pe accelerație stau cu roata de față la câțiva centimetri de asfalt (deci toată greutatea și încărcarea aerodinamică este pe roata spate) au acelasi tip de cauciuc, aceeași presiune în pneu, același asfalt și temperatură iar una accelerează mai repede, plecând de la o vitează relativ mică, 80-120km, când nu contează puterea motorului, singura diferență este CT-ul. 

Și întotdeauna există un singur punct de maxim. 

Supraînvârtind prea putin ești lent, prea mult iar devii lent și distrugi repede și cauciucul. 

Exact de ce se plange Yamaha de cativa ani, după ce nu a reușit să angajeze niciun inginer care a lucrat la elaborarea softului unic al CT-ului (parametrizabil firește). 

(Cum naiba o fi reușit Suzuki?) 

De aia am pomenit de Michele Gadda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...