Jump to content
Kagemusha

7. Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Recommended Posts

Acum 4 ore, damager a spus:

 

Poate conteaza mai putin ca la Ducati care vireaza cu frana, dar fara frana spate nu ai ce cauta acolo.

 

Smecheria este cat de tare poti sa franezi cu spatele fara sa blochezi....

si acolo se folosesc diferite smecherii, placute uzate, aer in conducta, si d-zeu stie ce mai folosesc ei acolo. Ideea e ca dc ai blocat spatele.... pa .....

Este pe undeva un interviu cu un tip de la Brembo, care afirma ca toti pilotii folosesc frana spate pe viraj. De asemenea, mai este un interviu cu Petrucci, de acum un an sau doi, in care povestea despre tehnica de franare cu Ducati si explica cum foloseste frana spate. Ideea este ca o actioneaza in momentul accelerarii, deci putin probabil sa blocheze roata spate.  Practic nu are rol in franarea propriuzisa a motocicletei, ci pentru a facilita corneringul, deci este actionata foarte subtil. 

In alta ordine de idei, putin probabil ca la nivelul ala sa se foloseasca solutii gen placute uzate, aer in conducte. Thumb brake sau scooter brake-ul pe care l-a testat Rossi, pe langa ca fac posibila folosirea franei spate in interiorul virajului, la inclinari extreme, au avantajulca permit o mai buna modulare a franarii. 

 

O chestie pe care am remarcat-o in ultimele curse, la pilotii Yamaha (mai putin Rossi, care merge inca la "rotund" si am impresia ca nici nu foloseste frana spate pe viraj. Ar fi exceptia de la regula.), in special la Morbi si Quarta, piloti veniti de curand din Moto2, este schimbarea radicala a stilului de pilotaj cu M1. Baietii, pentru a compensa lipsa de putere si implicit pierderea de timp pe liniile drepte, franeaza mult mai agresiv, aruncand roata spate spre exterior, stil foarte des intalnit la clasa intermediara si bineinteles, MM style. Practic fac ceea ce face si MM sau pilotii Ducati, vireaza cu spatele, pun motocicleta pe apex si blana spre iesirea din viraj. In special in tururile rapide si in calificari, este foarte vizibila aceasta maniera de pilotaj. Se pare ca aceasta schimbare de paradigma in modul de pilotaj al unui M1, da rezultate. 

Acum 1 oră, Method a spus:

Btw,n-a remarcat nimeni - un foarte bun loc 6 pt Mir :ok:

 

Dar locul lui Quarta, l-ai remarcat?? :D 

Acum 15 minute, September a spus:

 

(Cum naiba o fi reușit Suzuki?) 

De aia am pomenit de Michele Gadda.

Buna intrebare! Singurul raspuns care imi vine in minte, este ca si-au facut temeinic lectiile la electronica si au construit un sasiu excelent in a pune puterea la asfalt. E vorba despre alchimia aia subtila intre rigiditatea si elasticitatea cadrului... Era pe undeva un articol in care se discuta despre asta.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu conteze puterea cand accelereaza de la viteza mica?!? De fapt cuplul conteaza, nu doar ca marime ci cum e livrat. Ma indoiesc ca poate face pilotul din frana spate un tc mai bun decat orice rahat de tc, si daca ala e cu arduino! Tot are rezolutie de cateva zeci de impulsuri pe rotatia rotii.

Nu burduf, dar maine poimaine vezi ducati cu 2 wheel steering! Ca la masini, la viteza mica vireaza spatele ca sa aseze roata spate pe acelasi cerc cu fata, iar la viteza mare invers.

4WSselect.jpg

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, john17 a spus:

Cum sa nu conteze puterea cand accelereaza de la viteza mica?!? De fapt cuplul conteaza, nu doar ca marime ci cum e livrat. Ma indoiesc ca poate face pilotul din frana spate un tc mai bun decat orice rahat de tc, si daca ala e cu arduino! Tot are rezolutie de cateva zeci de impulsuri pe rotatia rotii.

Nu burduf, dar maine poimaine vezi ducati cu 2 wheel steering! Ca la masini, la viteza mica vireaza spatele ca sa aseze roata spate pe acelasi cerc cu fata, iar la viteza mare invers.

4WSselect.jpg

 

Un impuls la 16 grade de rotatie pe MM.

 

pb e ca tc-ul nu are feeling :). Sa ii lasa exact cat au nevoie.

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Este pe undeva un interviu cu un tip de la Brembo, care afirma ca toti pilotii folosesc frana spate pe viraj. De asemenea, mai este un interviu cu Petrucci, de acum un an sau doi, in care povestea despre tehnica de franare cu Ducati si explica cum foloseste frana spate. Ideea este ca o actioneaza in momentul accelerarii, deci putin probabil sa blocheze roata spate.  Practic nu are rol in franarea propriuzisa a motocicletei, ci pentru a facilita corneringul, deci este actionata foarte subtil. 

In alta ordine de idei, putin probabil ca la nivelul ala sa se foloseasca solutii gen placute uzate, aer in conducte. Thumb brake sau scooter brake-ul pe care l-a testat Rossi, pe langa ca fac posibila folosirea franei spate in interiorul virajului, la inclinari extreme, au avantajulca permit o mai buna modulare a franarii. 

 

O chestie pe care am remarcat-o in ultimele curse, la pilotii Yamaha (mai putin Rossi, care merge inca la "rotund" si am impresia ca nici nu foloseste frana spate pe viraj. Ar fi exceptia de la regula.), in special la Morbi si Quarta, piloti veniti de curand din Moto2, este schimbarea radicala a stilului de pilotaj cu M1. Baietii, pentru a compensa lipsa de putere si implicit pierderea de timp pe liniile drepte, franeaza mult mai agresiv, aruncand roata spate spre exterior, stil foarte des intalnit la clasa intermediara si bineinteles, MM style. Practic fac ceea ce face si MM sau pilotii Ducati, vireaza cu spatele, pun motocicleta pe apex si blana spre iesirea din viraj. In special in tururile rapide si in calificari, este foarte vizibila aceasta maniera de pilotaj. Se pare ca aceasta schimbare de paradigma in modul de pilotaj al unui M1, da rezultate. 

Dar locul lui Quarta, l-ai remarcat?? :D 

Buna intrebare! Singurul raspuns care imi vine in minte, este ca si-au facut temeinic lectiile la electronica si au construit un sasiu excelent in a pune puterea la asfalt. E vorba despre alchimia aia subtila intre rigiditatea si elasticitatea cadrului... Era pe undeva un articol in care se discuta despre asta.. 

 

Da-mi si mie articolul ala daca-l gasesti. Nu te contrazic, dar sunt putin nedumerit cum sa actioneze pe accelerare in timp de face cornering.

deschidere gazului, muta greutatea pe spate si descarca fata. Daca asta s-ar intampla inainte de apex....le-ar pleca fata... am experimentat pe propria piele....

eu din ce am citit, ei folosesc putin frana ca sa duca mai repede si mai in scurt botul motoretei in apex....ducati fiind mai lung folosesc asta mai des... se vede in trasele ascutite care le folosesc.

 

totusi, as vrea sa citesc articolul repectiv ca poate am eu o idee gresita

Edited by damager

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, B.B. a spus:

Legat de problemele de virare la Ducati, daca i-ar pune un burduf de-ala ca la troleibuze la mijloc nu ar vira mai bine? 

Io zic sa le scrii un meil.

Acum 49 minute, damager a spus:

deschidere gazului, muta greutatea pe spate si descarca fata.

Mmmm... Cand treci de apex si accelerezi lantul impinge roata spate gen "se ridica" codita moto.. si cred ca gen toata moto e impinsa oarecum in asfalt. De-aia asa se "ia" curbele, dupa apex se accelereaza. In fine, poate nu explic cum trebuie.

 

Incearca sa cobori pe un drum virajat cu motorul oprit sa vezi ce dubios e .

Acum 2 ore, September a spus:

Dacă te gândești bine Lorenzo le-a făcut un bine. 

Nu mai există nici o presiune asupra lor din partea milioanelor de fani, să câștige titlul.

Pentru că nu se mai poate din cauza "#!#!#!#" ăluia de Lorenzo... :)

De-acum poate fi spectacol.

Fără presiunea rezultatului obligatoriu. 

E bine. Și pentru ei și pentru noi. 

Nu zici tu rau.

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, damager a spus:

 

Da-mi si mie articolul ala daca-l gasesti. Nu te contrazic, dar sunt putin nedumerit cum sa actioneze pe accelerare in timp de face cornering.

deschidere gazului, muta greutatea pe spate si descarca fata. Daca asta s-ar intampla inainte de apex....le-ar pleca fata... am experimentat pe propria piele....

eu din ce am citit, ei folosesc putin frana ca sa duca mai repede si mai in scurt botul motoretei in apex....ducati fiind mai lung folosesc asta mai des... se vede in trasele ascutite care le folosesc.

Ai inteles destul de bine.  Ducati este subvirator si folosesc frana spate ca sa faca cam ce spui tu.

Ma pui la grea munca, dar am sa incerc sa il caut. Nu imi strica sa il mai citesc si eu. 

Nah ca am gasit: interviul lui Bartolozzo: https://www.crash.net/motogp/interview/283337/1/exclusive-lorenzo-bortolozzo-brembo-interview

Si aici interviul cu Petrux: https://www.crash.net/motogp/news/248601/1/petrucci-lorenzo-made-the-difference-in-jerez

Acum 2 ore, frigider a spus:

 

Mmmm... Cand treci de apex si accelerezi lantul impinge roata spate gen "se ridica" codita moto.. si cred ca gen toata moto e impinsa oarecum in asfalt. De-aia asa se "ia" curbele, dupa apex se accelereaza. In fine, poate nu explic cum trebuie.

Vezi ca explica Petrux in articolul pe care l-am postat mai sus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, damager a spus:

Da. A mers bine Mir.

nu la fel de bine ca Qua :).... just kidding

Da,Quart locul 2,foarte buna performanta....cand are rezultate,are nu se poate nega.Si asta in timp ce colegul mult mai titrat Morbi s-a imprastiat...

Ok,au fost 4 care au cazut in fata lui din care cel putin 3 ar fi fost garantat inainte,dar el a fost acolo in plutonul fruntas pt a profita si a stiut sa fie smart sa ia acel loc 2.

Acum 13 ore, john17 a spus:

Cum sa nu conteze puterea cand accelereaza de la viteza mica?!? De fapt cuplul conteaza, nu doar ca marime ci cum e livrat. Ma indoiesc ca poate face pilotul din frana spate un tc mai bun decat orice rahat de tc, si daca ala e cu arduino! Tot are rezolutie de cateva zeci de impulsuri pe rotatia rotii.

:agree:

Ei aplica frana pe accel ca un fel de tc (grosolan ok) pentru ca tc'ul unified nu e asa de fin ca si cel pre-2015 (mai ales cand se uzeaza gumele) si deasemenea fol ca un anti wheelie - daca roata fata e sus,aplica frana spate dar fara sa ia mana din gaz.

PRoblema e ca acele moto au atata putere incat au wheelspin chiar si in a 5a pe linia dreapta dupa cum se plangeau cei de la Yamaha,iar tc'ul nu mai e ce a fost.

Si pe partea ailalta,banuiesc ca multi,mai ales Vinales si MM,seteaza TC'ul foarte loose,adica le place putin slide putina roata iesita de sub ei pe accel.

 

A fost odata pusa pe aici telemetria cuiva,nu se spunea ce rider,era un articol despre brembo,si ma uitam si nu puteam pricepe de ce linia de rear brake mergea pe franare finutz,cadea pe apex,si dupa aia se ridica masiv imediat dupa throttle si o tinea asa pana in vitezele mari.

 

Da,e ceva oarecum aberant,in F1 nu exista asa ceva pt ca materialul tehnic e mult mai avansat de ex.

Le-ar trebui si lor un tc modulabil cum au aia pe volan - gen 13 pozitii la diff.Acum parca au 18?nu mai tin minte.Adica da-o draq,in 18 setari pre-programabile de byte al tc'ului oi gasi tu una care sa iti placa....

Si iarasi diferenta (majora) intre F1 si gp - in aceste cazuri la F1 inginerii vad in telemetria in timp real ca au ceva wheelspin si imediat ii comunica - ridica diff inca 2 pozitii,tc 3 mai sus blabla....la gp o simte el din fund si tot el trebuie sa o rezolve.Nu are buton cu 18 pozitii pt tc,are 3 mape ca pe strada ABC...Si de aceea au ajuns la concluzia ca o moduleaza din frana spate - rudimentar si neproductiv intradevar,dar da rezultate.

Pe de o parte nu e cusher si le-ar trebui un tc competent si modulabil (draq,a scos bmw pt strada tc audibil deja),pe de alta parte pt noi spectatorii e mai bine asa,mai romantic,nu cred ca vrea nimeni sa mearga toti pe sine si sa aiba o casca in ureche in care un inginer sa ii zica "vezi ca ai prea mult wheelspin pe virajele 5,8 si 9,da butonul rosu de tc 3 pozitii mai sus".

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inca cred ca daca il tin 2 ani Lorenzo va castiga si cu Honda. Dar nu cred ca va domina.

Cred ca singura moto cu care putea domina era cea care se potrivea talentelor lui, Yamaha.

Atata timp cat Rossi va sta la Yamaha nu e lic pentru el, dar daca Rossi s-ar retrage ar putea incerca niste ultimi ani mai buni la Yamaha.

Va aduceti aminte cand la Ducati mergea bine 7-8 ture si apoi se inmuia? Cred ca daca nu gresea am fi avut una din cursele alea.

Incetisor sper sa ii dea de cap.

Ati vazut la Viorel sau la moshu sa ceara rezervoru nu stiu cum, saua in pozitia cutare, bla bla? Eh, lu Lorenzo nu putem sa ii reprosam ca nu se chinuie. Cu Honda chiar ia mai multe trante decat cu Ducati.

Eu cred ca dupa atatia ani se vede cu ochiul liber ca e mai 'dezvoltator' decat altii care erau cotati ca mari dezvoltatori :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, the mentalist a spus:

 

Ati vazut la Viorel sau la moshu sa ceara rezervoru nu stiu cum, saua in pozitia cutare, bla bla? Eh, lu Lorenzo nu putem sa ii reprosam ca nu se chinuie. Cu Honda chiar ia mai multe trante decat cu Ducati.

Eu cred ca dupa atatia ani se vede cu ochiul liber ca e mai 'dezvoltator' decat altii care erau cotati ca mari dezvoltatori :D

 

Personalizarea ergonomiei unei motociclete nu are nimic de-a face cu dezvoltarea ei! Niciunul dintre ceilalti piloti Honda nu beneficiaza de fanteziile lui Loredana legate de forma motocicletei ideale, cum nu au beneficiat nici de setarile lui Pedrosa, in materie de suspensii si pozitionarea scaritelor. 

Insa da, Loredana ajuta la "dezvoltarea" avansului lui MM in clasament, daca mai face snooker cu ceilalti piloti. Ce poti sa-i ceri mai mult unui "dezvoltator"?!

Edited by TETEA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu (nu cred ci) este evident ca fanteziile astea ergonomice(care numai fantezii nu sunt, pentru ca functioneaza) au inceput la ducati pt ca moto aia era f stabila pe franare si puteai frana mult mai agresiv decat yama.

De-aia se inmuia dupa ceva ture, ca nu mai putea omu. "Mergea in maini" ca un noob :D

 

Si acum e firesc, daca la duc a fost ok pt ca moto era "fizica" si honda e fizica.. Why not?

 

 

 

 

Pfff iar incepem cu dezvoltarea?

Pilotul cere sau se plânge de ceva si bajetii cu ochi mici si halate albe se gandesc cum s-o faca sa nu mai "bata/troncane" cat s-o vanda.

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, the mentalist a spus:

 

Eu cred ca dupa atatia ani se vede cu ochiul liber ca e mai 'dezvoltator' decat altii care erau cotati ca mari dezvoltatori :D

 

Sa "dezvolte"ce?? Pai ca sa dezvolte ceva trebuie:

1. sa inteleaga motocicleta, sa identifice punctele slabe, sa arate cu degetul unde trebuie imbunatatiri. Ori el se chinuie de jumatate de sezon sa isi puna spatar la fotoliu si suporti pentru genunchi (nu mai vorbim ca nici un pilot pana acum nu a avut si nu are nevoie de asa ceva),  ceea ce nu este in regula. La Ducati i-a trebuit un sezon si jumatate ca sa faca ajustarile de ergonomie, pe care un pilot cu scaun la cap le face in prima sesiune de teste din intersezon, eventual si intr-a doua. Ce feedback da un pilot in aceste conditii?? Cum spunea un coleg mai sus, ajustarea fotoliului nu inseamna dezvoltare. Nu este singurul pilot intr-o asemenea situatie. Vinales este de trei sezoane la Yamaha si nu intelege nimic. Deci se poate si mai rau.

2. sa poata oferi echipei date de telemetrie utilizabile,ori asta inseamna ca trebuie sa impinga motocicleta aia la100% din potentialul ei. In acest moment, Lorenzo nu cred ca scoate nici 95%. Chiar daca Honda ar dori sa ii faca o mobra pe gustul lui, nu au date pe care sa se bazeze. Daca stau sa ma gandesc bine, nici la Yamaha nu a "dezvoltat" nimic. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, the mentalist a spus:

Mitul dezvolratorului, Rossi-dezvoltatorul! :))

Terminati ma cu prostiile!Nici unul nu e dezvoltatori,dau un feedback si atat!Unii mai clar,altii mai prost!

Rossi s-a inteles bine cu Furusawa!Doctorul era foarte bun pe viraje,Furusawa la inteles si ia facut/dezvoltat,o motoreta buna pe viraje!

Motoreta care a ramas suprema pe viraje,pana de curand!

Marc se intelege bine cu inginerii Honda!Aia au facut o motoreta dupa chipul si asemanarea lui!

De aia se chinuia si Pedrosa,si se chinuie Lorenzo sau mai ales Crutchlow(care ar trebui sa mearga bine dupa atatia ani)!Ei merg de fapt pe

mobre facute pentru Marc sau uneori testere pentruMarc!

Aia de la Honda,la fel ca si Ducati,vor face modificari minore la mobre!Nu vor face o mobra pentru Lorenzo,cum nu au facut nici Ducati!

De fapt pilotii nu sunt dezvoltatori,dar in jurul lor se poate dezvolta o mobra!Daca esti Rossi sau Marc,da frate se chinuie inginerii si fac o mobra

cat mai aproape de ce vrea putza ta!Pentru ca astia sunt crem de la crem!

Nu dezvolta nimeni pentru Vin,Lore sau Rins!Pentru astia un plasture,un burete si cam atat!Dai bataie tata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gigi dezvolta nu pilotii.Si inginerii de sub el si tot asa la celelalte echipe.A mai fost discutia asta de enspe mii de ori.Pilotii ridica mana si cer ceva...cateodata li se da cateodata nu.

Contributia pilotilor este foarte importanta atunci cand se testeaza noile parti aduse sa se vada daca sunt benefice sau nu si se ia decizia daca sa se implementeze pe moto.Sau in presezon cand se testeaza cateva versiuni de motor si pilotii iau decizia pe care sa-l mentina pt tot cursul anului,acesta neputand fi schimbat ulterior decat la sfarsitul sezonului.Si atunci cateodata si piloti titrati,chiar legende o dau in bara si dupa aia plang tot anul :bounce:

Mitul pilotului dezvoltator chiar asta e - un mit.

 

Gp 70 years anniversary :

d9kpxpvwsaakxgf-middle.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, Method a spus:

Gigi dezvolta nu pilotii.Si inginerii de sub el si tot asa la celelalte echipe.A mai fost discutia asta de enspe mii de ori.Pilotii ridica mana si cer ceva...cateodata li se da cateodata nu.

Contributia pilotilor este foarte importanta atunci cand se testeaza noile parti aduse sa se vada daca sunt benefice sau nu si se ia decizia daca sa se implementeze pe moto.Sau in presezon cand se testeaza cateva versiuni de motor si pilotii iau decizia pe care sa-l mentina pt tot cursul anului,acesta neputand fi schimbat ulterior decat la sfarsitul sezonului.Si atunci cateodata si piloti titrati,chiar legende o dau in bara si dupa aia plang tot anul :bounce:

Mitul pilotului dezvoltator chiar asta e - un mit.

 

Gp 70 years anniversary :

d9kpxpvwsaakxgf-middle.jpg

 

Feedback-ul pilotilor este extrem de important.

inginerii nu au cum sa inteleaga ce ai facut, daca cineva nu le da un feedback corespunzator.

vezi mai jos pedrosa + ktm

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, damager a spus:

 

Feedback-ul pilotilor este extrem de important.

inginerii nu au cum sa inteleaga ce ai facut, daca cineva nu le da un feedback corespunzator.

vezi mai jos pedrosa + ktm

 

@Method bate campii cu gratie. Si-a facut un ideal din a darama "mitul pilotului dezvoltator" si face tot felul de generalizari, lipsite de orice sens. Cum spui si tu, pilotii dau feedback, care este baza, fundamentul, dezvoltarii motocicletei. Din acest punct de vedere, pilotul participa direct si nemijlocit la procesul de dezvoltare. In special pilotul nr. 1 are un rol crucial in acest proces, practic in jurul lui se dezvolta motocicleta. Feedbak-ul asta se da in doua moduri: prin datele de telemetrie obtinute dupa fiecare iesire pe circuit si prin dialogul dintre pilot si ingineri, seful de proiect, etc. Degeaba ai niste date de telemetrie beton, daca pilotul nu ofera informatii, care tin de feelingul lui pe motocicleta, adica exact ceea ce face Pedrosa, in filmuletul postat. Aici se face diferenta intre piloti. Sunt piloti care merg tare, ofera date importante, dar nu sunt capabili sa simta prea multe sau sa explice ceea ce simt. Ne aducem aminte declaratiile lui Vin, care supnea ca este rapid, dar nu intelege de ce.. :D :D Sunt alti piloti, foarte experimentati, cu un feeling deosebit (vezi Rossi, Pedrosa, mai era Edwards, pt cine isi aduce aminte), care nu numai ca pot explica ce simt, dar pot indica si unde sunt problemele si eventual stiu ce sa ceara echipelor si chiar uzinei. Cel mai bun exemplu in acest sens este Rossi. In concluzie, rolul pilotului in dezvoltare tine de politica fiecarei echipe in parte, in functie de ce piloti au la dispozitie. Una este sa ai o garnitura de piloti tineri, neexperimentati, sau care nu se pricep sa comunice cu echipa si una este sa ai un pilot ca Rossi, MM, Pedrosa, etc, care stiu ce vor si se implica mai mult in procesul de dezvoltare. De pilda, dupa testele de la Barcelona, Rins a declarat ca noul cadru ii ofera o mai buna stabilitate pe franare, dar nu este la fel de bun pe viraje. Si declara mai departe ca echipa va lua o decizie, care sasiu il vor folosi mai departe, dupa analiza datelor de telemetrie. Asadar, Rins nu are un cuvant foarte greu de spus, cand vine vorba cu ce evolutie a motocicletei va concura. Acesta este insa un caz particular, care nu poate fi generalizat. La Yamaha, cu siguranta, lucrurile merg altfel, la Honda la fel, etc.. Asadar, dupa cum vad eu problema, unii piloti sunt mai dezvoltatori decat altii, dupa cum au si statut diferit in cadrul echipelor, inteleg mai bine sau mai putin bine problemele de mecanica, inginerie, etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lăsați-l oameni buni in filmul lui pe @Method. El habar nu are ce inseamna de fapt feedbackul unui pilot si dezvoltarea in sine a unei masinarii de curse. El e metodist(pt cei care isi aduc aminte școlile pre-Ceausescu) si atat, nu pricepe nici macar 5% din realitatea curselor. Nu face altceva decat să se tina cu dinții de niște idei(imbecile de altfel) pe care si le-a creeat singur din putinele franturi de logica pe care le pricepe.

Ii dati prea multa apa la moara si din păcate nu are inca pe lunga sa lista de ignore, suficienti useri incat sa nu mai vada absolut nici un reply. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.06.2019 la 14:24, the mentalist a spus:

Mitul dezvolratorului, Rossi-dezvoltatorul! :))

Pe asta cine a lansat-o?

Haralambie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 23.06.2019 la 9:03, damager a spus:

Feedback-ul pilotilor este extrem de important.

inginerii nu au cum sa inteleaga ce ai facut, daca cineva nu le da un feedback corespunzator.

vezi mai jos pedrosa + ktm

Este,este...numai ca nu intotdeauna este bagat in seama.

Normal ca cei de la ktm ii sorb vorbele ce ii ies pe gura lui Pedrosa,ei sunt in the dark total.La celelalte echipe treaba sta putin diferit...citez din vorbele nemuritoarei legende in 2018 intr-o engleza precara "we say what we need,sometimes they listen sometimes they don't"...Vinales la fel se plange.Dovi nu mai zic,Lorenzo la Ducati la fel,aici nu este in masura sa ceara inca altceva decat ergonomie.Marquez a zis in mai multe randuri ca el cere anumite lucruri,tot timpul il asculta,dar nu neaparat si indeplinesc ce zice el.

Astea sunt vorbele pilotilor de top,le gasim intr-o gramada de interviuri.

Concluzia care ar fi?Nu stiu,concluzia pe care o trag eu si care mi se pare f logica este faptul ca inginerii se bazeaza mult pe telemetrie.Feedback'ul si doleantele sunt ascultate,dar,dupa cum zic si ei,nu intotdeauna luate in considerare.

Deformatie profesionala - inginerilor le place sa lucreze mult mai mult cu cifre (telemetrie) decat cu oameni si cred ca au o parere o idee clara despre cum ar trebui sa fie motoreta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă, voi ați văzut Rush (filmul) și cum le-a dat Niki Lauda (RIP) cu injineria-n cap făuritorilor de fierrari? Ăla dezvoltator! Și cum gp-ul e cam la nivelul f1 din anii '80 cam la fel ar trebui să stea lucrurile. Bine, +method care să mute masele pianelor. :P

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, john17 a spus:

Mă, voi ați văzut Rush (filmul) și cum le-a dat Niki Lauda (RIP) cu injineria-n cap făuritorilor de fierrari? Ăla dezvoltator! Și cum gp-ul e cam la nivelul f1 din anii '80 cam la fel ar trebui să stea lucrurile. Bine, +method care să mute masele pianelor. :P

:lol::rock:

...apropo de blocat spatele,chiar la Assen : Marquez HUGE moment at #DutchGP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...