Sari la conținut

Problema Bandit 600


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 34 minute, Silver Arrow a spus:

@Nguyen

Cum puii mei in primul rand sa iti treaca prin cap a ca omul a dorit sa spuna ca  lucrezi in curent alternativ ca sa faci scanteia la aprindere iar apoi sa spui ca din cauza condesatorului scanteia este in curent alternativ?

 

 

Dorele, tu ai citit postarea lui (#21) sau trolezi aiurea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai fi atins vreodata in viata ta un osciloscop ai fi realizat ce prostii monumentale contin postarile tale. Faptul ca te uiti la filme pe net nu inseamna ca si intelegi ce se intampla pe acolo.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca nu ai atins, altfel nu ai fi debitat, citez doar una dintre perlele pseudo-stiintifice.

Acum 59 minute, easy ride on! a spus:

Comutatia electronica produce doar o semialternanta de inalta tensiune (un fel de varf din jumatate de sinusoida)

 

Serios, fa-ti un serviciu si opreste-te aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

 

Ce nu intelegi din postarea mea:

 

Cred ca vrea sa spuna altceva, ca sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condensatorului in timp ce la electronica se produce in d.c. 

 

Poate ne explica el.

 

Sau trolezi iar?

Spune-mi si mie cum produci o scanteie cu bobina alimentata in curent alternativ. Asta ai scris mai sus : sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condesatorului.

Ca sa nu spui ca nu iti prezint nedumerirea mea: intreaba-l pe colegul tau priceput ce este curentul alternativ, si cum faci sa intrerupi alimentarea bobinei fix pe ventrele oscilatiei, nu pe noduri, ca sa mai ai o scanteie.

Asa, si mai spune-ne si noua ce rol are condensatorul din cauza caruia apare scanteia in c.a. 

Asta ai spus tu. Eu doar te-am citat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Silver Arrow a spus:

Spune-mi si mie cum produci o scanteie cu bobina alimentata in curent alternativ. Asta ai scris mai sus : sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condesatorului.

 

Dorele eu am scris asta, nu ce ai scos tu din context:

 

Cred ca vrea sa spuna altceva, ca sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condensatorului in timp ce la electronica se produce in d.c. 

 

Poate ne explica el.

 

Deci, de ce scoti din context ca si cum eu as fi afirmat altceva? Asa de mizerabil esti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Nguyen a spus:

 

Dorele eu am scris asta, nu ce ai scos tu din context:

 

Cred ca vrea sa spuna altceva, ca sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condensatorului in timp ce la electronica se produce in d.c. 

 

Poate ne explica el.

 

Deci, de ce scoti din context ca si cum eu as fi afirmat altceva? Asa de mizerabil esti?

Tu  ai scris ceea ce ai crezut TU ca vrea sa spuna. El a spus una si tu a singurel ai spus ca crea sa spuna altceva si ne-ai spus ce anume.

Si eu te-am rugat sa ne spui cum ai ajuns sa crezi asta, cu scanteia in curent alternativ din cauza condesatorului.

Ce este scos din context? 
Am impresia ca nu intelegi ce inseamna a scoate din context.

A scoate din context inseamna sa scoti un fragment dintr-un text in acest fel modificand  intelesul acestuia.

Eu nu ti-am trunchiat nimica din textul tau. Te-am citat corect si integral.

 

Ca sa intelegi, uite un exemplu de scoatere din context:

 

1. Text original:

Stateam amandoi de vorba. La un moment dat suna unul la usa.

"Nguyen, este un dobitoc care tot suna la usa.

Du-te te rog si vezi cine este si trimite-l la plimbare."

 

2. Scoaterea din context:

"Nguyen, este un dobitoc care tot suna la usa."

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, Silver Arrow a spus:

Tu  ai scris ceea ce ai crezut TU ca vrea sa spuna. El a spus una si tu a singurel ai spus ca crea sa spuna altceva si ne-ai spus ce anume.

Si eu te-am rugat sa ne spui cum ai ajuns sa crezi asta, cu scanteia in curent alternativ din cauza condesatorului.

Ce este scos din context? 
Am impresia ca nu intelegi ce inseamna a scoate din context.

A scoate din context inseamna sa scoti un fragment dintr-un text in acest fel modificand  intelesul acestuia.

Eu nu ti-am trunchiat nimica din textul tau. Te-am citat corect si integral.

 

Ba tocmai asta ai facut, ai trunchiat textul. Eu am scris ceea ce credeam eu ca vrea sa exprime, nu ceea ce credeam eu dpdv tehnic. Deci da, ai scos din context.

 

Acum 21 minute, Silver Arrow a spus:

 

Ca sa intelegi, uite un exemplu de scoatere din context:

 

1. Text original:

Stateam amandoi de vorba. La un moment dat suna unul la usa.

"Nguyen, este un dobitoc care tot suna la usa.

Du-te te rog si vezi cine este si trimite-l la plimbare."

 

2. Scoaterea din context:

"Nguyen, este un dobitoc care tot suna la usa."

 

 

Vezi ca virgula aia iti strica toata argumentatia. Bine, pentru un diletant ca tine e ok...

 

PS: Vezi ca mai tarziu iti dau datele pentru bobina aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci stii cum sta treaba tehnic. Zi nene asa.

Povesteste cum draqu de se poate produce scanteia cu un magnetou care face curent alternativ.

Nu pentru mine, pentru @einstein1984. Omul a intrebat si merita sa ii raspunzi.

Sau poti sa il rogi pe prietenul tau Tesla sau cum il cheama sa ne prezinte scanteia.

 

Virgula a fost pusa tocmai ca sa vezi ca si cu ea, treaba e nasoala pentru tine.

In textul scos din context, cand ai o virgula si citesti, dupa Nguyen faci o pauza si apoi ce citesti se deduce ca se refera la el.

In textul complet, cu trimisul la usa, te adresezi lui Nguyen, si ii spui ce se intampla si ce sa faca. Si se deduce ca dobitocul e la usa.

 

Ma gandeam ca la gramatica esti mai tare decat la curentul alternativ.

 

Ai aflat cum e treaba cu nodurile si ventrele? O gasesti in manualul de liceu de clasa a IX-a. Nu stiu daca si la profesionala era acelasi manual.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Silver Arrow a spus:

Virgula a fost pusa tocmai ca sa vezi ca si cu ea, treaba e nasoala pentru tine.

 

Virgula ai pus-o ca sa nu para ca ai vrut sa ma insulti in mod direct dar dpdv grammatical ti-a stricat toata argumentatia. In felul in care ai scris nu e scos din context.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, esti frate cu Alexandru Graur.

Poate sa iti spuna omul ca pamantul e rotund, daca tu stii ca e plat asa este.

Pentru tine nu este important continutul unei discutii ci doar ca la sfarsit sa se spuna ca tu ai avut dreptate.

Daca nu vrei sa bagi la cap cum sta treaba cu a scoate din context nu ma deranjeaza.

 

Asadar te las sa ai ultimul cu magnetoul si scanteia.

Te rog sa ii explici lui @einstein1984 cum se poate produce o scanteie cu ajutorul magnetoului care da curent alternativ.

Ca vad ca tot o dai cotita. Sa inteleg ca a plecat colegul acasa sau si mai grav in concediu?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, easy ride on! a spus:

Da. Prima data s-a inventat magnetoul.

Dar daca tu zici ca producea curent continuu  :lol:

Never argue with an idiot.

(Te-am citat).  :)

 

Eu nu te-am considerat, cel putin nu inca, un idiot irecuperabil. Altfel nu as fi intervenit deloc!

 

Magnetoul ala intradevar produce curent alternativ dar daca te uiti pe schema CDI (adica aprindere cu condensator) o sa observi ca pe primarul transformatorului exista intotdeauna o dioda. Cu alte cuvinte curentul este redresat prin asa numita redresare monoalternanta (curent pozitiv, pulsant), care incarca condensatorul cu curent pozitiv. De fapt nici nu s-ar putea altfel, condensatorul in curent alternativ se comporta doar ca o rezistenta (reactanta capacitiva), pentru a inmagazina energia curentul trebuie sa fie redresat. Deci si la CDI bobina nu lucreaza in curent alternativ ci in curent continuu... desi aparent alimentarea este facuta in alterantiv.

 

Ar fi o gramada e alte "inadvertente" in posturile tale dar ma opresc aici. Sper ca si tu sa faci la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, yo4hgx a spus:

 

Eu nu te-am considerat, cel putin nu inca, un idiot irecuperabil. Altfel nu as fi intervenit deloc!

 

Magnetoul ala intradevar produce curent alternativ dar daca te uiti pe schema CDI (adica aprindere cu condensator) o sa observi ca pe primarul transformatorului exista intotdeauna o dioda. Cu alte cuvinte curentul este redresat prin asa numita redresare monoalternanta (curent pozitiv, pulsant), care incarca condensatorul cu curent pozitiv. De fapt nici nu s-ar putea altfel, condensatorul in curent alternativ se comporta doar ca o rezistenta (reactanta capacitiva), pentru a inmagazina energia curentul trebuie sa fie redresat. Deci si la CDI bobina nu lucreaza in curent alternativ ci in curent continuu... desi aparent alimentarea este facuta in alterantiv.

 

Ar fi o gramada e alte "inadvertente" in posturile tale dar ma opresc aici. Sper ca si tu sa faci la fel...

Se poate si fara dioda.  Motoarele de barca vechi (poate si astea noi) aveau magnetou. Am reparat si eu un motor de barca in 1990 si era cu magnetou. Fara dioda.

Condensatorul se incarca si in tensiune alternativa, doar ca se incarca, se descarca si apoi se incarca invers.Si daca ai bulan si tai alimentarea lui cand tensiunea alternativa de la priza trece printr-un nod o sa ramai surpins ca nu are nimica in el. Energie.

Se poate si cu bobina in curent alternativ. Mobra Hoinar de ex. avea magnetou, fara redresor. Cu bobina - aia de sub rezervor de se incalzea pina o lua gaia -, dar si fara electronica 😂

Dar nu mai continui, ca am promis cuiva ultimul cuvant.

Asadar inca o data il astept pe @Nguyen sa ne spuna cum e treaba cu scanteia in curent alternativ. Pe el sau pe Tesla, colegul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Asadar inca o data il astept pe @Nguyen sa ne spuna cum e treaba cu scanteia in curent alternativ. Pe el sau pe Tesla, colegul lui.

 

Dorele, tu chiar traiesti cu impresia ca ma duc sa-l intreb pe Tesla cate ceva in functie de ce postezi tu pe forum? Inseamna ca esti mult mai bolnav decat credeam.

 

Uite tema bobinei de inductie (bobina dubla):

 

Lungime tola: 96mm

Patrat tola: 11x12mm

 

Diametru exterior bobinaj: maxim 46mm

Lungime bobinaj: maxim 74mm

Temperatura de lucru: 90-120 grade Celsius

Rezistenta primara: 8-9 ohmi

Tensiune de lucru: 6 sau 12V, tu alegi. Trebuie tinut cont de faptul ca bobina trebuie sa ofere scanteie de pornire si daca are un current de la baterie mai slab (5 sau 10V).

 

Buget: maxim 200 de lei. Materialele pot fi cumparate de la Adelaide sau TME.RO, poti lua de acolo preturi de referinta. Bobina trebuie sa poata fi lucrata manual, nu cu masini speciale de bobinat. Totodata va trebui sa prezinti calculele (formulele si felul in care au fost aplicate).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, Nguyen a spus:

 

Dorele, tu chiar traiesti cu impresia ca ma duc sa-l intreb pe Tesla cate ceva in functie de ce postezi tu pe forum? Inseamna ca esti mult mai bolnav decat credeam.

 

Uite tema bobinei de inductie (bobina dubla):

 

Lungime tola: 96mm

Patrat tola: 11x12mm

 

Diametru exterior bobinaj: maxim 46mm

Lungime bobinaj: maxim 74mm

Temperatura de lucru: 90-120 grade Celsius

Rezistenta primara: 8-9 ohmi

Tensiune de lucru: 6 sau 12V, tu alegi. Trebuie tinut cont de faptul ca bobina trebuie sa ofere scanteie de pornire si daca are un current de la baterie mai slab (5 sau 10V).

 

Buget: maxim 200 de lei. Materialele pot fi cumparate de la Adelaide sau TME.RO, poti lua de acolo preturi de referinta. Bobina trebuie sa poata fi lucrata manual, nu cu masini speciale de bobinat. Totodata va trebui sa prezinti calculele (formulele si felul in care au fost aplicate).

 

Asadar tema este cam asa cum ma asteptam:

- Se da o baterie auto de 6 sau 12 V.

- Trebuie facuta o bobina de inductie care sa dea o scanteie si la un curent mai slab de 5 sau 10 V. Aici se invarte in pamant nenea Andre -Marie Ampere.

- tensiunea pe secundar inteleg ca poate fi oricat, asa ca ma gandesc sa o pun 25.000 Litri

- energia scanteii da-o in plua mea, cat o iesi

- nr. de descarcari, valoare inutila, punem si noi 50 de descarcari pe metru

Nu mai pierd timpul cu ce mai lipseste pentru ca trebuie sa programez convertizorul de la putul de apa.

 

Gogule invata mai intai unitati de masura, da o tema de proiect cum trebuie, nu date citite de pe un prospect si apoi te dai cocos.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Gogule invata mai intai unitati de masura, da o tema de proiect cum trebuie, nu date citite de pe un prospect si apoi te dai cocos.

 

Ba, puteam sa jur ca vei inventa motive ca sa nu faci proiectul. Ai fost, esti, si vei ramane mereu acelasi diletant.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, easy ride on! a spus:

Si nu s-a specificat tensiunea in secundarul bobinei duble, doar bugetul.

 

Pai de ce sa-i specific eu secundarul? I-am dat valoarea primarului ca sa stie ca proiectul este pentru o aprindere cu platina, daca era pt aprindere electronica ii dadeam o valoare de 1 ohm, dar asa ar fi fost mai simplu. Oricum a dat bir cu fugitii, nici nu ma asteptam la altceva de la el. Valorile pe care i le-am dat sunt cel putin suficiente pentru a proiecta bobina, daca-i lipsea vreo informatie o putea calcula singur daca tinem cont de faptul ca vorbim despre o bobina de inductie pentru un motor pe benzina (MAS).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

 

Ba, puteam sa jur ca vei inventa motive ca sa nu faci proiectul. Ai fost, esti, si vei ramane mereu acelasi diletant.

 

 

Esti modelul tipic de incult tehnic care vrei sa pari mai destept decat esti.

Si pentru asta ai doua argumente: clanta tare si insulta.

 

Tema de proiect este de kakat. Asa crezi ca se da o tema de proiect?

Nu ai dat datele de care este nevoie pentru a putea face un proiect.

Si cand ti se spune acest lucru vine raspunsul previzibil: ha ha, te-am prins, esti diletant, nu stii nimica!!

 

Iar datele nu le-ai dat pentru ca de fapt tu nu ai inteles ce face o bobina de inductie si cum fuctioneaza.

Dai sa calculez un transformator cu datele pentru infasurarea primara si atata.

Mai si intrebi de ce sa imi dai tensiunea secundarului? Pai esti (cuvant urat) de-a binelea. De unde sa stie un proiectant electric ce vrei tu sa faci cu bobina ta de inductie?

Un amestec combustibil are nevoie de anumita energie a scanteii pentru a se aprinde. Nu orice scanteie aprinde amestecul din cilindru. Dar ce pretentii sa am sa pricepi asa ceva?

Sa stii ca desi pare incredibil si daca faci o bobina de inductie cu tensiunea de iesire egala cu cea de intrare, adica de 6 sau 12 V,  vei obtine la bujie o scanteie (cu distanta la electrod cam cat sa incapa molecula ta sferica de la ulei), pe care poti sa te pishi direct si cu bolta.

Daca ai fi stiut ceva despre instalatii AntiEx ai fi avut habar ca in functie de amestecurile combustibile desi in instalatii apar scantei ele nu pot declansa o explozie pentru ca energie lor este mult prea mica.

 

Apoi ca orice mare mecanic/electrician de bordura imi dai curentul in volti. Asa ai invatat la profesionala?

Dar vrei socoteala exacta cu formule. Pai cand o sa vezi pe acolo W sau T (adica Weber - nu ala de la F1 sau Tesla - nu masina lui Musk) ce draqu o sa intelegi daca la tine A sau V tot pe acolo este? Sau sa iti povestesc de pierderile in miez prin histerezis, pai asta e SF pentru tine.

Macar daca treceai pe la scoala aflai ca o bobina de inductie este de fapt un transformator, iar transformatorul este ceea ce se numeste tehnic o masina electrica (desi nu se misca). Si aflai care sunt parametrii si caracteristicile unui tarfo, recte bobina ta de inductie.

 

Banuiesc ca si tu esti convins ca in linia de alimentare de la tren cand tai alimentara raman amperii inghesuiti pe sarma si cand pui mana te trasnesc.

 

Din cauza unor imbecili ca tine a ajuns astazi industria in halul in care a ajuns. Mai ales cea auto.

Gasesc cativa ratati ca tine, care au citit cate ceva pe la suprafata dar sunt cu gura mare si din absolventi de profesionala ii numesc ingineri de uzina. I-am vazut si eu in actiune  pe la niste firme din Germania. Nici macar la nivel de maistrii din uzinele romanesti nu erau unii dintre ei.

 

Si ies masinile de care ne plangem cu totii in ziua de astazi.

 

Eu zic sa ramai la nivelul de amestec ulei/benzina, curatat carburatoare, si evident la molecula sferica de ulei pe care se da de-a dura arborele cotit.

 

A si inca o chestie pentru viitor, tot asa la nivel de Stiati ca? ,  care te prinde la fix: desi noi in schemele electrice spunem ca curentul electric se plimba de la + catre -,  sa stii ca  in realitate este fix pe dos: e de la - catre +. Bag-o la cap ca sigur o sa nimeresti candva intr-o discutie pe tema asta si o sa te poti sa le explici celorlati ca sunt niste diletanti.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, easy ride on! a spus:

:) Poate 0,8 - 0,9 Ohm, vezi link-ul de mai jos

 

Asta e valoare pentru bobinele cu aprindere electronica. Daca o pui la platina se incinge de o ia dracii si cedeaza imediat, nici cu Gotronic nu merge ca si asta rezista de la 3 ohmi in sus. Eu i-am dat tema pentru o bobina cu aprindere cu platina, aici se complica un pic lucrurile pt ca trebuie sa ai lungime pe fir ca sa scoti o rezistivitate de 8-9 ohmi. Pe urma trebuie sa-ti ramana spatiu si pentru secundar pt ca trebuie sa dai si acolo niste spire... e greu in viata cand esti diletant.

 

Stai linistit ca si-a prins urechile, de asta s-a chinuit sa scrie atat, problema nu este lipsa datelor invocate de el. El are alta problema, I-am dat niste dimensiuni in care trebuie sa se incadreze, aici l-am terminat. Dimensiunile sunt reale si sunt cele ale bobinei de inductie de Ural, am o mortaciune prin garaj pe care o tin de model. Asta inseamna ca proiectul se poate face dar el nu e in stare.

 

 

Acum 5 ore, Silver Arrow a spus:

Banuiesc

 

Tu banuiesti mult si prost. Nu esti in stare sa faci o bobina pe hartie, in realitate nici atat.

 

Marele inginer roman...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...