Jump to content
Sign in to follow this  
Regnier

Curiozitati Suzuki GSF 650 Bandit

Recommended Posts

Salutare ! De curand am luat permisul pt cat A , iar prima mea motocicleta este un Suzuki GSF 650 S Bandit din 2008  si bineinteles lipsa de experienta in acest domeniu ma face sa pun cateva intrebari poate " prostesti " pentru cei mai experimentati . 

1. Observ o diferenta intre Hornetul pe care am facut scoala si anume , la accelerare uneori are un "zvac / soc "  , parca ar cupla lantul brusc . Nu e senzatia aia de plecare  lina . ( poate inca nu mi-am format deprinderile in schimbarea treptelor ?! ) 

2. Treptele 1 , 2 fac un zgomot metalic ( am tot auzit ca ar fi normal , dar am zis sa mai cer pareri ) .

3. La mersul la relanti , de exemplu cand merg usor intr-o parcare , sau sa zicem ca ar trebui sa fac renumitele 8 uri din poligon , motocicleta nu merge uniform , are o inganare si uneori ma mai ajut de ambreiaj , sa nu mai zvacneasca asa . ( Turometrul pe liber nu oscileaza deloc ) 

As aprecia daca ar fi cineva care m-ar mai lumina in privinta acestor aspecte . 

Multumesc ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa urmatoarele operatiuni (tu sau cineva care stie)

- verifica intinderea lantului. un lant prea lasat produce "zvac/soc"

- roata spate are niste tampoane de cauciuc intre janta si pinion, tocmai ca sa fie mai blande schimbarile intre on/off acceleratie. se da roata spate jos

- modului 2008 este pe injectie, nu stiu ce operatiuni se poate face in cazul acesta (daca era carburatie, iti sugeram curatarea lor si sincronizarea)

- cablul de acceleratie sa fie intins si verificat.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, mersi pt răspuns! Lanțul a fost curățat și întins, rămâne sa verific și celelalte. Nu e foarte deranjant, dar îmi place sa știu ca totul e în parametrii. 

E curios totusi înganarea aia de la mersul încet la relanti.( în sensul ca nu e ca la mașină, sa ridici piciorul de pe ambreiaj și sa meargă lin) Sau asa fac toate? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

la mersul cu viteza mica spre foarte mica, de regula, mergi cu ambreiaj patinat-adica il tii la punctul de cuplare. AJuti cu acceleratie, si frana spate. E normal sa iti dea in nas, daca faci on off gaz, in trepta 1.  Tine de antrenament, te inveti.  Si nu , nu fac toate asa, tine de configuratia motorului, unele o fac mai pronuntat decat altele.  Un alt aspect, este reglaj relanti. Pe cele de scoala, totul este reglat mai sus, sa stea motoreta ceva mai turata, fara ca tu sa dai acceleratie. Tocmai, pt ca asta te ajuta la mersul in treapta 1, la viteza mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Adrian! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil e praf lantu...

 

ca tot esti incepator timid .. du motoreta la un servis .. le explici ca esti incepator si ca vrei sa te asiguri ca e totul ok, kit lant, motor, suspensie, frane, CAUCIUCURI !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, superbec a spus:

 .. du motoreta la un servis .. le explici ca esti incepator si ca vrei sa te asiguri ca e totul ok...

 

Excelent sfat ! ...când o să vadă ăia de service că e noob o să-i ia conținutul portofelului cu izmene și cămașă cu tot, plus un împrumut baban la bancă 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, oldgeorge59 a spus:

 

Excelent sfat ! ...când o să vadă ăia de service că e noob o să-i ia conținutul portofelului cu izmene și cămașă cu tot, plus un împrumut baban la bancă 😂

da mah, ca servisurile au aparut special sa jefuiasca mitici ...

 

mergi boss asa cu cazanu, n-are nimic, ie japoneza nu se strica evAr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc! La varianta cu service nu m-aș fi gândit. Nu știu cum de mi-a scăpat 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, superbec a spus:

da mah, ca servisurile au aparut special sa jefuiasca mitici ...

 

superbuci, pune-ți ochelarii, amicul cu topicul e din Giurgiu  și nici io nu sunt mitic și nu mă dau în vânt după ei !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, oldgeorge59 a spus:

 

superbuci, pune-ți ochelarii, amicul cu topicul e din Giurgiu  și nici io nu sunt mitic și nu mă dau în vânt după ei !

 

 

crezi tu ca nu esti , dai cu damf de usturoi si oaie

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.06.2019 at 23:37, oldgeorge59 said:

 

Adrian M, începe să-mi iasă ce mi-ai zis, totuși e normal în treapta 1 și 2, când scade sub 3000 turații sa înceapă sa ingane ușor și sa fiu nevoit sa ma ajut de ambreiaj? 

Și mai e o chestie, dacă dau din 1 în 2 se aude clantanitul ala pronunțat, dar dacă dau 1, N și 2 întra super ușor fără zgomot. Tot chestie de exercițiu ?! 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel "clant" la treptele 1 si 2 este normal, uneori se aude si la treapta 3. e vorba de cuplul mai mare, placi ambreiaj, nimic anormal zic eu. nu ti face griji. 

probabil ai torometul cu multe ture, e normal ca sub 3000 de ture sa inceapa sa fie puturoasa, poate are si mici hibe, un pic pe la lant sau ce au mai presupus colegii

daca ai timp pentru o revizie legata de aspectul asta, poti incerca la o plimbare catre bucuresti, gasesti aici service uri bune. poate scapi doar cu un reglaj din cablurile de acceleratie si revenire.

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Daca faci 8-uri cu a 1-a, motoreta este sensibila la acceleratie si de acolo pot aparea socurile. Sfatul meu este sa mergi cu o treapta superioara la relanti (ptr 8uri a 2a). In felul asta motorul nu are suficient cuplu (cred) sa mai sfaca zvac, chiar daca tu accelerezi cate putin.

Edited by juld5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi puteți da ceva recomandări, nr telefon de la cineva din Bucuresti, care poate arunca un ochi în viitorul apropiat? 

Eu am găsit pe aici ceva recomadari bune despre Răzvan din complex Axxa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aproape acelasi  model (cu un an mai nou). Confirm cele spuse de ante-scriitori. Cel mai probabil punctele 1 si 3 sunt cauzate de lipsa de obisnuinta cu controlul acceleratiei/ambreiajului. Vezi daca nu se "netezeste" de la sine (adica de la tine) situatia in cateva sute de km. Daca esti fix la limita de ralanti ba o accelerezi ba o dai in frana de motor asa ca tine-o un pic mai turata sau baga a 2-a. In legatura cu punctul 2 cred ca e aceeasi problema si trebuie sa te obisnuiesti cu particularitatile cutiei. La mine trebuie sa reduc turatia cat mai mult si sa o trec prin neutru (adica apas jumatate de cursa si simt cum face clic si cealalta jumatate pentru al doilea clic) si intra foarte neted din 1 in 2 (asa cred ca o ajuti sa-si alinieze rotitele in cutie). Daca e inca turata si tragi tare de schimbator la 1 -> 2 face mai urat (clanc !). La fel cu a 3-a, am vazut ca prefera reducerea turelor si impingerea hotarata dar nu smucita a schimbatorului. Din 0 in 1, la pornirea de pe loc, tot face urat de multe ori (clanc si o mica smucitura), indiferent cat de duios am incercat sa o ating, probabil in functie de cum s-au aliniat rotile prin cutie cand am oprit, dar e normal pentru o cutie asa primitiva :) . In concluzie, nu cred ca are agregatul vreo problema tehnica dar nici nu strica sa o duci si in service.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, în mare parte de la mine erau punctele 1.si 3. Deja m-am obișnuit și cu schimbatul din doua click-uri la a 2 a. Intra super fin și silent. Parca în urma unui mic reglaj al cablului de accelerație, am mai atenuat din zvacul ala la accelerare, l-am mai strâns puțin( mi s-a părut ca avea un joc destul de mare). În rest, cu cât petrecem mai mult timp împreună cu atat ne "îndrăgostim" mai mult unul de altul si dispar toate defectele :)). A văzut-o și cineva "priceput" de aici din oraș pt schimb de ulei, filtre,reglat lant, dar o sa fac un drum și pe la București pentru o părere mai profi. 

PS : dacă vreodată aveți nevoie de ceva când sunteți prin zona, apelați cu toată încrederea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...