Sari la conținut

Casca ventilatie buna / protectie / comfort.


sbnz0r
 Share

Postări Recomandate

Salut, fiind motociclist incepator, am ales sectiunea aceasta sa postez. Nu am avut alte casti in afara de un MT Helmets Thunder 3 SV, in care ma sufoc cu viziera lasata, tot timpul trebuie sa o tin ridicata, ce sa mai vorbesc ca fara pinlock esti aburit ca la dus dupa 5 secunde.

O sa fac o excursie in strainatate in Italia in august si ma gandeam sa trec pe la ceva magazine moto, in special Dainese, ca upgrade am vrut pentru problema cu ventilatia sa imi cumpar un Scorpion Exo 510 Air, zis si facut, din pacate am facut o mica eroare si am comandat marimea cresita din Germania, e ok, am facut deja retur, n-am testat-o. Mi-as face cadou un AGV, dar acum sunt incurcat. Am fost si pe la MotoEmotion din Targu Mures si a fost amabila domnisoara de acolo si a facut o diferenta intre casti sport si casti de touing recomandandu-mi 510-le care il are si ea. Sincer nu stiu sa fac diferenta bine intre o casca de touring / urban, si una ce e pentru ture de circuit dupa care o pui in cui pana la urmatoarea tura pe circuit. Imi face cu ochiul un AGV K-5 sincer sa fiu. Multumesc anticipat pentru opinii si raspunsuri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza mult si ce moto ai. 

Niste casti bune de touring sunt cele flip-up. Pentru ca la viteze mici poti merge cu flip.ul ridicat pentru o ventilatie buna. Dar de obicei, cele care sunt si de calitate, care si se ventileaza si izoleaza fonic ok sunt foarte scumpe (vezi Schuberth C3 Pro, C4, C4 Pro si Shoei Neotec si Neotec II). Mai ai si Shoei GT Air care este integrala. Daca te uiti pe afara, ai sa vezi ca sunt poromotii foarte bune la Schuberth C3 Pro - chiar daca e o casca veche (ca si model) este foarte ok. 

O casca de circuit in primul rand trebuie sa fie usoara, aerodinamica si sa protejeze bine. Confortul e cam ultimul pe lista. 

 

Deci daca n-ai o moto touring care sa te protejeze bine la vant, cu o casca sport te cam bate vantul. Iar pe circuit cu un flip up nu e tocmai pont - de obicei astea sunt cam grele. 

Acum nah, ca sa le ai pe toate costa mult. Ca sa gasesti ceva bun la tot, trebuie sa faci un compromis. Mie Shoei GT Air mi se pare cel mai bun compromis - e ok si la touring, merge si pe circuit daca nu esti pilot de top si intri doar de fun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tocmai am luat un Nolan N100-5 si sunt foarte multumit de ea, e flip up, foarte comoda, vine cu un chin curtain mare, un "guler" care se poate strange (desi pare cam cel mai stramt din cate am vazut), pinlock, viziera foarte mare si pare aerisita cel putin decent.

Din cate am probat, izoleaza cel ma bine sunetele de afara (pe loc), se aude un suierat fin la viteza mare dar nimic deranjant. Comparand cu Scorpion EXO 910 Air, nivelul de zgomot e mult sub.

 

 

Nolan-N100-5-Motorcycle-Helmet-24-1024x819.jpg

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

În principiu oricare cască peste 200-250 euro este ok.  Ca să înțelegi, diferența între cele medii și cele de top este dată de calitatea materialelor, finisajelor, cum se închide viziera, mandibula, ochelarii de soare și - extrem de important - silențiozitatea și confortul la drum. 

Un detaliu semnificativ, eu am Shoei Neotec II, înainte să o iau am probat una lângă alta Neotec II și Nolan N100-5.

Nolanul foarte spectaculos, materiale de calitate, frumos finisata. Însă la închiderea mandibulei cu casca pe cap  făcea zgomot ca și cum ai trage o jaluzea din aia exterioara de lemn, Shoei era mult mai silențioasa și compacta. 

Cum spuneam, detalii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dezamagire un pic ca ma gandeam ca merg la magazinele mari Dainese din Milano si Roma si iau un AGV, bugetul meu este 250 euro. :D 

 

P.S hai sa ne axam pe integrale. 

Editat de sbnz0r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok atunci... fa-ti un short list cu casti cu shell-ul din fibra de sticla. Vezi sa nu iei plastic, e pacat de bani. Asta pentru protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai bine te axezi pe Shoei. Eu am avut AGV si nu-mi mai trebuie, dupa 1 an jumate s-au dus materialele din ea (gulerul si un pic din interior a inceput sa se scamoseze). No more AGV for me

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În bugetul tău HJC s-ar încadra (ca să nu iei ceva second hand). 

Modelele entry-level de la ei (CS și CL parcă) nu prea au nici pinlock, nici ochelari de soare integrați. Astea le gasești pe modeleul IS, dar și ăsta se încadrează în limita ta de buget.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NXR o fi bun da' numa ieftin nu e. HJC RPHA 11 e mai ieftin, are chin curtain, noseguard si vine cu a doua viziera fumurie. Greutatea e practic aceeasi. Daca compari un NXR cu ceva entry level de la HJC (si probabil si daca faci RPHA 11 vs top end de la Shoei), normal ca Shoei e clar mai buna.

 

@sbnz0r

Merita sa plusezi la casca (nu zic sa arunci cu mia de euro in producatori da' 3-4 sute merita si ei). Daca gasesti una care iti vine bine isi face toti banii, mai ales daca o folosesti des si la drumuri mai lungi; daca mergi cate o ora sau doua prin oras in weekend probabil poti sa scapi cu una mai ieftina. In plus, oricat de silentioasa ar fi, tot mai multa liniste ai cu dopuri. Marea problema e ca trebuie sa probezi si sa vezi ce iti vine bine ca din poze toate-s bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@OP

 

Mane, te preocupi in momentul nepotrivit :) Du-te in magazin, incearca acolo ce au, si, daca vanzatorul pare pe jumatate competent, asculta de el.

In principiu, casca de pista o sa iti fie nasoala pe strada. Mai degraba mergi c-o casca buna de strada pe pista decat c-o casca buna de pista pe strada. Confort, zgomot, buffeting, etc. 

Nu fi chitit pe brand, conteaza mai putin. Vezi ce ti se potriveste pe cap. Fiecare producator are unul sau doua tipare, si e posibil sa nu se potriveasca cu tine.

 

Ah, si ia-ti o casca care sa se vada de la distanta cat mai mare. Alba, ca te mai confunda cu politia. Hi-viz, ca se vede si mai bine. Negru sau amestecatura de culori e cel mai de evitat, daca ma intrebi pe mine. 

 

E plin netul de tutoriale referitor la cumpararea castii. La ce sa te uiti - aerisiri, ochelari, pinlock, antifonare, etc.  Sunt si review-uri. Dupa ce ai gasit casca, trage-te in coltul magazinului si cauta pe telefon un sfert de ceas review-uri si opinii. 

 

Si ultimul sfat, atentie maxima la chilipiruri. Am vazut echipament fake facut muci. Daca ti se desira adibasii, nu patesti mare lucru. Daca ti se sparge casca sau se jupoaie combinezonul sau manusile, platesti scump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, leopold a spus:

@OP

 

Mane, te preocupi in momentul nepotrivit :) Du-te in magazin, incearca acolo ce au, si, daca vanzatorul pare pe jumatate competent, asculta de el.

In principiu, casca de pista o sa iti fie nasoala pe strada. Mai degraba mergi c-o casca buna de strada pe pista decat c-o casca buna de pista pe strada. Confort, zgomot, buffeting, etc. 

Nu fi chitit pe brand, conteaza mai putin. Vezi ce ti se potriveste pe cap. Fiecare producator are unul sau doua tipare, si e posibil sa nu se potriveasca cu tine.

 

Ah, si ia-ti o casca care sa se vada de la distanta cat mai mare. Alba, ca te mai confunda cu politia. Hi-viz, ca se vede si mai bine. Negru sau amestecatura de culori e cel mai de evitat, daca ma intrebi pe mine. 

 

E plin netul de tutoriale referitor la cumpararea castii. La ce sa te uiti - aerisiri, ochelari, pinlock, antifonare, etc.  Sunt si review-uri. Dupa ce ai gasit casca, trage-te in coltul magazinului si cauta pe telefon un sfert de ceas review-uri si opinii. 

 

Si ultimul sfat, atentie maxima la chilipiruri. Am vazut echipament fake facut muci. Daca ti se desira adibasii, nu patesti mare lucru. Daca ti se sparge casca sau se jupoaie combinezonul sau manusile, platesti scump.

 

corect aici, foarte bine spus, ma voi duce si voi vedea, la fata locului. HJC RPHA11 RPHA70 , AGV K-5 S, Scorpion Exo 1400,  Shoei pare prea scump pentru mine GT-Air si NXR-ul. 

 

WheelUp Milano sau Milano Caschi, trebuie sa aiba ceva, daca nu, mai e Roma, pana la intoarcere in RO. :D

Editat de sbnz0r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.helmetcity.co.uk/hjc-rpha-11-iannone-yellow-sale/

https://www.helmetcity.co.uk/shoei-nxr-parameter-tc3-sale/

Hjc se pot proba la shop4moto(fostul scorpio az de pe lizeanu) si poate chiar o gasesti la pret bun pentru ca au reduceri si shoei la mymoto in cotroceni. Daca porti un xl e chiar reducere pe helmecity la 180 de lire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Când te retragi în colțul magazinului caută reviewuri CU CASCA PE CAP! Una e cum o simți când doar o pui și alta după ce petreci mai mult timp în ea.

E corect, dar eu zic sa-i lase partea cu potrivitul vanzatorului, sa castige si el un ban cinstit. Altfel, probabil ca si-o ia prea larga :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, mad.alin a spus:

https://www.helmetcity.co.uk/hjc-rpha-11-iannone-yellow-sale/

https://www.helmetcity.co.uk/shoei-nxr-parameter-tc3-sale/

Hjc se pot proba la shop4moto(fostul scorpio az de pe lizeanu) si poate chiar o gasesti la pret bun pentru ca au reduceri si shoei la mymoto in cotroceni. Daca porti un xl e chiar reducere pe helmecity la 180 de lire.

multumesc de raspunsuri baieti, pot sa mai curga :) nu stiam de acest site, eu ma uitam pe fc-moto.de sau mai nou pe motoin.de sunt sigur ca e mortal acel Shoei, si acel HJC se incadreaza la limita superioara superioara a bugetului meu *sigh*, am crezut ca HJC-ul va fi mai ieftin daca nu are modelul lui Iannone dar nu  :( ...

 

update: cred ca https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_IE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/HJC-RPHA-70-Dipol/SubProducts/HJC-RPHA-70-Dipol-0015 la acest pret le-ar impaca pe toate. 

 

ce am inteles citind in continuare e ca RPHA11 e ptr circuit si RPHA70 urban, inter-urban, touring

Editat de sbnz0r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shoei NXR in primavara era 250 euro pt. 2 culori (auriu-orange si un bleu aprins) sau 300 euro celelalte culori (alb,negru etc) Acum au schimbat si gama de culori si preturile... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.07.2019 la 0:21, sbnz0r a spus:

RPHA70 vs Shark Spartan 1.2 ? 

ce mi-ar placea una din cele de mai sus pentru street / touring, dar pare ca trebuie sa fac o reducere de buget, sa vedeti numai ca to RPHA11 o sa ma manance ( sper sa fie buna pentru ce am scris anterior, stiind ca e sport oriented ) sau Scorpion 510, asta e, cat isi permite fiecare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 28.06.2019 at 8:52, john17 said:

Când te retragi în colțul magazinului caută reviewuri CU CASCA PE CAP! Una e cum o simți când doar o pui și alta după ce petreci mai mult timp în ea.

Am stat eu 10 minute cu casca pe cap in magazin si apoi la primele drumuri dupa o ora simțeam ca mi explodeaza capu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si idee Scorpion R1 e vreo 1800lei, casca racing de top (folosita si in motogp) usoara,cu viziera bonus dar nu cunosc cum rezista in timp, probeaza Una si vezi de acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...