Sari la conținut

Ajutor pt. un incepator - Recomandare motor si sfaturi


acalin
 Share

Postări Recomandate

Bag seama ca tu vrei musai sa inveti mecanica mileniului trecut. :lol:

 

Ce alceva inveti c-o motocicleta de douazeci de ani? Nu e vorba ca-s neaparat de fier vechi, dar nu e ce iti trebuie ca incepator. Sa repari fieratania te costa mult mai mult decat dai pe ea, si tot timpul o sa stai cu grija ca-ti crapa ceva. Crezi ca-nveti sa franezi daca ai discurile ovale? Sau daca suspensia nu-si face treaba? Inveti sa cazi. Crezi ca te bucuri de plimbare sau inveti sa "asculti" agregatul daca vibreaza in mers din toate cele?

De cultura generala, fa-ti de acum o lista aproximativa cu cat te costa piesele si manopera pentru schimbarile de intretinere de rutina: lichide, filtre, kit de lant, rulmenti de jug, revizie furca, placute de frana, discuri, anvelope, bujii, sincronizat carbelitoare, distributie, etc. 

 

Mai pune ban pe ban, ia de exemplu un MT cu ABS si altfel e viata. Alta ciclistica, alta franare, alt confort, you name it. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

 

eu ma bag sa iti pun asta legat de ridicat motocicleta cazuta:

 

 

 

Eu am scapat-o pe a mea de vreo 3 ori si am 55 de kg :) Dupa clip ridic orice. Nu alege motorul dupa greutate ca sa il poti ridica usor, in general nu ar trebui sa il ridici. Mai important e sa stai comod pe el si sa simti ca il poti manevra usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Uite un exemplu de motoreta in stare exceptionala cumparata cu doar 1800 € ,acum cateva saptamani.

 

 

 

Cu alte cateva saptamani inainte am vandut cu 1400 o alta motoreta intr-o stare foarte buna .Am schimbat la ea toti rulmentii , toate lichidele si etriere curatate si reglaje facute perfect, plus kit lant schimbat si arata asa :

 

 

20160828_091830.jpg

 

 

Cand spuneti ca nu se poate cumpara ceva ok in 1800 defapt spuneti ca voi nu puteti.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Dar ambele carenate. OP-ul pare destul de speriat și cel mai probabil va ajunge s-o scape pe jos de câteva ori. Naked-ul cu ghidon mi se pare cel mai potrivit. Iar 919-le nu l-aș recomanda unui începător în general, indiferent de starea lui.

 

Încep să cred că un GS500 sau CB500 este cam ce-i trebuie de fapt. O motoretă simplă, anostă, relativ ușoară, de care n-o să-i pese prea mult și care n-o să-l surprindă. În bugetul lui găsește una în stare bună, iar genul ăsta de motociclete nu sunt în general forjate, modificate, etc. Dacă mai are câte o problemă nu-i mare bai: mai învață puțină mecanică moto de pe internet și de la mecanici.

 

@acalin - ambele modele sunt similare, nu e mare diferență între ele. CB-ul e ceva mai vânjos, dar și puțin mai greu, frâne ceva mai bune ('97+), răcit pe lichid. La GS, caută 2001 sau mai recent, au adus ceva îmbunătățiri modelului în acel an. E răcit pe aer, ceva mai ușor și mai puțin complex, dar tinde să se încingă ceva mai tare din această cauză. Atât CB500 cât și GS500 sunt (foarte) fiabile mecanic. Gândește-te doar că dacă-ți place motociclismul și faci ceva km, peste maxim un an vei dori s-o schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles aluzia: se găsesc și motorete în regulă în acest buget. Dar sunt de departe excepția, nu regula.

 

Carenajul nu e un lucru rău, dar dacă ești începător și pleci de acasă cu gândul că "poate o dai pe jos", înseamnă cheltuieli suplimentare față de un naked.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CBF 500/600 mobre domoale, pe care poti sa inveti sa mergi.

 

Hornet 600...Fun Fun Fun. 

 

Er5...Gunoi :)

 

Er6...o mobra fada, dar ok.

 

GS500...Te vei plictisi crunt. Fada...

 

SV650...Doar pe injectie. Modelul pe carburatie a fost o ciudatenie.

 

Pot sa scriu o lista mult mai lunga. La atitudinea aratata insa de tine, iti recomand maxim un 250 pe care sa-ti invingi frica de greutate si trante si apoi sa-ti cauti ceva mai mare.

Motocicleta are nevoie de timp iar din ce citesc eu, tu ai atitudinea unei pustoaice speriate ce tocmai si-a luat A1...Greutatea motorului atunci cand va trebui sa-l ridici de pe jos,ambele  talpi jos la semafor...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Indiferent de suma ,strategia "rabdare si tutun"  garanteaza succes. 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ar fi Er5-ul un gunoi de motocicleta ? Ca aspect, mi se pare ca arata binisor. 

CB-ul nu prea imi place, GS-ul e ok. Toate naked, fara carene.

 

E greu de gasit un motor bun SH, mai ales in banii astia. Dar indiferent de suma platita, tre sa ai si putin noroc. Astea de 500cc se invart pe la 1500euro, dupa 2000-2001. 

 

Multumesc colegului pentu video cu ridicatul motocicletei. Apreciez. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, acalin said:

In plimbari voi avea si pasager. 

 

Mergi mai intai singur .. sau pune pasagera sa studieze rubrica de accidente. Ca motor nu stie nimeni ce vrea pana nu se da pe mai multe. Inainte sa-mi iau permis nu aveam in cap decat sportive. Si ca sa vezi, niciun motor din ce am avut nu fost pana la urma sport. Vezi daca totusi gasesti ceva cu ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, acalin said:

De ce ar fi Er5-ul un gunoi de motocicleta ? Ca aspect, mi se pare ca arata binisor. 

CB-ul nu prea imi place, GS-ul e ok.

 

Toate 3 sunt foarte similare ca aparență. Diferența cea mai mare este practic între GS500 (air-cooled) și celelalte două. 

 

Pe lângă problemele despre care vorbește @Gixu., ER5 este practic o versiune mai ieftină de CB500 (același tip de cadru, motor, suspensii, etc.), cu greutate ceva mai mare și frâne mai proaste. Deci per total o motocicletă mai proastă căreia Kawasaki i-au pus câteva capace de plastic cromat ici-colo și i-au spus că are "classic look".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS500 e recunoscuta pentru moartea subita a motorului. Majoritatea au 1000 ani, km dati inapoi si  preponderent incepatori sau incepatoare la ghidon.

 

Cb500 a reusit sa tina trena o Idee mai bine.

 

Nici NTV650 nu e rau. Cu o investitie mica intr-un ghidon mai lat, gen enduro, devine jucarie.

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Xandros said:

Vezi daca totusi gasesti ceva cu ABS.

 

Stii vorba aia: "Vrabia malai viseaza" :))

N-as zice nu, dar ABS la banii astia....

Despre pasager: Voi lua pasager cand ma simt eu mai sigur pe mine. 

 

Pacat ca GS500 este aircooled iar eu voi circula mult in oras...

Mama ei de treaba, greu cu deciziile astea...Hornet-urile sunt cam praf la pretul asta dar Bandit nu e putin mai ieftin ?

As gasi un bandit ok dupa 2000 in banii astia ? Carburatie si fara ABS bineinteles.

 

Nici nu stiu ce sa mai cred despre motoarele astea toate: unul zice ca modelul x are bube si ca y e mai bun.

Apoi vine altul si imi da lumea peste cap zicand viceversa...

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, acalin said:

As gasi un bandit ok dupa 2000 in banii astia ?

 

Probabil că găsești dacă ai răbdare și cauți. Dar parcă nu voiai dulap motocicletă grea. Bandit 600 sare de 200kg. La gol. Gata de drum e pe undeva pe la 230. Eu am motocicletă de 1200 care cântărește cam atâta și mi se pare greuță.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tre sa fac un compromis, altfel nu mai gasesc niciodata motor.

Deja am renuntat la indicatorul de benzina, acum nici greutatea nu cred ca e un factor asa de important.

Oricum tot la una mai grea voi ajunge odata si odata :D 

 

Kawasaki imi face cu ochiul de dupa colt, am vazut un ZXR7 la 1500euro din 2002

Cred ca tre sa iau o pauza din cautat motoare, ca ma zapacesc...cand am inceput postul aveam putina ordine in ganduri.

Acum sunt varza, chiar nu mai stiu ce model vreau...

 

 

 

 

10 minutes ago, Xandros said:

 

BMW-urile nu sunt stricacioase de fel la capitolul motociclete ?

Eu asa am auzit de la unii prin poligon. Ca daca o scapi se duce motorul, se sparge nu stiu ce capac...sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, acalin said:

acum nici greutatea nu cred ca e un factor asa de important.

Oricum tot la una mai grea voi ajunge odata si odata :D 

 

Nu este vorba doar de greutatea pe loc. Motocicleta aia este anormal de grea pentru clasa ei. Masă mare = inerție mai mare. Și nu are nici frâne și suspensii ca să compenseze pentru handicapul de greutate. Sunt ieftine pentru un motiv.

 

7 minutes ago, acalin said:

ZXR7 la 1500euro din 2002

 

Vitezană de 750 din 2002 la 1500€. Mai citește asta o dată și vezi cum sună.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, acalin a spus:

 

In plus nu stiu cat de fiabil este acel motor in 2 cilindri sau cat de usor gasesc piese pentru ea. 

Daca nu ma inseala memoria, este acelasi motor care echipeaza si VStrom-ul 650, deci nu ai de ce sa iti faci griji cu fiabilitatea. De altfel cu japonezele nu prea ai cum sa dai gres la capitolul asta, indiferent pentru ce brand optezi. Nici piesele nu cred ca reprezinta o problema. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, acalin said:

 

Model mult mai puțin cunoscut, de unde probabil și prețul. Un Bandit 600 (tot air-cooled) mai mare și mai greu, cu 5 viteze în loc de 6. Motor mai relaxat și mai puturos decât pe Bandit. Plusuri: frâne și suspensii ceva mai bune (necesare probabil la peste 230kg la plin).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, acalin said:

BMW-urile nu sunt stricacioase de fel la capitolul motociclete ?

Eu asa am auzit de la unii prin poligon. Ca daca o scapi se duce motorul, se sparge nu stiu ce capac...sau ceva de genul.

 

Clasicul caz de "am auzit eu de la un băeat...". Nu, e ok. Cel puțin modelul ăsta e cal de povară. Iar dacă te uiți atent, motocicleta vine și cu mult râvnitele de tine crashbar-uri, deci nu se sparge nimic dacă o scapi pe jos. Dacă este chiar fabricație 2001 (de verificat) cu atât mai bine, în anul 2000 (primul an de producție al lui 650GS) au avut ceva probleme la injecție. 

 

Pe aceeași platformă tehnică (și pentru că spuneai inițial că nu-ți plac astea cu suspensii înalte) există F650 CS Scarver - versiunea de stradă a aceleiași motociclete. Dacă poți trece peste design-ul excentric (personal nu-mi displace) și transmisia pe curea (care nu este un minus în sine, doar că nu ți-o știe servisa orice gigel care întinde lanțuri) este o variantă foarte bună. Este una chiar de vânzare în bugetul tău - injecție și ABS. Și mai sunt și altele pe olx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce rost ar avea sa ma uit dupa un enduro touring daca eu merg asa de mult in oras cu ea ?

De acord, arata foarte bine, are si ABS dar nu se potriveste nevoilor mele. Cred ca e dificil de manevrat in oras si cred ca e si foarte inalta.

Modelul de strada e urat raaauuuu. Parerea mea. Crash bar-urile alea sunt foarte misto. Finute si practice.

 

PS: Nu stiam de site-ul ala. Eu caut doar pe OLX. Mai stii si altele ?

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...