Sari la conținut

Carburatoare aliexpress pentru sovietice


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Din pura curiozitate am cumparat doua carburi modelul PZ 30 de pe Aliexpress.

https://www.aliexpress.com/i/32814309976.html?spm=2114.12057483.0.0.6fa0324fHLn1EN

Pot spune ca eram putin sceptic datorita pretului insa incurajat de reactia rusilor care il lauda pe forumuri mi-am facut curaj.

Pana acum am testat pe M modelele: Mikumi de 26mm, Jikov de JAWA 250, K65, K68 model Taiwan, Keihin vacumatic modeldul cu piston de 32, K301.

Dintre toate cele descrise mai sus rezultatele cu modelul in cauza au fost cele mai bune, ramane sa facem o excursie la munte sa vedem daca ii place serpentina.

Finisajele nu pot spune ca sunt cele mai fine iar calitatea materialelor cea mai buna, insa sunt pe deplin multumitoare avand in vedere pretul.

Putin dezamagit de suruburile reglajului de ralanti, neinspirat montate si de faptul ca nu au pe capac suruburile de reglat lungimea cablului de acceleratie, va trebui sa i le montati/adaugati din propriul stoc.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutare,

Pornirea la rece, pe o vreme precum aceasta necesita rabdare, amorsata cu 4-5 pedale si obligatoriu socul tras, se datoreaza jigleurului de mers in gol ceva mai mic decat era cazul in cazul betivanelor sovietice.

Dupa ce se incalzeste are un ralantiu ceas.

In umplerea cilindrilor niciodata nu mi-au dat senzatia ca se gatuie sau refuza gazul, lucrul pe care l-am observat cu K68, cand motorul este subturat si deschizi brusc gazul, datorat lipsei de benzina si respectiv a vitezei mici prin care trece aerul prin tubul venturi.

In proiectarea lor au ales sa treaca de la o admisie de 30mm la un tub venturi de 22-24mm, ceea ce are ca efect o viteza mare de trece a gazului prin tub si respectiv un amestec omogen.

Bujiile au o culoare caramizie, putin tenta spre deschis.

Cuiele de dozaj sunt maxim ridicate.

Consumul a fost de 7 litri la 100 km aproximativ, viteza de cruaziera de 65 km/h, viteza maxima este de 80 la ora cu grup de tractiune

De la Curtea de Arges la Bucuresti am circulat cu 2/3 motorina, pornirea si primul kilometru necesita mersul cu socurile trase pentru a aduce cilindrul la o temperatura optima .

Sa auzim de bine!

 

 

Recomand sa cititi recenziile si testele rusilor despre carburatoare pe acest site:

https://oppozit.ru/forum/motofaq/карбюраторы

Il puteti deschide cu Chrome , se traduce automat, cu putina imaginatie intelegeti ce vor sa zica.

Eu personal de aici am aflat de existenta acestor PZ30.

Beneficiul este ca vin din partea unora care spre deosebire de noi chiar folosesc motoarele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Un detaliu pe care l-am observat astazi:

Pornirea la rece, sub 8 grade este realmente un calvar in cazul PZ 30.

Faptul ca nu au prevazut supraplin iar jigleurul de soc este subdimensionat pentru cerintele SV-ului fac ca pornirea sa fie o problema in aceste conditii.

Voi incerca sa corectez jigleurul de soc sa vedem eventuale imbunatatiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai si tu dreptate.

Sunt curios la -10 cate dai.

Nu-i bai, daca ai o tuica fiarta asezonata cu o slana poti sa si uiti o eventuala numaratoare.

Ba chiar conform unui vechi obicei dupa fiecare pedala vei considera ca poti relua de la zero numaratoarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...cu duzina e mai lesne!

Niciodata nu ma complic cu 2-3-4 pedale...o duzina , doua duzini...per cilindru....

Oricum prezenta carburatoarelor la utilajele acestea este, un moft! Cel mai bine pornesc si functioneaza fara carburatoare....userul Valicady stie ce povestim....

Dar daca tot va incapațînați sa le puneti carburatoare evoluate , atunci la pornire se recomanda folosirea unui șoc sub forma unui pahar de 25ml (caruia i se mai spune științific și ștampăr), din care tocmai s-a consumat doza de pornire , si care, se va  reumple de aceasta data cu bezina , degraba deșertata pe gatul carburatoarelor...

 

...scuze pentru calitatea pozei , dar nu am alte conditii la serviciu.....

DSC_0000011.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La rece oricum nu-i strica 5-6 pedale pt ai trezi & aseza filmu* de oloj.Jiglerele alea au pina-n 0,25 gauaza.Eu le-am zapacit cu-n burghiu 0,50,pina au devenit 0,80...M-au pacalit esapamentele ,,custom", excesiv de nepermisive;le am primit cadou,zice-se ca au fumegat pe un mt 16...Acum cu 4 sirme de 0,15 intr-insele,2-3 pedale cu socul la jumate.La -10 probabil socu pe full inchis.Nu degeaba pun rusii pz 30 uri cu pompa spritz.Or avea aceleasi jiglere,cu astea simple?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul celuilalt M, dotat cu galerie si carburator de Dacie nu ma confrunt cu asa probleme, am altele.

II ard trei sprituri din levierul circular zisa si acceleratie, ii pun contactul si o rup in fericire.

La 4-5 grade merge doar cu ceea ce ii ofera spritul. Dupa ce consuma doza oferita tre sa ii mai dau alta  si alta ...pana ce temperatura de lucru a galeriei nu ajunge in peste 20 de grade merge ca un T34 octogenar, benzina nu vaporizeaza suficient .

Pentru a incalzi galeria este obligatoriu mersul in plin, la ralantiu nu o incalzesti niciodata, fluxul de caldura nefiind suficient pentru a compensa.

Probabil ca d-aia mosii pe care ii auzeam in 90 ca daca ai M, ai nevoie si de sonda, 

Si cand ma gandesc ca astea i-au alungat pe nemti din Stalingrad.

 

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M72,ce fel de pz30-uri ai montat;cele cu soc manual,sau prin cablu?la mine ,primele;pe principiul,daca-i chinezarie macar sa fie cat mai simplu...la alea cu pompici ,trebuesc calibrate si spritzurile,...dreapta scuipa-n galerie,stanga-n san,,,De unde luasem eu,le venise marfa ,,varsat",la kilogram...am fost sceptic.

Cu galerie comuna,mie nu mi-a mers acceptabil cu carbul de Dacie;probabil n-a fost bun.A mers binisor in schimb cu cel de Skoda,de Trabant...Un colega episodic circula cu carb de Fiat 850,..pina in ziua in care s-a dat jos de pe MT9 in ciorapi,galosii ramanindu-i scursi pe chiulase,,,(vazuse Easy rider-u pe video,s-a adoptat coregrafia...)Un alt colega,si-a incercat norocul cu unul de Olcit;da a fost prea mare pentru motorul de M72...asa ca mai bine a taiat cadrul si a bagat carbul cu tot cu blocul motor de Oltcit...asa l-a cumparat un pretenar,care actualmente circula cu un,....ei da,cu un pz30,pe galerie comuna.A insistat un pic cu o sula de pantofar la jiglorul principal,si voila,sintem On Topic!Si ei da,fara galerie incalzita,poti sa pui si carb de Saviem,cu tot cu injectoare.Suparat fiind de acest aspect,intr-o iarna am luat un horn d-ala flexibil de aluminiu,l-am tras pe galerie,racordat la cotul esapament...mai scapa cate un rateu pe langa burlan si carburator,speriindu-ma-n zona genitala,dar s-a mers cu stil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pz-urile cu care merg sunt cele cu soc manual.

In privinta carbului de Dacie pe M am.un topic pe aici unde am dezvoltat detaliile.

 

Modul in care confectionam galeria este critic , sunt cateva principii:

-diametrul prea mare are ca efect o slaba viteza a gazului prin conducta si in consecinta depunerea vaporilor pe pereti.

Diametrul prea mic, are beneficiup de a omogeniza gazul aspirat datorira vitezei mari, dar apare efectul givrajului galeriei in asa ritm in care nu poate fi combatut.

La o galerie cu diametrul de 24mm apare bruma, vara la peste 35 de grade.

-unghiuri cat mai deschise si cat mai putine in desenarea galeriei.

-ultimul si cel mai important montarea unui pantalon in gura carburatorului, astfel turbionul care vine de la cilindrii vor fi directionati catre carburator.

Turbionul care vine de la cilindru va fi directionat catre carburator.

Obligatoriu galeria incalzita, in special in zona carburatorului.

Prea multa temperatura va aduce dupa sine o cantitate mai mica de O2  prea putina este vaporizare slaba. 

Ca in viata, totul este bun u masura.

Baciul Ubord poate confirma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ei,au fost si cele -10 grade;la trei carje cu socul la max,motor activat,.Ma,intr-adevar cu pz-urile astea motorul merge rotund,cromatica bujiilor asa cum trebuie;dar  mai anemic in prestare, decat cu K-urile.Cam cum presta cu GPL.Am pus cuiele in ultima pozitie de jos,si doar mi-a afumat bujiile...Maine o sa incerc,poate-l mai inveselesc din avans. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esperienta mea cu prea mult avans este una nefasta, cel putin pe SV-uri.

Personal pefer un avans cat mai mic, cand am incercat sa ii dau mai mult de dragul "sportivitatii" si a unei arderi cat mai complete am avut monente de supraincalzire a motorului si nu in ultimul rand de strangere a pistoanelor pe cilindrii.

Nu incerca sa reglezi niste carburi luand in considerare doar mersul in gol ci mai ales mersul in plin, in umplere cilindrii cu clapeta deschisa.

Mersul la ralantiu in sine este unul cu o alimentare deficitara iar la aceste tractoare tripede, sau bipede cu atat mai mult.

Treaba cu culoarea bujiilor este asa: se merge intr-un regim.de turatie, cu acceleratia marcata pentru a determina pozitia clapetei, se actioneaza ambreiajul si se trage pe dreapta verificand culoarea bujiei, in acest timp avand desigur motorul oprit pentru a prezerva proba.

Daca motorul iti va functiona in parametrii optimi si iti afuma decent la ralantiu las-o asa. Evita tentele deschise, asta inseamna amestec sarac, temperaturi mari si alte dureri de cap de care este preferabil sa te feresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut John,

Nu stiu la care regula faci referire.

Eu iti spun ceea ce se intampla>

-Avansul mare creste temperatura cilindrilor si a pistonului, pentru ca timpul in care explozia , arderea si temperatura se afla acolo este mai mare;

-Avansul mic creste temperatura pe evacuare si a componentelor acesteia pentru ca in cazul in care avansul este mic o buna parte din explozie intarzie si pe evacuare.

Tot ceea ce iti spun sunt constatari ale mele, nu din auzite din batrani sau la ciocoflenderi care se trezesc vorbind.

Cu aceleasi setari ale motorului si cu posibilitatea de ma juca cu cama in oricare pozitie din orizontul celor 360 de grade la un drum de Padina am facut aceste constatari.

Martori au fost Dan Lupu si Vlad ionescu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam ca ai inteles faptul ca testele de cama au fost facute cu acelasi setaj al carburatiei.

Noi discutam aici despre influenta avansului nu de calitatea amestecului, sau mai bine spus a raportului aer/benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
La 12.11.2020 la 10:08, ubord a spus:

 

Oricum prezenta carburatoarelor la utilajele acestea este, un moft! Cel mai bine pornesc si functioneaza fara carburatoare....userul Valicady stie ce povestim....

 

Carburatoare, picuratoare, tot aia.

Voua va trebuie R12, sunt sigur ca se mai gasesc pe la stapanii.. scuze, vecinii din vest.

20180430_114711-262x300.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nup,

Nu avem nevoie.

Nae Decu zis si Balbâitul proiectant la atelierul IMZ sucursula Giulești, a reușit proiectarea și confecționarea unei galerii de admisie IMZ M72 plecănd de la un donator de organe pe nume OLTCIT .

S-a prelevat o galerie la care s-a croșetat un carburator de CZ 175 și astfel s-a obținut viteza  de 110kmh cu atașul liber de contract și de greutăți.

Performanța inegalabiă a fost obținută în multiple ocazii, cu martori treji care au confirmat cele sus-menționate însă care doresc să rămână anonimi.

Totodată este bine de menționat că recordul a fost stabilit având setată motocicleta cu raportul de solo la grupul conic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos,eu am platit niste pz32-uri pe 25 dec,dar inca nimic;M72 stimabile,la tine in cat timp te-a servit Aliexpressu ?...

Ce vorbesti....Rrrrr12...calorifer de fonta...aici pe topic se freaca lampa lui Aladin,..n-are el pe stock Rrrrr-uri.

La 100kmh decupla dinamu,si asa-npusca 110 nea Decu...he-he..la viteza nu ma bag,dar cu  galerie comuna si carb K63(5?) pe solo,pe stomacul gol si un pic deshidratat aveam consum de 4,5-4,7 l/100km,cu rezervor de IJ49;cu ala de M72 intre 5 si 6.

 

012.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Permite-mi sa iti raspund eu cu haliexpressu'. Si eu am vreo 20 de comenzi active, printre care juma de M72, insa toate pe undeva pe drum, cam tot asa, max de la inceputul anului. Cele cu tracking arata ca au intrat in Romania demult, dar aci s-au lovit de ..... realitate? Nu stiu cum sa ii spun. Pana in Ro fac max 2 saptamani, si in tara cel putin 2 luni. Asa incurajeaza autoritatile comertul inracomunitar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...