Jump to content
Sign in to follow this  
KLE500

Merita schimb kle500 cu bmw f650gs?

Recommended Posts

Salutare tuturor, 

Am un kle 500 din 1997, 45000 km, 2 cilindri, 50 cai, am dat 1500 euro pe el, am permis de vreun an, am calarit aprox 4000 km. Am gasit un bmw f650 gs din 2000, 50 cai, motor rotax, monocilindru, cam aceeasi km, crash bar, hand guard, top case, cric central, etc. Considerati ca s-ar merita schimbul? Bmw-ul mi se pare alta liga ca si comfort, insa nu stiu nimic despre motoare monocilindru. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Dorești bmw, pentru ca te ai plictisit de kle? E vreun motiv mai bun in afara de confortul acela la mijloc? 

Ai spus o chiar tu ca ai facut 4000km într un an, crezi ca se merita doar pentru atata lucru?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la vânzător cu banii în mana, probează și vezi după aceea.

Frână de motor mai brutala (plus dpmdv), sa mai joasa, ceva mai mult pedigree pt macadam. 

De gustibus. 

Probează și alege în consecință. 

Eu sunt fan mono vs 2L.

(Mono vs 2V este alta poveste despre care nu vb acum.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLE500 (dupa 2 ani, ~16k)

- mai bun pe macadam

- mai inalt (daca iti trebuie)

 

F650GS (dupa 5 ani, ~44k)

- mult mai comod la ture lungi pe sosea

- viteza de croaziera mai buna pe autostrada, KLE-ul e un motor mai "flexibil" si oscileaza mai tare

- consuma mai putin (KLE imi lua 5%, GSul imi ia 3.5%

- nu rugineste peste tot :)

- sa foarte confortabila, am facut maxim 800km intro zi si e clar mai buna decat cea de la KLE

- foarte usor de umblat la el pt mentenanta avansata si gasesti piese f usor, oricum ambele motoare (ninja500 si rotax) sunt motoare extrem de fiabile

 

dezavantaje GS (nu neaparat in comparatie cu KLE-ul, doar asa ca idee dupa 5 ani de utilizare)

- este o motocicleta mica si joasa (dar asta poate fi si un avantaj)

- nu e comoda pe offroad, eu sunt scund si tot am probleme sa stau comod in picioare pe el

- nu are cele mai bune frane (eu nu am ABS)

- nu e un motor cu prea multa putere, are cuplu puternic jos si dupa e chill

- dupa 120kph incepe sa vibreze enervant

- suspensiile stoc nu sunt ok pt 2 oameni cu bagaje, eu am schimbat la arcuri progresive in furca, ulei mai gros si soc custom TFX pe spate > alta motocicleta

- poate sa aiba toane la pornire, nui bai ca merge bine, dar rad astia cu honda de tine ca iti porneste bmwul la a 3a incercare :)

 

GS mai pt strada

KLE mai pt enduro

Eu sunt multumit ca am schimbat de la KLE la GS, dar nu prea ma bag in offroad.

Daca ar fi sa schimb GS-ul, l-as schimba cu un F700GS sau V-strom 650 XT, dar au crescut preturile prea mult.

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa fie KLE mai pentru enduro cu 6 viteze etajate pentru strada? Am prieten care a facut tranzitia de la KLE la Domi si a fost de aceeasi parere cu mine. KLE nu e pentru enduro. Acolo ai nevoie de cuplu de jos, nu sa tot mesteci intre 1,2,3 pana innebuneste japonezu' din cutie. 

@KLE500Asadar, daca iti place enduro, ia GS. Daca vrei macadam usor, poti cu amandoua. Amandoua sunt fiabile, designul e la latitudinea ta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand as dori Bmw pt confort. La KLE dupa ce am refacut saua (spuma + retapisare) tot nu e mare diferenta. Dupa vreo 150 km vreau la mama. Alt aspect neplacut la KLE este vibratia in ghidon. Dupa 100 km, cand ma opresc incep intepaturi din centrul palmelor spre degete si amorteste totul. Schimbat ghidon, sincronizat si verificat carburatie, vibratia ramane aceeasi. In al treilea rand nu mi-ar displace un consum un pic mai mic (o autonomie mai mare). Imi displace ideea ca garda la sol a BMW-ului pare mai joasa decat cea a KLE-ului, insa datorita seii mai joase, cu siguranta e mai comod cu ea pe soft enduro. Singura mare grija la BMW este ca e monocilindru, si la un moment dat erau niste baieti care-mi spuneau oripilati sa ma feresc de monocilindru ca-ti bate nu stiu ce fix in sea, vibreaza odios  bla bla, cu alte cuvinte vrei porno rezulta horror.

Mentionez ca exceptand saua si vibratia in ghidon, sunt multumit de KLE. E un motor care-mi place foarte mult, insa nu suna rau sea mai comoda, consum mai mic etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

si KLE-ul si GS-ul vibreaza, dar depinde unde il ti in ture. nu o sa scapi de vibratii in ghidon cu GS-ul. ce m-a ajutat pe mine sa reduc din ele la GS au fost capetele de ghidon (alea grele din fier). au redus vibratiile de frecventa mare, alea care nu te lasa sa vezi in oglinda. in sa nu iti bate nimic :) poti sa stai linistit, nici la KLE nici la GS. nu e sovietica cu un cilindru.

 

saua e comoda la GS, mult mai comoda decat la KLE. e nasol ca nu ai nimerit pe cineva sa o faca OK la retapitare. dar vezi sa nu fie si pozitia de vina (ghidon - sa - scarite). daca ai pozitia proasta (si sa zicem ca stai cu mainile prea sus sau prea intinse) degeaba ai sa buna.

 

amorteli dupa 100km cred ca e posibil sa ai pe orice motor. :D

 

KLE-ul e "mai enduro" decat un GS, dupa parerea mea. GS-ul mi se pare prost pt enduro pt ca are roata mica pe fata, garda f joasa, ghidon foarte jos in raport cu pozitia, scarite mici si care aluneca si cel mai important a 1-a te bruscheaza prea tare pt ceva mai tricky, a 2-a e prea sus si nu poti merge incet. la KLE ghidonul sus, roata mare, cutia aia cu viteze una langa alta imi faceau viata mult mai usoara pe carari de pamant cu radacini. dominatorul e alta categorie.

 

cel mai bine e sa incerci motorul inainte. cauta un grup in care e cineva disponibil sa faca share si sa te dai un pic cu el. de exemplu eu am luat un vstrom 650 si nu am testat motorul inainte. rezultatul a fost ca nu am apucat sa il trec pe nume si am luat GS-ul in mai putin de o luna ;) KLE-ul oricum a fost un motor foarte fain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pt opinii. Cred ca voi pastra KLE-ul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat ieri un GS650 in detrimentul KLE500 doar pentru ca injectie vs carburatie. Toate cele 2 motoare pe care le-am calarit sub stindardul subsemnatului erau pe carburatie.

Faptul ca gs-ul are injectie si abs (destul de important zic eu) si ca baietii de la cluj vandusera kle-ul cu o zi inainte, m-au impins sa arunc banii pe un bmw. Deci cred ca daca motorul tau a fost ingrijit inainte sa-l cumperi si ii acorzi si tu atentie kle rullz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...