Jump to content
Sign in to follow this  
green_fox

125cc vs 155cc - Compromis?

Recommended Posts

Va salut!

 

Urmeaza sa achizitionez in luna August un scuter Yamaha NMax.

 

Precizez ca locuiesc in Nürnberg, Germania, nu de mult, mai putin de 3 luni. Acest model era pe lista mea de foooarte mult timp, urma sa cumpar varianta de 155cc din Romania in aceasta vara, dar a aparut oportunitatea unui job aici si m-am concentrat pe relocare.

 

DAR. Marea mea problema si dilema e ca modelul de 155cc (15 CP) NU se comercializeaza in Germania. Doar in Romania, Austria, Elvetia, iar achizitionarea din afara DE implica prea multe aspecte birocratice si drumuri de care nu am absolut deloc timp, si, desigur, nici chef.

 

Yamaha Zenter din Nürnberg are varianta de 125cc in stoc, am probat deja, pot sa-l ridic oricand, inmatricularea unui vehicul cumparat aici decurge fulgerator, in 2 zile de la plata pot sa ies cu el pe poarta complet asigurat (voll Kasko 150 euro) si fara alte batai de cap. I-am intrebat, desigur, daca pot sa cumpere ei modelul de 155cc de la colegii din Austria si sa mi-l vanda mie mai departe, mi-au spus ca e ilegal.

 

Si aici vine intrebarea: cat de mult as simti diferenta intre cele doua variante?? 155 are 15 CP, in timp ce 125 doar 12 CP. Stiu ca 3 CP nu pare a insemna nimic, dar in plaja asta de motorizare eu sunt sigur ca ceva diferenta tot e.

 

Daca suna ca un topic care cere doar confirmarea unei decizii, este pentru ca exact asta e: vreau confirmarea voastra ca imi va indeplini asteptarile si modelul de 125cc. Pentru a obtine un raspuns obiectiv la aceasta intrebare, vreau sa precizez urmatoarele:

 

- va fi folosit aproape exclusiv urban, de acasa (periferie) pana la locul de munca (7-11 km, in functie de traseu). Nürnberg este un oras destul de aglomerat, inclusiv la 6 dimineata. Locurile de parcare, chiar si cu plata, sunt foarte greu de gasit. Fara plata sunt doar la marginea orasului, unde locuiesc si eu. Locul de munca imi ofera posibilitatea de a parca un vehicul pe 2 roti fara griji, nu si o masina.
- am 1,71m si aproape 70kg. Mersul cu pasager va fi doar ocazional, for fun, si desigur, mult mai prudent. Impreuna cu sotia nu vom depasi 120 kg (mai putin decat greutatea la gol a scuterului)
- am 35 de ani, nu ma intereseaza mersul cu viteza luminii, am un Sandero 1.2 de 73 CP (!!), cu care am facut si drumuri de 2000 km si nu m-a deranjat cine stie ce ca n-am putut s-o tin in mai mult de 130 km/h. Asa cum nici nu imi doresc vreo masina mai puternica, pentru a nu ma indemna la prostii, tot asa si vehiculul pe 2 roti vreau sa-l controlez eu, si nu el pe mine. Pentru colegii care considera ca fara 300 cc mai bine merg in continuare cu bicicleta, va multumesc pentru gandurile bune, am probat si modele mai puternice, nu sunt pentru mine, sunt prea mari si prea usor de scapat din mana. Mai mult stres, mai putin mers de placere.
Cu dimensiunile sale si greutatea la gol, NMax e foarte manevrabil si mai usor de strecurat prin trafic decat XMax.
Deci topicul se rezuma daca pentru nevoile si...caracteristicele mele, varianta de 125cc se va descurca onorabil prin oras, sa ajunga usor spre 60km/h si sa nu tin in spate cardul de masini daca plec primul de la semafor.
- nu se pune problema de drumuri lungi extraurbane. Cand plec spre alte orase pun siguranta si confortul pe primul loc si umplu portbagajul masinii. Este exclus sa pastrez stilul asta pe 2 roti.
- stiu ca 155 se incadreaza la A2. Am A-ul "plin" de 4 ani, dar va fi primul motor. Am prioritizat mereu altele.
- singura alternativa in gama asta ar fi fost Honda PCX 150. Dar nici acesta nu se vinde aici...

 

Va multumesc si o seara placuta!

 

PS: care e culoarea cea mai usor de observat in trafic? Negru+alb, +albastru sau +gri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți spun din prisma unuia care a tunat un scuter Yamaha cygnus x125,montând un set naraku de 155cc.top Speed ul e același,se simte mai bine cuplul la demaraj.cam atât.trebuia sa schimb și injectorul cu unul aftermarket (mai mare ,implicit un plus de putere),dar am preferat sa las pe cel oem.diferenta nu cred că ar fi fost sesizabila 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,
Daca ai prieteni care pot sa-ti traduca asta, ai un test comparativ: 


Revenind, din specificatiile tehnice reiese ca modelul 155cc are un cuplu maxim cu 20% mai mare la 1250 ture mai jos (cuplu maxim la 6000 ture).
Este clar ca modelul 155cc va avea un "zvac" mai mare, deci sigur va fi putin mai rapid.
Avand in vedere toate celelalte argumente si detalii arata ca esti un tip extrem de realist, poti sa mergi linistit pe solutia cea mai simpla: motorul de 125cc. Diferentele vor fi insesizabile. Iar bataia de cap, minima.
Cat despre culoare, gri deschis ar fi cel mai apropiat de alb, deci mai vizibil. Insa nu uita ca din fata ti se va vedea farul, din spate doar stopul. Deci cred ca aici cel mai bine este sa il iei pe cel care iti place.  
 

Acum 1 oră, caracterincompatibil a spus:

Îți spun din prisma unuia care a tunat un scuter Yamaha cygnus x125,montând un set naraku de 155cc.top Speed ul e același,se simte mai bine cuplul la demaraj.cam atât.trebuia sa schimb și injectorul cu unul aftermarket (mai mare ,implicit un plus de putere),dar am preferat sa las pe cel oem.diferenta nu cred că ar fi fost sesizabila 

+1 (vis-à-vis de diferente)

Si ca sa nu fie nici un dubiu: pentru ce ai spus ca ai nevoie, scuterul de 125cc va face fata fara nici o problema. O spun dupa o experienta de 9 ani pe moped/scuter/maxiscuter.

Edited by pierrotlefou

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierrotlefou, Multumesc pentru info si incurajare :)

Surprinzator, nu am colegi turci, doar nemti si cativa romani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din descrierea ta parca ai vrea sa iti zicem sa iti cumperi de 50 cmc :)  Comparatie intre pantheon 125 cmc si 150 cmc. Cel de 150 cmc era mai rapid cu vreo 3 lungimi de ,,scuter,, si top speed probabil cu vreo 5 km/h mai mult.  Concluzia e simpla daca te satisfac te satisfac la fel , daca constati ca iti sunt mici, la fel de mici iti sunt amandoua. Personal as merge si pe cel de 125 , unul din motive fiind faptul ca pot fi conduse cu B-ul in tot mai multe tari (sper si la noi) astfel ca ar fi mai vandabil cand vrei sa il schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu ma intrebam ce sa iau, Nmax 150 sau Xmax 300

uite ce am gasit despre Nmax: https://bikereview.com.au/yamaha-nmax-155-2018/

 

"The updates for the NMAX 155 and technical highlights are outlined in the tech breakout but in short, a 30cc capacity hike has given the bike a higher top speed and more torque. The Variable Valve Actuation is retained and helps with the top speed, which I recorded at 115km/h (this system switches intake lift and duration at 6000rpm with different intake cam lobes, to give optimum bottom and top-end power). The styling is the same as the 125cc version and the bike comes with a one-year unlimited kilometer warranty."

 

"The engine has an urgency of a larger capacity scooter and can happily cruise on 80km/h all day. Acceleration from zero to 60km/h is impressive and quite good fun between traffic lights. From 60km/h to 100km/h, you would expect a small four-stroke single scoot to drag the chain but it sure doesn’t do this, in fact, it continues with eagerness."

 

Dupa ce il cumperi pe N max ( fie 125 fie 155) te rog sa faci un review pe aici :)

 

Edited by popp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă puterea și viteza nu contează pentru tine, iar modelul nu se găsește în Germania, care mai e dilema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, mann, am zis si eu sa fac trafic pe site...

 

Daca puterea si viteza nu contau DELOC, cu 1000 euro imi luam un super moped aici.

 

Daca nu am fost suficient de clar, ma intereseaza, pe baza experientei colegilor, daca demarajul modelului disponibil este suficient pentru a face fatza unui oras semi-aglomerat, cu limite normale de viteza, care chiar se respecta. Ca la 100 stiu ca ajunge. Dar daca beau o cafea pana ajunge, mai bine o iau pe jos. Si mi-l cumpar singur din Austria pe celalalt, cu toata bataia de cap aferenta. Pare-se, totusi, ca nu e nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*NU AM MERS VIATA ASTA PE SCUTER, NICI NU M_AM ASEZAT PE UNUL, POATE AM ATINS UNUL, chiar si din greseala.

 

eu cred ca face man fata, mai ales ca se merge legal acolo. 

se descurca baietii cu 50cmc in jungla asta de capitala (comuna) europeana bucuresti.

 

am mers pasager pe cbr de 125 mai veche..deci 2 insi.. no problemo man.

 

mai ales ca e scurter eu cred ca e optimizat pentru oras.. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prima dată am avut scuter de 49 cmc și jur că am doborât toate recordurile din punctul A în punctul B prin București. Chiar am câștigat niște pariuri. Singura problemă a scuterelor mici e viteza maximă, uneori nu poți ține ritmul mașinilor. La 70 de kilograme și 125 de cmc însă deja totul devine mult mai relaxat... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

La acelasi gabarit ca al tau si cu un scuter care are +1 Nm si +1 Cp fata de Nmax 125 ma descurc perfect in Bucuresti. Ca sa-ti faci o idee, 0-60 km/h accelerand normal am cronometrat 6 secunde, suficient cat sa te departezi simtitor de toate masinile care pleaca de la acelasi semafor. Dupa 80 km/h incep sa devina mai lente treburile, insa niciodata nu m-am simtit ca incurc traficul sau nu sunt in siguranta. Cu putina rabdare pot atinge max 110.

 

In concluzie in cazul tau nu vad de ce ti-ai batea capul sa importi un 155, sunt convins ca o sa te descurci bine si cu cel putin mai mic.

Edited by dupre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat un NMax 125 nou doar pentru curierat acum o saptamana. Pentru orice altceva, am R-ul. Sincer nu simt nevoia celor 25-30cc in plus. Pentru oras e mai mult decat sufficient si merge lejer la viteza legala. Am cochetat si cu PCX 125 ul dar in cazul meu, n-am vrut tambur pe spate ci disc. 

Probabil cu 150 ul o sa ai un picmai multa putere dar mie asta nu imi da senzatia ca ma tine in loc si nu cred ca 3CP ar fi o diferenta asa de mare (decat daca intentionezi sa mergi tot timpul cu acceleratia deschisa la maxim). Banuiesc ca limitele de viteza din oras si traficul sunt similare in DE cu ce vad in UK. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omule, mergi fara grija, 125 cc e excelent pentru ce vrei tu, urci dealul si cu pasager. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. pe 17 Iulie am luat si eu un NMAX 125 din berlin. cam la fel il utilizez si eu. merg cu el la serviciu iar in weekend mai fac curse ocazionale cu pasager. Cred ca amandoi pe motor, ajungem la o greutate de 140kg. Intradevar, se simte la demaraj ca mai este o persoana si accelereaza putin mai greu. Dar am in vedere si faptul ca este in primii 1000km si nu accelerez maxim cu el. Incerc totusi sa ii fac rodajul asa cum trebuie. 

 

Cand sunt singur, se simte ca are putere si pleaca primul de la semafor, nefiind nevoie sa fie accelerat la maxim asa cum fac toti care au scutere de 50cmc. 

 

Am vazut si eu ca in romania si in alte parti se ofera motorizarea de 155cmc, si da, s-ar merita putin din privinta consumului. putin mai multa putere te face sa pleci mai usor de pe loc cu consum mai mic. 

Eu l-am luat cu top case 39L yamaha (care e un GIVI de fapt) si heated grips + priza 12V pentru GPS, USB, etc. 

 

Per total sunt foarte multumit de el. Cateodata simt nevoia de ceva mai puternic, dar totusi, e scuter, iar pentru oras e perfect.

 

20190717_093733.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat un nmax 155 2017. O bomboana auzi :).

Imi place foarte mult cum se descurca in oras ( Bucuresti).

Mult mai bine decat un xmax 300 ( cu care am facut un test drive cam in aceleasi conditii).

NU cred ca este mare diferenta intre un 125 si un 155 ( poate putin mai mult cuplu la 155), dar ciclistica este excelenta d.p.m.d.v..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o mica dilema. Se pare ca la nmax-ul meu, cele 6 liniute de carburant se duc pe la 200km. Am citit aici pe forum ca cineva lauda un nmax din 2015 ca ar avea autonimie de 250 km. Sunt curios cati km parcurgeti de obicei intre plinuri ? Eu pun benzina aproape de buson si pentru prima liniuta merge aproximativ 70km iar restul le face la fiecare 24-26km. Mentionez ca merg cu el exclusiv in oras (Berlin unde traficul nu este asa aglomerat ca in Bucuresti) si abia are 1300km la bord.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cât consumă nmax urile voastre? Sym ul 125,merge cu un consum de max 2,85 in oras.am făcut o liniuță cu un nmax ,in zona splai.nu a putut să mă "facă" cu toate că fiderul avea 60kg cu haine pe el.iar eu + 30.amandoua au accelerat la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-i ăla "fider"? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sinonim cu "rider". 

Legat de topic, cumpăra ce găsești în Germania, 30 cmc nu contează deloc la datele pe care le-ai dat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite un print screen al nMax ului meu (imi contorizez cu Fuelly)

Bag benzina de fiecare data dupa aprox 140-150 mile si intra aprox 5.7l (din 6.6 cat spun ei ca are rezervorul).

Folosit pentru curierat zilnic.

Luat de nou si contorizat de la primul plin (a implinit 2 luni azi si ala e kilometrajul de aseara)

 

Image-1.jpg

Edited by CosX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine mă interesează consum la traficul din bucurești.afara am scos intre 2,1-5 consum.azi am alimentat  5,5 litri la 220 km parcurși in bucurești.asta e consumul la 125 ul meu.2,5-2,8,in oraș

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, CosX a spus:

ala e kilometrajul de aseara

Pentru iubitorii scuterelor de 12 ani și 18000km! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as putea spune ca am un consum de 2.6-2.7 in oras (Berlin). incerc sa merg pe stradute unde nu este trafic. dar orasul este cam in constructie tot timpul si trebuie sa stai mult la semafoare. Bine, si trag de el cateodata iar in weekend conduc cu pasager ceea ce-i face sa creasca consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 28.07.2019 la 20:28, green_fox a spus:

 

Urmeaza sa achizitionez in luna August un scuter Yamaha NMax.

Daca suna ca un topic care cere doar confirmarea unei decizii, este pentru ca exact asta e: vreau confirmarea voastra ca imi va indeplini asteptarile si modelul de 125cc. Pentru a obtine un raspuns obiectiv la aceasta intrebare, vreau sa precizez urmatoarele:

 

 

PS: care e culoarea cea mai usor de observat in trafic? Negru+alb, +albastru sau +gri?

Raspunsul ti l-ai dat singur, in precizarile pe care le-ai facut ulterior. Mergi pe modelul de 125, pt ca iti vei face treaba foarte bine cu el, iar 3 cp in plus nu merita bataia de cap cu inmatricularea unui scuter adus din alta parte. In definitiv, acum mai bine de 30 de ani, faceau oamenii naveta pe Mobra de 4 cp. 

 

Culoarea albastra, evident! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, john17 a spus:

Pentru iubitorii scuterelor de 12 ani și 18000km! :lol:

Pai al meu are 8500km.cumparat pe 26 iunie....ăla cu 12 ani și 18k ,e mizilic.incerca să îmi arate un tataie in parcare Carrefour,minunatul lui Aprilia Atlantic 125 (03-06),care avea sub 8000km in bord ,îl contraziceau discurile de frana care aveau șanțuri de la un rulaj de peste 35k.el era fericit de cat arată bordul și că pornește imediat.asa pornea și kymcoul meu de 250 la 80,000km.un alt retardat a cumpărat un Aprilia Atlantic 125 cu 5000km in bord.scuterul merge beton.carburatorul varza,consuma ulei.merge cu norul de fum albastru in spate...discuri frana uzate.el e convins că scuterul are km reali.ca majoritatea cazanelor de pe olx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...