Jump to content
Kagemusha

11. myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich

Recommended Posts

Acum 17 ore, Kagemusha a spus:

. Pe circuitele care favorizează Ducati, Marquez câștigă sau iese pe doi. Pe circuitele care avantajează Honda, Marquez câștigă dar Dovi e pe nicăieri. Explicați-mi asta

Ce e de explicat? Asta e nivelul. Atata poate si unu si celalalt cu ce au la dispozitie.

E naspa ca duc nu prea ia curbe,nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 15.08.2019 la 11:12, frigider a spus:

E naspa ca duc nu prea ia curbe,nu?

Intotdeauna e un compromis.Dovi se plange,dar vede doar jumatate din adevar,iar Gigi nu mi se pare prost deloc aici.Da,ok - Ducati nu ia curbe la fel ca Yamaha,dar cine e motoreta cu cea mai mare putere si cu cea mai buna acceleratie?

Gigi nu cred ca a gandit-o rau : Avand in vedere ca guma fata Michelin e mult mai slaba decat Bridgestone'ul pre-2016 iar guma spate mult mai buna,a incercat sa faca o moto care sa profite de acea guma spate f buna,deasemenea gandindu-se ca viteza pe curbe a motoretelor va scadea avand in vedere ca guma fata va fi mai naspa.As zice ca nu a gandit gresit.Iar avand in vedere ca aici nu e F1,deci nu ai downforce'ul acela,trebuie sa te joci din distributia greutatii pe care o ai la dispozitie pt grip,prin urmare nu poti sa ai o moto echilibrata cu cat mai mult din masa concentrata in jurul cg si cu apasare pe punti/roti din downforce,ci muti la kilogramele alea mai in fata sau mai in spate pt a pune apasare ori pe o roata ori pe alta.

Totul e un compromis,depinde ce directie considera inginerii ca e mai benefica de urmat : maximizarea acceleratiei sau a vitezei pe curbe.Gigi considera ca acceleratia,deci grip'ul pe roata spate,cred ca la fel si cei de la HRC,Yamaha si Suzuki considera ca invers.

Cred ca totul se reduce la o singura ecuatie : avand in vedere guma spate si cea fata actuale,care timp e mai mic?Cine e cel mai rapid printr-un viraj - cei care au adoptat acest "stop,flick and go" sau cei care parcurg virajul cu viteza mai mare dar sunt deficitari la franari si accelerari?

Ii e usor lui Dovi sa dea vina pe Gigi - Ducati nu are viteza pe curbe,ok,dar eu nu cred ca Ducati poate fi facut sa fie ca Yamaha,daca ar fi asa nu ar mai accelera asa de bine.

Ducati va vira doar cand vor reusi sa puna downforce masiv pe fata,nu aripioarele Libresse pe care le au acum - parca am citit undeva ca pun ceva de ordinul a 30kg apasare pe fata cu acele winglets?Si asta probabil la viteze mari 300+,ceea ce e derizoriu comparativ cu lumea auto,unde downforce e de ordinul sutelor de kg.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Method a spus:

dar cine e motoreta cu cea mai mare putere si cu cea mai buna acceleratie?

Honda..? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Method a spus:

Intotdeauna e un compromis.Dovi se plange,dar vede doar jumatate din adevar,iar Gigi nu mi se pare prost deloc aici.Da,ok - Ducati nu ia curbe la fel ca Yamaha,dar cine e motoreta cu cea mai mare putere si cu cea mai buna acceleratie?

Gigi nu cred ca a gandit-o rau : Avand in vedere ca guma fata Michelin e mult mai slaba decat Bridgestone'ul pre-2016 iar guma spate mult mai buna,a incercat sa faca o moto care sa profite de acea guma spate f buna,deasemenea gandindu-se ca viteza pe curbe a motoretelor va scadea avand in vedere ca guma fata va fi mai naspa.As zice ca nu a gandit gresit.Iar avand in vedere ca aici nu e F1,deci nu ai downforce'ul acela,trebuie sa te joci din distributia greutatii pe care o ai la dispozitie pt grip,prin urmare nu poti sa ai o moto echilibrata cu cat mai mult din masa concentrata in jurul cg si cu apasare pe punti/roti din downforce,ci muti la kilogramele alea mai in fata sau mai in spate pt a pune apasare ori pe o roata ori pe alta.

Totul e un compromis,depinde ce directie considera inginerii ca e mai benefica de urmat : maximizarea acceleratiei sau a vitezei pe curbe.Gigi considera ca acceleratia,deci grip'ul pe roata spate,cred ca la fel si cei de la HRC,Yamaha si Suzuki considera ca invers.

Cred ca totul se reduce la o singura ecuatie : avand in vedere guma spate si cea fata actuale,care timp e mai mic?Cine e cel mai rapid printr-un viraj - cei care au adoptat acest "stop,flick and go" sau cei care parcurg virajul cu viteza mai mare dar sunt deficitari la franari si accelerari?

Ii e usor lui Dovi sa dea vina pe Gigi - Ducati nu are viteza pe curbe,ok,dar eu nu cred ca Ducati poate fi facut sa fie ca Yamaha,daca ar fi asa nu ar mai accelera asa de bine.

Ducati va vira doar cand vor reusi sa puna downforce masiv pe fata,nu aripioarele Libresse pe care le au acum - parca am citit undeva ca pun ceva de ordinul a 30kg apasare pe fata cu acele winglets?Si asta probabil la viteze mari 300+,ceea ce e derizoriu comparativ cu lumea auto,unde downforce e de ordinul sutelor de kg.

 

Care-i legatura dintre viteza pe viraj si franare? 

Adica de ce dc ai viteza pe viraj mare nu ai aceeasi franare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overthinking.

Cred ca toti vor moto cu putere+curbe+frane

 

Nu e ca si cum duc depasesc pe toti pe franare, sa fim seriosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, damager a spus:

 

Care-i legatura dintre viteza pe viraj si franare? 

Adica de ce dc ai viteza pe viraj mare nu ai aceeasi franare?

Pai are, in legatura cu set-upul furcii, al unghiului de inclinare al acesteia, etc. O motoreta care franeaza bine la capatul liniilor drepte are un anumit set up al furcii, daca vrei sa fie mai viratorie si sa duca mai multa viteza pe viraj, altul. In rest, bate campii, colegu! El uita ca Ducati arata ca triplanul Baronului Rosu, cu winglett-urile alea. Deci pe de o parte spui ca guma fata e proasta, deci trebuie sa muti greutate in spate, dar pui trei randuri de aripioare, ca sa pui downforce pe fata. E teoria absurdului. Cel mai probabil Dovi are dreptate. Gigi habar nu are sa faca un sasiu care sa faca motocicleta mai putin subviratorie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, xt600 a spus:

Pai are, in legatura cu set-upul furcii, al unghiului de inclinare al acesteia, etc. O motoreta care franeaza bine la capatul liniilor drepte are un anumit set up al furcii, daca vrei sa fie mai viratorie si sa duca mai multa viteza pe viraj, altul. In rest, bate campii, colegu! El uita ca Ducati arata ca triplanul Baronului Rosu, cu winglett-urile alea. Deci pe de o parte spui ca guma fata e proasta, deci trebuie sa muti greutate in spate, dar pui trei randuri de aripioare, ca sa pui downforce pe fata. E teoria absurdului. Cel mai probabil Dovi are dreptate. Gigi habar nu are sa faca un sasiu care sa faca motocicleta mai putin subviratorie. 

 

E o discutie mult mai complexa decat sa o geometrie, unghi furca, etc.... este un ansamblu la care contribuie fiecare chestie in mica masura, de la arcul folosit, pana la geometrie, pozitie suspensie spate, arc spate, frana de motor, etc....pana si 0.1 bar in plus sau - conteaza.

 

daca vreti exemple, sa va uitati la franarile lui qua din capat de linie dreapta cand se apropia si de MM si de Dovi. De ce?

problema lui este ca nu tin gumele inca pe franarile repective toata cursa. In special softul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta set up-ul este mai complex. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...