Jump to content

Echilibrul pe motocicleta pe loc


Macinca Ionut
 Share

Recommended Posts

Salutare, neavând motor , poate suna ca o intrebare stupidă pentru cei care au, dar totusi sunt curios. Imi pot exersa echilibrul pe loc pe motor cu ajutorul unei biciclete? Ma refer ca eu ajung cu vârfurile jos atunci când stau pe sa la bicicleta si vreau sa stiu daca acest "exercitiu" ma poate avantaja când voi avea motor. Stiu ca e o diferenta mare de greutate , dar totusi mișcarea picioarelor si modalitatea de a ma tine pe doua roti ma poate ajuta in ambele cazuri?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moto sunt echilibrate deci nu e greu sa le tii drepte. 

Problema e doar daca iti aluneca 1 picior si se inclina mai mult de nu mai poti sa o tii.

Cum zicea un coleg : "care-s sansele sa se intample asta?"

 

Eu am patit de 2 ori in 5 ani mers cam putin..

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, Paca a spus:

Continua bre sa te antrenezi ...rau nu are ce sa-ti faca .

Lasa-i pe uamenii astia rai ,fara suflet  si invidiosi ......  baga mare  ✌️

Normal, cati nu tarasc picioarele pe jos pana la 20km/h? Lol

Link to comment
Share on other sites

Cumva LUV are dreptate, probeaza pe moto, chestia cu bicla nu are relevanta pentru ca intervine greutatea mare a moto, peste un anumit unghi nu o mai poti tine. Importanta este si inaltimea ta, daca stai drept si esti cu talpile jos este minunat, daca ai doar varfurile este ok, daca nu, este mai delicat dar nu imposibil. Trebuie mare atentie la teren cand te opresti. Eu am cazut de pe loc pentru ca am oprit perpendicular pe un drum in panta. Este drept ca aveam in spate nevasta din dotare si nu am mai putut sa tin moto. Cea mai naspa faza este sa te opresti doar cu roata fata pe bordura...

Link to comment
Share on other sites

Caută și tu o bicicletă de 200 kg și aia e. Dacă nu găsești una așa grea, găsești la Dedeman saci de ciment, iei vreo 4-5 și îi pui pe bicla.

 

Nu poți compara greutatea unei biciclete (10-15 kg) cu a unei motociclete, care are, în medie, cca 200 kg.

Link to comment
Share on other sites

Daca te obisnuiesti sa tii bicla fara sa pui picioare jos eu zic ca poate fi de folos si la moto. La moto incepe sa conteze greutatea dupa ce ai inclinat-o 5-10 grade fata de verticala, dar ca sa o tii verticala nu trebuie mare forta, ci numai simt al echilibrului si forte de echilibrare mici aplicate la timp, asta se dezvolta la fel si pe bicla.  Mie imi este mai greu sa tin bicla verticala pe loc decat sa tin moto, cred ca greutatea mare a moto ajuta la asta ca are inertie si pleaca mai greu de la verticala.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu ala rau dar imi imaginez cum va arata "antrenamentul": iese tanaru' in parcare pe bicicleta si se apuca sa .... sa stea.

Trece un nene pe acolo: "Ce faci tinere? Ti-e rau?"

"Nuuu, ma antrenez"

"Pentru ce?"

"Sa tin motocicleta dreapta pe loc"

😱🤯🤯🤯

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Lucian_M said:

 Dacă nu găsești una așa grea, găsești la Dedeman saci de ciment, iei vreo 4-5 și îi pui pe bicla.

Asta voiam sa zic dar nu am dat la timp peste topic. De fapt, voiam sa sugerez un motor SH de pe la dezmembrari :) Asa, ar putea spune ca are deja bicicleta cu motor.

 

@OP: inainte de a iti lua motocicleta si de a merge cu ea pe drumul public, o sa treci printr-o etapa numita scoala de soferi. Te mai prinzi acolo cum sta treaba. Unele scoli fac si exercitii de mers la viteza foarte mica. In cazul meu ne-au pus sa facem concurs cine ajunge ultimul la capatul poligonului fara a pune piciorul jos ;) 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, XaeL a spus:

 

... Unele scoli fac si exercitii de mers la viteza foarte mica. In cazul meu ne-au pus sa facem concurs cine ajunge ultimul la capatul poligonului fara a pune piciorul jos ;) 

Poi de aia nu a stiut nici unu dintre noi cum e la viteza mare  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Acum 39 minute, XaeL a spus:

Care e faza cu franatul? intreb serios, nu vad o asemanare semnificativa.

fata e baza :), doar se ridica de spate.

plus joaca aia cu blocatul spatelui si pericolul de a "musca" cand se derapajul inceteaza. ehe...

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, frigider said:

fata e baza

Aia da. Dar sunt destule diferente, mai ales ca la bicicleta nu prea te straduiesti sa inveti sa franezi corect. Daca ai fixie, franezi spatele din pedale.

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, XaeL a spus:

Aia da. Dar sunt destule diferente, mai ales ca la bicicleta nu prea te straduiesti sa inveti sa franezi corect. Daca ai fixie, franezi spatele din pedale.

nu e vorba doar de franat, fixie fiind un exemplu exterm pentru ca-s extrem de rare.

ok, nu vb de "plimbat" cu bici, vb de "dat". capat. e vorba de citit suprafata de rulare etc. sa stii ca nu poti sa fii la fel de agresiv pe gresie lucioasa fata de asflat normal etc etc.

 

ajuta la psihic sa te simti natural 2 roti.  

 

 

 

 

 

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

citeste despre countersteering si exerseaza asta. E cel mai util lucru pe care il poti exersa si pe bicla(cu ocazia asta o sa incepi sa virezi si pe bicla mai constient de dinamica)

Link to comment
Share on other sites

Daca buchetelele de guru de pe mobrism.ro au zis ca este de cacao , si sa nu faci nimic....sa nu te apuci de bicla ca o sa ai ghinion 7 ani de acu incolo...ca la oglinda sparta sau prezervativu gaurit !!!.....vezi ce-ti doresti !

Edited by Paca
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, hardKnot a spus:

citeste despre countersteering si exerseaza asta. E cel mai util lucru pe care il poti exersa si pe bicla(cu ocazia asta o sa incepi sa virezi si pe bicla mai constient de dinamica)

Mmm chiar daca countersteering incepe sa se manifeste de pe la 20km/h in sus parca se simte altfel pe moto, e parca mai prezent. 

Pe bici il faci automat fara sa stii ca-l faci da la moto si mai ales la viteze mai mari geb 60 acolo tre sa fii agesiv. Cu bici mai greu.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, frigider a spus:

Mmm chiar daca countersteering incepe sa se manifeste de pe la 20km/h in sus parca se simte altfel pe moto, e parca mai prezent. 

Pe bici il faci automat fara sa stii ca-l faci da la moto si mai ales la viteze mai mari geb 60 acolo tre sa fii agesiv. Cu bici mai greu.

Tu iei la palme motoreta, spune drept! Jap jap, vireaza motoretoooo :)))))

Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, Adrian M. a spus:

Tu iei la palme motoreta, spune drept! Jap jap, vireaza motoretoooo :)))))

la viteze peste 100 sa zicem chiar tre sa impingi maneta aia serios la modul constient.

daca vrei sa eviti ceva din scurt.

ex. sa schimbi banda rapid

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, frigider a spus:

la viteze peste 100 sa zicem chiar tre sa impingi maneta aia serios la modul constient.

daca vrei sa eviti ceva din scurt.

Da mai, glumeam si eu. Ar mai ajuta mult daca tai si gazul nitel, sa se descarce :) 

Acum, nu ma pot pronunta, cand vine vorba de semighidoane, ca n-am asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...