Jump to content
Sign in to follow this  
Macinca Ionut

Echilibrul pe motocicleta pe loc

Recommended Posts

Acum 18 minute, frigider a spus:

la viteze peste 100 sa zicem

Cu bicla da! :crack:

Totul e să nu fie m/s. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, frigider a spus:

Normal, cati nu tarasc picioarele pe jos pana la 20km/h? Lol

 

Mai ales aia cu figuri de raceri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, frigider a spus:

Mmm chiar daca countersteering incepe sa se manifeste de pe la 20km/h in sus parca se simte altfel pe moto, e parca mai prezent. 

Pe bici il faci automat fara sa stii ca-l faci da la moto si mai ales la viteze mai mari geb 60 acolo tre sa fii agesiv. Cu bici mai greu.

 

teoria o stiu si eu.. totusi cand sunt pe bicla la 15-20, ma aplec de mama-mama daca fac countersteering

 

..cat despre mobra nu stiu despre voi, dar mie imi foloseste maxim in parcari la viteze de 3 la ora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Macinca Ionut a spus:

Multumesc pentru răspunsuri. Ma gândeam ca m-ar fi ajutat să ma obisnuiesc cu ideea ca ajung doar pe vârfuri și în general cu controlul când aceasta e pe loc (excluzand greutatea). 

Poti face exerciti dar nu uita un lucru importat , motorul cu cat il inclini cu atat e mai gret de "tinut". Incearca sa anticipezi in ce parte se lasa bicicleta si corecteaza echilibrul numai din ghidon , nu cu genunchi / corpul cum fac alti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut acum cateva zile experimentul de a trece de la motocicleta la bicicleta (dupa o pauza de aproape un an de biciclit ... stiu, rusine, rusine) si mi s-a parut interesant din punct de vedere neuromotor. Pot sa confirm in mare parte cam ce s-a scris si mai sus. Diferentele sunt destul mari la partea de dinamica, cand vrei sa iei curbe, sa ocolesti rapid obstacole, sau ai nevoie sa franezi in curba, etc. din cauza masei inertiale diferite (minim un ordin de marime) si a diferentei de energie cinetica de rotatie a ... rotilor (ochiometric, cred ca aici sunt vreo doua ordine de marime - roata mult mai grea si viteza de rotatie mai mare la moto) si, desigur, cand o inclini stand pe loc (cele 240 de kg de moto nu le mai pot tine comod dupa ce o aplec vreo 10-15 grade). Si da, faci countersteering si la bicicleta, dar mult mai subtil, si e ceva mai sesizabil la viteze mai mari (de la 25-30 km/h).

 

Ce mi s-a parut interesant a fost mai proasta "izolare" intre functiile neuromotorii dobandite prin biciclit de cele prin motociclit decat intre masina si motocicleta sau alte doua activitati mult mai diferite. Cu alte cuvinte, mi se parea ca ma incurcam in automatisme musculare pentru ca ele difera mai mult cantitativ decat calitativ. Asa ca nu stiu daca o sa te ajute prea mult sa fii un biciclist experimentat atunci cand esti in mers cu motocicleta (la inceput, poate o sa fie chiar un dezavantaj, pana cand suprascrii comenzile subconstiente din cerebel).

 

Daaaar, unde simt un real ajutor e la viteze mici (sub 5km/h) CAT TIMP NU O INCLIN ! Ca sa nu pun piciorul jos prea des, simt ca fac cam aceleasi micro-miscari (spasmotice le-as zice) din ghidon si corp, plus un control supimentar prin frana si acceleratie/pedale ca sa stau aproape pe loc si cand sunt cu bici si cu moto. Asa ca, as zice ca te-ar ajuta sa inveti sa iti tii echilibrul pe loc sau la viteze foarte mici cu bicicleta. La orice peste 5km/h, degeaba. Un alt loc unde am mai simtit un ajutor a fost cand am mai pierdut aderenta la roata spate pe sine/canale/nisip/etc. din frana/acceleratie (nu ma refer la chestii dure gen high-side la viteza mare). Daca te obisnuiesti cu senzatia de "fund alunecos" nu o sa te panichezi si nu o sa incerci sa bruschezi comenzile.

 

Si cum s-a mai spus de 1000 de ori pana acum, cel mai mult ar ajuta experienta in trafic, eventual intai cu masina + bicicleta ca sa stii cum e sa respecti regulile de circulatie cand mergi cu mai mult de 30 km/h si sa si stii cum e sa fii si complet invizibil pentru ceilalti participanti la trafic. Degeaba stii sa o tii dreapta pe loc sau sa te dai pe o roata, daca nu ai "experienta cu lipsa altora de experienta" in trafic ... o sa doara :)

 

Cam atat. Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu despre voi, dar in afara de riderii de trial nu am vazut motoreta tinuta pe loc fara picior jos. Si ciclistii tot avanseaza cate putin ca sa poata sta locului (aia de velodrom avanseaza bine de tot). imi artaa si mie cineva o mobra de strada tinuta pe loc la semafor fara picior sau cric pus jos? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, einstein1984 a spus:

vazut motoreta tinuta pe loc fara picior jos. 

 

Astia nu inteleg ca starea de echilibru este oferita de motocicleta atata timp cat este in miscare. Un om nu este capabil sa asigure starea de echilibru pe o motocicleta cand sta pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil din cauza ca are doar 2 puncte de sprijin si lipseste al 3lea pentru isostatism, asa cum zic legile fizicii. 

oricum, intre moto de trial (usoara si cu greutatea f jos) si una de strada, de 3 ori mai grea si cu centrul de masa sus.... e diferenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati spus  cum sa mergi cu moto daca nu stii merge cu bicicleta. Mi-am invatat acum vreo 35 de ani directoarea sa mearga cu moto in curtea scolii. Mergea binisor adica nu cadea dar mergea cam in zigzag si am intrebat de ce mergi ca pipi a boului ca este exact ca la bicicleta si ea imi spune senin dar eu nu stiu sa merg cu bicicleta  !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, einstein1984 a spus:

e diferenta

 

Echilibrul e asigurat de efectul giroscopic al rotilor. Pt cine nu stie sa ia o roata de bicicleta cu ax pe ea si sa o invarta. Tinand roata de ax incercati sa-i schimbati directia si veti vedea cum se opune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si motoreta de trial si aia de strada stau pe loc, ce giroscop vrei??? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara antrenament sustinut nu le tii drepte pe loc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te antrenezi destul de mult poti sa o tii ceva timp. Eu cred ca fac asta de 6-7 ani ani. Hai sa zic ca poate in ultimul timp (vreo 2 ani) n-am mai facut-o asa des, dar inainte la fiecare oprire la semafor (sau mai lunga) incercam sa stau in echilibru.
Cred ca cel mai mult am reusit vreo 20 de secunde (ceea ce e foarte mult) - fara ca motocicleta sa mearga inainte, evident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 secunde la stop ? Fara sa se miste roata la mobra ? :)  Eu cred ca erai cu trike-ul si ai uitat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, JUST4TNT a spus:

Eu cred ca erai cu trike-ul si ai uitat

 

Voi chiar credeti ca asta e motociclist? Flower Power are mai multi km ca el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe bune.
petrica, tu n-ai ce sa cauti in conversatiile astea ma baiatule(???), cand oi pune si tu poze sau oi povesti ceva de excursiile tale atunci mai vorbim.

Faza e ca statul in echilibru nu te ajuta la mare lucru, doar la viteze foarte mici sa nu pui picioarele jos. Cand zic viteze foarte mici ma refer la din alea cand te misti atat de incet incat aproape stai pe loc. Eu mi-am facut o ambitie din asta si o consider ca un joc, dar repet, nu te ajuta la mare lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanchi, cum pomeneste cineva de experienta ta moto (inexistenta) cum o dai in tzaranushi. Tocmai tu care te bazezi numai pe fapte cand iti expui punctu' de vedere...ntz ntz ntz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, littlekriminal a spus:

Sanchi, cum pomeneste cineva de experienta ta moto (inexistenta) cum o dai in tzaranushi. 

 

Nici macar tu tzaranushule nu-mi poti nega experienta mea moto, si stii bine treaba asta. Nu prezint nimic pt ca prefer sa raman anonim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah, care naiba experienta? :))) Zici de parca s-ar fi scris cel putin 3 carti despre calatoriile tale.

Nici nu ti-am zis sa nu ramai anonim, era vorba pur si simplu despre experiente, unde ai fost, ce tari, cati km ai facut, etc., dar e prea greu pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce vad eu la tine motociclismul se rezuma la a te lauda, la a cauta apreciere si confirmare de la ceilalti. Ai fost orfan sau nu te-au iubit parintii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite-l cum deviaza. Boss, nu e vorba de apreciere, e vorba de fapte. Vii pe un forum si sustii ca esti mare biker, pai hai sa vedem de ce ar trebui cineva sa plece urechea la ce spui tu? Pana atunci ciocu' mic si joc de glezne, esti doar un papagal care se crede vultur, iar pentru astia ca tine locu' e la ospiciu, nu pe forum dand sfaturi.

Sau pe intelesul tau esti doar un Eugen :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, littlekriminal a spus:

pai hai sa vedem de ce ar trebui cineva sa plece urechea la ce spui tu? 

 

Ha ha ha, deci tu daca te intalnesti undeva din intamplare cu un mobrist pe care nu-l cunosti inseamna ca ala nu exista? Tu nu vezi ma ca vorbesti prostii numai pt ca te-am turat un pic?

 

Tie cel mai bine iti sta in postura de maimutoi care se joaca pe motocicleta la semafor.

Edited by Nguyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papusel, suna-l pe oighen sa-ti dea pastilele? Ce zic eu si ce fabulezi tu pe acolo. Eu ti-am spus ca vii cu sfaturi si concluzii stupide si ca nu ai nicio baza. Simplu. Daca nu e asa, dovedeste. Daca e, da-i in continuare cu balivernele tale.

P.S. Stau mai mult in echilibru pe motor decat poti tu sa mergi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...