Jump to content
Sign in to follow this  
raikk

Trecere la adventure-touring. Pareri 2 motociclete ?

Trecere la adventure-touring. Pareri 2 motociclete ?  

85 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

6 hours ago, raikk said:

5. BMW R 1200 GS - cam scumpa motocicleta/intretinere dar performante bune (buget de ceva mai vechi)

Cu GS-ul e mai cu dus-intors, prima generatie 2004-2007 o gasesti cu servo-ABS partial integral sau non-ABS, din 2005 apare si cu ABS non-servo, ceva probleme rezolvate pe recall, dar are avantajul de a avea doar 225 kg si 95-98 de cai. A 2-a generatie, 2008-2010 apare si cu ESA,, functii noi in bord, vreo 236 kg si 105 cai, a 3-a generatie, 2011-2012 (GSA si in 2013) s-a mai ingrasat putin si are vreo 110 cai. 

Este genul de motor love it or hate it, chestiile de mentenanta uzuala, uleiuri, filtre, placute, alte lichide, sunt banale, mai putin schimbatul uleiului din grupul final. Te cam tine legat de tester pentru sincronizare si sters diverse erori din istoric. Daca il tii din scurt e genul de motor care ajunge la 200000-250000 km fara probleme majore.

Toata lumea fuge de servo -ABS, intretinut corect rezista mai mult decat o pompa de ABS standard, si franeaza mult mai bine. Daca nu ti-e teama de motoarele fara ABS, GS-urile fara ABS din fabrica sunt mai ieftine cu 500-1000 euro decat cele cu ABS.  Am 3 GS-uri, unul  non ABS, unul cu servo ABS si unul cu ABS standard, prefer sa merg cu cel care are servo.

Poti gasi GS cu jante cu spite ca dotare din fabrica, fara sa fie GSA. Preturile variaza intre 5000 si 13000 euro, in functie de an/km/dotari/extra-uri. Cu putin noroc poti gasi un 2008-2010 decent, accesorizat, pana in 8000 euro, sau, cu mai mult noroc, si multe cautari, unul din a 3-a generatie.

Si inainte de toate, probeaza unul, sa vezi daca se muleaza pe cerintele tale. Daca nu exista "chimie"nu-l lua doar de dragul de a avea un GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DKW, 3 gsuri?! Dar ce faci cu ele? Pentru piese, când se strica ceva, faci swap? :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, xt600 a spus:

Ar fi interesant de stiut cum au fost obtinute valorile care stau la baza graficelor... :) 

https://www.youtube.com/watch?v=XXYGz_StXgA

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Ar fi interesant de stiut cum au fost obtinute valorile care stau la baza graficelor... :) 

 

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Ar fi interesant de stiut cum au fost obtinute valorile care stau la baza graficelor... :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Adrian M. said:

@DKW, 3 gsuri?! Dar ce faci cu ele? Pentru piese, când se strica ceva, faci swap? :)) 

Exact! 😂 Pentru tururi ghidate, motoare de back-up. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OP, ia orice numa fugi de BMW , ca pij pe ele de bmwuri . Am si eu unu si iti zic din propre experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inceputul anului cautam si eu un touring/adventure touring mare, nu stau sa iti zic de ce le-am eliminat pe rand pe fiecare dar am ales R1200GS si am un singur regret, ca nu am luat modelul nou.

Avand pana acum doar motoare sport sau enduro nu ma asteptam sa imi placa atat de mult chestia asta mare si grea. Dar!...

 

Prima impresie cand am luat-o de la dealer, ce usor se manevreaza pe loc, se simte ca centrul de greutate e foarte jos, asemanator maxi-scuterului pe care il am, fara nici o exagerare.

Ca putere, prima impresie, meh, dar stai, cand depasesti ~5000rpm are un kick de putere destul de interesant,  suficient pentru mers mai tare decat ar trebui, cu pasager si bagaje cu tot.

Pe drumuri rele, daca n-ai pretentii de enduro de la ea, se descurca surprinzator de bine.

 

Eu tocmai ce m-am intors dintr-o tura de ~4000km cu ea prin Alpi si sunt extrem de incantat, pasagera la fel, mers tare, mers pe drum rau, autostrada, s-a comportat excelent. Ah da, e primul motor pe care merg si nu sufera de diving pe franare cand esti incarcat.

Despre celelalte motociclete nu pot sa-ti spun mai mult decat am citit asa ca nu are sens.

 

Spor la cumparaturi!

 

r1200.jpg

Edited by vladf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multe pareri impartite cu GS-urile astea.  🤨

Merci de review si congrats pentru tura !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, raikk a spus:

Multe pareri impartite cu GS-urile astea.  🤨

 

Intra pe topicurile dedicate GS si vezi cate ceva despre calitatea operatiunilor de service. Este un aspect care conteaza! Daca esti chitit pe ST, mergi pe el. Sau pe un AT, daca te incadrezi in buget. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in aceiasi galeata cu tine.

Vstromul nou l-am condus o ora la probe - un motor sincer si practic [cu siguranta fiabil] dar fara sa iti ridice nici un fel de tresarire, pe romaneste nu prea are prea multa sare si piper.
Pe lista de interes este Versys mare [suna bine pe foaie], dar dupa ce am condus in trei cilindrii [din pacate nu in bugetul meu] am sa merg la Triumph sa vad daca au sa incerc Tiger Sport [daca e la ce ma astept dupa cifre.. ala o sa fie]

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, hora09 said:

Sunt in aceiasi galeata cu tine.

Vstromul nou l-am condus o ora la probe - un motor sincer si practic [cu siguranta fiabil] dar fara sa iti ridice nici un fel de tresarire, pe romaneste nu prea are prea multa sare si piper.
Pe lista de interes este Versys mare [suna bine pe foaie], dar dupa ce am condus in trei cilindrii [din pacate nu in bugetul meu] am sa merg la Triumph sa vad daca au sa incerc Tiger Sport [daca e la ce ma astept dupa cifre.. ala o sa fie]

 

O sa merg si eu la test ride joi, sa vad DL1000. Chiar sunt curios cum se simte :)

Si da, a mentionat cineva dive pe franare. asta este un plus la BMW. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut acuma 1 an si ceva un test cu DL1000. E drept ca doar pe asfalt. Am fost placut impresionat de ea.

Se sta bine pe ea, manevrabilitate buna.

Acuma eu niciodata nu am inteles cum vine treaba cu tresarirea  sau sare si piper la o mobra. Dar ma rog oi fi eu mai stramb 🤪.

Sunt curios ce parere vei avea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Silver Arrow said:

Eu am facut acuma 1 an si ceva un test cu DL1000. E drept ca doar pe asfalt. Am fost placut impresionat de ea.

Se sta bine pe ea, manevrabilitate buna.

Acuma eu niciodata nu am inteles cum vine treaba cu tresarirea  sau sare si piper la o mobra. Dar ma rog oi fi eu mai stramb 🤪.

Sunt curios ce parere vei avea.

Pai daca are 50 de cai ...cum sa ti dea tresarire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inteles. Multi oameni inteleg sarea si piperul cand ai CP fara numar.

Dar nu fi rautacios ca are aproape aproape 50 CP/cilindru 😋

Are caluti suficienti. Ies cam 0,28 CP/kg (mobra cu calaret) care sunt destui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04.09.2019 la 23:07, PzKpfW a spus:

Tiger Sport 1050 este un sport touring. Iar consumabile găsești la orice motocicletă. Problema este cu piesele și servisarea specifică. Părerea mea.

Sunt mai scumpe piesele de origine decât la alte mărci? 

 

Edited by Doctor X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver Arrow

 

Vstrom 1000 = iti faci treaba cu el in orice situatie
Speed Triple cu 117nm si 150cai = fuck yah / oh sweet jesus 

@RedRat
Vezi ca baietii aia sunt dealeri si de MV, poate poti lua la plimbare una din ele.. si iti uiti de orice ai fi avut pe lista ta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Doctor X said:

Sunt mai scumpe piesele de origine decât la alte mărci? 

 

Nu știu. Nu mă refeream la preț, ci la disponibilitate și timp de așteptare. Prețurile sunt probabil ca la toate europenele - ceva mai mari ca la japo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiger sport ii ceva de genu 12.900 [fara oferte sau altele de genu]
Vstrom 1000 ii 11.500 [asemenea, fara oferte]

 

Diferetna de pret nu e mare, dar e destula diferenta intre motociclete

Hondele de peste 1000 sunt mult mai scumpe, la fel si Kawa; BMW, KTM, italiene.. nu mai vorbim ca au alta categorie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu știu. Nu mă refeream la preț, ci la disponibilitate și timp de așteptare. Prețurile sunt probabil ca la toate europenele - ceva mai mari ca la japo.

Sunt destule magazine online în UK și Germania de unde poți comanda și am auzit că și Motoboom se mișcă bine la comenzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doctor X - cunosc pe cineva care a luat un Tiger nou prin MotoBoom. Nu prea e satisfăcut de serviciile post-vânzare - și nu neapărat din vina celor de la MotoBoom în sine, care sunt în Sebeș. Nu intru în detalii, nu are rost și suntem off-topic. Concluzia mea ar fi că e cam complicat cu Triumph la noi din păcate. Și asta o spune cineva care a avut aproape exclusiv motociclete italiene și care nu a avut aproape niciodată sarcină ușoară cu servisarea. Cu alte cuvinte, merită doar dacă ești fan al mărcii sau ești chiti fix pe un model. OP-ul de pe topic nu e hotărât și vine de pe Honda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Silver Arrow a spus:

Eu am inteles. Multi oameni inteleg sarea si piperul cand ai CP fara numar.

Dar nu fi rautacios ca are aproape aproape 50 CP/cilindru 😋

Are caluti suficienti. Ies cam 0,28 CP/kg (mobra cu calaret) care sunt destui.

Eh.. colegii sunt mai tinerei, in consecinta zmei.. ;) In realitate, desi au motociclete f. puternice, putini folosesc mai mult de 50-60 de caluti, din toata herghelia, dar nah, motoreta are.. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

și vine de pe Honda...

...care nu m-a lasat niciodata in drum (doar o singura data in pana prostului). Tendinta e sa cumpar Honda - Africa Twin/Crosstourer. Dar cred ca Super Tenere m-a cam cucerit 😏 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, raikk a spus:

...care nu m-a lasat niciodata in drum (doar o singura data in pana prostului). Tendinta e sa cumpar Honda - Africa Twin/Crosstourer. Dar cred ca Super Tenere m-a cam cucerit 😏 

Desi sunt fan Honda, Crosstourer mi s-a parut mult prea masiva. Si am 190 cm si 110 Kg. Africa Twin pare mai civilizata la capitolul gabarit. E cu vreo 30 Kg mai usoara decat Super Tenere care insa este intr-adevar ochioasa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Silver Arrow said:

Desi sunt fan Honda, Crosstourer mi s-a parut mult prea masiva. Si am 190 cm si 110 Kg. Africa Twin pare mai civilizata la capitolul gabarit. E cu vreo 30 Kg mai usoara decat Super Tenere care insa este intr-adevar ochioasa.

Acelasi gabarit il am si eu , deci Super Tenere e o optiune de capra pt asa ceva?

 

11 hours ago, xt600 said:

Eh.. colegii sunt mai tinerei, in consecinta zmei.. ;) In realitate, desi au motociclete f. puternice, putini folosesc mai mult de 50-60 de caluti, din toata herghelia, dar nah, motoreta are.. :) 

 

Nu stiu daca faci referire la mine dar nu ai dat-o bine, dar precizarea pe care am facut-o e reala , pe hartie , restu e cancan .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 06.09.2019 la 9:56, Ribo a spus:

@OP, ia orice numa fugi de BMW , ca pij pe ele de bmwuri . Am si eu unu si iti zic din propre experienta.

daca cumperi toate ciuveiele :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, vlad.apetroi said:

daca cumperi toate ciuveiele :)))))

Argumenteaza  aceasta afirmatie :o :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...