Jump to content
Sign in to follow this  
raikk

Trecere la adventure-touring. Pareri 2 motociclete ?

Trecere la adventure-touring. Pareri 2 motociclete ?  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Chiar acum, Ribo a spus:

Dct e aia automata? Eu n-as lua asa ceva ever :)

De ce? Se gaseste si fara, chiar si dct-ul il poti trece pe manual...din butoane dar na ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E chitra pentru ca trebuie sa bage mai mult ulei la momentul schimbului. 😀

Edited by raikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar care e problema daca recomanzi cuiva sa aiba minim sau un jur de 100 de cp?

Daca acum 100 de ani faceam touring cu calul si am descoperit ca se poate mai bine, de ce ne limitam la ce aveam acum x ani?

 

Eu unul n-as face touring pe ceva sub 90-100cp si ~1000cmc, sa ma tarai prin Europa cu bagaje si pasager nu e genul meu iar in depasiri as prefera sa am rezerve cat mai mari de putere.

 

Ca idee, BMW-ul are vreo 230kg gol, 6kg/cutie goala(x3), eu 80kg, pasagera 56kg, daca umplii cutiile, depasesti 400kg, mai pui si rezistenta la aer si mai bine o iei pe jos :) 

 

BTW, VStrom 650 are aprox. 10kg in minus fata de R1200GS, consuma cam la fel, deci inafara de pretul de achizitie ce o recomanda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, vladf said:

Dar care e problema daca recomanzi cuiva sa aiba minim sau un jur de 100 de cp?

Daca acum 100 de ani faceam touring cu calul si am descoperit ca se poate mai bine, de ce ne limitam la ce aveam acum x ani?

  

Eu unul n-as face touring pe ceva sub 90-100cp si ~1000cmc, sa ma tarai prin Europa cu bagaje si pasager nu e genul meu iar in depasiri as prefera sa am rezerve cat mai mari de putere.

 

Ca idee, BMW-ul are vreo 230kg gol, 6kg/cutie goala(x3), eu 80kg, pasagera 56kg, daca umplii cutiile, depasesti 400kg, mai pui si rezistenta la aer si mai bine o iei pe jos :) 

 

BTW, VStrom 650 are aprox. 10kg in minus fata de R1200GS, consuma cam la fel, deci inafara de pretul de achizitie ce o recomanda?

mai e si urata :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, vis-a-vis said:

Acum 15 ani nici nu se apropia vreun enduro touring de suta de cai, acum nu se mai poate fără minim 1200 cmc și 150 de cai. 

 

Pentru că o parte foarte mică dintre cei care-și iau AT,  ST, GS(A), 1290 Adv, etc. merg cu ele la "enduro", fie și soft. Un macadam sau forestier de câteva ori pe sezon (în cel mai bun caz) este insignifiant. Ceea ce vezi în poze și reclame la BMW, Honda, KTM, etc. - sunt exerciții de imagine. Oricum trebuie să fii prea optimist să crezi că poți face offroad calumea cu o vacă de 200kg+ la gol. Clasa ar trebui redenumită în cross-touring. Cei care vor să iasă mai des în afara asfaltului se orientează dealtfel spre clasa "intermediară" (T700, 790 Adv, etc.): putere mai puțină dar și greutate mai mică.

 

Motocicletele despre care se vorbește aici sunt de fapt sport touring-uri mai mult sau mai puțin mascate. Își petrec o mare parte din viață pe asfalt. Iar nișa s-a mărit, vânzările pe segment au crescut. Mulți dintre cei care își cumpără acum așa ceva sunt veniți de pe sportive, sunt obișnuiți cu performanța. De unde lupta continuă între constructori pentru cât mai mulți cai și cât mai multă tehnologie (greutate) pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04.09.2019 la 9:44, raikk a spus:

De anul viitor am sa trec pe ceva mai serios. Hornetul mi se pare ca "mi-a ramas" un pic mic si evident, nu e tocmai ideal pentru ture mai lungi.

 

 

Salutari, te sfatuiesc sa cumperi motorul spre care te trage mai mult sufletul si inima. Toate motoarele se strica, toate se rapara, dar sentimentul ca acel motor este ALA pe care l-ai vrut tu este de nepretuit. Personal, intotdeauna am pus acest aspect inaintea celor de genul: aia este mai fiabila, aia are nu stiu ce motor, aia are nu stiu ce suspensii, alta pe dracu ghem, etc. Ai o viata, fa-ti pe plac. In cel mai rau caz pierzi cateva sute de euro la revanzare. Nu o sa fie o tragedie.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, vladf a spus:

Eu unul n-as face touring pe ceva sub 90-100cp si ~1000cmc, sa ma tarai prin Europa cu bagaje si pasager nu e genul meu iar in depasiri as prefera sa am rezerve cat mai mari de putere.

 

depinde de directie

spre vest putere mare, spre est greutate mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PzKpfW pai si atunci nu mai bine un RT decat un GS sau GSA? ce rost au suspensii cu cursa lunga pe asfalt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fac parte din nișa de cumpărători ai modelelor, deci nu mă pot pronunța. Probabil că GS-ul are o imagine de versatilitate pe care RT-ul nu o are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, einstein1984 a spus:

@PzKpfW pai si atunci nu mai bine un RT decat un GS sau GSA? ce rost au suspensii cu cursa lunga pe asfalt? 

 

Pentru unii e chestie de look, cum spunea si MirceaB mai sus, de aceeasi parere sunt si eu, motocicleta pentru mine e o jucarie, daca nu-mi place, nu ma joc, nu trebuie sa fiu 100% practic cand o aleg.

 

Eu spre exemplu dau de pamant sau drum pietruit la fiecare tura, nu ma mai prea atrag plimbarile pe sosea, mai ales la traficul pe care-l avem in tara.

RT-ul are pozitie mai joasa, suspensii mai rigide si cursa mai scurta, plastice multe care nu-ti permit drumuri rele si nici sa-l scapi daca se intampla.

Un adventure touring pierde putin din confort, protectie la vant si manevrabilitate dar iti ofera posibilitatea sa mergi pe drumuri forestiere, pietruite sau ce-ti ofera traseul in afara asfaltului. Cat timp solul e solid, pietrele nu prea mari si ai putina experienta in enduro, un adv. trece fara probleme de locuri prin care cu un RT nici nu stiai ca exista.

 

O imagine cu o scurtatura dintre Hallstat si Kaprun, panta era mult mai abrupta decat se vede in imagine, traversata incarcat si cu pasager. As fi trecut cu un ST? Posibil, cu emotii. As fi incercat? Nu cred.

20190809_205757.jpg

Edited by vladf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, vis-a-vis a spus:

Și supertenere cum dracu e? și mai are doar câțiva cai și costa dublu... Ați pierdut simțul realității. Acum 15 ani nici nu se apropia vreun enduro touring de suta de cai, acum nu se mai poate fără minim 1200 cmc și 150 de cai. 

Ce te miti asa😁 o prietena avea un X6 cu habar nu am cati cai 400 cred si a schimbat ea cu X6 M draci pentru ca i se parea ei ca cea cu 400 nu mai tragea bine🤣🤣🤣🤣🤣 in conditiile in care aproape ca incurca pedalele intre ele, asa ca de baieti mai versati nici nu ai ce sa zici😋

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Pentru că o parte foarte mică dintre cei care-și iau AT,  ST, GS(A), 1290 Adv, etc. merg cu ele la "enduro", fie și soft. Un macadam sau forestier de câteva ori pe sezon (în cel mai bun caz) este insignifiant. Ceea ce vezi în poze și reclame la BMW, Honda, KTM, etc. - sunt exerciții de imagine. Oricum trebuie să fii prea optimist să crezi că poți face offroad calumea cu o vacă de 200kg+ la gol. Clasa ar trebui redenumită în cross-touring. Cei care vor să iasă mai des în afara asfaltului se orientează dealtfel spre clasa "intermediară" (T700, 790 Adv, etc.): putere mai puțină dar și greutate mai mică.

 

Motocicletele despre care se vorbește aici sunt de fapt sport touring-uri mai mult sau mai puțin mascate. Își petrec o mare parte din viață pe asfalt. Iar nișa s-a mărit, vânzările pe segment au crescut. Mulți dintre cei care își cumpără acum așa ceva sunt veniți de pe sportive, sunt obișnuiți cu performanța. De unde lupta continuă între constructori pentru cât mai mulți cai și cât mai multă tehnologie (greutate) pe ele.

Ai fi uimit câte poți face cu ele și pe unde te poți băga, mai ales cu niște cauciucuri bune. Da, clar nu vei intra pe oriunde bagi un cross, aia nu se așteaptă nimeni,nici Birch nu cred că poate băga un 1190 Adventure R pe unde poate băga un 400cc de cross.

Un aspect pe care lumea îl mai omite e că spre deosebire de dat cu un cross de 4-600 cc, la vacile astea simți o altă satisfacție atunci când îți iese cate ceva pe offroad, când treci cu el fără să cazi printr-o zona unde poate crossurile ar zbura, de exemplu sau când îți reușește o urcare pe care nu o vedeai posibilă cu așa un motor... 

 

@raikk nu pot decât să îți recomand să-ți iei ce te atrage mai mult și pentru ce ai putere de cumpărare și mai ales de întreținere. Vei vedea după aia dacă și cât off faci cu ea. Îți pot chiar recomanda niste oameni care organizează cursuri de offroad riding unde vine fiecare cu vaca din dotare și începe să o cunoască altfel, decât o cunoaște pe asfalt. 

 

P.S. e australianul ăla Mick, pe youtube, cu CRF1000 argintiu. Ăla demonstrează cât te poți distra pe o vacă din asta prin pădure cu experiența necesară și dacă ești hotărât să te distrezi. Da, se poate spune despre el că o face pentru atenție sau din teribilism, dar poate omul chiar e atât de bun încât pe un cross nu mai are nicio satisfacție... 

https://youtu.be/oqctqd5UPno

 

Edited by Samo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, vladf a spus:

Ca idee, BMW-ul are vreo 230kg gol, 6kg/cutie goala(x3), eu 80kg, pasagera 56kg, daca umplii cutiile, depasesti 400kg, mai pui si rezistenta la aer si mai bine o iei pe jos :) 

 

BTW, VStrom 650 are aprox. 10kg in minus fata de R1200GS, consuma cam la fel, deci inafara de pretul de achizitie ce o recomanda?

Vocea si talentul.

 

Uite, si eu fac touring prin UE cu un 650, full de bagaje (masa totala cca 450 kg). Si n-am simtit ca motoreta e lesinata. Pe autostrada maxim 160/h (producatorul recomanda maxim 130 cu bagaje voluminoase). Trage binisor, nu duc lipsa a 100 de cai. La o motoreta nu e musai sa ai peste suta de cai, fiabilitatea mi se pare mai importanta. In toate calatoriile facute pana acum nu am avut nicio problema la motor sau supensii. Nici macar o amarata de pana (n-oi vorbi aiurea). La cum stau radarele pe afara, cu limitari de viteza la 80/h prin Serbia, spre exemplu, zi-mi concret ce faci cu 100+ cai.

Pentru mine conteaza mult fiabilitatea unei mobre, dar tot imi fac asigurare cand ies din tara. Sa fie, ca sa nu trebuiasca. Si crede-ma c aunde intri tu cu GS-ul, intru si eu cu stroama. Asa amarata si plictisitoare cum e. Da, era ideal sa fi avut 800 cc si 80 de cai, dar e destul si cu 67 cai. Rar am simtit ca trebuie mai mult. Mai sunt oameni care se multumesc cu mai putin.

Si da, DL650 e o motoreta urata. Privita de cei care n-o conduc. Cand te urci pe ea, iti trece. Imi place exact versatilitatea, c aface de toate, chiar daca nimic perfect. Sunt sarac, nu-mi permit doua mobre, mai bine una si buna, cu care sa ma plimb si sa ard gazul.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde iti faci asigurare? ma bate si pe mine gandul sa fac cand mai plec din tara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, Lucian_M a spus:

A24 asistance.

Multumesc!

 

OP, scuze pt offtopic!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Samo said:

P.S. e australianul ăla Mick, pe youtube, cu CRF1000 argintiu.

 

Cred că ajungem deja la extreme. Este un caz izolat. Dacă nu-l mai satisface cross/enduro pe coclauri, să-l vedem la Romaniacs pe AT. Sau prin pădure cu Panigale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Acum 8 ore, vladf a spus:

Dar care e problema daca recomanzi cuiva sa aiba minim sau un jur de 100 de cp?

Daca acum 100 de ani faceam touring cu calul si am descoperit ca se poate mai bine, de ce ne limitam la ce aveam acum x ani?

 

Eu unul n-as face touring pe ceva sub 90-100cp si ~1000cmc, sa ma tarai prin Europa cu bagaje si pasager nu e genul meu iar in depasiri as prefera sa am rezerve cat mai mari de putere.

 

Ca idee, BMW-ul are vreo 230kg gol, 6kg/cutie goala(x3), eu 80kg, pasagera 56kg, daca umplii cutiile, depasesti 400kg, mai pui si rezistenta la aer si mai bine o iei pe jos :) 

 

BTW, VStrom 650 are aprox. 10kg in minus fata de R1200GS, consuma cam la fel, deci inafara de pretul de achizitie ce o recomanda?

 

Diferenta de greutate intre 1200 gs si dl 650 cu siguranta nu e de doar 10 kg. Mai mult ca sigur ai comparat Wet weight vs. dry weight. Diferenta e undeva la 35-40 kg, in functie de ani, sursa, etc. Kg care se simt..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Cred că ajungem deja la extreme. Este un caz izolat. Dacă nu-l mai satisface cross/enduro pe coclauri, să-l vedem la Romaniacs pe AT. Sau prin pădure cu Panigale.

Nu e singurul. Nu știi ce face lumea pe la noi prin țară cu vaci de 230 kg prin pădure și pe dealuri. 

Iar la Romaniacs a fost Chris Birch cu 1190 anul trecut parcă. Dar aici discutăm de ce facem noi, de plăcere cu motoarele care ne plac, nu e nimic extrem și nimic în neregulă sa te dai cu motorul pe dealuri și să-i testezi limitele. Ai fi surprins unde sunt de fapt limitele noastre ca motocicliști și cât de repede ni le atingem in comparație cu ce pot motoarele cu un rider care e pasionat să se dea... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mă îndoiesc. Dar aici vorbim de mobriști de ocazie, ca noi. Și de senzații accesibile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar depinde de noi ce ocazii ne întâlnesc. Multe drumuri din RO au și alternativa offroad. Multe zone din RO au în imediata apropiere zone unde poți face offroad la liber. 

Deci în principiu, oricine, în funcție de cât își dorește să evolueze în afara asfaltului, o poate face, inclusiv cu motoare mari și grele. Vezi întrunirile Africa Twin (modelul vechi). 

Nu vreau sa crezi că sunt Gigi Contra, vreau doar sa spun că există distracție și satisfacție cu ele, doar că multă lume nu știe asta sau crede că e imposibil dacă nu ești vreun Rider profesionist de DAKAR/motocross/enduro.

Un avantaj la vacile astea, pe off, poate pe un forestier de pământ sau piatră, SUNT greutatea crescută și cuplul unui motor mare in turații scăzute: ai un "+" de aderență și un "+" de putere fără să te joci prea mult cu ambreiajul; cu multe reușești o urcare doar din gaz, fără să mai schimbi și viteza, e suficient. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am zis ca GSurile nu pot, am zis doar ca prea putine ies d epe asfalt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Samo a spus:

cu multe reușești o urcare doar din gaz, fără să mai schimbi și viteza, e suficient. 

Dar și când iei puțin mâna din gaz și se opresc... :D

https://youtu.be/432JNNR4jOk?t=278

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...