Jump to content
Nicusor14

Începător

Recommended Posts

Salutare dragi colegi!

am 18ani si urmează să-mi iau categoria A2 având deja permis cat. B.,am două opțiuni si treaba sta in felul urmator,(1)imi pot lua o motocicleta (ninja 300,2014,2700e)sa duc aproape de maxim virajele,schimbarea vitezelor cât mai fin,sa ma feresc de idioți,etc...dupa doi ani iau A-ul mare,vand motocicleta,imi achiziționez un r6,j15,facelift 2008 ...

(2)stau pe tușă două sezoane,mai strâng niște bănuți si nu ma complic cu drumul,transportul,înmatricularea,echipamentul iar la împlinirea celor doi ani pe care o să-i astept cu nerăbdare chiar daca am ocupație(muncesc in constructii)imi iau A-ul si motorul mult visat...o sa-mi fie mai greu? Sunt cu capul pe umeri dar câteodată mai am momentele mele,daca o țin la turatii joase va fi docilă și nu se va enerva,nu? :))) eu spun ca amândouă solutii ar fi bune,credeți că o sa ma chinui cu vânzarea?sunt oferte pt ninja 300 din cate stiu,nu prea sunt multe in țară,ar fi altceva scoala de A cu o experiență deja de doua sezoane...m-am gandit si la un 250 dar chiar nu as suporta zgomotul ala infernal care il face,ajung surd la destinație:)))...astept parerile voastre si sper sa iau decizia corecta,multumesc fraților!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frate, mai mergi 1-2 ani cu B.ul și apoi ia.ti ninja de 300, după 1-2 sezoane te lecuiești de motoare sport când o să vezi cum îți cade coloana de la infrastructura de pe plaiurile mioritice.

Intre timp cat timp deții ninja de 300 sa îți faci damblaua cu aspectul sport, mai încearcă și alte motorete (închiriat/împrumutat) și o să te decizi după la ce te upgradezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal ca ai capul pe umeri. Toti care isi iau R6 din prima sunt cu capul pe umeri si o tin in ture joase. Daca o tii in ture joase pt ce mama dracului iti mai iei R6?

Ca si cum ai zice ca iti iei camion dar mergi cu el numai gol. 

"sa duc aproape de maxim virajele" asta intra tot la capul pe umeri si responsabil nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut de la scuter la FZ6 (doar 99 de cai, nu 130) si zic ca daca luam un 250-300 era mai bine, invatm mai multe. Apoi si ce zice fiziflash e corect;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Nicusor14 a spus:

Salutare dragi colegi!

am 18ani si urmează să-mi iau categoria A2 având deja permis cat. B.,am două opțiuni si treaba sta in felul urmator,(1)imi pot lua o motocicleta (ninja 300,2014,2700e)sa duc aproape de maxim virajele,schimbarea vitezelor cât mai fin,sa ma feresc de idioți,etc...dupa doi ani iau A-ul mare,vand motocicleta,imi achiziționez un r6,j15,facelift 2008 ...

(2)stau pe tușă două sezoane,mai strâng niște bănuți si nu ma complic cu drumul,transportul,înmatricularea,echipamentul iar la împlinirea celor doi ani pe care o să-i astept cu nerăbdare chiar daca am ocupație(muncesc in constructii)imi iau A-ul si motorul mult visat...o sa-mi fie mai greu? Sunt cu capul pe umeri dar câteodată mai am momentele mele,daca o țin la turatii joase va fi docilă și nu se va enerva,nu? :))) eu spun ca amândouă solutii ar fi bune,credeți că o sa ma chinui cu vânzarea?sunt oferte pt ninja 300 din cate stiu,nu prea sunt multe in țară,ar fi altceva scoala de A cu o experiență deja de doua sezoane...m-am gandit si la un 250 dar chiar nu as suporta zgomotul ala infernal care il face,ajung surd la destinație:)))...astept parerile voastre si sper sa iau decizia corecta,multumesc fraților!

 

 

Yamaha R6 incepand din 2006 necesita mentenanta periodica la propulsor, e plinul netul de propulsoare defecte... o sa strangi bani de motor, te dai un pic cu el si apoi mai stai sa mai strangi 2 mii de euro sa repari propulsorul.

Edited by christian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor care și-au făcut timp să-mi răspundă si sa ma aducă pe pământ:)) 

am stat,m-am gandit,am analizat bine si motorul il voi cumpara anul viitor prin primavara daca am norocul sa il gasesc,este vorba de un ninja 400 2018 la 4100e negociabil...il voi folosi doar in weekend si de sărbători pentru ca restul zilelor sunt ocupat cu munca,deci perfect pt mine si nevoilor mele...mai bine aproape nou decat vechi si cu probleme(parerea mea,sa nu-mi sariti in cap ca fiecare are dreptul lui) ...la sunet sta destul de bine mai ales si cu o toba sport,înfățișarea este alta,putere putin mai multă dar care este destulă pt un începător ca mine...daca o sa fie cineva care spune că o sa ma plictisesc de putere sa stea liniștit ca nu am timp sa ma bucur si sa ma plimb cat as vrea eu ...Fiziflash sa duc aproape de maxim virajele intra la controlarea cat mai buna a motocicletei sa stii ca o stapanesti destul de bine,pe motor se merge cu eleganță, nu ca un nebun care face liniute intre semafoare,daca tu crezi ca imi iau motor pentru atentie,viteza,adrenalina si nu mai stiu eu ce te inseli amarnic ...

vreau sa aud parerile voastre despre acest model de motocicleta (ninja 400 2018) sunt bine venite cu toate,hai salut! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acumulează intai experienta în trafic cu B-ul. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, M!ha! a spus:

Acumulează intai experienta în trafic cu B-ul. 

 

am permisul aproape de un an...nu e mult dar sunt familiarizat cu pietonii care se arunca pe trecere ca in piata,șoferi care taie calea,curbele si nu semnalizează,etc ...fac 19 sâmbătă :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu la ce zice colegul @Fiziflash 

Ce ai mers tu ...1 an ...este pistol cu apa ...si ala gol 

Ia-o incet , cu pasi marunti si siguri ...nu sari peste etape ca faci buba . 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am B-ul de 12 ani (aprox. 20-25.000 km/an) si A-ul de 5 ani. Moto mi-am luat de-abia anul asta (am mai mers cu moto, dar inchiriere/imprumut) si vreau sa iti spun ca sunt uimit de cate pericole intalnesti pe m2. Cand vad o curba ca se apropie, eu sunt mai interesat de: 

- Daca este ceva pe carosabil/groapa/nisip etc.

- Daca este vre-un bou in depasire.

- Daca este vre-o caruta etc.

* mai mult decat cu ce viteza maxima pot lua virajul.

 

Sunt diferente enorme intre cum/ce poti face cu masina ca sa eviti un pericol si cu moto. Nu vin cu sfaturi despre ce sa iti iei/cand/cum sa conduci, dar cred ca ar fi bine sa ii asculti pe cei experimentati si sa nu te grabesti (eu ma consider inca incepator si pot spune ca sunt mult mai constient de pericole decat acum 5 ani).

 

Un sfat in schimb dau legat de echipament: investeste intr-un echipament complet de buna calitate (ideal cea mai buna calitate) pt ca motoare se mai gasesc, dar sanatatea este mai importanta.

 

Edited by GeKados

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stat si m am gandit, am mai citit pe aici răspunsuri la postarea ta.. o opinie in plus nu ti strica.

Anul asta sau viitor vrei sa iei cat A2, implicit ninja 400. Foarte bine, felicitări, fa lucrurile astea. Vârsta de ~20 pentru A2 e ok.. motoreta o sa te faca sa o asculti daca o sa ii rupi fașul crezând că în sfârșit o stăpânești, dar cred ca e o motoreta potrivita pentru categoria respectiva. 

Acum.. cineva mai sus a spus ceva interesant.. despre echipament. Fa un efort si ia ti ceva bun, în limita a cat iti permiți, dar sa fie calitate. Cizme, pantaloni, geaca, mănuși, casca. 

Motocicletele vin si pleaca, echipamentul rămâne si are grija de tine. 

Noi ne dam cu parerea, opinii diferite avem fiecare, important e ce asimilezi tu din postarea asta. 

Astea fiind spuse, o zi frumoasa tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au reusit sa tina fiabilitatea la 400 ca la 300, este o alegere buna, eu in al 7 lea sezon si la cei 61000 km, simt mobra ca la inceput. Fara sa am interventii la ea in afara consumabilelor si a ceeace am reusit sa stric prin mici ghidusii.

Dar sfatul meu este acelasi ca al colegilor, aduna mai multi ani cu B ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Contabil a spus:

Daca au reusit sa tina fiabilitatea la 400 ca la 300, este o alegere buna, eu in al 7 lea sezon si la cei 61000 km, simt mobra ca la inceput. Fara sa am interventii la ea in afara consumabilelor si a ceeace am reusit sa stric prin mici ghidusii.

Crezi ca se merita diferența de bani destul de maricica zic eu(1000-1500e) cu banii ăștia imi pot lua un echipament nou si bun.

imi pot lua un ninja 300 2014 la 2700e vs ninja 400 2018 4100e ...o sa las aici link cu anunțurile sa va faceti o idee...

faza e că eu as vrea sa tin o motocicleta mult timp sau până când imi rup ..... ati inteles voi

1.ninja 300 si echipament 

2.ninja 400 si nici bănuți de înmatriculare:)))) 

3.mai merg cu masina si astept doi ani sa iau A-ul si imi iau ceva mare dar nu ma încântă asta,nu o sa am destulă experiență ...

in final am in gand sa raman cu o singură motocicleta fără să o mai schimb sau cel putin nu prea devreme si de aceea am optat pentru un model mai nou si arătos chiar daca e putin mai scump...pot astepta pana strâng suficient...Sper sa veniti voi cu o idee bună ca eu am prea multe si nu stiu pe care sa o aleg,Multumesc inca o dată la toți din suflet!

Acum 8 ore, christian a spus:

 

 

Yamaha R6 incepand din 2006 necesita mentenanta periodica la propulsor, e plinul netul de propulsoare defecte... o sa strangi bani de motor, te dai un pic cu el si apoi mai stai sa mai strangi 2 mii de euro sa repari propulsorul.

un super-sport de 600 care nu necesita atatea bătăi de cap imi poti spune te rog?in cazul in care o sa achiziționez unul dar asta va fi mai târziu... o lista m-ar ajuta daca ai timp 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-o sa fiu popular... dar esti sigur ca vrei sportiva?

 

Cu sportiva iesi mai bine la un singur aspect: mers la circuit si distrat acolo (sau similar pe curbe). In rest pozitia e nasoala, obosesti, in oras nu-i manevrabila printre masini la viteza mica, de fiecare data cand pui frana o sa simti ca stai in maini, etc.  Suspensiile sunt nepotrivite pentru strada - mai ales pentru strazile noastre. 

 

Pentru incepator ai genuri mai potrivite: naked, semicarenata, eventual supermoto. 

 

Bineinteles, tu decizi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, leopold a spus:

N-o sa fiu popular... dar esti sigur ca vrei sportiva?

 

Cu sportiva iesi mai bine la un singur aspect: mers la circuit si distrat acolo (sau similar pe curbe). In rest pozitia e nasoala, obosesti, in oras nu-i manevrabila printre masini la viteza mica, de fiecare data cand pui frana o sa simti ca stai in maini, etc.  Suspensiile sunt nepotrivite pentru strada - mai ales pentru strazile noastre. 

 

Pentru incepator ai genuri mai potrivite: naked, semicarenata, eventual supermoto. 

 

Bineinteles, tu decizi.

Iti spune ceva asta: eu pe nakedul de la școală stăteam aplecat asa ca :))) bineinteles am avut discuții și cu instructorul pe tema asta...

pe kawasaki este o poziție mai lejeră din cate am auzit 

Toți imi spun ca de ce vreau sa imi i-au vitezana ca nu i bine,ca ma dor toate după un timp doar de la câteva ore pe care o sa le merg pe săptămână,dar ca muncesc aproape jumătate de zi in construcții nu am auzit pe nimeni să-mi spună sa nu mai muncesc ca imi stric încheieturile,deci asta nu afecteaza sa inteleg.

am spus că o sa il folosesc doar in Weekend(motor de weekend,cum vreți să numiti asta)asa ca indiferent ce mi-aș lua mi s-ar potrivi dar nu sunt inca decis 100% cum sa fac asta

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fim seriosi, pozitia de pe mini-sportiva Ninja 300/400 este cat se poate de sport-touring, una dintre cele mai comode pozitii. N-are nicio legatura cu pozitia de pe R6, ca tot se discuta de ea, se aseamana doar prin faptul ca sunt carenate ambele. Cred ca sunt si nakeduri cu pozitii mai agresive. Mini-ninja asta este foarte bun de inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna observatia facuta apropo de pozitie Paul. Un minus ar fi saua, pe care incepi s-o simnt la +600km.

Ca sa ai o idee Nicu, eu cu A-ul am inceput pe o CBR 125 R noua .... 7 sezoane si acum cu 300 sint tot in al 7-lea sezon, la anul cred ca-o schimb. :)

Edited by Contabil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, Nicusor14 a spus:

Crezi ca se merita diferența de bani destul de maricica zic eu(1000-1500e) cu banii ăștia imi pot lua un echipament nou si bun.

imi pot lua un ninja 300 2014 la 2700e vs ninja 400 2018 4100e ...o sa las aici link cu anunțurile sa va faceti o idee...

faza e că eu as vrea sa tin o motocicleta mult timp sau până când imi rup ..... ati inteles voi

1.ninja 300 si echipament 

2.ninja 400 si nici bănuți de înmatriculare:)))) 

3.mai merg cu masina si astept doi ani sa iau A-ul si imi iau ceva mare dar nu ma încântă asta,nu o sa am destulă experiență ...

in final am in gand sa raman cu o singură motocicleta fără să o mai schimb sau cel putin nu prea devreme si de aceea am optat pentru un model mai nou si arătos chiar daca e putin mai scump...pot astepta pana strâng suficient...Sper sa veniti voi cu o idee bună ca eu am prea multe si nu stiu pe care sa o aleg,Multumesc inca o dată la toți din suflet!

un super-sport de 600 care nu necesita atatea bătăi de cap imi poti spune te rog?in cazul in care o sa achiziționez unul dar asta va fi mai târziu... o lista m-ar ajuta daca ai timp 

 

 

orice alt supersport (600 cm3) in afara de Yamaha R6 2006 + 

bafta!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Contabil a spus:

Foarte buna observatia facuta apropo de pozitie Paul. Un minus ar fi saua, pe care incepi s-o simnt la +600km.

Ca sa ai o idee Nicu, eu cu A-ul am inceput pe o CBR 125 R noua .... 7 sezoane si acum cu 300 sint tot in al 7-lea sezon, la anul cred ca-o schimb. :)

Dacă o vinzi la anul imi poti spune un pret asa orientativ si numarul de km pe care il are ? 

 

care ar fi alegerea voastra,un ninja 300 sau 400 ? 

chiar sunt confuz si m-ar ajuta si niste argumente de la fiecare pentru modelul ales 

Mulțam!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Nicusor14 a spus:

Iti spune ceva asta: eu pe nakedul de la școală stăteam aplecat asa ca [...]

In principiu, raman la ce-ti spuneam mai sus: iti recomand motocicleta cat mai comoda si cat mai adaptata scopului. In detaliu, m-a corectat deja @paulynos, aparent pozitia nu-i atat de rea. Greseala mea, nu m-am urcat pe ninjele mici si-am presupus ca au cam aceeasi pozitie ca ninjoaiele mari.

 

Diferenta munca/motociclit e semnificativa. Daca esti obosit la munca si faci greseli, poate iese tencuiala mai stramba, poate nu slefuiesti tot peretele cum trebuie, etc, depinde ce faci. Daca esti obosit pe mobra si gresesti... mai bine nu dezvolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Nicusor14 a spus:

Dacă o vinzi la anul imi poti spune un pret asa orientativ si numarul de km pe care il are ? 

 

care ar fi alegerea voastra,un ninja 300 sau 400 ?

 

Sansele sa paraseasca familia 300-le sint mici.

 

Cu 400 n-am mers, doar m-am asezat pe ea, din specificatii ca si diferente observate de mine ar fi:

+ pozitia pare identica,

+ cca 5 caluti in plus care-s bineveniti,

+ o idee mai usurica cu 6 kg (nesemnificativ),

- 3 litri mai putin in rezervor (autonomie scazuta, nu-i pe gustul meu modificarea).

PS. km ii ai mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11.09.2019 la 12:29, Nicusor14 a spus:

...la sunet sta destul de bine mai ales si cu o toba sport,înfățișarea este alta,putere putin mai multă dar care este destulă pt un începător ca mine ...Fiziflash sa duc aproape de maxim virajele intra la controlarea cat mai buna a motocicletei sa stii ca o stapanesti destul de bine,pe motor se merge cu eleganță, nu ca un nebun care face liniute intre semafoare,daca tu crezi ca imi iau motor pentru atentie,viteza,adrenalina si nu mai stiu eu ce te inseli amarnic ...

vreau sa aud parerile voastre despre acest model de motocicleta (ninja 400 2018) sunt bine venite cu toate,hai salut! 

Felul in care pui problema, imi spune ca nu esti numai incepator ci si mult prea necopt pentru a merge pe o motocicleta. Iata de ce, din punctul meu de vedere pentru permisul moto, cat. A ar trebui ca legea sa prevada o varsta mai mare, decat ce actuala. Generatiile de acum sunt din ce in ce mai imature, la 18 ani sunteti niste copilasi. Deci, nu mi-o lua in nume de rau, nu e o problema cu tine, ci o tendinta generala a generatiei din care faci parte. Parerea mea, pe care au exprimat-o si alti colegi, este sa iti faci mana pe patru roti.. sa acumulezi multa experienta in trafic, sa mai astepti cativa ani pana vei da de permis, clarifica-ti mai bine cum sta treaba cu motociclismul asta si ce pericole potentiale presupune, apoi GO ON! 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, leopold said:

In principiu, raman la ce-ti spuneam mai sus: iti recomand motocicleta cat mai comoda si cat mai adaptata scopului. In detaliu, m-a corectat deja @paulynos, aparent pozitia nu-i atat de rea. Greseala mea, nu m-am urcat pe ninjele mici si-am presupus ca au cam aceeasi pozitie ca ninjoaiele mari.

 

Diferenta munca/motociclit e semnificativa. Daca esti obosit la munca si faci greseli, poate iese tencuiala mai stramba, poate nu slefuiesti tot peretele cum trebuie, etc, depinde ce faci. Daca esti obosit pe mobra si gresesti... mai bine nu dezvolt.

 

Mai bine nu dezvoltai nimic .Bagi la greu doar baliverne imprumutate de pe la bosorogi care nu s-au atins de o sportiva in viata lor , fara legatura cu experienta ta personala.

Insistenta pe pozitia naspa si "oboseala" lui papuc este o idiotenie .

 

 

Un pustan cu experienta 0 a stiut mai bine decat tine ca pana la o anumita varsta oboseala si pozitia nu prea sunt factori importanti...mai ales daca indivitul are si coditie fizica buna ...si cu un curs unde mai invata cateva tehnici si trucuri poate sa faca si touring...dar tu nu , ca tu esti pedagogu...

Muhahahaha!

Edited by goe 75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, xt600 a spus:

Felul in care pui problema, imi spune ca nu esti numai incepator ci si mult prea necopt pentru a merge pe o motocicleta. Iata de ce, din punctul meu de vedere pentru permisul moto, cat. A ar trebui ca legea sa prevada o varsta mai mare, decat ce actuala. Generatiile de acum sunt din ce in ce mai imature, la 18 ani sunteti niste copilasi. Deci, nu mi-o lua in nume de rau, nu e o problema cu tine, ci o tendinta generala a generatiei din care faci parte. Parerea mea, pe care au exprimat-o si alti colegi, este sa iti faci mana pe patru roti.. sa acumulezi multa experienta in trafic, sa mai astepti cativa ani pana vei da de permis, clarifica-ti mai bine cum sta treaba cu motociclismul asta si ce pericole potentiale presupune, apoi GO ON! 

eu am vrut sa aud pareri despre motocicleta,nu despre cât de necopt sunt eu la minte ...nu stii tu cum merg eu si ce treaba are categoria A de care pomenești tu?

eu fac a2-ul acum 

Poate nu m-am exprimat eu bine si ai inteles total pe dos ca majoritatea de pe forum...daca stiam ca sunteti asa rautaciosi nici nu mai ma oboseam să-mi fac cont ca sa postez...după ce o sa mergeti 100%legal atunci puteti sa veniti să-mi spuneți cand sa merg si pe ce pot sa merg,sunteti părinții mei cumva ? 

Am cerut doar pareri dar daca va urmez imi schimb viata de tot...

credeți că imi iau motor pentru atentie ? va inselati,eu vreau liniste ...credeti ca imi iau motor pt viteza? din nou va inselati,merg legal si nu am depasit viteza maxima...credeti ca imi iau motor pt fete? iar va înșelați...motor pt a parea mai dur,a fi jmecher,adrenalina? imi pare rau dar nu fac parte din generația aceea de copii distruși.... 

deci tu pari a fi un copil in corp de adult asa ca tu esti cel necopt daca vii cu asemenea afirmatii la adresa mea si nici macar nu ma cunosti nenea 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre motocicleta nu am pareri pentru ca nu o cunosc. Insa iti pot spune ce as face eu, cu mintea de acum, in baza informatiilor prezentate de tine:

- as merge cu motocicleta acum cu intentia de a capata experienta. Nu mi se pare o idee buna sa astepti doi ani, sa mai faci o scoala si sa incepi direct cu A fara experienta, daca ai posibilitatea sa capeti ceva pana tunci.

- as alege varianta care nu-mi intinde bugetul la maxim, adica as lua-o pe cea de 300 din 2014. Chiar daca dupa 2 ani o dai la jumatate de pret, tot e o afacere buna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...