Jump to content
JCDenton

Cand s-au scumpit motocicletele?

Recommended Posts

Yamaha R1 (nu M) 19000 - sper cu tva

ZX-10 R - 18000 + TVA

 

Am zis sa intru si la Suzuki, astea stiu ca-s mai ieftine de regula...

GSXR 1000 RA - 19800 cu TVA

 

La Honda, BMW si restul imi pot imagina ...

 

Acum 10-15 de ani cand visam la o motocicleta noua, imi amintesc ca se invarteau in jurul a 10,000 euro, noi.

Ce s-a intamplat intre timp?

 

Edited by JCDenton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai bun si fabricile se muta-n China, se gasesc modalitati de a produce mai ieftin mereu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mașini cum e? Componentele se fabrică în china.durata de exploatare e calculată la 3-5 ani,iar preturile sunt mult mai mari decât în 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masini nu stiu ce sa zic, ca si acum 10 ani, cu 10,000 ai ce masina sa iei, dar cu dotari standard mai multe, ca s-au inasprit cerintele de siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 53 minute, caracterincompatibil a spus:

La mașini cum e? Componentele se fabrică în china.durata de exploatare e calculată la 3-5 ani,iar preturile sunt mult mai mari decât în 2008

expediaza tu cablaje sau planse de bord sau scaune din china. In china faci surburi si clipsuri, chestii care s epot trasnporta pe mare ieftin si nu ai nevoie de ele in secventa. Si maisnile tin bine meri 10 ani sau 200 000 km fara reparatii majore. 

 

La motorete ai Abs peste tot, ai cerinte d epoluare, ai oleaca de inflatie. Prin 2005 eram la facultate si stiu ca u GSXR de 600 era vreo 6000 de euro parca nou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, einstein1984 a spus:

expediaza tu cablaje sau planse de bord sau scaune din china. In china faci surburi si clipsuri, chestii care s epot trasnporta pe mare ieftin si nu ai nevoie de ele in secventa. Si maisnile tin bine meri 10 ani sau 200 000 km fara reparatii majore. 

 

La motorete ai Abs peste tot, ai cerinte d epoluare, ai oleaca de inflatie. Prin 2005 eram la facultate si stiu ca u GSXR de 600 era vreo 6000 de euro parca nou

 

 

Prin 2005 motocicleta de 1000 era cam 11-12 mii de euro, cea de 600 undeva la 8 mii de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se scumpesc an de an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electronica cacalau, tot felul de senzori, carbon, TFT-uri, aliaje usoare, LED-uri... Plus ca salariile angajatilor au mai crescut si ele, cheltuielile de la cercetare trebuiesc si ele amortizate cumva. Si nu in ultimul rand, goana dupa profit e mai apriga ca oricand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e lene sa caut pe YT un reportaj amplu despre auto/moto referitor la preturi. Ideea generala era cam asa:

AUTO

Avand in vedere ca mai nou(de ceva ani buni) se folosesc platforme comune pt N automobile, preturile de rnd se pot mentine la un anume prag. Se scade calitatea materialelor, se creste tehnnologia implicata. Per total(dam un exemplu oarecare) un Golf 7.5 mediu costa (raportat la inflatie and shit) in jur de 18-20k euro. In 2006 tot cam atata costa un Golf 5. Get the point. 

 

MOTO

Preturile sunt sensibil mai mari fata de acum 10 ani datorita tehnologiei(spatiale as zice) care se implementează pe aproape orice mobra. Cadrele sunt "unicat" /clasa. Se fac taieri de buget cand vine vorba de materiale utilizate. Din nou, get the point. 

 

PS:ca fapt divers mobra mea noua(KTM 690 SMC R 2019) are niste piese plastice pe ea de zici ca-s din cutiile cu cereale. M-a pufnit rasul cand am desfăcut mobra sa vad ce are "pe sub haine". Iar ca pret de achizitie piese OEM noi e rusine mare, orice mărunțiș de 2 bani costa 2 euro. Get the point, again. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ma gandeam ieri la o chestie si are legatura cu subiectul de mai sus. Daca e sa dezmembram/dezbracam o motocicleta noua in fiecare piesa posibila, si sa-i aflam costul...care ar fi acesta real? Asa ne putem da seama cat costa cu adevarat motocicleta mecanica fara TVA si fara marketing si fara shipping si fara salarii si fara altele. Asadar, de pe net citire:

- SUPER SPORT GSX-R GSX-R 1000 RA (L9) pret lista 19,861 cu TVA. Cat costa cu adevarat, asa cum am zis mai sus, dezbracand piulita, surubul, garnitura, motorul etc...Nu stiu sa estimez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa le desurubezi -desfaci😁, le ei ca atare.Pe sub forumul BMW  un coleg zicea ca timpul lui valoreaza mai mult de 360 lei/h la manopera asa ca si motoarele costa in consecinta😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine are un amic/prietem la un importator/vanzator sa incerce sa afle cu cat cumpara importatorul o motocicleta, o sa aveti o surpriza cat de mare e profitul. La mine a ajuns o factura de import din greseala si pretul de vanzare e cu mai mult de 50% mai mare ca pretul cu care cumpara motocicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De departe cel mai important factor: inflația. La nivel mediu global, puterea de cumpărare a 1USD în anul 2000 este echivalentă cu 1,5USD astăzi - 50% diferență.

 

Este și partea cu tehnologia despre care spune @george05, iar asta implică mai multe costuri de dezvoltare și mai ales testare. Deși piața este în expansiune, concurența este și ea mai mare între fabricanți. Acum 15 ani piața era aproape exclusiv a japonezilor. Acum o împart aproape egal cu europenii. Mici detalii tehnice (greutate ceva mai mică, putere ceva mai mare, un echipament opțional care devine standard, garanție mai lungă, etc.) fac diferența pentru cumpărători. Cu alte cuvinte, deși s-au scumpit, astăzi cumperi mult mai multă "motocicletă" de banii pe care-i dai.

 

@JCDenton - nu ai luat cele mai fericite exemple. R1 mi se pare cea mai scumpă în raport cu ceea ce e (o motocicletă efectiv neschimbată de aproape 5 ani). GSX-R 1000 e mai ieftin: varianta stoc și cu o mică reducere de la dealer se cumpără cu vreo 15.000€ - de departe cel mai bun raport performanță/preț din segment. Aprila RSV4 RR (stoc) - tot pe acolo, 15-16k. BMW S1000RR 2019 (motocicletă complet nouă) costă cam cât R1 sau ZX10R, modele vechi de câțiva ani. Iar Ducati Panigale V4 (stoc) începe de la 22.000€ - diferență de doar 10%. Dacă privești în perspectivă, nu e chiar așa rău.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Djenavar a spus:

Pe sub forumul BMW  un coleg zicea ca timpul lui valoreaza mai mult de 360 lei/h la manopera asa ca si motoarele costa in consecinta😁

@Djenavar

Cu scuzele de rigoare pt off-topic (deși eu zic ca deja s-a răspuns întrebării initiale deja) eu cred ca @ovi_icea argumentat cât se poate de elegant, pertinent și detaliat motivele pentru care merge la service autorizat. Eu unul sunt perfect de acord cu ceea ce a scris. 

On topic:

* Din ce în ce mai multa tehnologie de ultima ora.

* Modele din ce în ce mai multe și mai nisate. Ma gândesc aici la Ktm și Bmw a căror gama cuprinde la ora actuala zeci de modele. Ducati vin și ei tare din spate cu Scrambler, Multistrada, etc. Triumph  ușor-ușor... 

In consecință costuri din ce în ce mai mari de R&D. 

Japonezii rămân încă în spate, cu excepția Honda care extind și ei masiv gama de modele (CRF 450L, CRF Rally, Integra, scuter adventure, Monkey, Cube, etc) și optiuni (DCT). 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era o glumita si trebuie tratata ca atare, nu sa dorit a fi o jignire s.au o aluzie la ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Nicku_R a spus:

Cine are un amic/prietem la un importator/vanzator sa incerce sa afle cu cat cumpara importatorul o motocicleta, o sa aveti o surpriza cat de mare e profitul. La mine a ajuns o factura de import din greseala si pretul de vanzare e cu mai mult de 50% mai mare ca pretul cu care cumpara motocicleta.

Fara misto... Mai ai factura aia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba cu adausul mare al dealer-ului o cred si e verificata de mine. In 2008 mi-am cumparat de la Bardak un GSXR 1000 nou, in cutie, si a costat 11.000 fix.

Modelul de 2007 (aceeasi motoreta practic) stat un an in showroom si calarit de toti costa la reprezentanta Suzuki de pe Stefan cel Mare (era chiar langa Politie) 12.900 cu reducere !!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil, dar cred că este altă discuție. Adaosul procentual nu cred că s-a schimbat de-a lungul anilor și nu poate fi deci considerat responsabil pentru creșterea prețurilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, george05 said:

Fara misto... Mai ai factura aia

E exclus.

Eu am avut numai motociclete noi. La unele dintre ele, cumpărate mai recent, am și copiile bună facturile importatorului. Diferența e infimă. Poate la piese/consumabile o fi valabil dar la motociclete mă îndoiesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e exclus deloc, mai am factura dar din motive de relativa confidentialitate nu o sa o public. Dar ca sa vorbim sume (nu reale, sunt proportionate) avem asa:

 

Pe factura de import: 8600 euro - la vanzare 14.900 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inflatia in primul rand si foamea actionariatului care controleaza companiile auto -moto!

Din 2008 pana in prezent si in viitor s-au tiparit bani si se tiparesc la greu!Fara tiparnita criza din 2008 ar fi fost de nivelul celei din 1929!

In principiu banii aruncati in piata trebuiau retrasi usor dupa ce se stabiliza situatia!Lucru care nu s-a intamplat ,ba chiar s-au tiparit incontinuare!

Sunt prea multe de povestit ce si cum !

Trendul este in continuare crescator!Turma de consumatori este dirijata sa se indatoreze la greu pentru o ragalie de masina sau o partaitoare de motoreta!

Iar cand sunt bani imprumutati pe cumparator nu-l intereseaza neaparat pretul de achizitie,ci doar cat e rata si avansul!

Cei afectati direct sunt putinii cetateni care vor sa cumpere cu banul jos!Bineinteles ca toti sunt afectati,dar unii o simt imediat iar cei pe datorie mai tarziu si pe termen mai lung!

Bancile si producatorii plus statul egal love!Consumatorul final plateste iubirea lor de bani!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la vehicule de showroom/test/demo nu există discounturi la acel nivel! Cine știe ce șoticărie e acolo. Dacă ar câștiga dealerii atâta ar fi ciorchini de moto în curțile lor. La auto se vinde și fără marjă de profit pt target de volum și venituri din aftersales. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Din 2000 pana in 2019 la euro ai inflatie de 37,5%

 

2. O motocicleta de acum 15 ani (cand era noua) este net inferioare unei motociclete de acum. Tehnologie, electronica, toate costa.

 

3. Normele de poluare au devenit mai aspre, iar pentru a te alinia lor trebuie implementate dispozitive care nu costa putin deloc.

 

4. Cererea pentru motociclete cred ca a crescut (nu sunt date, e doar o parere personala).

 

Uite la SH ce nebunie e! De 4 ani de cand urmaresc preturile nu au scazut de loc. Au ramas pe loc sau chiar au crescut la aceleasi motociclete din aceleasi ani (chiar daca timpul a trecut peste ele). Km toti atatia au, dar asta se stie ca e o constanta. SI toti reali, desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Exemplu Suzuki GSX-S1000 in Japonia (la mama lui):

 

Model 2018 (alb-rosu-negru), toate costurile si taxele aferente incluse (asigurare obligatorie pe 3 ani, inmatriculare, etc.), daca imi amintesc bine era inclusa si asigurarea Casco (o chestie foarte rara in Japonia), la reprezentanta Suzuki - 11700 Euro

Model 2015/2016 (rosu-negru), an de fabricatie 2016 , a stat 2 ani in magazin (0 km), costurile si taxele aferente incluse - 6900 de euro.

 

Cred ca nu gasesti in Europa sub 10000 de Euro nou. Daca diferenta de pret o reprezinta taxele Japonia - EU, asta nu stiu sa va zic (oricum, de cand cu acordul nou, e alta mancare de peste).

 

Parerea mea e ca adaosul este nesimtit in Europa la toate motocicletele noi, fie ele produse in EU sau in afara! Cativa colegi mi-au zis ca motocicletele KTM sunt mai ieftine in Japonia decat in EU.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...