Jump to content

Recommended Posts

La 02.10.2019 la 6:27, john17 a spus:

Intrebare: modelul ăsta de moto din titlu nu vine cu cutie automată? În cazul ăsteia cum e cu frâna de motor? Deși bănuiesc că e vb de cv mecanică robotizată care ar trebui să "știe d'astea", în schimb scuterul lui paulynos clar se bazează 100% pe sistemul de frânare pt reducerea vitezei. 

 

Ma bucur ca ai deschis subiectul.  

Chiar am folosit foarte des frâna de  motor, funcționează perfect la cutia DCT printr-un simplu Downshifting mai ales in modul Sport 3 cand dupa schimbarea treptei inferioare rămâi la o turatie mai mare si frâna de  motor este foarte eficientă în combinație cu frana normală.  

Nu am observat sincer o diminuare a puterii de franare pe nici unul dintre trasee, dar repet frâna de motor am folosit-o în exces este supersimplu la cutia DCT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 01.10.2019 la 21:31, Silver Arrow a spus:

Nu am spus ca este imposibil sa ramai fara frane. Doar ca daca ai lichid de frana corespunzator e putin probabil.

Oircum ca sa nu o mai lungim ramane cum spui tu. 

Sincer vroiam sa iti mai dau ceva de studiu pe tema franelor si a lichidului de frana, sa iti mai largesti orizontul, dar am renuntat.

Adevarul este ca esti mult mai simpatic cand esti prost.

Cei doi colegi care au ramas fara frane aveau un lichid de frana dubios ca sa nu spun ca era jaf. Fie el el si OEM neumblat. Se intampla.

 

 

poti sa ai mama lichidului d efrana de la nasa, daca dau gaze placutele nu mai ai frane.....

La 30.09.2019 la 22:54, paulynos a spus:

Am ramas eu fara frane la maxi anul trecut intr-o zi caniculara pe niste serpentine in coborare. A trebuit sa tot dau in frane, scuterele nu au frana de motor, si la un moment dat s-a lipit maneta de ghidon si nu mai frana decat foarte putin, strangeam maneta si nu mai opunea rezistenta deloc. Noroc cu a doua frana si nu am patit nimic. Dupa vreo 5-10 minute si-a revenit frana, s-a racit, a mai facut asa o data pana am scapat de zona aia. Pe moment am crezut ca s-au dilatat furtunele. Si-a revenit pe urma complet si nu am mai patit de atunci. Ma tem ca petrica are ceva dreptate de data asta.

au si frana de motor daca dai putin gaz cat sa cupleze ambreiajul.... dar slaba, evident. ajuta sa il tii la viteze mici, atunci raortul d etransmisie e mai favorabil. 

Edited by einstein1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, einstein1984 a spus:

poti sa ai mama lichidului d efrana de la nasa, daca dau gaze placutele nu mai ai frane.....

Recunsoc ca pina acuma nu mi s-a intamplat. Nici cu mobra, nici cu masina, nici cu duba.

Nici macar cu batrana Dacie.

Nici nu am tras de frane sa iasa sufletul din ele.

Discul de frana este gandit sa functioneze de la 100 grade C in sus. Un lichid bun nu trebuie sa fiarba macar pina pe la 200 grade C.

Nu stiu pe la ce temperatura apare cracarea termica a compusilor organici din lichid, chestie care damblageste complet lichidul.

Eu raman la parerea mea ca cei care ai patit o problema cu frana au avut lichidul de frana necorespunzator.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu lichid bun, fara fraa de motor sau pe pista o prajesti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 25 minute, Silver Arrow a spus:

Eu raman la parerea mea ca cei care ai patit o problema cu frana au avut lichidul de frana necorespunzator.

 

O parere gresita, orice sistem de pe un vehicul daca il abuzezi cedeaza: motor, cutie, ambreiaj, frane, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, Nguyen a spus:

 

In opinia mea o  parere gresita, orice sistem de pe un vehicul daca il abuzezi cedeaza: motor, cutie, ambreiaj, frane, etc.

Asa e mai corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Silver Arrow a spus:

Asa e mai corect.

 

Iata exemplu de abuz, discuri la rosu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Nguyen said:

 

Iata exemplu de abuz, discuri la rosu:

 

 

E mai usor sa se contrazica pe internet :D  Cand i-am zis ca aveam discul "albastrit" ca si cand era scos din cuptor n-a vrut sa inteleaga... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, Nguyen a spus:

 

Iata exemplu de abuz, discuri la rosu:

 

 

A descoperit si asta din filmulet apa calda.

Acuma intelegi de ce sa dai o tema de proiect corecta nu este usor? Adica o tema in care sa prezinti toate datele necesare, nu cum ai facut tu sa dai o tensiune  la o bobina si o dimensiune si gata tema.

O piesa, sau un ansamblu se proiecteaza pe baza unui caiet de sarcini in care trebuie sa prevezi conditiile nominale de functionare si absolut toate situatile de functionare extrema ale acestuia.

Cand te apuci de fabricat o troaca care poate merge cu 235 km/h si va putea pune si o frana brusca, pui toate datele in caietul de sarcini si frana se va fabrica in consecinta.

Frana din filmulet nu este abuzata ci este folosita intr-o situatie extrema dar posibila. Drept urmare ea trebuie sa functioneze fara rateuri.

Mare smecherie ca se vede in film.

Daca frana din imagine se strica dupa o franare de urgenta inseamna ca este proiectata de rahat. Adica dupa teme de proiect facute cam ca dupa mintea ta.

 

Abuz ar fi daca marele vlogger sau cum puii mei s-or numi astia ar merge cu piciorul in acceleratie si in frana in acelasi timp si ar incalzi frana pina ar vomita. Pentru ca nu ar fi nici utilizare nominala nici extrema. Ar fi abuzata.

 

 

Nivelul de abuzare a unei masinarii sau echipament se cuantifica. De exemplu la instalatiile electrice se numeste D.A. (durata de actionare), D.C.pe engleza (Duty Cycle) sau pe germana E.D. (Einsatzdauer). La echipamentele mecanice poate fi grupa de functionare conform ISO sau FEM, la structurile mecanice sunt clasificari conform DIN, EN, FEM etc.

Daca o proiectezi necorespunzator clasificarii de functionare vor apare probleme in functionare, sau cum spui tu la abuzare.

 

Asa ca fi baiat istet cum ne-ai obisnuit si nu mai pune botul la astfel de filmulete.

 

Ca sa ne dai un exemplu de abuz baga un filmulet cu unul care face burnout pina ii explodeaza anvelopa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

Daca frana din imagine se strica dupa o franare de urgenta inseamna ca este proiectata de rahat. Adica dupa teme de proiect facute cam ca dupa mintea ta.

 

Gigele, nu stiu daca frana din video s-a stricat dupa abuz, asta e mai putin relevant. Ideea e ca poti sa "fierbi" un etrier sau un cilindru spate daca tii neaparat si sa ramai fara frane. De regula chestia asta se intampla la coborare intensiva fara frana de motor dar tu refuzi sa crezi, mai bine zis sa asimilezi, aceasta informatie. Cand un disc se incalzeste la rosu sau aproape la rosu parte din caldura aia se transmite prin placute si pistonase catre lichidul din etrier. Primul semn ca se intampla ceva este efectul de fading, deja cand apare acest efect trebuie sa o lasi moale, daca nu tii cont de fading urmatorul pas este sa ramai fara frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Nguyen a spus:

 

Gigele, nu stiu daca frana din video s-a stricat dupa abuz, asta e mai putin relevant. Ideea e ca poti sa "fierbi" un etrier sau un cilindru spate daca tii neaparat si sa ramai fara frane. De regula chestia asta se intampla la coborare intensiva fara frana de motor dar tu refuzi sa crezi, mai bine zis sa asimilezi, aceasta informatie. Cand un disc se incalzeste la rosu sau aproape la rosu parte din caldura aia se transmite prin placute si pistonase catre lichidul din etrier. Primul semn ca se intampla ceva este efectul de fading, deja cand apare acest efect trebuie sa o lasi moale, daca nu tii cont de fading urmatorul pas este sa ramai fara frane.

Nu contest ca este posibil.

Dar am voie sa cred ca este foarte greu de ajuns in aceasta situatie, daca ai un lichid de frana corespunzator?

Am avut ocazia sa bag un ulei ''original'', la service, care s-a facut marmelada.

Incearca si tu sa asimilezi (bag seama ca iti place acest cuvant) ca poti avea lichid de frana de rahat chiar si intr-o mobra noua.

Dar  vad ca ai pus un cuvant in plus : ''intensiva''.  Ai spus de coborare intensiva, ceea ce este altceva. Pai colegul nostru spunea ca el coboara usurel ca nici nu are cum sa coboare repede din cauza curbelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Nu contest ca este posibil.

Dar am voie sa cred ca este foarte greu de ajuns in aceasta situatie, daca ai un lichid de frana corespunzator?

 

Ai voie sa crezi dar asta nu inseamna ca ai dreptate. Punctul de fierbere al unui tine strict de atingerea acelei temperaturi si nu de calitatea lichidului. 

 

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Incearca si tu sa asimilezi (bag seama ca iti place acest cuvant) ca poti avea lichid de frana de rahat chiar si intr-o mobra noua.

 

Eu nu am fiert lichidul la nici o mobra sau masina, cand apare fadingul incep sa menajez franele.

 

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Dar  vad ca ai pus un cuvant in plus : ''intensiva''.  Ai spus de coborare intensiva, ceea ce este altceva. Pai colegul nostru spunea ca el coboara usurel ca nici nu are cum sa coboare repede din cauza curbelor.

 

Colegul a mentionat ca el cobora usurel dupa ce i-am spus ca poate sa ramana fara frane daca coboara fara frana de motor. Silvere, chiar daca te-ai facut de ras din nou trebuie sa privesti partea buna a lucrurilor: cu mine nu te plictisesti si inveti cate ceva in mod constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Nguyen a spus:

 

Punctul de fierbere al unui tine strict de atingerea acelei temperaturi si nu de calitatea lichidului. 

 

De aceea nu ne plictisim noi toti cu tine 😂

Deci cum vine mah, ia sa repetam dupa tine:  punctul de fierbere tine strict de atingerea acelei temperaturi si nu de calitatea lichidului.

Le-ai dat clasa si alora cu perlele de la BAC😂

 

Trebuie sa plec, dar macar mi-ai descretit fruntea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 4 minute, Silver Arrow a spus:

Deci cum vine mah, ia sa repetam dupa tine:  punctul de fierbere tine strict de atingerea acelei temperaturi si nu de calitatea lichidului.

 

Vine foarte simplu Silvere, totul tine de atingerea temperaturii de fierbere al lichidului respectiv. Ca e de calitate sau nu e mai putin relevant, in ambele situatii apare mai intai fadingul care te atentioneaza ca trebuie sa menajezi franele. Dupa mintea ta si a alora cu care ai dat BAC-ul trebuie sa dai maxim in frane pt ca ele nu au voie sa fiarba.

Edited by Nguyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă, tot cu lichidul de frână o ardeți? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să revenim un pic on-topic:

Mai jos aveți filmarea traseului de pe Transfăgărășan fără vorbe, poate vreți să știți starea drumului 🏍😀

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...