Sari la conținut

Accident mortal Bacau.


Fiziflash
 Share

Postări Recomandate

3 minutes ago, iaco said:

N-ar fi rau sa faceti un topic separat pentru discutiile legate de frana.
As vrea sa invat si eu cum se face stoppie cu ABS, sa inteleg si eu de ce aia la MotoGP nu folosesc ABS, etc.

Sunt vreo doua topicuri dar-s umplute de... respect :) Ne-am si strans sa filmam mai acum vreo 2 ani daca nu ma inseala memoria. Discutia e lunga insa practica bate teoria, pentru ca realitatea are mult mai multe variabile in ecuatie :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

15 minutes ago, LimpTA said:

Sunt vreo doua topicuri dar-s umplute de... respect :) Ne-am si strans sa filmam mai acum vreo 2 ani daca nu ma inseala memoria. Discutia e lunga insa practica bate teoria, pentru ca realitatea are mult mai multe variabile in ecuatie :D 

Stiu de adunarile de la ikea, dar n-am reusit sa ajung, din pacate, cu toate ca mi-ar fi placut.

 

@john17 din ce stiu (si din ce am simtit), ABS-ul intra inainte sa se blocheze roata, asa ca e extrem de greu sa franezi suficient de tare incat sa ridici roata spate, fara sa intre ABS-ul. Si din ce stiu, asta e motivul pentru care la circuit nu se foloseste ABS, pentru ca in conditii ideale, poti frana peste limita pe care ti-o impune ABS-ul 🤔

@LimpTA tu ai reusit sa faci stoppie cu ABS?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, iaco said:


@LimpTA tu ai reusit sa faci stoppie cu ABS?

Da pentru ca nu l-am dezactivat niciodata ca n-am fost curios. La vedere sigur nu e ca nu m-am impiedicat de el prin meniu. TC-ul da. La troaca mea iti trebuie un dongle special care se baga in ECU ca sa dezactivezi sistemele si din ce am vazut pe net te umple pe bord de "not legal".
Mai amuzant e ca eu am si giroscop pe motoreta si tot se ridica de fund. De mentionat ca eu mereu caut sa am gume cat de aderente pot pe moto, si mai si merg cu ele dezumflate pentru ca asa stiu eu sa merg :D Deci cam singurul factor care strica aderenta pentru mine e asfaltul, care da, la victoriei sau la arc unde e alunecos oglinda fara pic de rugozitate, intra ABS repede.  In schimb daca ma duc pe un drum cu asfalt bun, poros, imi dau cu tobele in ceafa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, iaco a spus:

 

@john17 din ce stiu (si din ce am simtit), ABS-ul intra inainte sa se blocheze roata, asa ca e extrem de greu sa franezi suficient de tare incat sa ridici roata spate, fara sa intre ABS-ul. Si din ce stiu, asta e motivul pentru care la circuit nu se foloseste ABS, pentru ca in conditii ideale, poti frana peste limita pe care ti-o impune ABS-ul 🤔
 

Pai nu are cum sa stie ca s-a blocat roata inainte sa se intample.

Ai un senzor la roata care vede daca exista o succesiune de gol/plin (fantele de pe discul fixat pe roata), semn ca roata se invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E eronat ca nu ajungi sa faci stoppie cu ABS. Daca ai aderenta pe roata fata , abs-ul nu intra ( ca nu are de ce ), si te ridici pe fata de nu te vezi.

Am patit acum 3 ani cand aveam un Triumph Sprint ST  sa imi dau seama ca intru  mult prea tare intr-o curba de dreapta ( de unde se vedea si o masina pe sens opus, dat in frana fata ca disperatul , ridicat pe roata fata si mers peste 10 metri cred( spatele imi plecase in aer in partea dreapta), apoi ori a intrat ABS-ul , ori ingerul meu pazitor a slabit frana, si cu mult bulan am reusit sa ma redresez si sa nu o comit. Dar a fost doar noroc si reflex de a frana , si nu am avut timp sa gandesc ce sa fac si cum. Totul s-a intamplat pe ultimii 150 de km dintr-o tura de peste 1000 km , incercand sa ma tin dupa un coleg care mergea mai tare ca mine( fiindca era la ani lumina de nivelul meu).

Cine zice ca are timp sa calculeze si sa gandeasca voluntar cum sa reactioneze, are vise erotice. Trebuie sa fii profesionist si sa ai reflexele si simturile antrenate, altfel esti pasager, si doar norocul te salveaza.

Editat de Nooxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Pai nu are cum sa stie ca s-a blocat roata inainte sa se intample.

Ai un senzor la roata care vede daca exista o succesiune de gol/plin (fantele de pe discul fixat pe roata), semn ca roata se invarte.

Eu citisem ca sunt senzori la ambele roti, iar ABS-ul se foloseste de diferenta dintre vitezele celor 2 ca sa previna blocarea rotii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, iaco a spus:

Eu citisem ca sunt senzori la ambele roti, iar ABS-ul se foloseste de diferenta dintre vitezele celor 2 ca sa previna blocarea rotii

 

nu cunosc situatia actuala fiindca sistemele s-au complicat, dar acum ceva ani algoritmul era unul simplu diferential pe curba de decelerare a rotii

deci independent pe cele 4 (sau la motociclete, 2) roti

 

ebd compara vitezele rotilor

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi daca unul ce are ABS se infige in frina fata la maxim,din prima, ABS-ul va intra,pt ca roata fata fara incarcarea progresiva  se va bloca imediat

Ar trebui sa rezulte o frinare mai slaba dar probabil fara stoppie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, de pe gogu:

How ABS works on motorcycles

ABS works to prevent a motorcycle's wheel, or wheels, from locking during braking. ABS uses speed sensors on both wheels to accurately determine wheel speed as well as sensors to determine when a wheel is about to lock.

ABS adjusts the braking pressure accordingly to prevent the wheel from locking and assists with maintaining the stability of the motorcycle. In many circumstances, ABS has been shown to reduce braking distance. Motorcycles with ABS technology have been shown to be involved in fewer crashes on the road.

 

Eu inteleg ca exista senzorul pe fata/spate, care masoara viteza de rotatie, cat si daca se blocheaza sau nu. Cand franezi ca disperatul, pe fata de exemplu, senzorul de pe fata ajunge in punctul in care roata s-a bloca, si in loc sa se intample asta, din computer, se reduce din franare. SI tot asa. De aici si discutia ca motoreta cu abs are nevoie de o distanta mai mare de oprire, in conditii teoretice. Ca in practica, foarte putini sunt mai buni ca sistemele. Utilizatorul comun, nu va putea face asta, si pentru el abs ul e foarte bun(ma includ aici).

 

Pe langa asta, exista sistemul de frane combinate. Cand actionezi fata si intra si spatele, sau invers. Dar dozarea e undeva 70% cu 30% din franare, si tot fata se blocheaza, nu spatele. Sau invers, functie de cum e combinata.Ma indoiesc ca se pot bloca simultan ambele roti-sau aproape bloca ambele, cat sa intra abs pe amandoua.

 

Apoi, vin sistemele de generatie noua de abs, cu senzori de inclinare, anti wheelie,combinat si cu TC, unde, cu toate sistemele activate,in teorie, n-ar trebui sa poti face nici wheelie nici stoppie. Cel putin, declarativ, cum afirma marii producatori.

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Nooxy a spus:

E eronat ca nu ajungi sa faci stoppie cu ABS. Daca ai aderenta pe roata fata , abs-ul nu intra ( ca nu are de ce ), si te ridici pe fata de nu te vezi.

Am patit acum 3 ani cand aveam un Triumph Sprint ST  sa imi dau seama ca intru  mult prea tare intr-o curba de dreapta ( de unde se vedea si o masina pe sens opus, dat in frana fata ca disperatul , ridicat pe roata fata si mers peste 10 metri cred( spatele imi plecase in aer in partea dreapta), apoi ori a intrat ABS-ul , ori ingerul meu pazitor a slabit frana, si cu mult bulan am reusit sa ma redresez si sa nu o comit. Dar a fost doar noroc si reflex de a frana , si nu am avut timp sa gandesc ce sa fac si cum. Totul s-a intamplat pe ultimii 150 de km dintr-o tura de peste 1000 km , incercand sa ma tin dupa un coleg care mergea mai tare ca mine( fiindca era la ani lumina de nivelul meu).

Cine zice ca are timp sa calculeze si sa gandeasca voluntar cum sa reactioneze, are vise erotice. Trebuie sa fii profesionist si sa ai reflexele si simturile antrenate, altfel esti pasager, si doar norocul te salveaza.

Este corect. Daca franezi cu forta crescand progresiv, de la un moment incolo, cand cuplul dat de forta de inertie care vrea sa te rastoarne este mai mare decat cel dat de forta de greutate care te tine cu spatele pe asfalt,  te ridici de spate. Iar treaba asta nu poate sa o stie decat un senzor de inclinare. Cat timp roata fata se invarte, daca se ridica spatele si roata spate automat se va bloca, ABS-ul nu stie daca aceasta s-a blocat ca a pierdut aderenta sau s-a ridicat mobra.

 

Dar aici discutam de o franare extrema, cand te infigi in frane la maximum. Si atunci un ABS, chiar si cel simplu te va ajuta sa nu faci tumba.

 

Offtopic: @Nooxy ce puii mei trebuie sa va tineti dupa unul/unii care merge/merg  repede (nu inseamna ca merg si bine). Iar cand esti un pilot experimentat si mergi in grup, si stii ca ai cu tine unii mai putin priceputi , cobori cu nivelul la care pilotezi la nivelul cel mai scazut din grup. Si crede-ma, colegul nu era la ani lumina peste nivelul tau. Sa dai blana, si la moto si la auto este cel mai simplu lucru. Accelerezi si gata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Ce mă enervează pe mine sfaturile astea despre frânarea de urgență, cum să dozezi, ce să faci! 

Împreună cu aia că trebuie să știi să lași motocicleta să se ducă după ce ai căzut! 

Băi copii, voi care dați sfaturile astea, voi ați ieșit din găoacea Matrix în lumea reală pe motor? 

Ați căzut vreodată și ați mers târâș agățat de motor într-o situație reala? 

Știți că într-o fracțiune de secundă ești jos, și dacă vă pune cineva să povestiți după cum s-a întâmplat, habar nu aveți cum ați dat cu poponeata (în cazul fericit) de pământ?? 

V-ați trezit brusc cu un obstacol în față, în așa fel încât habar nu ai de unde vine disperarea cu care te înfigi în ambele frâne, doar / doar reușești să scapi de un impact care te poate omorî? 

Băi teoreticienilor, în fracțiunile alea de viață nimic nu-ți trece prin cap și doar creierul dă comenzi instinctual, tu ești doar o păpușă în clipele alea!

Ați încercat senzația aia în care te scurgi tot în picioare și nu mai ai nicio sevă în tine, când ai realizat prin ce ai trecut? 

Ați avut vreodata vreun os rupt, un umăr bușit, v-a plecat vreodată motorul pe o șină de tramvai, o dâră de nisip sau udăciune! 

Lăsați dracului teoriile astea de motociclism pe net și înțelegeți odată că vă faceți de râs cu tâmpeniile debitate!! 

În atâția ani de motociclit, în toate discuțiile purtate cu oameni cu experiență, nu am auzit pe niciunul din ăștia să debiteze tâmpeniile astea! 

 

 

Cand ai postat dupa accident ca vrei sa te lasi de motoare eu am incercat sa-ti ridica moralul insa cu atitudinea asta m-am razgandit, mai bine lasa-te!

 

Si ca sa nu crezi ca am ceva cu tine, raspunsul la toate intrebarile tale, desi retorica-sarcastica este evidenta, este DA! Cu diferenta ca dupa ce mi-am lins ranile, eu am evaluat incidentul la rece si am acceptat concluziile, si fie am schimbat stilul de condus, fie mi-am re-educat reflexele, etc. Ti-am mai spus-o si o repet, niciodata vina sau responsabilitatea unui accident nu este absoluta. Creierul iti da comenzi instinctual, este adevarat, insa comenzile alea se educa in timp. Spre exemplu, daca de obicei franezi cu spatele, ca nah, e mai comod, sau nu franezi cu fata progresiv, etc. in situatiile de urgenta vei face la fel. Sigur, norocul, conjuctura, etc. conteaza foarte mult la dinamica unui accident insa de aici pana la a te considera absolut inocent si mai ales ca nu ai nimic de invatat si totul a fost pur ghinion e cale lunga.

 

 

In cazul de fata nu prea sunt multe necunoscute, omul ala a murit pe mana lui. Referitor la disputa stoppie cu sau fara ABS, ca de obicei, nu e chiar atat de simplu. In primul rand, functie de distributia centrului de greutate si dinamica sa anumite motoare pur si simplu nu pot sa faca stoppie, guma fata va rupe aderenta cu mult inainte. In aceasta categorie intra chopperele, grand-cruiserele...etc. Ca sa stii sa pui intrebarile trebuie sa stii raspunsurile... in conditii ideale, generic, o guma de strada va rupe aderenta pe la 0.8-0.9g (la motoGP se obtin valori supraunitare), zona in care cam intra ABS-ul. Capabilitatea unui motor de a face stoppie nu are nimic de a face cu prezenta ABS-ului.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa traiti Domnul Ion!

 

Vina a fost intergral a mea, si in astfel de cazuri daca nu ai reflexe formate( pilot profesionist, sau multe sute de mii de km pe 2 roti) , nu poti controla franarea. Tine doar de noroc daca scapi sau nu, si sigur nu ai timp sa gandesti si sa alegi varianta corecta.

Colegul de drum e super baiat, si daca faceam buba era doar vina mea, sunt adult si imi asum actiuniile. In acel caz, un ritm sustinut de mers pe multe sute de km , a dus la o oboseala si pierdere de concentrare din partea mea, care se putea solda nasol pentru mine. Colegul mergea cat credea ca sunt eu ok, ma astepta cand ramaneam in urma la intervale de cativa km. Diferenta a fost ca eu ma consumam mult mai tare atunci sa sustin acel ritm, dar pentru el era lejer. Chiar si eu cand am iesit in grup, si am simtit nevoia sa am alt ritm, mi-am facut de cap cativa km , dar am asteptat si colegii, sau chiar m-am intors dupa ei. Apreciez ca mergeti legal, eu din pacate am mai calcat stramb si pot recunoaste acest lucru.

Acea sperietura , m-a facut apoi sa am mai multa grija , sa astept ca fiecare avans sa vina de la sine si nu fortat.

Momentan , in acest an , din motive de sanatate si economice sunt doar motociclist de tastatura, asa ca nu stiu cat conteaza ce am sustinut mai sus.

Singurul lucru de care sunt sigur , este ca intr-o situatie la limita nu ai timp sa gandesti, si doar reflexele ( mult antrenate) sau norocul te pot scapa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, yo4hgx a spus:

 

Cand ai postat dupa accident ca vrei sa te lasi de motoare eu am incercat sa-ti ridica moralul insa cu atitudinea asta m-am razgandit, mai bine lasa-te!

 

Acum, dacă ar fi să urmez aceeași linie, te-aș intreba de unde ai dedus că îmi trebuia consiliere?

Și mai e ceva, ar fi trebuit să știi că un om de calitate nu cântărește vorba spusă în nicio ocazie, dar na, cine sunt eu să te bănuiesc de așa ceva?

Referitor la ce am scris, dacă citeai cum trebuie ai fi înțeles contextul.

Amendam faptul că majoritatea celor care vorbesc și dau sfaturi despre frâne și situații de genul habar nu au ce spun, având în vedere că sunt începători sau cu experiență limitată. Să nu întrebi de unde știu, că se vede de la o poștă din bazaconiile pe care le debitează.

Pe lângă faptul că au un arțag obraznic și violent să conteste orice judecată venită de la alții cu ani și experiență - și aici nu fac referire numai la cazul ăsta, lucrul este vizibil la oricare nivel în societate.

De aia am și subliniat că nu am auzit pe niciunul cu experiență bătând monedă pe fanteziile astea de facepok.

Acum, faptul că tu ești un autodidact este un fapt lăudabil, dacă ai ajuns prin antrenament să-ți educi creierul și reflexele este alt lucru de subliniat.

Încearcă doar să nu mai judeci pe alții dintr-o postare pe care nu ai pătruns-o suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, l.u.v a spus:

Acum, dacă ar fi să urmez aceeași linie, te-aș intreba de unde ai dedus că îmi trebuia consiliere?

Și mai e ceva, ar fi trebuit să știi că un om de calitate nu cântărește vorba spusă în nicio ocazie, dar na, cine sunt eu să te bănuiesc de așa ceva?

Referitor la ce am scris, dacă citeai cum trebuie ai fi înțeles contextul.

Amendam faptul că majoritatea celor care vorbesc și dau sfaturi despre frâne și situații de genul habar nu au ce spun, având în vedere că sunt începători sau cu experiență limitată. Să nu întrebi de unde știu, că se vede de la o poștă din bazaconiile pe care le debitează.

Pe lângă faptul că au un arțag obraznic și violent să conteste orice judecată venită de la alții cu ani și experiență - și aici nu fac referire numai la cazul ăsta, lucrul este vizibil la oricare nivel în societate.

De aia am și subliniat că nu am auzit pe niciunul cu experiență bătând monedă pe fanteziile astea de facepok.

Acum, faptul că tu ești un autodidact este un fapt lăudabil, dacă ai ajuns prin antrenament să-ți educi creierul și reflexele este alt lucru de subliniat.

Încearcă doar să nu mai judeci pe alții dintr-o postare pe care nu ai pătruns-o suficient.

 

Eu nu am dedus nimic, am incercat doar sa ajut pe cineva la nevoie, ca intre motociclisti, pentru ca stiu cat de greu este in astfel de momente. Cum vrei tu sa-mi rastalmacesti intentiile e treaba ta. Probabil nu prea ai mai avut evenimente de genul asta pana acum si de aceea nu stii cum sa reactionezi. Asculta un om care in primii ani de motociclism in romania a pierdut cate un prieten bun sau macar un cunoscut apropiat la fiecare 6 luni...

 

Pe de alta parte eu am inteles foarte bine contextul, speram sa-l fi inteles si tu si sa tragi invatamintele necesare. In romania oricand iti va intoarce cineva in fata in scurt, pe linie continua, etc., este strict problema ta daca continui sa arati cu degetul sau sa stii cum sa reactionezi data viitoare. In primul rand invata sa franezi si apoi ia in consideratie sa schimbi clasa motorului, ce-ti place tie a fost gandit pentru autostrazi, nu pentru jungla din romania. Dar treaba ta, oasele tale!

 

Da, sunt autodidact si in cazul de fata sper sa ma ajute sa mor de batranete... sau macar din alte cauze decat motocicleta. Nu vreau sa o dam in diverse... dar spre exemplu tu cand ai exersat ultima data un stoppie controlat? Si ca sa nu ma acuzi de ipocrizie, eu o fac macar odata la fiecare iesire, fara figuri, in general fara martori, cand ma simt eu bine in pielea mea ii trag o frana pana ridic spatele un pic acolo, pana in jumatate de metru. Asta ca sa reamintesc reflexelor unde e limita franarii si mai ales la o adica sa nu ma blochez...

 

Eu nu judec pe nimeni doar imi spun pararea, asa cum e ea.

 

 

 

 

Acum 48 minute, easy ride on! a spus:

Din păcate omul ăla a murit pe mâna, volanul şi pe manevra altuia.

 

Da, nu am contestat contextul dar totusi, cand te ridici pe roata fata cu mult inainte de impactul propriu-zis inseamna ca nu stii sa franezi. Mai departe te rog sa ma scuzi dar chiar nu mai am chef sa disec de ce, cine, unde, etc... taximetristi idioti (pleonasm) exista peste tot si totusi unii ajung acasa intregi pe motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Stoppie cu un motor de 500 kilograme! Cu ABS!

De ce aș face tot felul de antrenamente de genul ăsta? Doar ca să-mi gâdil orgoliul cu faptul că sunt prudent și autodidact? Și să trăiesc cu impresia că am "învățat" eu ABS-ul să frâneze?

Incă am simțul ridicolului, nu pretind că reacționez mai bine și eficient decât un sistem gândit de către specialiști să facă asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, l.u.v a spus:

că am "învățat" eu ABS-ul să frâneze?

 

QED... ABS-ul nu a intentionat niciodata sa substituie tehnica franarii ci doar sa intervina cand se depasesc anumite limite, extreme!

 

Acum 9 minute, l.u.v a spus:

Incă am simțul ridicolului, nu pretind că reacționez mai bine și eficient decât un sistem gândit de către specialiști să facă asta.

 

Ridicol e sa crezi ca un sistem pasiv precum ABS-ul "reactioneaza", pentru replica asta eu ti-as lua titlul de admin al unui forum moto.

Acum 3 minute, easy ride on! a spus:

Nicidecum nu pentru orgoliu.

 

Pssssst! Motorul lui nu poate face stoppie oricum, indiferent ca are sau nu ABS... chestie de fizica elementara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, yo4hgx a spus:

un sistem pasiv precum ABS

Pardon, e activ toată ziua! 

Să nu vb despre frânare, ar fi trebuit doar trasă o manetă atunci când s-a luat numai mâna din gaz și nu ar mai fi ajuns daună totală un anume LT... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 11 minute, easy ride on! a spus:

Ci doar ca să deţii tu controlul vieţii şi sănătăţii tale pe motocicletă.

Ihî, mișto filozofie. Ambalată frumos, ține la hipsterii fraieri din zilele noastre. 

Să le-o spui și ălora mulți (păcat că nu se mai poate) care au murit loviți de alții!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, john17 a spus:

Pardon, e activ toată ziua! 

 

Nu, ABS-ul este un sistem de siguranta pasiv... ma rog, chestie de semantica insa nu substituie momentul si tehnica franarii. Active sunt sistemele care actioneaza fara interventia omului, precum mentinerea automata a distantei, franarea automata la apropierea sub o anumita distanta fata de un obstacol, etc. ABS-ul nu reduce viteza cand e nevoie si nici nu franeaza eficient ci doar intervine cand roata rupe aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, easy ride on! a spus:

P.S. Nu uita ce spus Murphy:

 

Albert Einstein said "I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots."

Acum 1 minut, l.u.v a spus:

Amărâții ăștia de la Bosch, ce ar mai fi avut de învățat de la cavalerii dâmbovițeni ai cruciadei anti ABS!

 

ABS-ul nu actioneaza franele cand e nevoie, omul o face. Sau ma rog, ar trebui sa o faca...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Știu.

Asta este înălțător.

In armată înveți o grămadă de lucruri folositoare.

Știu cazuri care făceau traseul pentru școala de șoferi cu lada de zestre pe sub paturi.

Fără ABS.

De-aia unii au greața de el și fac stoppie feriți de ochii lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...