Jump to content
Christian 1

"Cat" de legale sunt trotinetele electrice pe drumurile publice?

Recommended Posts

E un "sindrom" actual sa te "dai" pe drumurile urbane cu aceste autovehicule,caci fiind propulsate de un motor,cam sunt autovehicule. :)

Franele lor sunt cum sunt,cu instalatie de iluminat si semnalizare a schimbarii de directie nu-s dotate,oglinzi retrovizoare zero,accidente au fost deja si vor fi din ce in ce mai multe.Iar faptul ca,majoritatea au castile adanc infipte in urechi,nu mai lasa loc de prea mult comentariu(de echipament de protectie-macar o casca pe intelect,nici nu mai zic)...

In opinia voastra,ar trebui inmatriculate,sa faca oarece test gen ITP,sa aiba oarece asigurare,iar cei ce se "dau" cu ele sa aiba o forma bazica de examen rutier luat?

Astept parerile voastre.Is foarte curios. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trotinetele astea sunt un mijloc foarte bun de locomotie prin oras, eu de multe ori las masina intr-un punct in oras si de acolo daca am drumuri, ma misc cu Lime.

Insa, ele nu au ce cauta pe strada, impreuna cu masinile. Normalitatea ar fi sa se mearga pe pistele de bicicleta cu ele, dar de unde atatea piste? Mie unul mi-e frica sa merg pe strada cu ele, ma simt in coorul gol, ca sa zic asa, si merg doar pe trotuare sau pe piste acolo unde se poate. Nu mai pun la socoteala ca de multe ori sunt "parfumat", asa ca n-am ce cauta pe strada...

 

Cred ca felul asta de transport prin oras reprezinta viitorul, speram ca doamna Firea pe asta o sa cheltuiasca banii din taxa vietii, pe piste de biciclete, trotinete si orice alte solutii pentru micsorarea numarului de masini de pe strada.

Acum 15 minute, Christian 1 a spus:

E un "sindrom" actual sa te "dai" pe drumurile urbane cu aceste autovehicule

Ah, si fetele astea ar avea nevoie de niste piste...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate trebuie educati si pietonii pentru ca acolo unde sunt piste si trotuar larg, fix pe acolo merg pietonii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am asistat in vara asta la doo tamponari de troti cu doo autovehicule din fata mea:prima,un Logan ce circula in fata mea pe drumul cu prioritate,a fost "modelat" la portiera pasagerului de o troti lansata de pe un drum lateral cu semn de Stop,iar a doua,un Audi din fata mea a fost locul de oprire a unei troti ce a depasit din spate pe dreapta tot randul,Audi ce s-a ales cu lampa sparta.Oare cei doi proprietari de auto,cum si-au reparat pagubele?

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Christian 1 a spus:

Oare cei doi proprietari de auto,cum si-au reparat pagubele?

Probabil la fel cum le-ar fi reparat daca ar fi intrat un biciclist in ei.. Si sa ajungem sa avem permis de mers pe bicicleta...

Edited by Starcream

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, Starcream a spus:

Trotinetele astea sunt un mijloc foarte bun de locomotie prin oras, eu de multe ori las masina intr-un punct in oras si de acolo daca am drumuri, ma misc cu Lime.

Insa, ele nu au ce cauta pe strada, impreuna cu masinile. Normalitatea ar fi sa se mearga pe pistele de bicicleta cu ele, dar de unde atatea piste? Mie unul mi-e frica sa merg pe strada cu ele, ma simt in coorul gol, ca sa zic asa, si merg doar pe trotuare sau pe piste acolo unde se poate. Nu mai pun la socoteala ca de multe ori sunt "parfumat", asa ca n-am ce cauta pe strada...

 

Cred ca felul asta de transport prin oras reprezinta viitorul, speram ca doamna Firea pe asta o sa cheltuiasca banii din taxa vietii, pe piste de biciclete, trotinete si orice alte solutii pentru micsorarea numarului de masini de pe strada.

Ah, si fetele astea ar avea nevoie de niste piste...

 

Sa spunem ca,in cazul tau,tu avand permis de conducere pe drumul public,ai macar habar ce sa si ce sa nu faci.Dar ceilalti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am deschis și eu subiectul asta pe Fb. 

Trebuie reglementată situația, pentru că din păcate ajung să le călărească și mulți care nu au nicio tangență cu circulația pe drumurile publice. 

Suntem exact în situația de acum câțiva ani cu scuterele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Starcream a spus:

Probabil la fel cum le-ar fi reparat daca ar fi intrat un biciclist in ei.. Si sa ajungem sa avem permis de mers pe bicicleta...

Bicicleta este vehicul,troti electrica,este autovehicul.Aici e buba.

Nu-i asa,Mircea? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Christian 1 a spus:

Sa spunem ca,in cazul tau,tu avand permis de conducere pe drumul public,ai macar habar ce sa si ce sa nu faci.Dar ceilalti?

Si cu toate astea, nici nu imi trece prin cap sa merg pe bulevard cu ele, cred ca tocmai pentru ca inteleg ce inseamna.

Inca o data zic, consider ca nu au ce cauta pe strada, in acelasi loc cu masinile. Poti sa ai permis de toate categoriile, lumini, semnalizari, RCA, ITP, nu conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix ieri seara am trecut prin centru cu motoreta si am vazut 3 pustani calare pe troti din astea.... ca intrau in pasajul Unirii. Am tot incercat sa le caut scuze dar nu am gasit, era clar ca pe acolo au vrut sa o ia. Se intampla la o ora la care pasajul era liber si se circula tare, ~80km/h+. Nu erau rapciugi din alea inchiriate, erau din astea misto, mari, si mergeau tare inclusiv pe plat, undeva la 40 la ora, am fost foarte surprins. Am zabovit un pic in spatele lor, i-am claxonat si am trecut.

 

Partea cea mai nasoala este ca primul pusti nu avea mai mult de 10 ani, ceilalti doi sa fi fost adolescenti.  Un obstacol, o greseala mica, si plangeau multe familii ieri seara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect Paule,si la cat de "petite" sunt rotile... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt anumite modele Dualtron care prind 80-100kmh. Au suspensii profi, sunt mai inalte. Costa in jur de 2-3000E bucata. Pe langa astea sunt unele mai slabe pe la 5k ron care merg cu 30-40-50. Iar la nivelul de jos sunt cele dn segmentul Lime sau Xiaomi care sunt limitate la 25kmh. Exista hack-uri pentru soft ca sa le delimitezi dar prajesti motoarele/bateriile mai repede. 
Conform legii ele trebuie sa circule pe pistele de biciclete atunci cand acestea exista, in caz contrar fiind vehicul, legea actuala le obliga sa circule pe strada ca biciclete. 

E un vid legislativ momentan nereglementat. Problema cea mai mare e ca nu au frane care corespund.

Hai ca troti ca troti ca cei mai multi merg cu ele pe trotuar, insa ce te faci cu alea care au si "scaun". Sunt unele mari cu roti groase care arata ca niste choppere. N-a fost vreodata sa vad o din aia pe trotuar. Toti pe strada si sunt fara lumini, nesemnalizati etc. 

Sapt trecuta eram pe magheru si am vazut un baiat cu o Dualtron din aia puternica, era pe banda 3 cu ea... ii dadea cu 70 cu masinile odata. 

Ca toate chestiile in tara noastra, cel mai probabil o sa se urneasca treaba cand vine beleaua si incep din nefericire tragediile. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca "organele" asteapta un anumit numar de victime contorizat,ca sa le bage in legalitate-cea de autovehicule pe drum public. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Mai jos gasiti niste chestiuni interesante legate de subiectul trotinetelor pe drumurile publice. Concluziile ...fiecare le trage dupa cum crede.

 

"In lipsa unei legislatii specifice pentru trotinete, acestea nu pot fi asigurate printr-o polita de tip RCA, insa trotinetistii isi pot incheia polite de accidente si de raspundere civila fata de terti, spun specialistii din domeniu.

Trotinetele electrice nu pot fi incadrate in nicio categorie de vehicule, intrucat nu exista nicio reglementare cu privire la acest tip de vehicul, dar proprietarii se pot proteja prin asigurari de raspundere civila sau de accidente", a declarat Dorel DUTA, Presedintele UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

Riscurile acoperite de polita de raspundere sunt producerea de vatamari corporale, deces si daune materiale. Asiguratorul acorda despagubiri si pentru cheltuielile facute de asigurat in procesul civil, daca procesul este consecinta producerii unui eveniment asigurat. Polita de accidente acopera decesul, invaliditatea, incapacitatea de munca, fracturi, arsuri si interventii chirurgicale", a explicat, Dorel DUTA, precizand ca ambele tipuri de asigurari sunt disponibile pe piata locala la preturi accesibile.

Antonio SOUVANNASOUCK, Directorul General al brokerului xxxxxx (si Presedinte PRBAR) considera ca este necesar ca cei care folosesc trotinetele electrice sa detina o asigurare de raspundere civila personala in caz ca provoaca daune materiale sau vatamari corporale. Insa, daca nu sunt limitate la 25 km/h sunt considerate mopede si atunci ar trebui inmatriculate si, implicit, asigurate RCA, dar in lipsa unei legislatii dedicate momentan nu se poate pune in aplicare aceasta nevoie de asigurare.

 

In prezent exista un vid legislativ legat de utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice - nu este clar pe unde se va circula cu acestea, care este varsta minima a utilizatorului si nici ce obligatii au utilizatorii in cazul in care sunt opriti de catre politie in trafic.

 

In curand, lucrurile s-ar putea schimba, in conditiile in care fost inregistrat un proiect de lege care va reglementa circulatia pe drumurile publice a trotinetelor electrice. Pentru ca prevederile sa se aplice, proiectul trebuie adoptat de Parlament, promulgat de Presedintele tarii si publicat in Monitorul Oficial.

Potrivit proiectului de lege, trotineta electrica este definita ca un "vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 40 km/h si care este echipat cu un motor electric a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 2 kW."

 

Tot ceea ce este cuprins intre ghilimele, face parte dintr-un mail primit pe tema evolutiei pietei asigurarilor in urmatoarea perioada. Asadar, solutii exista insa trebuie sa existe si cadrul legislativ pentru a putea fi aplicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea,repet,trebuie sa se atinga

Acum 3 minute, Christian 1 a spus:

Probabil ca "organele" asteapta un anumit numar de victime contorizat,ca sa le bage in legalitate-cea de autovehicule pe drum public. :)

Mircea,se pare ca in ce am scris aici consta maturitatea "organelor".

Pana atunci,asa sa le fie numele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost cam acum o luna in Berlin. E plin acolo de trotinete electrice. Efectiv te impiedici de ele, sunt claie peste gramda la orice colt. Circula aia grupa mare cu ele. Sunt de baza in oras. De asemenea, si scuterele electrice de inchiriat sunt o alternativa buna. La fel ca Lime. Dar acolo e alta poveste... soselele sunt late, sunt piste speciale si astia circula nestingheriti. Acolo in zilele lucratoare nu am vazut in centru ambuteiajele care sunt la noi. Plus ca strazile lor sunt foarte late. La noi e o problema de infrastructura - strazile sunt mult prea inghesuite. Pe trotuare avem masini parcate. Iar pista daca s.ar face, ar deveni banda pentru smecheri, indiferent de numarul rotilor.

Asadar, avem o infrastructura care nu permite dezvoltarea pistelor (nu le poti lasa doar pe bulevardele largi), o educatie rutiera de epoca primitiva si o lacuna in legislatie. Deja cu bicicletele sunt probleme, sunt din ce in ce mai multe, acum au aparut si trotinetele astea, e si mai mare bulibaseala. O lege nu poti da pentru ca nu ai piste pe unde sa le obligi sa mearga. Asa ca se merge pe burta si te rogi sa nu iei unu' din asta pe capota sau pe coarne. Sau speri sa nu se infiga in tine pe sosea. Momentan eu nu vad o solutie decat ceca drastic. Orice reglementare legislativa va fi un fail, ma indoiesc ca se poate gasi o cale de mijloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LimpTA,bag de seama ca exista troti de viteza si "cioapare"...  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar un curs de siguranta, o varsta minima si RCA.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Christian 1 said:

@LimpTA,bag de seama ca exista troti de viteza si "cioapare"...  :lol:

Nu stiu cum sa le zic, dar am vazut f multe prin oras si arata ca in poza atasata. Ba mai mult era sa dau peste unul intr-o seara ca era in negru, "trotineta" negra, fara stop/lumini nimic. L-am ocolit in ultimul moment. 

innovagoods-chopper-electric-scooter.thumb.jpg.97796ebc3bd5df526b34f68f0fe54ebd.jpg

Edited by LimpTA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Christian 1 a spus:

E un "sindrom" actual sa te "dai" pe drumurile urbane cu aceste autovehicule,caci fiind propulsate de un motor,cam sunt autovehicule. :)

Franele lor sunt cum sunt,cu instalatie de iluminat si semnalizare a schimbarii de directie nu-s dotate,oglinzi retrovizoare zero,accidente au fost deja si vor fi din ce in ce mai multe.Iar faptul ca,majoritatea au castile adanc infipte in urechi,nu mai lasa loc de prea mult comentariu(de echipament de protectie-macar o casca pe intelect,nici nu mai zic)...

In opinia voastra,ar trebui inmatriculate,sa faca oarece test gen ITP,sa aiba oarece asigurare,iar cei ce se "dau" cu ele sa aiba o forma bazica de examen rutier luat?

Astept parerile voastre.Is foarte curios. :)

 

O problema delicata,dar necesara in orice oras aglomerat,mai ales Bucuresti. Nu este o solutie viabila asigurarea si itp ul, dar echipamentul obligatoriu, curs de legislatie si o varsta minima de 16 ani sunt de bun simt cand sunt folosite pe drumurile publice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori Rca, ori bataie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, iulia_boris a spus:

Voi vreți să dea Lime faliment?  

Departe nu e, pierd bani intruna, trotinetele lor au speranța de viata de cateva luni. Am prins de vreo doua ori una fara frane, adrenalina 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realizezi ce acumulatori au,da?  Mai vrei sa aibe și frane? Alea par de unică folosință..Chinezării făcute pe vapoare.Un mijloc de deplasare bun dar impracticabil pe la noi.Ati spus.o voi de ce.In schimb minorii n.ar trebui sa alerge cu ele.Pt ei  exista cele clasice la picior..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, LimpTA a spus:

Sunt anumite modele Dualtron care prind 80-100kmh. 

E un vid legislativ momentan nereglementat.

M-a depasit una in pasaj la Obor, eu avem vreo 70 km/h. Daca dadea de o groapa cat de mica zbura in cap.

 

Nu e nici un vid legislativ nereglementat, nu e nici vid si nici nu e nereglementat: legal sunt autovehicule cu 2 roti, asta inseamna motociclu si inseamna ca trebuie permis pentru ele, asigurare, ITP si tot ce mai trebuie la motocicleta. Alea de viteza mica se poate argumenta ca s-ar incadra la moped (desi legal nu se incadreaza pe legea curenta), restul la A1 sau A2, dupa caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...