Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 (editat) Deci, easy, faci o singura eroare si aia este ca dublezi viteza: Ec=mv x v/2=80 x 50 x 50/2= 80 x 2.500 /2= 100.000 (totală) Ce spui tu aici se aplica foarte corect daca trotiA sta pe loc cu 0 EC si trotiB vine cu v=50 cu EC=100.000. Gandestete care e EC totala a celor 2, circuland fiecare cu v=25, daca nu se ciocnesc, adica: EC total = 2*m*v*v/2= 2*80*25*25/2=50.000 De asemnea, EC trotiA=EC trotiB=m*v*v/2=80*25*25/2=25.000 Viteza o masori fata de punctul care are v=0, locul impactului, nu fata de cealata troti. Singurul caz in care masori viteza fata de cealata troti e cand una are v=0. Editat Octombrie 11, 2020 de Pop Mihai Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 1 minut, easy ride on! a spus: E clar că e miliţian. Şi după I.Q. şi după geam (la pretinsul xf 650). eram pasager in auto bre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 12 minute, Pop Mihai Lucian a spus: Gresit. Ia ca referinta pt primul calcul locul impactului intre cei 2, acolo unde v devine 0 din 25. Apoi corecteaza-ti formula. Sau incearca asa: 1. O troti sta pe loc, alta vine cu 50 2. Doua troti circula cu 25 una spre cealalta Fortele de impact sunt echivalente Cum definesti forta de impact? Probabil ca te referi la produsul dintre masa gusterului si deceleratie. Cand vrei sa socotesti pagubele produse prin impact troti-troti sau troti-zid , trebuie sa socotesti ce cantitate de energie trebuie disipata. Socoteala cu deceleratia este complicata intrucat decelaratiile diverselor componente sunt diferite (de aceea se rup oasele, cand un capat este decelerat diferit decat celalalt capat), basca ca nu ai doar deceleratie pe directia de deplasare, mai apar acceleratii ale ''pieselor'' gusterilor pe alte directii ca urmare a deplasarii acestora de la pozitia regulamentara din corp. Cu energia totala este mai simplu. Asa cum ti s-a spus: dublarea vitezei inseamna de patru ori mai multa energie cinetica. De aceea daca te uti la curbele de franare ale autovehiculelor se vede ca distanta de franare nu creste liniar cu viteza. Cand un troti da cu 50 km/h intr-un zid, va avea de transformat mult mai multa energie cinetica in altceva decat doi trotinesti care dau cap in cap, fiecare cu 25 km/h. Ti s-a facut un calcul demonstrativ. Iar exemplul tau cu ameteala este o dovada ca matale cu tot cu neuronii sunteti sunt intr-un sistem de referinta inertial. Inertia i-a zapacit si pentru ca nu te uitai la drum ca sa priceapa si neuronii ce se intampla cu ei, te-a luat cu ameteala. Oricum treaba asta este o chestiune de exercitiu. Dupa multe drumuri pe scaunul din dreapta cu nasul in laptop, pot merge cu nasul in computer fara sa mi se faca rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 (editat) Acum 14 minute, Silver Arrow a spus: Cum definesti forta de impact? Probabil ca te referi la produsul dintre masa gusterului si deceleratie. Cand vrei sa socotesti pagubele produse prin impact troti-troti sau troti-zid , trebuie sa socotesti ce cantitate de energie trebuie disipata. Socoteala cu deceleratia este complicata intrucat decelaratiile diverselor componente sunt diferite (de aceea se rup oasele, cand un capat este decelerat diferit decat celalalt capat), basca ca nu ai doar deceleratie pe directia de deplasare, mai apar acceleratii ale ''pieselor'' gusterilor pe alte directii ca urmare a deplasarii acestora de la pozitia regulamentara din corp. Cu energia totala este mai simplu. Asa cum ti s-a spus: dublarea vitezei inseamna de patru ori mai multa energie cinetica. De aceea daca te uti la curbele de franare ale autovehiculelor se vede ca distanta de franare nu creste liniar cu viteza. DE ACORD CU TINE PANA AICI NENEA SILVER Cand un troti da cu 50 km/h intr-un zid, va avea de transformat mult mai multa energie cinetica in altceva decat doi trotinesti care dau cap in cap, fiecare cu 25 km/h. Ti s-a facut un calcul demonstrativ. IN PROBLEMA NOASRA, TROTI NU DA CU 50 IN ZID, DA CU 25. Iar exemplul tau cu ameteala este o dovada ca matale cu tot cu neuronii sunteti sunt intr-un sistem de referinta inertial. Inertia i-a zapacit si pentru ca nu te uitai la drum ca sa priceapa si neuronii ce se intampla cu ei, te-a luat cu ameteala. Oricum treaba asta este o chestiune de exercitiu. Dupa multe drumuri pe scaunul din dreapta cu nasul in laptop, pot merge cu nasul in computer fara sa mi se faca rau. CORPUL MEU FATA DE INTERIORUL MASINII E FIX, ADICA SCAUNUL ARE V=0, EU AM V=0 DAR SIMT ACCELERATII ASUPRA CORPULUI, TRECAND PESTE DENIVELARI SI PRIN VIRAJE, ACCELERARI CARE ACTIONEAZA ASUPRA CORPULUI MEU NU DIN INTERIORUL MASINII (SISTEMUL DE REFERINTA INERTIAL) CI PRIN FAPTUL CA SISTEML INERTIAL IN CARE MA AFLU E ACCELERAT IAR EU TIND SA IMI CONTUNUI MISCAREA SUS, JOS, STAGA, DREAPTA ETC am scris in textul tau Editat Octombrie 11, 2020 de Pop Mihai Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 27 minute, Silver Arrow a spus: Oricum treaba asta este o chestiune de exercitiu. Dupa multe drumuri pe scaunul din dreapta cu nasul in laptop, pot merge cu nasul in computer fara sa mi se faca rau. Pai am exercitiu, se intampla rar. Drumul avea o coborare care se transforma in urcare 9% iar pe final de urcare, unde incepeam sa intram pe orizontal, facea si stanga dreapta. Poate ca fiind seara, relativ obosit, flamand si cautand un drum lateral pe maps a contribuit la senzatie. Nici pe furtuna cu avionul noaptea nu am avut probleme si ne arunca in toate partile, fara sa vad pe geam ceva in afara de fulgere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 19 minute, easy ride on! a spus: Eroare! Este exact aceeaşi diferenţă de viteză (50 Km/h) şi a aceeaşi energie cinetică în ambele cazuri. Şi între trotinetist şi "zid" (referinţă statică zidul) şi între cei doi trotinetişti care vin, fiecare, cap în cap (referinţă dinamică unul dintre ei). 25 + 25 = 50 + 0 (viteze relative între participanţii la impact). Asta fără TRS. Acu' trebe sa ne hotaram fata de cine socotim energia cinetica. Eu zic ca trebuie sa lucram in ambele cazuri fata de zid, intrucat in ambele cazuri troti ajunge sa ramana cu v=0 fata de zid. Important este CA COmparatia sa se faca fata de acelasi reper, iar zidul care va ramane acolo pana il dau jos rechinii imobiliari, pare un reper bun. @Pop Mihai Lucian imi dai bre un exemplu de sistem de referinta neinertial? Adica sa stai matale calare pe el si sa nu i se faca rau neuronului cand carmeste sistemul pentru ca in el nu se mai aplica lege intai a mecanicii newtoniene. Nu de alta dar daca reusesti asta, o sa te caute aia de la US Air Force sa vada si ei cum sa intoarca brusc aeorplanul fara sa dea ochii peste cap chilotul. O solutie ar fi sa reusesti sa aplici nedeterminarea lui Schrödinger la nivel macro: Δx * Δp ≥ h/4π. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 3 minute, Silver Arrow a spus: @Pop Mihai Lucian imi dai bre un exemplu de sistem de referinta neinertial? Adica sa stai matale calare pe el si sa nu i se faca rau neuronului cand carmeste sistemul pentru ca in el nu se mai aplica lege intai a mecanicii newtoniene. Nu de alta dar daca reusesti asta, o sa te caute aia de la US Air Force sa vada si ei cum sa intoarca brusc aeorplanul fara sa dea ochii peste cap chilotul. O solutie ar fi sa reusesti sa aplici nedeterminarea lui Schrödinger la nivel macro: Δx * Δp ≥ h/4π. In momentul in care masina accelereaza, corpul meu se opune, tinde sa isi pastreze inertia, dar nu fata caroserie. Daca gresesc, sa-mi fie iertat. La aia cu Schödinger m-ai pierdut, ma depaseste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Eu zic să proclamăm Copengaga cacapitala dărămoaiei și să interzicem trotinetele electrice în zonă! Deși mai mult circulă pe acolo bicicliști (din ăia pă invers, care merg pe contrasens) și pui de zburătoare pe drăcii din alea care avansează prin mișcarea cwrului conducătorului, niște trotinete "duble" articulate dubios între ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 3 minute, Pop Mihai Lucian a spus: In momentul in care masina accelereaza, corpul meu se opune, tinde sa isi pastreze inertia, dar nu fata caroserie. Daca gresesc, sa-mi fie iertat. La aia cu Schödinger m-ai pierdut, ma depaseste. Cat timp vorbesti de inertie inseamna ca te afli intr-un sistem de referinta inertial. Masina in care te afli este un sistem de referinta inertial. Chiar daca tu nu te deplasezi fata de ea. Schrödinger a spus pe scurt asa: la nivel cuantic nu poti determina in acelasi timp cu precizie atat pozitia cat si impulsul. Adica ori stii exact pozitia unei particule dar nu mai cunosti exact viteza si invers. Teorie demonstrata si aplicata la ceea ce se numeste dioda tunel. In general in zona de univers cunoscuta de noi, la nivel macro si la viteze mult mai mici decat viteza luminii, sunt valabile legile fizicii newtoniene si avem doar sisteme de referinta inertiale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shztecker Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Offff ... bă baieți ... aici vorbiți de relativitatea dată de sistemul de referință ales. Ambele sunt echivalente când e vorba de diferența de energie cinetică. Dacă sistemul de referință e aleea (ce considerăm noi în mod normal a fi cadrul staționar), avem energia cinetică (însumată pentru cele două corpuri) mv^2 convertită în deformare plastică iar viteză finală a celor două corpuri zero (deci energie cinetică finală zero). Dacă sistemul de referință este atașat de unul dintre cele doua corpuri (când se află în mișcare înainte de impact), avem energia cinetică inițială 2*mv^2 iar energia cinetică finală 1/2*(2m)v^2, adică mv^2. Când faci diferența ajungi la energie cinetică convertită în deformare plastică mv^2 iar energie cinetică finală a corpurilor storcoșite mv^2 (FAȚĂ DE SISTEMUL DE REFERINTA ALES... care acum nu mai e atașat de nici unul dintre cele două corpuri!)... deci tot aia e! Problema semnalată de domnul Pop era însa alta: dacă un corp este nedeformabil (zidul), corpul deformabil absoarbe toată energia cinetică ... situație diferită de cazul în care ambele corpuri sunt deformabile și absorb câte jumătate (dacă au aceeași masă și aceleași proprietăți structurale). Dar tot nu înțeleg când a apărut zidul în discuția asta... Hai ca io mă duc să ma plimb cu moto că e frumos afară Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 5 minute, shztecker a spus: Offff ... bă baieți ... aici vorbiți de relativitatea dată de sistemul de referință ales. Ambele sunt echivalente când e vorba de diferența de energie cinetică. Dacă sistemul de referință e aleea (ce considerăm noi în mod normal a fi cadrul staționar), avem energia cinetică (însumată pentru cele două corpuri) mv^2 convertită în deformare plastică iar viteză finală a celor două corpuri zero (deci energie cinetică finală zero). Dacă sistemul de referință este atașat de unul dintre cele doua corpuri (când se află în mișcare înainte de impact), avem energia cinetică inițială 2*mv^2 iar energia cinetică finală 1/2*(2m)v^2, adică mv^2. Când faci diferența ajungi la energie cinetică convertită în deformare plastică mv^2 iar energie cinetică finală a corpurilor storcoșite mv^2 (FAȚĂ DE SISTEMUL DE REFERINTA ALES... care acum nu mai e atașat de nici unul dintre cele două corpuri!)... deci tot aia e! Problema semnalată de domnul Pop era însa alta: dacă un corp este nedeformabil (zidul), corpul deformabil absoarbe toată energia cinetică ... situație diferită de cazul în care ambele corpuri sunt deformabile și absorb câte jumătate (dacă au aceeași masă și aceleași proprietăți structurale). Dar tot nu înțeleg când a apărut zidul în discuția asta... Hai ca io mă duc să ma plimb cu moto că e frumos afară Norocosule. Daca ai timp da-i drumul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Acum 2 minute, shztecker a spus: Problema semnalată de domnul Pop era însa alta: dacă un corp este nedeformabil (zidul), corpul deformabil absoarbe toată energia cinetică ... situație diferită de cazul în care ambele corpuri sunt deformabile și absorb câte jumătate (dacă au aceeași masă și aceleași proprietăți structurale). Dar tot nu înțeleg când a apărut zidul în discuția asta... Hai ca io mă duc să ma plimb cu moto că e frumos afară Eu nu m-am referit/semnalat asa ceva. Eu am zis doar ca cele 2 cazuri sunt echivalente, fortele resimtite individual sunt echivalente: 2 troti cu v=25 fiecare, bot in bot si 1 troti cu v=25 in zid. Asfalt uscat daca pleci in tura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 On: Aplicațiile de închiriat trotinete vor cere poza de la parcare și vor introduce penalizări pentru a corecta comportamentul cocalarilor și a intra în grațiile primăriei. E vorba de bani, se găsesc soluții. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Eu nu prea inteleg cum daca iti faci firma de inchiriat masini, trebuie sa dovedesti ca ai unde sa le parchezi noaptea (propetar teren sau contract inchirere) dar la trotinete le poti lasa imprastiate prin tot orasul pe domeniu public si moka.... trotinetele nu prea se deformeaza la impact ca masinile dar la masini, efectele asupra unui ocupant (acceleratia acestuia ) sunt cam asa: masina la 50 vs zid e tot aia cu 2 masini fata in fata FIECARE cu 50 la ora si e tot aia cu o masina la 100 la ora care loveste o alta masina care sta pe loc. Evident ca o sa vina unii habarnisti care nu vor fi de acord, dar meditatiile costa bani, nu explic gratis, se gasesc pe net informatii cata vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 nu e tot aia, ca fata absoarbe alta enrgie decat spatele, ia uiat-te cum arata lonjeroanele (cand le ai) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 7 ore, einstein1984 a spus: Eu nu prea inteleg cum daca iti faci firma de inchiriat masini, trebuie sa dovedesti ca ai unde sa le parchezi noaptea (propetar teren sau contract inchirere) dar la trotinete le poti lasa imprastiate prin tot orasul pe domeniu public si moka.... trotinetele nu prea se deformeaza la impact ca masinile dar la masini, efectele asupra unui ocupant (acceleratia acestuia ) sunt cam asa: masina la 50 vs zid e tot aia cu 2 masini fata in fata FIECARE cu 50 la ora si e tot aia cu o masina la 100 la ora care loveste o alta masina care sta pe loc. Evident ca o sa vina unii habarnisti care nu vor fi de acord, dar meditatiile costa bani, nu explic gratis, se gasesc pe net informatii cata vrei. Masina de 1000 Kg care vine cu 100 km/h adica cam 30 m/s (de dragul calculului simplificat) are o energie cinetica de circa 450 kJ. Masinile care vin fiecare cu 50 km/h, au impreuna cam 200 kJ (am rotunjit) Deci matale sustii ca structurile care se deformeaza la impact se vor deforma la fel la masinile care se dau cap in cap daca ambele merg cu 50 km/h sau daca una sta pe loc si una vine cu 100 km/h ? Desi in primul caz trebuie dispata o energie cam pe jumatate decat in al doilea caz? Pentru ca energia cinetica se va transforma in cea mai mare parte in energie de deformare plastica. E drept ca masina stationata mai zboara si ea preluand o parte din energia cinetica tot sub forma de energie cinetica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 30 minute, Silver Arrow a spus: Deci matale sustii ca structurile care se deformeaza la impact se vor deforma la fel la masinile care se dau cap in cap daca ambele merg cu 50 km/h sau daca una sta pe loc si una vine cu 100 km/h ? Pentru ca energia cinetica se va transforma in cea mai mare parte in energie de deformare plastica. E drept ca masina stationata mai zboara si ea E drept ca masina stationara mai zboara si ea. Ti-ai raspuns singur. O masina decelereaza de la 100 la 50, cealalta accelereaza de la 0 la 50. Conservarea momentului. Cazul 1 pe loc, cealalta 100: M1v1+m2v2 initial = m1v1+m2v2 final 1000kgx100kmh+1000kgx0kmh initial= 1000kgx50kmh+1000kgx50kmh final 1000x100=1000(50+50) Sau 1000x100=(1000+1000)x50 Cazul 2: bot in bot la 50 kmh, vectori de aceasi marime dar sens opus: M1v1+m2v2 initial = 0 1000kg×50kmh +(-1000kg×50kmh) = 0 initial, adunarea vectorilor de sens opus 1000kg×0kmh -1000×0=0 final Concluzie: se conserva momentul intr-un sistem izolat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Mă plimb de ~20 min prin dărămoaia și n-am vz nici o trotinetă, ziceți că au dispărut? Acum 4 minute, Pop Mihai Lucian a spus: O masina decelereaza de la 100 la 50, cealalta accelereaza de la 0 la 50. Dar la biliard/snooker de ce rămâne câteodată bila albă pe loc și colorata zboară cât colo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 12 minute, john17 a spus: Dar la biliard/snooker de ce rămâne câteodată bila albă pe loc și colorata zboară cât colo? Pentru ca aia care le lovesc stiu ce se intampla in practica, nu ca altii care recita formule si au impresia ca le inteleg. Toata discutia imi aduce aminte de discutia despre efectul farasului de la Ducati si sugestia ta cu cureaua de la pantaloni, bascula si suspensia spate. Nici acum nu cred ca e dumirit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 10 minute, john17 a spus: Mă plimb de ~20 min prin dărămoaia și n-am vz nici o trotinetă, ziceți că au dispărut? Dar la biliard/snooker de ce rămâne câteodată bila albă pe loc și colorata zboară cât colo? Diferite tipuri de coliziune. Daca bilele de biliard s-ar deforma si ar ramane deformate, ca la auto, s-ar schimba situatia. Coliziunile sunt: - elastice, cand se conserva energia cinetica, -inelastice, cand se reduce energia cinetica - perfect inelastice, cand energia cinetica devine 0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Da, corect. Se conserva impulsul. Nefiind de specialitate mai folosesc gresit un cuvant ici colo. Acum 4 minute, easy ride on! a spus: Momentul?! Iar energia cinetică nu se mai conservă aici (dispare în neant într-un sistem izolat). Absorbită de "izolaţie" de sistem. "Impulsul unui corp este o mărime fizică definită ca fiind produsul dintre masă şi viteză." https://ro.wikipedia.org/wiki/Impuls Moment, impuls, varză, conservă, egal. Totusi calculele sunt corecte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 In plus, dupa cum vedem sau citim pe net, in engleza se vorbeste de conservarea momentului, in ro de legea conservarii impulsului, de aici ai unele exprimari a la "furculition" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 37 minute, john17 a spus: Mă plimb de ~20 min prin dărămoaia și n-am vz nici o trotinetă, ziceți că au dispărut? Dar la biliard/snooker de ce rămâne câteodată bila albă pe loc și colorata zboară cât colo? Eeh, si tu. Acolo conteaza cum ai lovit bila alba cu tacul. O lovesti in mijloc ea se va opri si va pleca cea colorata, o lovesti sub mijloc se va intoarce, o lovesti peste mijloc pleaca dupa bila colorata. Moment cinetic, treaba complicata. Ne bucuram cand ii vedem pe meseriasi Haide ca il bagi in ceata complet pe nea Pop cu F = dp/dt @Pop Mihai Lucian In primul rand se conserva impulsul, nu momentul. Ai grija la limba engleza: momentum = impuls si torque = moment. Englezul vorbeste de conservarea impulsului, nu a momentului. Oricum cu ce trebuie sa ne lumineze prezentarea? Stim si noi ca masinile se opresc daca au mase si viteze egale. Este conservarea impulsului la ciocnirea perfect plastica (inelastica cum spui tu). Da, masina stationara pleaca, dar nu cu 50 km/h, pentru ca se preia din energie prin defromarea elementelor absorbante. Iar cand deformarile au ajuns la limita pleaca si masina la plimbare (este iarasi o chestie teoretica, ea pleaca din prima fractiune de secunda dar usurel usurel). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 7 minute, Silver Arrow a spus: @Pop Mihai Lucian In primul rand se conserva impulsul, nu momentul. Ai grija la limba engleza: momentum = impuls si torque = moment. da, am facut un "furculition", am zis mai sus. Merci de observatie Acum 11 minute, Silver Arrow a spus: Da, masina stationara pleaca, dar nu cu 50 km/h, pentru ca se preia din energie prin defromarea elementelor absorbante. Iar cand deformarile au ajuns la limita pleaca si masina la plimbare (este iarasi o chestie teoretica, ea pleaca din prima fractiune de secunda dar usurel usurel). de acord cu tine si aici, dar de dragul punerii problemei pe foaie, cum se facea la fizica in scola, ignoram frecari si alte chestii. Sa zicem 2 cuburi care nu se deformeaza, cu frecare 0, intr-o coliziune perfect plastica . E clar ca sunt deformari, care pot sa difere chiar daca obiectele au aceasi masa si viteza, 2 stele EUROENCAP vs 5 STELE, etc. Cautam nod in papaura cand natura problemei ce a generat discutia era alta. Nimeni nu e absurd sa creada ca in realitate se poate intamapla o coloziune intre 2 vehicule, varianta 0 kmh cu 100 kmh, ca in urma coliziunii ele sa se plimbe impreuna, perfect unite, cu 50 kmh, pt eternitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Acum 29 minute, easy ride on! a spus: Ba da! Ocupanţii celor 2 vehicule, ca urmare a coliziunii între ele cu 100 Km/h, pot să se plimbe împreună (string?) şi ... pt. eternitate, doar că (foarte probabil) în altă dimensiune "spacetime" înzestrată alte proprietăţi ... Cum s-a întâmplat învăţătorul-pieton de la începutul acestui topic la 25 Km/h. https://en.wikipedia.org/wiki/Spacetime Esti de groaza Ai putea sa faci o colectie de comentarii, un fel de opere alese Acum 47 minute, Pop Mihai Lucian a spus: Cautam nod in papaura cand natura problemei ce a generat discutia era alta. Nimeni nu e absurd sa creada ca in realitate se poate intamapla o coloziune intre 2 vehicule, varianta 0 kmh cu 100 kmh, ca in urma coliziunii ele sa se plimbe impreuna, perfect unite, cu 50 kmh, pt eternitate. Asta nu merge pentru ca ''nu se ezista'' ciocnire perfect plastica, asa ca masina stationara va pleca un pic mai repede decat cea criminala din cauza de o leaca de elasticitate. Gata plec si eu de la serviciu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.