Sari la conținut

Compresia si raportul de comprimare


relufarcas
 Share

Postări Recomandate

Tocmai am terminat de restaurat un MZ 175 ES , motorul a fost reparat ( siemeringuri, rulmenti , garnituri , etansare , piston si cilindru utilizat anterior, cu segmenti noi la cota ). Cred ca totusi are o compresie slaba,  Singurul lucru pe care nu l-am verificat este planeitatea chiulasei ( nu am rectificat-o). Am vazut ca in cartea tehnica se da un raport de compresie de 8/1 . Am cautat pe net relatia raport de comprimare ( volumul cilindrului / volumul camerei de ardere ) si presiune, dar nu am gasit  . As vrea sa masor presiunea in cilindru cu un compresiometru si nu am o valoare de referinta . Stie cineva ce presiune ar trebui sa fie pentru 175 c.c. , eventual pentru 250 c.c. cind motorul este nou ( aprroape nou ) ? 

17.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea n-are a face cu cilindreea și nu e în relație strictă cu raportul de comprimare, contează mult circulația gazelor. La 4 timpi aș fi putut să spun mai multe, 2 t nu e un domeniu pe care să îl stăpânesc. Pt a verifica dacă ai pierderi îți e mai util un leak down test, vrespectiv pui pistonul într-un punct unde să închidă ferestrele și sufli cu aer comprimat prin gaura bujiei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea difera in functie de cilinrea de 175/250 din cauza camerei de ardere . Teoretic la aceeasi cursa si la acelasi raport de comprimare , presiunea ar trebui sa fie egala ... Cind comprimi un litru de amestec de 8 ori, ar trebui sa obtii aceeasi presiune pe care ar genera-o comprimarea a 10 litri de amestec tot de 8 ori...  Intre 175 si 250 c.c. diferenta este mica si o informatie privind presiunea in cilindru m-ar ajuta...

   Sfatul e bun , dar ramane o problema . Daca pierde aer pe linga piston si segmenti, se duce in carteri si poate sa imi dea peste cap siemeringurile . Altfel, unde se duce aerul sub presiune ( vorbim de 3-5 atm. )?????

La inceputul compresiei  toate ferestrele sunt acoperite de piston , inclusiv evacuarea, la final in PMS evacuarea ramane inchisa ...

Editat de relufarcas
Completari .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Doru1900 a spus:

6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus.

 

nu prea iese fizic cu raport de compresie de 8:1 sa obtii 10bari....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, b374 a spus:

 

nu prea iese fizic cu raport de compresie de 8:1 sa obtii 10bari....

ba iese, ca e comprimare adiabatica nu izoterma ca sa iasa 8 bari.... La 10:1 compresie scoti 12bari de exemplu. 

https://itstillruns.com/calculate-compression-pressure-6453303.html

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, einstein1984 a spus:

ba iese, ca e comprimare adiabatica nu izoterma ca sa iasa 8 bari.... La 10:1 compresie scoti 12bari de exemplu. 

https://itstillruns.com/calculate-compression-pressure-6453303.html

 

 

my bad, ai dreptate.  numerele care le am in cap pt motoretele mele sunt date in jos de decompresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.11.2019 la 10:32, Doru1900 a spus:

6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus.

Multumesc Doru. Aceasta era informatia necesara . Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet .... Tocmai de aceea nu imi explic de ce nu are compresie si m-am gindit ca ar putea fi un defect ascuns si voiam sa masor compresia. Intre timp am demontat chiulasa, am rectificat-o , o sa elimin garnitura aceea de aluminiu si daca tot nu are compresie o sa pun un set de 250. Inca o data multumiri.

La 31.10.2019 la 19:15, easy ride on! a spus:

 

:lol:

Adică, ai montat segmenţi noi, perfect circulari, la un cilindru ovalizat prin uzură.

Şi te mai aştepţi şi la compresie bună, în rotund / oval?

 

Şi să nu mai amintesc faptul că primul segment (nou, muchie ascuţită) va lovi în pragul lăsat pe cilindrul uzat de precedentul segment.

Maare este grădina ...

 

"Sollte bei der Montage einmal ein Kolbenring zerbrochen
werden, dann ist nur bis zu einer Laufleistung
von höchstens 3000 km das Einsetzen eines
neuen Ringes als einwandfrei zu bezeichnen. Darüber
hinaus muß ausgeschliffen bzw. nachgehont
und ein neuer Kolben eingebaut werden."

VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Abt. Kundendienst

:P

 

"Die Ansicht, daß durch Einbau eines Satzes neuer
Kolbenringe die Leistung eines längere Zeit gelaufenen
Motors verbessert wird, ist falsch. Die Zylinderbohrung
ist entsprechend der Fahrleistung mehr
oder weniger oval, die neuen Ringe aber sind rund.
Demzufolge schlagen die Verbrennungsgase durch.
Die Ringe werden aufgeheizt, verziehen sich und sitzen
dann eventuell fest."

 

Bingo?

Presupunerea ta este eronata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, relufarcas a spus:

Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet ....

 

Nu asa se verifica un cilindru, trebuie masurat cu comparatorul. Testul pe care l-ai facut tu il faceau bosorogii la Mobra, mai bagau un set de segmenti si pe urma se mirau ca nu porneste sau ca motorul nu avea forta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.11.2019 la 19:24, john17 a spus:

La același raport de comprimare schimbi arborele cu came și să vezi diferență de presiune măsurată! La 4 t, normal. Relația aia între raport și presiune eu n-aș lua-o de bună. 

evident, ca maresti umplerea sau cesti suprapunerea intre deschiderea de supape si scapa pe esapament. Relatia aia e una emprica, orientativa, sa stii daca  epilaf motorul si ai d edmeontata sau mai cauti in alta parte.  ideala e valoarea de la fabricant data in manualul de reparatie masurata pe motor nou. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 

Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna.

E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, john17 a spus:

10.5 e cam minimul admis la un motor 4t modern, la ce te referi cu succesul ăsta? :huh:

 Topicul este despre motorul de MZ 175 , 1960

Acum 12 ore, 255b a spus:

Piston de calitate cu 20 euro  ...?  😀

 Atat am dat pe un piston de ETZ Almot. S-a dovedit foarte bun pana acum.Fata de altele... sau sa fi fost vreo 40 ... in orice caz nu prea scump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare națiune. Deoarece am recondiționat un MZ rt 125/3 și mai am în curs de recondiționare încă unul 250es iar omul de la care le-am luat mi-a tras o mare teapa cu actele ma simt nevoit sa va cer ajutorul. Deci, prin urmare, caut acte pt MZ 125rt3 și es 250/1, ultimul as prefera sa fie cu ataș, și ofer ce se cere în limita bunului simt și a prieteniei dintre posesori de comuniste. P. S. Mulțumesc anticipat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.11.2019 la 14:39, sharky_boy a spus:

Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 

Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna.

E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota.

Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou  de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea  si la nevoie o sa  pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 08.11.2019 la 13:41, relufarcas a spus:

Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou  de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea  si la nevoie o sa  pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ...

Problema era un prezon. Care, desi strins cu cheie dinamometrica, s-a rupt... Desfac din nou motorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie😁)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.11.2019 la 22:04, pinnochio a spus:

Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie😁)

Nu, nu ai spus o prostie.... Asa este , ar trebui schimbate , dar cum piesele din 1962 se gasesc greu,  combinat cu expresia " nu se mai fac piesele de alta data " , combinat cu pretul si durata de livrare , rezulta ca renunti usor sa pui prezoane noi...  Cind ai motorul de nou si strangi mereu cu dinamometrica , nu ar trebui sa le schimbi. Cum eu am luat un motor de la un mosulica despre care sigur stiu ca nu avea dinamometrica, ar fi trebuit sa pun prezoane noi.  Am riscat ... Asta e. O iau de la capat, dar sincer , sunt cam descurajat. Las pentru la iarna sa desfac motorul ... Pornirea - la primavara .  Salutari .

La 16.11.2019 la 22:41, easy ride on! a spus:

Se rup si cand cineva crede ca rezolva presupusa lipsa de etansare a chiulasei pe cilindru prin (supra)strangerea prezoanelor, iar materialul (nemtesc totusi) intra deja in zona de curgere spre rupere  :)

Altfel si axele rotilor ar trebui inlocuite dupa fiecare demontare, pentru ca isi pierd elasticitatea  :lol:

Precum spitele rusesti.

Am strins la 30 Nm la inceput si apoi la 40 Nm . Nu ar fi trebuit sa se rupa. Daca cuplul ar fi fost prea mare , ori as fi rupt din prima primul prezon, ori le-as fi rupt pe toate . Dar trei s-au strans iar ultimul s-a rupt. 

Editat de relufarcas
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ca exagerati putin cu chei dinamometrice si alte alea. Prezonul s-a rupt pentru ca s-a rupt. E fier. Se mai si rupe. Sunt convins ca elasticitatea prezoanelor exista, sunt convins ca se mai si intind, dar de aia au filet. Altfel se faceau cu stift. Calitatea pe vremea aia insemna sa circule cu multe abateri de la parametri. De aia IJ-ul e considerat grozav, fara sa fie vreo minune a tehnicii. Dupa Revolutie, stiu pe unul ce umbla cu piston de trabant,  si il depaseam cu JAWA doar la vale.Fa-i setul la modul serios, schimba-i prezonul, si.... bice.  MZ-ul tau e bijuterie, e pacat sa te impotmolesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e posibil ca s-a rupt pentru ca s-a rupt, ai si tu dreptate . Dar tocmai ca sa nu se rupa , dar si pentru a strange egal prezoanele am folosit dinamometrica, Daca o am , nu era pacat sa strang "la mana " , mai ales ca ultimul motor de Mz l-am facut prin 1995 ( vreau sa zic ca nu am mina formata  ca atunci cind faci des motoare) ?   E frumos al naibii sa se rupa sub  nivel si sa fii nevoit sa schimbi carterul, dupa ce totul e montat si astepti sa auzi cum suna motorul  ... Dar , cum spuneam : asta e situatia . O sa il fac la iarna ... Multumesc tuturor pentru raspunsuri si sugestii . Salutari .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, easy ride on! a spus:

Nu e cam mult?

12,5 Nm la M8

https://mdmetric.com/tech/Standard_tightening_torque.pdf

 

29,5 Nm cuplu maxim de strângere (la seria 2,4T), şi asta nicidecum nu la prezoanele filetate în aluminiu.

Cheia dinamometrică o fi de vină? :)

Hai să mai citim înainte de a strica câte ceva, o.k.?

Am luat momentele de aici https://dokumen.tips/documents/momente-de-strangere-suruburi-55f9e4afe9e0d.html . In cartea motocicletei nu am gasit cuplul de stringere . O sa caut in manualul de service , poate zice acolo ceva. Multumesc.

Tabelul pe care l-ai citat , cred eu, se refera la suruburi normale, nu la prezoane tratate ... Parerea mea ...

Tabelul pe care l-ai citat , cred eu, se refera la suruburi normale, nu la prezoane tratate ... Parerea mea ...Standard tightening torque for metric screw threads=Cuplu de strângere standard pentru filete metrice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine. Multumesc. O sa mai studiez problema ... Dar ramine intrebarea : daca am strins prea tare , de ce a cedat doar unul ? Ca primele trei le-am strins la 40 Nm... Si nu a fost nici o problema pina la ultimul. Nu s-a "smuls" filetul din carter , nu s-a dus filetul piulitei  sau al prezonului , deci totul a fost ok la 3 prezoane.  Poate ai cumva manualul de service pentru MZ 175/250 ES in romana ? Ca am rascolit netul dupa el. Am gasit doar manualul de intretinere in romana ... Inca o data multumiri. 

Si inca ceva curios : Cind am reparat motorul  , nemomtat pe cadru ( era pe banc)  , am strins cu o dinamometrica cu ceas , tot la 40 NM . Cind am vazut ca nu are compresie ( dupa ce l-am pus pe cadru ), am gasit piulita de la prezonul care s-a rup ca era slab strinsa. Dupa ce am demontat chiulasa , am pus doua pilite pe prezobul respectiv si am incercat sa il string in carter . Era strins . La a doua stringere a chiulasei ( crezind ca nu l-am strins initial bine - era posibil ) am folosit o cheie cu "clic"  imprumutata de la un mecanic ( cheia este noua )  , am strins 3 prezoane si al 4-lea s-a rupt, fara ca sa simt ca e strins si fara ca sa declanseze cheia . Nu imi explic .... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rupt, s-a rupt! Asta este! Poate fi o fisura mai veche (ori era deja "intins", un defect de material- pot fi mai multe).E bine daca e rupt in asa fel incat poate fi scos din carter.

Acum mai este o problema sa-l inlocuiesti, incearca sa gasesti unul original, deoarece daca-l vei face prin filetare (cu cutit de strung ori cu filiera) nu este OK, cele originale au filetul facut prin "rulare", cele filetate nu sunt foarte OK. Se mai rup! Nu esti nici primul si nici ultimul care intalneste aceasta problema.Se rup si suruburi de chiulasa la masini, prezoane de roti, etc.

Merge viata mai departe asa.Spor!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...