Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian_Andrei

Honda cbr 600 RR vs F4i

Recommended Posts

Salutari la toată lumea. 

Încă nu am obținut permisul cat A însă intenționez iarna asta, în speranța că voi găsi la un preț bun, o motocicleta. 

Având în vedere ca am 193 și 95 km, iar motocicletele touring nu prea ma atrag, cred ca mi s-ar potrivi un sport sau sport-touring. 

Înclin către Honda cbr 600 din perioada 2003-2006 fiind mai înaltă decât un naked, și mai exact către o Honda cbr pc 35 care pare a avea o poziție mai comoda de condus decât un RR. 

Am încercat sa caut diferențe între f4i adică pc35 și RR - pc37, în ceea ce privește poziția de condus însă mai mult ca sigur exista o conspirație și lumea nu a aprofundat subiectul. 

Posesorii sau cunoscătorii pot oferi informații?Mulțumesc 

Preț achiziție 2500-3000 euro 

De la ce nr de km sunt considerați mulți pt un motor și cand apar probleme? 

Eu caut ceva sub 35.000

+ ce o sa mai adune la mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai sub 3500 mi km   o sa fie vise la anii aia :)) si la banii aia 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

600RR e mai agila dar mai putin confortabila decat F4i-ul. Furca USD, etrieri radiali, mass centralization, e alta tehnologie.

Acum depinde ce iti doresti. Eu as inclina spre RR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun pariu ca nu ai 95 km.

 

F4i pentru inceput si rr dupa 2-3 sezoane.

 

Sasiul de la rr este superior dar nu este prietenos cu incepatorii. Este o motoreta sport si trebuie sa stii cum sa o folosesti ca sa raspunda fain . 

Un f4i merge condus in stilul telepatic in care ii dai comenzi atat de fine ca nici nu le simti si ea raspunde , dar la rr nu prea merge asa ...cam trebuie sa fi hotarat , precis sa pui in pic de efort in comenzi.

Nici la rr nu exista furca usd si nici etrieri radiali la modelul 2003-2004.

 

La rr saua este  mai inalta decat la f4i dar si scaritele sunt mai sus si mai catre inapoi ... 

 

Normal ca f4i este mult mai confortabila si ai loc pe oricare dintre ele fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fix ce a zis colegu mai sus este total adevara am tinut 4 ani un honda f4i din 2006  si nu am tinuto ca nu avem buget de un upgrade ci ca mi a placut f mult  cu greu m am despartit de ea

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca începător e imposibil sa simt performantele superioare ale șasiului deținut de RR, așa că importantă e ușurința cu care se conduce motorul. 

Nu prea ma impac eu cu dimensiunea mea de 95 km... 🤣 Kg...precum și înălțimea și dimensiunile motoarelor sport și ma gândesc sa nu-mi fie micuțe și foarte incomode, cu genunchii trecând peste rezervor ca și în poza asta luata de pe forum, omul având 1.90 pe un RR 

Screenshot_20191204_214549_com.android.chrome.jpg

Iar în ceea ce privește răspunsul lui KONGLY, pot adaugă faptul că pe Germania, de unde și vreau să-mi aduc motorul, se găsesc foarte multe cbr f4i din anii 2004-2005 sub 3000 euro care nu au ajuns la 35k. Acum vine și semnul de întrebare în ceea ce privește realitatea acelor km, dar sper ca nemții încă au rămas oameni serioși 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e motoreta de facut poze asa

 

received_525026328224025.thumb.jpeg.7c9706e7ccc5225ae6304261e807ec51.jpegreceived_2500521383496363.thumb.jpeg.e9b372bb23eaa5e7aeecacb555b0277d.jpeg

 

 

Cand stii sa o folosesti binisor iti gasesti si locul pe ea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand vorbesti de F4i (si probabil si de RR) km chiar sunt nerelevanti pentru o motocicleta intretinuta corecta.

 

Vezi ca este un clip pe youtube cu un tip care a ajuns cu un F4i la peste 300.000 de mile.

 

Nu ai precizat ce inaltime ai, insa daca ai in jurul lui 1,90 e mult. Eu am 1,82 si am avut F4 (carburatie) si 600RR modelul 04-05.

 

F4 aveam senzatia ca e facuta la comanda pentru mine, 600-le imi parea o ideea prea mica.

 

Nu te grabi cu achizitia. Testeaza mai multe modele, vezi cum stai pe ele.

Oricum F4i urile imi par mult supraevaluate la ce scoruri au acum pe OLX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Germania F4i costa în jur de 2500-3500 euro, având în jur de 30k km și fiind din anii 2004-2006.

Credeti ca merita modelul banii ăștia, respectiv 3000 euro? 

Nu prea mai am ce modele sa încerc pt ca cele super sport sunt foarte aplecate, iar din categoria sport touring știu doar de F4i, care arata tot ca cele sport dar au o poziție mai lejera si potrivita pt drumurile din România și un mers mai relaxat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou nu este tot timpul mai bun. Modelul f4i in 2005-2006 nu mai are reglaje deloc la suspensia fata . Din 2001 -2004 are ...

 

Si piata din Italia este doar putin mai ok decat cea germana ...dar exista si optiunea de a lua de la noi la un cca 2200 , daca nu te grabesti si astepti pt o ocazie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Lucian_Andrei a spus:

Încă nu am obținut permisul cat A

Salutare,

Vezi tu, nu vreau să te dezamăgesc, dar având în vedere ca nici nu ai permis, sfaturile primite nu prea te vor ajuta. Pentru că ele vin de la oameni cu experiență mai mică sau mai mare, dar care au mers pe asa ceva.

La început crezi foarte multe, dar sfârșești dezamăgit de cele mai multe ori.

Ia-ți întâi plasticul, apoi mergi și încearcă pe la cunoscuți cum stai pe ele. Ai și dezavantajul taliei pentru cele pomenite, vei sta cocoșat, nefiresc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, l.u.v said:

vei sta cocoșat, nefiresc.

 

 

Imi pare rau colegu , dar pentru ca nu prea ai experienta cu sportive ai inteles pe dos cum sta treaba cu pozitia.

Pentru ca este inalt omul , o sa poata sta "nefiresc" de drept pt tipul ala de motoreta . 

Edited by goe 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoala deja am început-o și am făcut câteva ore pe un Hornet, constatând ca poziția este ok în ceea ce privește înclinația corpului, însă îmi stăteau foarte îndoite picioarele când le lăsăm jos, iar când le țin pe scărițe ma dor gleznele, fiind prea flexate. Posibil sa fie si motorul modificat de către instructor și să-l fi lăsat mai jos, pt toată lumea. 

M-am urcat pe un Gsx 750 din 2009 și era ok poziționarea picioarelor in ceea ce privește scărițele, însă corpul era destul de aplecat. 

Se pot face modificări în ceea ce privește suspensia sau șaua pt a se ridica puțin f4i? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, goe 75 a spus:

o sa poata sta "nefiresc" de drept pt tipul ala de motoreta

Ai dreptate, de fapt asta am vrut să spun, dar am dat glas la altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seaua poate fi modificata fara alte efecte.

De ridicat din suspensie ...se poate ..dar prea putin sa fie cu folos pentru ca afecteaza ciclistica grav daca se ridica prea mult.

Este mult mai comun sa se lase mai jos din suspensie pt ca poti ajusta si fata la nivel   ...dar cand ridici de spate fata este deja la maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Lucian_Andrei a spus:

constatând ca poziția este ok în ceea ce privește înclinația corpului, însă îmi stăteau foarte îndoite picioarele când le lăsăm jos, iar când le țin pe scărițe ma dor gleznele, fiind prea flexate.

Lucian, tu ca școlar (că nu te poți numi nici măcar începător) trebuie să înțelegi că de fapt nu înțelegi nimic :)

Asta înseamnă că simțurile te păcălesc ușor, pentru că pur și simplu ele nu au memoria experienței. Încheieturile și toate cele te pot durea de la faptul că stai lemn, încordat pe motor, nu neapărat de la o poziție proastă.

Și eu - după 15 ani, câteva sute de mii de km și 5 modele diferite deținute - simt nevoia unei adaptări când schimb motorul.

Și la echipamente este la fel, ce crezi că-ți vine bine acum, mâine nu-ți va mai fi pe plac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 În ceea ce privește echipamentul am primit cadou de la femeie minunăția asta, Atem v3, asa că sunt "obligat" să-mi iau motor sport, pt ca nu mai pot schimba echipamentul, decât dacă vreau sa risc un impact major cu pumnul ei și cască pt protecție încă nu am... 

Screenshot_20191205_223834_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20191205_223842_com.android.gallery3d.jpg

O sa ma adaptez la orice, cum s-au adaptat și alții. 

Merg pe f4i, pt a alege cu inima și a zâmbi de fiecare dată când ma urc pe motor și o sa ridic un pic șaua dacă se poate și s-a rezolvat problema. 

Insist sa culeg informații, iar într-o luna ar trebui sa încep căutările și poate profit de perioada iernii pt un preț mai bun 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://cycle-ergo.com

 

Da un ochi pe site-ul de mai sus. Poti modifica parametri acolo, inaltime, etc si iti explica putin + vezi cumva pozitia in sa (am steak eu F4i, 600rr 2005-2006 si 600rr 2003-2004) Pe F4i stai cel mai comod, urmeaza 600RR 2005-6 si apoi 600RR 2003-4

Bafta!

 

Edited by piticot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus ce inaltime ai. Vezi ca sport touring mai e si Honda VFR. Nu am avut niciodata dar din ce stiu e o motocicleta foarte reusita si o vei gasi mai confortabila.

 

Mai poti lua in considerare si un model naked, in genul hornetului pe care il ai tu.

 

Faptul ca ai primit o geaca nu trebuie sa iti dicteze ce motocicleta sa iti iei. Fara suparare mi se pare un argument prostesc.

E ca si cum ai fi primit un breloc cu BMW cadou si de aceea vrei sa iti iei BMW. Come on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glumeam în privința gecii și am spus chiar în postul anterior ca îmi plac modelele sport și aș alege cu inima pt a zâmbi de fiecare data când ma urc pe motor. 

La deschiderea postului am precizat înălțimea de 193 cm cu 95 kg. Consider ca sunt prea corpolent pt un naked care ar arata mic și subțire sub mine. 

 

Screenshot_20191203_165717_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20191203_165628_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191203_170846_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191203_165723_com.android.gallery3d.jpg

De ce ne cumpărăm Mercedes și bmw și nu cumpărăm skoda Octavia, care e clar ca sunt mult mai ieftine la întreținere și mai potrivite pe drumurile noastre? Pt ca mulți prefera sa aleagă cu inima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegu , sa stii ca are dreptate l.u.v. cand zice ca anumite lucruri inca nu le poti pricepe , chiar si cu gimnastica logica.

Exista motorete naked pe care nu arati deloc "corpolent" ...ex : Bking si Bmw R1200R. Oricum asta este o notiune de suprafata in cazul unui incepator . Lipsa de protectie la vant este infinit mai importanta.

Relatia cu vantul este  la fel de importanta si la sportive pt ca in timp poti invata sa te folosesti de el , protectia fiind doar partiala.

 

 

 

193/95 nu este ceva destul de extrem sa te preocupi prea tare . Cunosc indivizi cu dimensiuni foarte asemanatoare care au mers ani de zile cu tot felul de sportive  si f4/f4i.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, goe 75 a spus:

 

Un f4i merge condus in stilul telepatic in care ii dai comenzi atat de fine ca nici nu le simti si ea raspunde , dar la rr nu prea merge asa ...cam trebuie sa fi hotarat , precis sa pui in pic de efort in comenzi.

 

 

astea-s vorbe de batranei , bine ca nu i-ai zis sa porneasca pe o jawa cativa ani :)

 

parerea mea e ca mai bine inveti repede sa controlezi motocicleta decat sa mergi mult si prost ani de zile, crede-ma sunt multi motociclisti care merg de foarte mult timp dar foarte prost doar pentru ca le permite motocicleta, invata pana la un anumit punct unde sunt confortabili dupa care se plafoneaza rapid

 

la inaltimea ta nnu o sa stai confortabil pe nici o motocicleta sport , astea se fac numai pentru italieni sau japonezi 

 

partea de confort asociata cu inaltimea motocicletei nu are legatura cu suspensia , te intereseaza doar inaltimea sheii, a scaritelor si distanta intre astea 2 si ghidon, exista solutii pentru ameliorarea problemei dar sa nu te astepti la minuni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ...mai imbatraneste omul , dar nu si @superbec. 🤣🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiziflash foarte frumoasa propunerea ta de Honda VFR, tot sport touring, dar care ar fi diferența fata de un F4i, înălțimea șeii fiind tot de 805 mm. 

Ar fi mai potrivit un VFR pt statura mea? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru persoane mai inalte si mai solide, confortul depinde de triunghiul ghidon-sezut-scarite, cu cat laturile triunghiului sunt mai lungi, si unghiurile mai deschise, cu atat te vei simti mai confortabil. Fara sa verific datele, eu cred ca VFRul este mai confortabil decat F4i pentru tine, triunghiul asta e mai bun. VFRul este sport-touring pur-sange, din constructie, F4i este fosta sportiva de la Honda, era considerata SS cand a aparut, si a fost trecuta la sport-touring cand a aparut RRul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...