Sari la conținut

Prezoane roti ?


TWD.Grig
 Share

Postări Recomandate

Întrebare la care meditam azi in timp ce îmi schimbam rotile la mașină: a reușit careva să rupă un prezon/piuliță la strâns la mână ? Am un fix cu prezoanele, mă gândesc întotdeauna cand schimb rotile că "dacă pleacă roata ?" 😂😂😂 Le strâng la mana până când nu se mai rotesc atunci când mă las pe cheie din mâini ( nu cu piciorul ). Folosesc un antrenor de 17 inch, deci nu foarte lung, cu o tubulara de impact pe el. Am 65kg 😂😂😂. Risc sa fac varză filetul / sa rup un prezon ? De data asta vad ca au scapat dar întreb pt viitor. 

 

De cheie dinamometrica nu se pune problema că la un prezon ruginit te induce maxim in eroare.

 

Voi cum procedați când strângeți rotile la mână ? ( Dacă faceți asta )

Editat de TWD.Grig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piulitele de pe prezoane se strang cu cheia dinamometrica. Daca prezoanele au rugina le cureti frumos. Nu de alta dar ca sa nu te trezesti ca rupi prezonul la deschidere cand o ramane piulita intepenita.

 

Ca sa (nu) dormi linistit mi s-a frant mie un prezon la Koleos acu' o saptamana. In cheia dinamometrica 🙈.

 

E drept ca a avut circumstante atenuante: acuma ceva vreme a vrut cineva sa ciordeasca o roata de la masina si a slabit piulitele. Apoi cine stie de ce a renuntat. S-a mers cu masina destul de mult cu roata balanganind in prezoane pana ne-am prins de unde e galagia. Poate atunci a avut de suferit prezonul.

 

Partea misto este ca nu se gasesc prezoane de cumparat la bucata. A trebuie sa iau butucul cu totul ca sa folosesc un prezon din el. Te doare mintea.

 

Daca faci pana normal ca nu umbli cu dinamometrica dupa tine 🤪 si strangi la mana. Pana mergi la o vulcanizare unde rezolvi pana si stransul.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine strangi pana iese apa...😀

Este greu sa rupi, la mana, un prezon de roata. Mie mi-e frica de astia de la vulcanizari, nu stiu cat de bine au reglate pistoalele pneumatice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, Silver Arrow said:

Partea misto este ca nu se gasesc prezoane de cumparat la bucata

tocmai mi-am luat o piulita de roata pt Forester,pe original,deci se poate

La vulcanizare ar trebui sa regleze cuplul de stringere,insa fac ei asta asa cum mecanicii folosesc cheile dinamometrice,adica aproape deloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, mihai c a spus:

tocmai mi-am luat o piulita de roata pt Forester,pe original,deci se poate

La vulcanizare ar trebui sa regleze cuplul de stringere,insa fac ei asta asa cum mecanicii folosesc cheile dinamometrice,adica aproape deloc

Piulita da. Dar ia intreaba daca au prezon la bucata. Chestii diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe original 100%, mari șanse și pe after market! Bine, or mai fi și cazuri când îți vând butucul complet, asa cum la mulți producători nu se livrează bielete de direcție separat, ci doar cremalieră completă. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea: un prezon nu se va rupe niciodata, dar absolut niciodata, la mana daca strangi, decat daca este ruginit, adica extrem de ruginit. 

 

De asemenea, nu (mai) sunt de acord sa cumperi prezoane de la service-uri. Nu vreau sa generalizez, dar in mod sigur ma refer la cele de pe drum, nu reprezentante. Patita faza de mandea, luat jenti de tabla noi noute, mi-au trebuit alte prezoane, cele pentru jentile de aluminiu erau conice, deci nu mergeau. Am fost la service-ul unde mi-am pus cauciucurile pe jentile noi de tabla. Ce sa vezi, aveau si prezoane, second hand, dar pareau ok, am probat cateva si se infiletau ok. Dupa ce le-am cumparat pe toate pentru cele 4 roti, cu 10 lei un prezon (si asta acum 5 ani), baietii le-au montat pe toate cu pistolul pneumatic. Si inca o paranteza, daca planuiesti sa faci schimbul de roti cu tot cu jenti in spatele blocului, asigura-te ca nu mergi la service sa iti stranga prezoanele cu pistolul pneumatic. E extrem de greu sa le desfiletezi, daca au si ceva rugina, atunci apare problema. 

 

Bun, si cand am desfiletat prezoanele de la service, cu chiu cu vai, am incercat sa bag pe cele conice. Unul din ele dadea in gol, filetul de la o gaura dintr-o fuzeta era deja f***t. Si asta din cauza ca un prezon avea alt pas la filet. Asta m-a costat o fuzeta, undeva la 250 ron piesa plus manopera. Nu mai zic ca am aruncat toate prezoanele, adica 10RON x16 bucati si am cumparat de la reprezentanta masinii, inca 16 prezoane noi, cam pe la acelasi pret. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru...

Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie 👨‍🌾

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, s_cristi said:

Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru...

Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie 👨‍🌾

mai ales la jante de aluminiu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, s_cristi a spus:

Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru...

Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie 👨‍🌾

Intrebarea este daca flacaii de la service stiu cum se foloseste  o cheie dinamometrica si mai ales cum se regleaza. Si ca din cand in cand se mai si verifica metrologic....

In rest cam asa merge si economia romanesca, tot din tata in fiu: dupa ureche.

Niciodata nu am sa inteleg aversiunea romanilor fata reguli (fie ele si tehnice), chiar si atunci cand vine vorba de propriile masinarii.

Aversiune care bag seama ca tot din tata in fiu se propaga, generatia tanara avand aceleasi metehne.

Dar ma rog, fiecare face cum il taie capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii strang la 110 si lasa dinamometrica reglata asa. La toyota, in cazul meu, trebuie 103, asa ca trebuie comunicat. Dar evident, asta pentru cine isi citeste manualul si stie cat prevede producatorul.

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Niciodata nu am sa inteleg aversiunea romanilor fata reguli (fie ele si tehnice), chiar si atunci cand vine vorba de propriile masinarii.

Aversiune care bag seama ca tot din tata in fiu se propaga, generatia tanara avand aceleasi metehne.

Dar ma rog, fiecare face cum il taie capul.

 

Practica bate teoria. Atât.

Si mie mi-ar fi placut sa functioneze ca la carte stransul cu cheia dinamometrica si sa nu trebuiasca sa supun prezonul la niste forte cu mult peste cele indicate ca sa dau rotile jos. 

Probabil la jantele de aluminiu se comporta diferit fata de cele de tabla in ce priveste stransul (cum a zis si  @Patrick_M mai sus), habar nu am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, s_cristi a spus:

 

Practica bate teoria. Atât.

Tocmai pentru ca masinile germane se faceau conform teoriei, cu totii ne-am dus buluc la ele dupa '89.

Iti doresc succes in practica.

 

@einstein1984  in uzinele auto se folosesc chei de strangere electrice cu cuplu limitat electronic. Daca cheia reglata strange cu un cuplu +/-15% fata de nominal e buna de gunoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e buna de gunoi, e o optiune mai ieftina fata de o cheie c +-5% cuplu. Si ingineria face dimensionarea ca asamblarea sa mearga cu orice cuplu din plaja masinii. 

Da, sunt atlas copco electrice cu inregistrare de cuplu (stie cu ce cuplu s-a starns surbul la VINul XYZ)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, einstein1984 a spus:

eu suruburile de roti le strang cu cheia, nu stiu exact cum le poti strange cu mana

 

Asa e, ai lamurit audienta si de data asta, nu stiu ce se intampla daca nu era interventia matale. Bravo! imi place spiritul si atitudinea pozitiva. :)

 

Ca sa clarific, strangerea prezoanelor de catre posesor, se face CU CHEIA, nu CU MANA. Doamne, era sa ratam total subiectul...

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Silver Arrow a spus:

Iti doresc succes in practica.

Multumesc!

 

Poate nu m-am facut prea bine inteles pentru ca eu m-am referit strict la strangerea prezoanelor (adica la subiectul de discutie local), pe cand dumneavoastra vorbeati despre o aversiune a romanilor fata de regulile tehnice in general. Eu unul, nu am o astfel de aversiune dar va inteleg foarte bine punctul de vedere.

 

Ca sa revin on-topic si sa spun ceva care poate chiar va ajuta pe cineva:  sa aveti si o teava in portbagaj ca prelungitor pentru cheia de roti! (pentru cazul in care faceti pana si nu puteti desface roata pentru ca a fost stransa ca la carte). 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, s_cristi a spus:

Multumesc!

 

Poate nu m-am facut prea bine inteles pentru ca eu m-am referit strict la strangerea prezoanelor (adica la subiectul de discutie local), pe cand dumneavoastra vorbeati despre o aversiune a romanilor fata de regulile tehnice in general. Eu unul, nu am o astfel de aversiune dar va inteleg foarte bine punctul de vedere.

 

Ca sa revin on-topic si sa spun ceva care poate chiar va ajuta pe cineva:  sa aveti si o teava in portbagaj ca prelungitor pentru cheia de roti! (pentru cazul in care faceti pana si nu puteti desface roata pentru ca a fost stransa ca la carte). 

 

 

Poate mai bine are fi ca din cand in cand, sau inaintea unui drum mai lung sa desfaceti piulitele de pe prezoane sau suruburile si sa le strageti la loc. Intrati la un service roti si cu un 10-20 de lei ati rezolvat problema.

 

Blocarea acestora este cauzata fie de strangerea excesiva, fie de rugina/oxidul acumulate fix pe unde nu trebuie. Poate unii dintre voi ati patit ca dupa ce ati desfacut suruburile sau piulitele sa constatati ca roata este "sudata" de butuc, adica prinsa de rugina. Si toate astea din cauza ca mergem multi km si mult timp fara sa umblam la roti.

 

Oricum atentie si la operatiunea cu teava avand in vedere ca la strangerea suruburilor discutam de 110-130 Nm, ceea ce  inseamna 11-13 Kg pe un prelungitor de 1 m lungime. Adica si un copil depaseste usor cuplul acesta.

Cand tragi de teava de 1m, sau mai rau te sui pe ea , pentru ca s-au intepenit piulitele/suruburile ai toate sansele se faci o nefacuta.

 

Exista o cheie de roti cu prelungitor telescopic. Poate fi o solutie buna.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe la autosoft de exemplu curata butucul cu o perie, dau cu vasleina antigripare, strang cu dinamometrica (si se poate desface cu o cheie din aia de 60 cm cu prelungitor). cheia masinii de 25 de cm.... nu prea as crede ca rezolva mare lucru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 07.12.2019 la 12:36, PoliBuc a spus:

Cel mai bine strangi pana iese apa...😀

Este greu sa rupi, la mana, un prezon de roata. Mie mi-e frica de astia de la vulcanizari, nu stiu cat de bine au reglate pistoalele pneumatice.

polidin bucuresti ... nu am vazut vulcanizare cu pistoale pneumatice reglabile pe cuplu , in cel mai bun caz au 3 trepte , dar nu regleaza cuplul ci debitul , in plus n-o sa vezi vulcanizare cu regulator de presiune setat la 6 bar cat e gandit pistolul de impact sa foloseasca, se infige direct in 10-12bar cat scoate compresoru 

 

dar cel mai important lucru .. ca polidin nu stie , cu pistolu de impact doar se desfac suruburile, se strang la mana (cu dinamometrica daca este posibil si se cunoaste valoarea cuplului )

 

m-am isterizat ultima data cand am schimbat cauciucurile la un servis de cartier si urangutanu oligofren le strangea cu impactoru in fata mea, dupa care vesel scoate dinamometrica SI LE VERIFICA fgm de retardat ... am innebunit 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...