Sari la conținut

Problema pornire bandit 650 2009


Postări Recomandate

Bonsoir. Azi dimineaţă m-am confruntat cu o problema bizară când am încercat să pornesc banditul. Cadrul complet al situaţiei e descris pentru rigurozitate.

 

Ieri, după o săptămână  în care a stat nepornită motocicleta, i-am conectat încărcătorul de baterie dar după 1 minut arată că e încărcată. Am făcut asta pentru că am văzut acum vreo două săptămâni că poziţiile cam pâlpâiau şi am bănuit că poate e bateria descărcată de la lipsa utilizării constante. Buuun, o pornesc şi o scot din garaj să curăţ/ung/întind lanţul. După ce termin o bag la loc şi o mai pornesc scurt încă o dată pentru motivul stupid că îmi intrase o pisică în garaj şi am vrut sa o fac să iasă (a ieşit 😋 ). Ambele porniri au fost foarte scurte, sub 30 secunde. O pun pe cricul central şi o las peste noapte.

 

În garaj sunt vreo 15 grade cred iar rezervorul era complet plin.

 

Azi dimineaţă ma urc pe ea sa fac un drum în oraş. Demarorul învârtea motorul dar cel din urmă nu pornea. Am tot încercat să o pornesc vreo 10 secunde (mi s-a părut o eternitate) şi nimic. Am reuşit doar sa o fac să turuie niţel ţinând apăsat butonul de pornire şi dându-i şi acceleraţie simultan, dar imediat cum luam degetul de pe buton, se oprea. Am făcut asta de vreo 3 ori şi m-am oprit ca să nu prăjesc demarorul. Am repetat procedura seara şi s-a comportat la fel din păcate.

 

Am comandat deja bujii (care au fost schimbate din câte ştiu acum minim 13.000 km, deci e momentul să le schimb). Problema e ca nu înţeleg cum ar putea sa cedeze brusc şi iremediabil toate bujiile încât să n-o mai ia deloc... măcar în 2-3 cilindrii. Oricum, mâine, dacă am bujiile, le schimb, dar mi se pare ciudat comportamentul pentru un motor pe injecţie şi mă tem să nu fie cu totul altceva.

 

Vreo sugestie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, Ciprian_B a spus:

Salut ! S-ar putea sa sune aiurea, dar merita precizat.. se aude bazaitul specific pompei de benzina cand ii pui contactul? 

Da, la contact, pompa si restul de bazaituri se aud normal. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles. "Face sens" 😑 Le voi schimba. Multumesc mult pentru informatie !

Pe scurt, şi folosind vorba englezului: "sucksex" !

 

Deşi am citit că e o operaţiune complicată din motive ... ergonomice, să zicem, nu ma aşteptam să-mi ia 3 ore să înlocuiesc 4 bujii. Rezervorul plin ochi şi semicarena nu au ajutat deloc. După prima bujie deja mă împăcasem cu ideea de a merge doar cu maşina de acum înainte. După a treia ajunsesem să înjur în japoneză. Este absolut oribilă poziţionarea şi spaţiul disponibil ... de acum încolo merg la mecanic pentru aşa ceva. În manual arată o cheie cu extensie foarte subţire (pe care nu o am, evident) pentru a naviga spaţiile înguste. Nu mai am piele pe toate încheieturile şi miros tot a benzina 😒

 

Aşa ... le-am schimbat, alea vechi arătau ok dar erau ude (erau tot NGK CR9EIX, dovadă că fostul proprietar chiar le schimbase la 12.000 km).  Am pus şi poză. După înlocuire simptomele s-au păstrat. A trebuit să o pornesc cu acceleraţie şi buton simultan şi să o ţin turată la peste 3000 ture ca să nu moară. Scuipa condens/benzină pe tobă şi a scos un fum (vapori) foarte dens vreo 5 minute. Am mers vreo 30 km prin oraş şi totul a fost ok. Acum merge ca înainte ... nici mai bine nici mai rău... poate un pic mai "rotund" la ralanti, dar e posibil sa fie o încurajare placebo pentru cei 230 lei cheltuiţi oarecum degeaba.

 

Ce am omis complet a fost să verific şi să ajustez spaţiul dintre electrozi la astea noi ! Alea vechi aveau 0.75 mm ... astea noi au (conform datelor indicate de producător) 1 mm. Manualul indică 0.7-0.8 mm la bujii CR9E. Aparent, astea montate merg ok şi aşa ... oricum, nu le mai scot !

 

Ce m-a surprins însa neplăcut e ca bobinele sunt ruginite de la apa care intră pe lângă garnituri. Se pot izola mai bine cumva să nu se degradeze aşa rău ?

 

Voiam să schimb şi antigelul, ca tot eram în zona respectivă, dar nu mai eram fizic în stare.

 

În concluzie, am aflat că poţi îneca şi un motor cu injecţie dacă faci ce trebuie 🙄

20200105_181643.jpg

20200105_141219.jpg

Spiriduşul forumului mi-a unit în mod eronat postul de ieri cu ăsta de azi ... WTF ?!? Eh ... whatever ...

La 04.01.2020 la 9:12, shztecker a spus:

Ce am omis complet a fost să verific şi să ajustez spaţiul dintre electrozi la astea noi ! Alea vechi aveau 0.75 mm ... astea noi au (conform datelor indicate de producător) 1 mm. Manualul indică 0.7-0.8 mm la bujii CR9E. Aparent, astea montate merg ok şi aşa ... oricum, nu le mai scot !

 

Ce m-a surprins însa neplăcut e ca bobinele sunt ruginite de la apa care intră pe lângă garnituri. Se pot izola mai bine cumva să nu se degradeze aşa rău ?

 

 Se pare că îmi răspund mie, în trecut, ca tot se contopesc postările: din ce am citit (la denso de exemplu) bujiile cu iridiu nu se prea ajutează pentru că există riscul să crape electrodul dacă nu se face delicat operaţiunea.

 

Iar pentru bobinele ruginite nu am găsit încă soluţie. O să încerc vaselină rezistentă la temperatură înaltă dată în jurul garniturilor (cu toate că există riscul să atace cauciucul) ... probleme probleme 🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...