Sari la conținut

Ambreiaj auto pe boxere.


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutam cu respect,

Dupa o cercetare a proiectelor din arealul forumurilor rusesti, m-am hotarat sa ma apuc de un proiect care presupune instalarra unui disc de ambreiaj auto pe n M72.

Beneficiile:

-eliminarea placii intermediare de presiune care uzeaza prematur ghidurile volantei;

-.existenta in componenta placii a arcurilor, ceea ce face ca socul si incarcarea fortei sa fie progresiva.

Dezavantaje:

-reducerea cu 1/2 a suprafetei ee frictiune.

Am folosit miezul unui disc de Moskvich 412, se potriveste la nuturi perfect, este compatibil si modelul de 408.

Am confectionat doua placi de frictiune conform detaliilor de la fata locului si le-am lipit pe placa de otel a discului, folosind un bicomponent LOCTITE.

Este necesara aftuirea pe placa de presiune a unui disc intermediar pentru a evita frecarea arcurilor discului de placa de presiune.

Pana in acest moment nu am avut ocazia de a testa discul, voi reveni cu noi detalii privind calibrarea arcurilor placii de presiune conform datelor din teren.

Un 2020 sanatos! restul de la sine

IMG-20190906-WA0010.jpeg

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva trebuie sa se uzeze , altfel se transforma in japoneza!

...de regula se fuck si discurile de presiune , si bolturile de pe volanta.Bolturile se pot schimba cu ceva 'di pi stoc' sau http://bendkopp.ro/shop/product.aspx?id=1086&pr=STIFT+CILINDRIC+CALIT.

Sunt foarte dure  si tenace....Am reusit sa prelucrez un set , cu mare dificultate , dupa ceva tratament de revenire in soba de teracota.In felul acesta sper sa ramana doar discurile de presiune (de mutat gaurile la ele in alte pozitii)

Cu ambreiajul de masina , ar putea merge ok , dar trebuie alte arcuri de presiune(care sa compensese injumatatirea suprafetei), si niste discuri mai groase.Discurile originale se deformeaza chiar si cu arcurile de doi bani cu care vine echipat ambreiajul...

...iar la cutia de nipru ochiurile in care se sprijina parghia de ambreiaj , sunt din aluminiu de mamaliga , direct pe capacul cutiei.Niste arcuri de presiune mai tari , s-ar putea sa le , puncte, puncte...

 

dileme, dileme

...nu ma pot abtine sa nu bag de vina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ani am facut discuri de ambreiaj si saboti de frana cu Loctite 3430 .

De atunci am facut Transfagarasanul, Transalpina, Transbucegi, niciodata nu a dat semne de oboseala, nici ambreiajul pe urcare si nici sabotii la coborare. Initial am fost circumspect insa practica mi-a dovedit fiabilitatea.

In fisa tehnica este descris faptul ca isi pastreaza caractetisticile pana la aproape de 200 grade.

Cum materialele de frictiune sunt foarte bune izolatoare termice rezulta si faptul ca niciodata portsabotul sau discul suport al ambreiajului nu va ajunge la acele valori.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Pana in prezent s-au parcurs 250 km cu ambreiajul.

Initial au fost ceva probleme in viteza a patra insa dupa pasuire nu a mai dat semne de rupere a aderentei,  a fost folosit in toate regimele de turatie, cu atasul incarcat sau gol.

Testul decisiv este in iulie pe Transalpina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la lipirea sabotilor.

Din intamplare mi-a cazut din mana un sabot cumparat din sțocurile actuale de la domnul G. La contactul cu solul materialul de frictiune a cazut de pe suportul de aluminiu, era lipit in doua puncte.

Oricat de prost l-as lipi, mai rau de atat nu aveam cum sa il fac.

Subliniez ca merg de cativa ani cu acel adeziv in special prin munti, niciodata nu am avut probleme.

Si pentru putin folclor tehnic, cu ce lipeau inaintasii sabotii la ARO?

Se pare ca topeau dresurile doamnelor si cu acel clei mergeau linistiti.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nahhh...asta e bună,am mai învățat ceva. Unii spun că dacă se rupe cureaua la alternator,o poți înlocui provizoriu,tot cu ștrampi🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului

N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.05.2020 la 17:26, john17 a spus:

Dacă ar fi frână pe disc. 

corect, cu tamburi nu mai apuci sa franezi de la 120 ca te lovesti de ceva pana opresti 🤣

 ARO si buceagurile antementionate nu prea prindeau nulmitele viteze si avand trafic mai lispa nici franari de urgenta nu aveau nevoie

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.05.2020 la 9:17, m72story a spus:

Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului

N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele.

Chiar ar fi bun! 

In panDILitatea atât de restrictivă, mulți am avut atâta timp disponibil pe lângă casă /garaj/sopru.

Dar nu crezi ca și pe topicul respectiv, acolo vor veni "mâncătorii de semințe" păreri-ologi la i😁chiu? 

Editat de TeDy 'M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si acum ce sa facem, ne inchidem in casa si aruncam cheia de teama ca este vreun prost pe strada?

De cand e lumea si pamantul aerul si fraierul exista.

Tine de cititor sa cearna. neghina de samanta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cyka a spus:

Buceagu V8  lua 120 usor

Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii

Confirm,tata a fost sofer pe Buceag,v8, mergea lejer peste 100.De multe ori o pornea la manivelă🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si masina mea prinde 200, dar viteza medie e mult mai mica din diverse motive. Pe vremea aia era si mai mica din motive de drumuri, pneuri etc. 

  trecrea la SRD probabil i-a dezamagit ca nu aveau ce face cu motorina, benzina era mai utila. 

Acum 6 ore, Cyka a spus:

Buceagu V8  lua 120 usor

Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii

la vale cu vant din spate si pe liber poate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...