Sari la conținut

Prima moto ,grea alegere


nshk94
 Share

Postări Recomandate

Salutare, poate ma puteti ajuta cu niste sfaturi, de cateva luni tot caut “primul motor” , grea alegere .Am gasit cateva modele si as vrea sa stiu ce este mai ok ca si prima motocicleta.

-hornet 2001-2004

-honda cbr f4i 2001-2004

-suzuki sv650 2001-

-kawasaki z750

-Kawasaki er6n

buget undeva la 2000-2500€

-echipament am, casca,geaca,manusi,ghete,pantaloni etc 

-am tot citit despre aceste motociclete dar parerile sunt impartite, o sa merg in oras dar si drumuri lungi,ideea de naked cu vantul nu ma deranjeaza atat de tare.Ma intereseaza un motor care sa fie “iertator” cu incepatorii, din pacate bugetul actual nu imi permite sa caut ceva cu abs si an mai nou. 

Nu sunt teribilist ,detin categoria B de 7 ani,ma intereseaza sa ma plimb si sa ma bucur de motor.

Multumesc si sa ne vedem in trafic in primavara🤘✌️✌️

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inceput cu f4i dar vezi ca asta taxeaza destul de mult un incepator deci nu e tocmai "iertatoare"(dovada fiind cele 2 cazaturi...light ce e drept). Singurul sfat pe care il pot da e sa iti fie frica de ea altfel te trezesti ca intri in belele foarte rapid (ia in jur de 117kph in tr1 si te duce la putin peste 240). Motoreta e tanc, in 3 sezoane am schimbat doar consumabile, o garnitura si jn releu(sugerez dchimbarea pozitiei, in coada nu are ventilatie si se prajeste) Succes in a alege ✌️

Acum 11 ore, nshk94 a spus:

vantul nu ma deranjeaza atat de tare

Asta nu ai de unde sa stii :) pe mine ma cam deranjeaza, mai ales ala lateral 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreo sa te plimbi in conditii de confort maximale (pentru un naked) ia-ti ceva cu semicarene. Opinia mea personala despre ce ai enumarat tu. SV si hornet trag un pic neliniar si te-ar putea surprinde la unele faze, plus pozitia un pic deranjanta la drum lung. ER6N mi se pare ca are o ciclistica dubioasa si m-a facut sa cred ca nu stiu sa merg nici pe bicicleta (sau poate era motorul acela in particular dubios). Honda CBR din anii aia arata ca o bunicuta care a fost frumoasa cand era tanara. Z750 nu am mers. Eu zic ca in banii tai te incadrezi la un FZ6 fazer sau un Bandit cu injectie ambele, sau poate chiar un BMW R1150 R (la care mai adaugi un parbriz). Sfatul meu la orice ai alege: sa aiba semicarene, sa fie pe injectie, sa nu aiba semighidoane si sa aiba cric central si daca gasesti si una cu topcase ar fi vis. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta iertatoare nu prea exista , tu esti singurul care poate face orice motocicleta sa fie iertatoare prin stilul de condus . 

Prima mea motocicleta a fost un FZ6 N , la fel ca si tine am luat-o ca pentru un incepator . Pot spune ca am fost norocos , nu am avut niciun incident , nici macar minor . Dupa un an am dat-o si am trecut la alta categorie . Oricat zici tu ca nu esti teribilist , tot vei avea momente de teribilism ( cel putin eu am avut si mi-am dat seama ca trebuie sa scap cat mai repede de ea ) . 

Acum daca ma intreaba cineva, o mobra care se ridica destul de usor pe o roata si prinde 245 km/h nu este o motocicleta de incepator cum am crezut eu . 

Sa ai bafta in orice alegere ai face !! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-o pe aia care-ti place mai mult, fiind prima o sa iti placa sigur pentru ca nu ai cu ce compara.

 

Fiabile-s toate, deci asta pica.

 

Eu spre ex aveam o fixatie pe tobe sub șa.+ furca USD + imi placeau mult nakedurile, cu pozitia aia dreapta, agresiva dar am zis ca vreau cele mai bune frane asa ca am mers pe SS. Simplu,nu?

 

Ii lasi pe altii sa aleaga?  

Chiar nu-ti place in mod special una din ele? Liniile/bordul/codita/plasticele?

 

 

Mi se pare ciudat ca te atrag dar nu ti s-a pus pata pe una in mod obsesiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, 

imi plac mai multe,am dat exemplu de cateva modele care totusi arata si bine , am uitat sa mentionez si gsr 600.

Bandit,bmw etc nu prea ma atrag estetic.

placerea va ramane mereu un SS pentru cum arata dar incerc sa mai traiesc totusi cativa ani pana sa ajung poate la SS😅 

La banii astia, poate sa zic 3000 ceva sa arate totusi ok cu abs nu prea am gasit decat touringuri care nu ma atrag sincer.

Nakeduri arata ok, sport-touring la fel, aleg sa arate si cat de cat ok,pentru ca sunt consitient ca probleme native au toate.

🥂

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, nshk94 a spus:

placerea va ramane mereu un SS pentru cum arata dar incerc sa mai traiesc totusi cativa ani pana sa ajung poate la SS😅 

Pai ce mai astepti? Iti faci nebunia cu SS dupa care treci la naked, asta cere inima asta trebuie sa ii dai. Periculoase sunt toate dar daca o tratezi finut si ea are grija de tine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic singurele criterii la tine ca incepator ar trebui sa fie: sa prinda v max legala (130) si sa o tina decent, protectie la vant, pozitie dreapta cu picioarele sub tine, greutate mica (raportat la gabaritul tau). Oricum o sa iti schimbi probabil preferintele de ,,cum arata" dupa primul sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mircea, cu alte cuvinte, te-a mancat undeva, ok, trecem peste...

Revenim. Este foarte important gabaritul calaretului ! Din experienta, Hornetul este mai "scurt", calaret mai scund, mai slabut, GSR-ul mai "largutz", Banditul mai incapator. De aici se porneste. Performante ? Fara experienta si discernant in mana dreapta si 50 CP sunt periculosi, asa ca... succes intr-o alegere... cumpatata

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.01.2020 la 7:37, juld5 a spus:

SV si hornet trag un pic neliniar si te-ar putea surprinde la unele faze

Dacă și SV trage neliniar și "surprinde"... Poate la consum surprinde, în sens pozitiv.

A, dacă faci referire la miar, schimbăm foaia, dar nu la liniaritate. Motoarele trag constant și "mai de jos", față de cele 4L.

 

Pentru inițiator: caută ceva cu doi cilindri, paraleli sau în V. Dacă ai o semicarena și ceva parbriz, o să te feliciți după primele ieșiri.

Bun și ABS, mai ales daca frânele sunt mai agresive. Spui că ai permis de ceva vreme, deci poate ai altă mentalitate și nu "rupi asfaltul pe două roți". Oricum, SV (dar și Z750) au aceiași etrieri cu două pistonase, deci nu frâne de CBF F4i.

 

Ai destul timp să te decizi, colegii vor mai veni cu sfaturi, dar eu m-aș urca și pe alte mobre, să văd cum stau. Tu decizi ce iei, însă ofertele nu țin mult.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am avut aceeasi dilema anul trecut dupa ce mi-am luat carnetul.

Am facut scoala pe un Hornet de 600cc,  4 cilindri, 98 de cai. Mi-am luat Kawasaki ER6N din 2006. Si dupa cateva luni de plimbat si 2500 km cred ca nu puteam sa fac alegere mai buna. Motorul are 2 cilindri, 650 cc, 72 de cai, e foarte usor ( cu vreo 15 kg fata de Hornetul de scoala ) si o chestie foarte importanta - sau cel putin asa o privesc eu - are saua la 790 mm, adica eu la inaltimea de 1.69 ajung sa calc cu toata talpa pe asfalt atunci cand stau la semafor...ambele talpi :)).  Probabil acest aspect se va parea nesemnificativ motociclistilor experimentati, dar pana inveti sa "te lasi" pe motor si sa tii echilibrul doar din picioare, cred ca iti va fi de ajutor. De exemplu pe Hornetul de scoala ajungeam doar cu jumatate de talpa jos ( ca si cum ai sta pe varfuri ), si era si mai greu...nu ma simteam foarte confortabil. Pozitia de mers e destul de ridicata, deci nu stai in maini sau nu ai senzatia ca stai in maini. Si cei 72 de cai sunt suficienti pentru primul motor si mai si "iarta" :)).  Am dat 2400 de euro pe motor (dupa unii cam mult) si nu intentionez sa-l vand cel putin 2 ani. La fel ca si tine ma plimb si ma bucur de motor. Nu vreau inca sa trec la o clasa mai mare, mai am foarte multe de invatat si cred ca ER6N- ul e perfect pentru asta.

Ca parte neplacuta, sa nu-i zic negativa :)), e faptul ca nu are carene si la viteze de peste 90-100 km/h vantul se simte foarte tare, dar....cum zicea cineva mai sus, prinde viteza legala si nu cred ca iti trebuie mai mult pentru inceput. 

Deci, eu, ca incepator, am stat deoparte de 4 cilidri, 100 de cai si o sa prea inalta :))....si nu regret deloc. 

Asfalt uscat !! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Ca si colegii de mai sus, iti sugerez sa faci un efort si sa iei ceva cu ABS.

 

In legatura cu modelele enumerate, nu le-am incercat, deci nu "ma arunc" la o recomandare in privinta lor. Ce pot sa-ti recomand in cunostinta de cauza e sa nu iei GSR 600, ca sa nu existe riscul sa cedeze cadrul sub tine si sa scriem la rubrica Accidente! Desigur, vor veni destui indivizi (care nu pot accepta adevarul) si vor face "flotari logice" a caror concluzie e ca toate cazurile documentate de cadre rupte la GSR 600 (inclusiv cel al fostei mele motociclete) sunt imaginare.

 

Nu ne-ai spus cat de inalt esti! Consider ca e un parametru important in alegerea motocicletei.

 

Succes si sa ne tii la curent!

Editat de CapnJackSparrow
Greseli gramaticale
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu un update, am gasit un suzuki bandit 2008 abs ,lhttps://www.olx.ro/oferta/suzuki-gsf-bandit-650-abs-IDcKfsd.html ,a pretul de 2000-3000 este cam singurul care are abs si arata ok, din ce scrie in anunt are anvelope noi etc, nu prea am gasit pareri despre acest model. Ce parere aveti? Merita? Pentru plimbarile inafara orasului o sa iau un parbriz.

Inaltime 175 si 80kg👀

Multumesc. 

La 27.01.2020 la 2:25, Oddball a spus:

Am avut aceeasi dilema anul trecut dupa ce mi-am luat carnetul.

Am facut scoala pe un Hornet de 600cc,  4 cilindri, 98 de cai. Mi-am luat Kawasaki ER6N din 2006. Si dupa cateva luni de plimbat si 2500 km cred ca nu puteam sa fac alegere mai buna. Motorul are 2 cilindri, 650 cc, 72 de cai, e foarte usor ( cu vreo 15 kg fata de Hornetul de scoala ) si o chestie foarte importanta - sau cel putin asa o privesc eu - are saua la 790 mm, adica eu la inaltimea de 1.69 ajung sa calc cu toata talpa pe asfalt atunci cand stau la semafor...ambele talpi :)).  Probabil acest aspect se va parea nesemnificativ motociclistilor experimentati, dar pana inveti sa "te lasi" pe motor si sa tii echilibrul doar din picioare, cred ca iti va fi de ajutor. De exemplu pe Hornetul de scoala ajungeam doar cu jumatate de talpa jos ( ca si cum ai sta pe varfuri ), si era si mai greu...nu ma simteam foarte confortabil. Pozitia de mers e destul de ridicata, deci nu stai in maini sau nu ai senzatia ca stai in maini. Si cei 72 de cai sunt suficienti pentru primul motor si mai si "iarta" :)).  Am dat 2400 de euro pe motor (dupa unii cam mult) si nu intentionez sa-l vand cel putin 2 ani. La fel ca si tine ma plimb si ma bucur de motor. Nu vreau inca sa trec la o clasa mai mare, mai am foarte multe de invatat si cred ca ER6N- ul e perfect pentru asta.

Ca parte neplacuta, sa nu-i zic negativa :)), e faptul ca nu are carene si la viteze de peste 90-100 km/h vantul se simte foarte tare, dar....cum zicea cineva mai sus, prinde viteza legala si nu cred ca iti trebuie mai mult pentru inceput. 

Deci, eu, ca incepator, am stat deoparte de 4 cilidri, 100 de cai si o sa prea inalta :))....si nu regret deloc. 

Asfalt uscat !! 

 

Pe er6n 2015 am facut scoala, mie mi-a placut mult cum merge, am cautat er6n dar sunt scumpicele mai ales ca eu caut model cu abs, cel 2005-2008 er6n nu imi place cum arata🤘

Sa l conduci sanatos si asfalt uscat:d

La 27.01.2020 la 7:21, CapnJackSparrow a spus:

Salutare!

 

Ca si colegii de mai sus, iti sugerez sa faci un efort si sa iei ceva cu ABS.

 

In legatura cu modelele enumerate, nu le-am incercat, deci nu "ma arunc" la o recomandare in privinta lor. Ce pot sa-ti recomand in cunostinta de cauza e sa nu iei GSR 600, ca sa nu existe riscul sa cedeze cadrul sub tine si sa scriem la rubrica Accidente! Desigur, vor veni destui indivizi (care nu pot accepta adevarul) si vor face "flotari logice" a caror concluzie e ca toate cazurile documentate de cadre rupte la GSR 600 (inclusiv cel al fostei mele motociclete) sunt imaginare.

 

Nu ne-ai spus cat de inalt esti! Consider ca e un parametru important in alegerea motocicletei.

 

Succes si sa ne tii la curent!

 

M-am razgandit cu gsr 600 nu imi place pozitia,m-am urcat pe unul si ceva e ciudat la ea,nustiu ce dar nu ma atrage✌️ Si nici nu am gasit gsr cu abs😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozitia pe Bandit e ceva mai dreapta fata de GSR dar protectia la vand este ceva mai slaba. Daca vrei ture mai lungi de 3-400 km si ceva viteze medii destul de mari musai parbriz. Ghidonul este ceva mai curbat decat la GSR, in sensul ca are un unghi mai mic spre pozitia pilotului. 

Sunt motoare fiabile, concepute mai mult pentru oras si ture scurte(mai ales cel de 600/650). Intretinerea este una destul de usoara si nici foarte costisitoare. Consumul e in functie de stilul tau de mers. Eu cu bandit de 600 generatia 1 am scos si 4.8/5% si 7-8%.

Nu exceleaza la nimic, dar poti ataca drumuri incepand de la forestiere mai grele pana la autostrada. Nu sunt foarte usoare(undeva pe la 200 kg fara lichide) dar au centrul de greutate destul de jos drept urmare sunt usor manevrabile. 

Modelul din anunt nu cred ca are km aia. Arata ok, dar o sa te lamuresti cand ajungi la fata locului. Avand in vedere ca e prima motocicleta ar fi bine daca la vizionare sa gasesti pe cineva care are deja motor sa vina cu tine. Daca a avut bandit si mai bine. 

Ca sa iti faci o idee, eu am 1.83 si vreo 75 de kg. Am facut Bucuresti Brno (din ungaria si pana la destianatie doar autostrada cu viteze de 120+ si varfuri de 170/180 pe alocuri) in 2 zile fara probleme. 

Spor la alegere. 

Uitasi, daca vrei sa vezi o aprozimare a pozitiei tale pe cam orice motocicleta intra pe https://cycle-ergo.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...