Sari la conținut

cate intrebari atatea opinii, aceeasi masina....Skoda Octavia tour benzina 2009


marauder
 Share

Postări Recomandate

Mai oameni bunii, jumatatea cealalta are o masina, Skoda Octavia Tour benzina 1.6mpi.....este din 2009 dar in talon scrie 2010 (nu asta e baiul), are sub 70k km (in jur de 65000 are).

Cum nu i-a fost schimbata distributia, am cerut opinii la dealeri autorizati skoda si am primir asa:

-un reparator autorizat skoda  a zis ca se schimba la 60k km sau 5 ani

-Brady a zis 10 ani sau 240k km

-Porsche a zis 210k fara perioada

-tot Porsche a zis ca nu are perioada fixa ci doar prima verificare la 90k km si apoi verificari din 30 in 30k km.

-manualul spune doar 60k km, fara interval de timp

 

Care e treaba mai oameni buni, care cum se face schimbul transmisiei?

Seria sasiu este TMBDX41U3A8830030

 

Editat de marauder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, GoodKat a spus:

Hai ca-ti zic eu cum se face. Dai 1000 de lei, schimbi distributia si apoi mai vezi tu peste 5 ani. Cureaua de distributie nu se rupe intotdeauna de la uzura ei naturala cat de la uzura provocata de pompa de apa (asta daca la modelul asta pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie).

Chiar daca pompa de apa nu este angrenata de cureaua de distributie, au trecut deja 10 ani peste ea, cred ca este timpul sa o schimbi, nu te uita la cei 1000 de lei. Valoreaza mult mai mult sa mergi linistit si in siguranta. Iar daca schimbi, nu schimba doar cureaua...schimba rolele de ghidaj, intinzatoare, pompa de apa, curea.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Metal Heart a spus:

Eu stiam 120k sau 5 ani.

+1,daca kit-ul distributiei include curea de distributie,nu lant de distributie.

Daca e lant,n-ai treaba.Schimba-i antigelul atunci ca sa n-ai stressul pompei de apa

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La km astia nu ar trebui sa ai probleme cu fiarele. Adica fulii, pompa apa, rulmenti. Dar cauciucul imbatraneste in timp, mai mult la masinile utilizate rar decat la cele folosite zi de zi.

Sfatul meu : pune doar o curea noua de cea mai buna calitate, verifica fiecare rola cand se face montajul, antigel nou long life (nu de ala ce e 11 lei in magazinul cu adaos 30%). In general rolele le auzi cand au probleme, pompa curge sau huruie dar cureaua nu, face doar poc.  Clar au fost puse piese de calitate la primul montaj.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, GoodKat a spus:

........ Cureaua de distributie nu se rupe intotdeauna de la uzura ei naturala cat de la uzura provocata de pompa de apa (asta daca la modelul asta pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie).

 

Pompa de apa pe distributie ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Georgica_Popescu a spus:

NU , nu am mai vazut pana acu . 

 

Mda, la Giurgiu nu au ajuns astea... adica pardon dar pana si banalul Golf 1 din 1976 (1100 si 1300cmc) avea pompa de apa pe curea de distributie si avea rol de intinzator. Nu era ceva obisnuit in acei ani dar solutia asta era deja folosita.

Acum 7 ore, marauder a spus:

-manualul spune doar 60k km, fara interval de timp

 

Asta e cea mai sfanta solutie. Acest sfat te coasta doar 1 bitcoin.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până mai ceri sfaturi și te scarpini în coor poate se rupe! 

Aia cu verificat la mâna rolele e noaptea minții, mai știu pe unul care și-a adus limuzina pe targă din Turcia pt că a cedat o rolă de la distribuția înlocuită pe bucăți... Platforma + reparația motorului au costat cât un Logan nou. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta personala: am luat un peugeot de la un prieten care s-a jurat ca schimbase distributia de doar 10.000 km. Am mai tinut Peugeot-ul 5-6 ani, parca, pentru sotie, timp in care a mai facut 30.000 km maxim. Si, intr-o zi, cand sa-i dau cheie....poc cureaua. Am desfacut tot, am scos cureaua si era varza. Dintii de pe ea erau atat de imbatraniti incat ii puteam lua cu unghia.  Nu se rupsese cureaua in sine, ci ii sarisera dintii (canelurile ). Dar, normal, mi-a indoit si 2 supape si a trebuit sa rectific si sa planez si chiuloasa....ca de, domnia se plateste.

 

Deci un rulment ca un rulment, dar cauciucul imbatraneste. Dupa 10 ani e clar ca asteapta doar momentul potrivit (cand esti departe de casa) ca sa se rupa.

 

Cat despre restul, cred totusi ca la o masina manopera e cea mai scumpa. Eu sunt pasionat sa-mi fac totul singur, mi-am schimbat pana acum vreo 5 distributii la toate masinile, si absolut tot ce am avut eu a costat, ca si piese (rulmenti+curea) undeva intre 150 si 400 lei. Restul pana la 1000 e manopera mecanicului, daca te duci sa ti-o schimbe altul. 

Eu unul nu as schimba si pompa de apa, nu cred ca e uzata si va curge dupa 60.000 km, dar asta sunt doar eu. Am schimbat pompa de apa la un Astra la 250.000 km, si asta doar preventiv.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

Până mai ceri sfaturi și te scarpini în coor poate se rupe!

 

Nu-I bai, are cumatrul la bitcoini de nu le stie numarul... le-a mai scazut valoarea si a pierdut ceva bani dar tot bitcoin e.

Acum 50 minute, mircea.cazachevici a spus:

Experienta personala: am luat un peugeot de la un prieten care s-a jurat ca schimbase distributia de doar 10.000 km.

 

A schimbat-o el sau mecanicul? Ca atunci exista sansa ca mecanicul sa-l fi pacalit, o distributie montata correct nu are cum sa pice la 10.000. Doar daca exista un viciu de fabricatie si tu ai ghinionul sa-l nimeresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la skoda am schimbat la 120k (si cam tot 10 ani vechime parca).

Nu am schimbat pompa de apa desi o cumparasem, mecanicul mi-a recomandat sa o tin ptr urmatorul schimb.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum aflu daca e pe lant sau curea? 

un pic de off....cand omul are dreptate recunosc ...asa e, a scazut bitcoinul pe parcursul lui 2019....in ian 2019 a fost 3715 usd, in dec 2019 a fost 7251 usd...asta e mi-am asumat pierderea

bine, in decembrie 2019 si-a revenit dupa caderea mare din iulie 2019 cand a picat in cap pana la 12500 usd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

D-aia ma duc in jermania sa-mi iau masina ... rumanu e prea scartar sa schimbe chitul complet de distributie...  

 

Daca la distributie va cacati pe voi ...la restul nici nu vreau sa ma gandesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, goe 75 a spus:

D-aia ma duc in jermania sa-mi iau masina ... rumanu e prea scartar sa schimbe chitul complet de distributie...  

generalizarile nu fac bine...sau na, depinde de experienta fiecaruia.

in cazul de fata nu e totusi vorba de "mai merge , poate am noroc"..pur si simplu s-a vrut sa se stie cand se schimba, pt ca au fost 5 opinii diferite de la 5 oficiali skoda.....presupun ca totusi cea mai corecta versiune este cea primita direct de la producator, in urma unui mail, ca sa se elimine orice varianta data de specialistii romani.

 

Eu unul m-am lamurit, dar puteti posta in continuare experientele ca na, mai afla unul altul cate una alta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Asa este , daca mai asteptam putin o sa apara si un Dorel care a pus role sh ...ca asa i-a zis " mecanicu"...si l-a tinut 5 ani , deci merge ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

epiesa.ro, selectezi modelul masinii si te duci la selectie de piese, la capitolul distributie. Acolo ai si preturi . Daca-ti apare pentru masina ta curea de distributie de vanzare, e clar, e pe curea. Acolo vezi si preturi, ca sa nu te pacaleasca vreun mecanic ca la tine distributia costa 2000 lei, iar tu sa gasesti piesele la 300 lei toate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kit distributie Contitech = 186 lei

https://www.epiesa.ro/kit-distributie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-contitech-ct908k1/17973/104319/prodid-87155268/

Pompa apa 100 lei

https://www.epiesa.ro/pompa-apa-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-magneti-marelli-352316171171/17973/100091/prodid-184787499/

Bujii, nu stiu, sa zicem 50 lei/buc?

Manopera omului - 900 lei. Timp de schimbare - 2-3 ore (mie imi ia sub 3 ore, si nu sunt mecanic, doar pasionat)

 

Nu comentez pretul fiecaruia la servicii, daca omul isi evalueaza serviciile la 400 lei/ora, o fi avand dreptate....

 

 

Rectificare: bujii 13 lei/buc.

https://www.epiesa.ro/bujie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-denso-k20tt/17973/100151/prodid-150021924/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici eu nu comentez preturile la manopera, fiecare e liber sa isi pretuiasca munca cum crede ....numai ca la ore manopera imi da cu virgula.....cum sunt pe aici si mecanici, poate isi dau si eu cu parerea (cum si-au dat la schimbarea aripii golanului,  de am priceput si eu de ce costa asa mult inlocuirea)

 

deviz1.jpeg

deviz2.jpeg

de exemplu la inlocuit bujii vad ca a bagat o ora manopera...o sa am uit si eu sa vad care cum sunt pozitionare bujiile, daca au acces facil sau trebuie dat jos juma de motor :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...