Sari la conținut

Probleme temperatura


DeanML
 Share

Postări Recomandate

Salut! 

Am un transalp 650 din 2004. Abia l-am adus din Germania si am iesit in probe. Observ ca acul de la ceasul de temperatura nu creste mai mult de un sfert, ba chiar mai putin de un sfert, cand motocicleta e in miscare. Pe loc vad ca ajunge pana la jumate si porneste si ventilatorul daca o tin in 3k rpm. In schimb, cand pornesc la drum, scade drastic la mai putin de un sfert. 
Sa fie termostatul sau temperatura de afara? :))
Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul deschide prea devreme sau poate nici nu-l mai are si apa circula prin radiator desi motorul nu a ajuns la temperatura optima. Cand stai pe loc temperatura creste pe ceas in zona normala de lucru pt ca radiatorul nu se ventileaza si nu mai raceste sufficient.

 

Oricum ar fi trebuie thermostat nou.

 

 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Daca termostatul ar fi deschis la temperature corecta ai fi observat ca motorul este cald in timp ce radiatorul este rece pana la momentul in care deschide circuitul. Ce ai descris tu este simptomul classic de thermostat defect sau lipsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Defectul tau este ca la carte, la capitolul termostat. Zi mersi ca s-a blocat deschis si nu inchis , ca sa te trezesti ca da motorul in clocot.

Producatorii de masinai/mobre nu comanda un anume tip de termostat. Folosesc din cele existente pe piata la producatori.

Asa ca ai toate sansele sa rezolvi problema relativ usor.

 

Succes si sa ne spui cum ai rezolvat belaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

La GTR ul meu face la fel, în oraș creste temperatura pe la 2-4 linii, afară coboară la una. 

Și sigur nu am probleme cu termostatul 🙂

Eu nu cred că ai probleme, mergi așa până se încălzește și vezi cum se comportă, oricum, nu pățește nimic. 

Cel mai simplu ar fi să întrebi și alți posesori cum se comportă ale lor și compari. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fost proprietar de transalp 650. Am avut caz cu un termostat blocat inchis si altul blocat deschis. Ia motoreta rece, da-i o pornire si tine mana pe radiator. Daca radiatorul este cald si acul nu este la mijloc, inseamna ca nu mai inchide cum trebuie. Mergi lejer pe termostat de matiz / tico, au aceleasi dimensiuni si temperaturi de deschidere.

Editat de romanady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, DeanML said:

Maine am sa verific daca chiar este termostatul.

Lasă motocicleta în pace. La temperatura care e acum afară nu are cum să ajungă să deschidă termostatul în mers.

Ai răbdare până la primăvară și vei vedea că funcționează.

 

Eu am ieșit între 6-8 ianuarie cu trei motociclete diferite, două cu afișaj în grade al temperaturii lichidului de răcire, temperatura exterioară de 5-6 grade, și la nici una temperatura lichidului de răcire nu a depășit 65-75 grade în mers, în condițiile în care am dat în ele destul de tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad sa ai probleme. Trebuie sa tii cont de diferentele de temperaturi, acum iarna (nu prea este iarna da' asta-i alta poveste). Proba simpla: motor rece, pornit, radiator rece, indicator "rece". Motor cald (fizic, la mana, caldutz), radiator rece,  indicator... mediu spre cald, depinde de agregat. Acum, atentie : radiatorul se incalzeste relativ repede, in cateva secunde (trebuie urmarit "manual'), termostatul a deschis, indicatorul scade, evolutia temperaturii functie de utilizare ulterioara (stat pe loc sau ride).

Succes, km multi fara zgarieturi.

Hai cu primavara, oh ce mult mai este !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu vad sa ai probleme cu termostatul. Sa nu uitam ca termostatele nu etanseaza perfect, au din fabrica o mica gaurica ce lasa apa sa treaca prin ea, in cazul in care se blocheaza pe inchis macar sa poti ajunge acasa fara sa ti se topeasca motorul. Iar daca reuseste totusi, chiar si pe loc, sa ajunga la temperatura de a porni electroventilatorul, atunci mai mult ca sigur ca functioneaza, nu a ramas nici deschis,nici inchis.

Oricum, exista si metoda de testare simpla: il scoti, il pui intr-o oala cu apa si o pui la fiert. Daca vezi ca termostatul incepe incetul cu incetul sa deschida cand apa se infierbanta bine, apoi cand apa fierbe el ajunge sa deschida complet, atunci functioneaza corect.

Uite si metoda:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

O chestiune oarecum pe linia topicului. 

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, l.u.v said:

O chestiune oarecum pe linia topicului. 

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

 

Astazi am plecat mai pe fuga si nu am apucat sa verific prea bine daca radiatorul se incalzeste concomitent cu motorul. 2 minute cat am stat cu socul tras nu am observat sa se incalzeasca.
Legat de consum, inca nu pot sa imi dau seama. Acul la rezervor inca e la maxim, desi am facut 40 de km de cand am facut ultimul plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea pe carb nu, odata ce nu mai are socul tras amestecul e acelasi, poate doar de la randamentul mai mic sa se simta ceva. Injectia adapteaza cantitatea de combustibil in functie de temperatura motorului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Teoretic, dar cred că și practic, având în vedere că temperatura motorului pe vremea asta stă jos, ar trebui ca mobrele să consume mai mult gaz, corect? 

In primul rand consuma mai mult din cauza aerului mai dens care opune o mai mare rezistenta la inaintare. Chestia asta se simte bine si pe bicicleta.

O parte din consumul marit se datoreaza si timpului mai mare de incalzire al motorului , asta se simte mai ales cand faci drumuri scurte, si mai ales la motoarele racite cu aer.

La masina de exemplu cand era mai cald afara (septembrie-octombrie) imi afisa consum mediu pe un traseu de 700km 5-5.1%. Cum a inceput sa scada temperatura, pe acelasi traseu cu acelasi stil de mers a inceput sa arate 5.3-5.4%. Nu ma refer la doar 2 drumuri ci la  acelasi drum facut de multe ori dus intors 1 data pe saptamana sau o data la 2 saptamani, Acul de la temperatura nu variaza vizibil intre vara si iarna, e strict diferenta datorata rezistentei mai mari la inaintare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.01.2020 la 21:26, john17 a spus:

De ce, motorul masinii nu se incalzeste mai greu iarna? :lol:

 

Esti sigur?

Am un Astra 1,7 diesel. Sub 0 grade afara, iarna la mine in masina e racoare. Sub -5 deja  e frig pe bune. Am schimbat termostatul, asa amcrezut si eu ca a ramas deschis. Fix la fel, e frig. Vorba aia. "asa face toate, boss".

Da-mi solutie pentru a mea si-ti voi multumi etern.😝

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuvant cheie - diesel. Pe drumuri scurte sau oras nu se va încălzi niciodata cand afara e frig. Cand mergi in afara orasului? In 20 de min e calda. Mai sunt si niste bujii de incalzire a lichidului de ...racire. Da suna ciudat. Vezi daca nu sunt arse...Dar nu are nici o treaba cu problema de aci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba cred ca e fix aceeasi problema ca aici: un agregat care nu se incalzeste corespunzator iarna. Si la mine cu masina, si la initiator cu Transalpul, si la toti soferii pe care-i vezi iarna cu cartoane in fata radiatoarelor. Un sistem de racire un pic supradimensionat. Si da, la mine se manifesta mai mult cand merg in afara orasului, se cunoaste ca scade temperatura mai mult. IN oras, bara la bara, am o temperatura relativ OK, se incalzeste bine.

Cat despre bujii de incalzire a lichidului de racire.....eu unul nu am auzit de asa ceva. Or fi la masini cu clima automata, la care incalzirea habitaclului se realizeaza imediat ce ai dat drumul la motor si nu mai trebuie sa astepti sa se incalzeazca lichidul de racire. Dar la tot ce am avut eu pana acum nu am gasit asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus:

Esti sigur?

Am un Astra 1,7 diesel. Sub 0 grade afara, iarna la mine in masina e racoare. Sub -5 deja  e frig pe bune. Am schimbat termostatul, asa amcrezut si eu ca a ramas deschis. Fix la fel, e frig. Vorba aia. "asa face toate, boss".

Da-mi solutie pentru a mea si-ti voi multumi etern.😝

 

La diesel asa se intampla, generatiile de motoare cu injectie directa sa incalzesc greu iarna. Din acest motiv unele masini (ex: audi/vw) aveau un calorifer electric in aeroterma pt a asigura degivrarea parbrizului si un pic de caldura pana se incalzea motorul.

 

114610665__59.thumb.jpg.c8ebae3e008c36038c72d11b4b6c184f.jpg

 

Alte generatii de diesel au schimbator de caldura cu gaze de esapament pt a asigura o incalzire rapida iarna. Mai multe informatii si aici: https://vwforum.ro/topic/9003-mod-functionare-preincalzitor-lichid-racire-motor/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...