Sari la conținut

Bataie motor ?!


yes!
 Share

Postări Recomandate

Salut colegi. Va descriu o problema pe care o intampin cu masina dotare personala, poate s-a mai lovit cineva de ceva asemanator si imi poate da o idee. Pana acum nu i-a dat nimeni de cap.

Masina : Seat Cordoba 2007, 1.4 benzina

Problema : de pe 1800 rpm, de obicei din treapta 3 cu continuare in 4 si 5, doar in accelerare, simt o bataie in podea/pedala/volan care creste in intensitate odata cu cresterea turatiilor (in treptele 1 si 2 ori nu exista ori nu o simt eu). Nu se manifesta la turare pe liber, nici in frana de motor, DOAR la accelerare. Se simte mai pronuntat daca accelerez mai tare fata de atunci cand urca lin in ture. Nu sunt rotile strambe, am verificat. Tras de planetare si tot ce e pe acolo - nimic. Ce ar putea fi?!

 

Ma gandesc la volanta/ambreiaj?!?! Rulmenti vilbrochen?! 

 

Multumesc pentru ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma gandesc ca e una dintre planetare, articulatia dinspre cutie.

probabil burduful spart de mult timp... cam asa face.

Poate fi si o combinatie cu un tampon cutie / motor rupt sau extrem de uzat.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin, dupa vizita la mecanic : suporti cutie/motor in stare foarte buna. Fulie arbore fara probleme, planetare fara probleme. Luni ii schimb niste nimicuri pe la articulatii si vom scoate uleiul din cutie , sa vedem cat de ok este ca gramaj si aspect. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pe loc nu face oricat ai accelera - cel mai probabil, motorul e ok.

Problema , asa cum ai descris-o pare sa fie de la motor pana la roti. Eu as incepe prin a face o echilibrare a rotilor fata. Apoi o verificare a rulmentilor de la rotile fata.

Planetarele zici ca le-ai verificat - urmatoarea e cutia de viteze..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Mini bataia aia de care zici tu inseamna alta cutie, nu zic ca ar fi acelasi lucru dar pregateste-te. De 2 ani are o bataie pe acceleratie si astept sa isi dea duhul dar sa moara Cici de vrea, se cruceste si mecanicul cat de mult se incapataneaza sa reziste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Florin_Nx a spus:

Daca pe loc nu face oricat ai accelera - cel mai probabil, motorul e ok.

Problema , asa cum ai descris-o pare sa fie de la motor pana la roti. Eu as incepe prin a face o echilibrare a rotilor fata. Apoi o verificare a rulmentilor de la rotile fata.

Planetarele zici ca le-ai verificat - urmatoarea e cutia de viteze..

Urmeaza sa schimb rulmentii oricum, dar facea la fel si cand erau rulmentii ok.

 

Acum 1 oră, Aion2014 a spus:

La Mini bataia aia de care zici tu inseamna alta cutie, nu zic ca ar fi acelasi lucru dar pregateste-te. De 2 ani are o bataie pe acceleratie si astept sa isi dea duhul dar sa moara Cici de vrea, se cruceste si mecanicul cat de mult se incapataneaza sa reziste.

Da-o in colo de cutie, schimba perfect, nu caraie, nu misca schimbatorul, nimic nimic. Si la 178000 km reali cu motor de 1.4 si 75 cp crezi ca e prea solicitata astfel ca in timp sa se duca? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa "scape" ambreiajul oare?

Trage frana de mana, porneste motorul, baga in viteza 1 si incearca sa pleci de pe loc.

Se simt bataile? Masina pleaca de pe loc cu frana de mana trasa?

Am uitat sa intreb - ceva scurgeri de ulei prin zona imbinarii dintre motor/cutie? Poate pierde ceva ulei pe la semeringul de la vibrochen sau lichid de frana pe la pistonul rulmentului de presiune - si a ajuns la ambreiaj....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Ice-D a spus:

Din descriere, suspectez ca este volanta si/sau ambreiajul.

 

Salut. Ambreiajul nu da semne de oboseala, nu tine sus, nu patineaza, schimbarea vitezelor este precisa si fara caraieli/zgomote ciudate.

Despre volanta nu stiu ce sa zic.

Acum 7 ore, superbec a spus:

schimba mecanicul, vocatia lui e gradinaritul.

Probabil, doar ca, vezi tu, nu m-am adresat unui singur mecanic cu problema asta si , ce sa vezi, nu i-a dat nimeni de cap..

 

Acum 41 minute, Florin_Nx a spus:

Sa "scape" ambreiajul oare?

Trage frana de mana, porneste motorul, baga in viteza 1 si incearca sa pleci de pe loc.

Se simt bataile? Masina pleaca de pe loc cu frana de mana trasa?

Am uitat sa intreb - ceva scurgeri de ulei prin zona imbinarii dintre motor/cutie? Poate pierde ceva ulei pe la semeringul de la vibrochen sau lichid de frana pe la pistonul rulmentului de presiune - si a ajuns la ambreiaj....

Nu se simt bataile in cazul asta, masina pleaca de pe loc cat ii permit franele (sunt noi pe spate)

Daca ar pierde ulei pe la acel simering, presupun ca s-ar observa si pe joja nivelul scazut, corect? Pt ca pe joja este exact unde trebuie. Dar voi investiga si aceste lucruri (nivelul lichidului de frana este la nivel)

 

Din ce mai zice internetul, ar putea fi si rulmentii de la vilbrochen, dar am incercat sa aflu cauza si am sperat sa fie altceva, astfel incat sa nu desfac motorul. O sa ajung si acolo la un moment dat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a spus si colegul de mai sus, verifica planetarele.. Am vazut o problema asemanatoare la o Octavia 2, ce venea de la planetarele noi noute. Rezolvarea a fost planetare originale SH.
Cat despre cutie, nu prea am auzit sa se strice la modelele astea.. am in familie o Fabia 1 cu acelasi motor si presupun ca e aceiasi cutie, cu 340ooo km dar la cutie nu s-a umblat niciodata, nici macar la ulei. Motorul a cedat inaintea cutiei :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, valentin.urda a spus:

Cum a spus si colegul de mai sus, verifica planetarele.. Am vazut o problema asemanatoare la o Octavia 2, ce venea de la planetarele noi noute. Rezolvarea a fost planetare originale SH.
Cat despre cutie, nu prea am auzit sa se strice la modelele astea.. am in familie o Fabia 1 cu acelasi motor si presupun ca e aceiasi cutie, cu 340ooo km dar la cutie nu s-a umblat niciodata, nici macar la ulei. Motorul a cedat inaintea cutiei :))

O sa dau jos planetarele sa verific rulmentii aia de cupru de pe axul din diferential, la recomandarea unui "sef de service"

 

Acum 11 ore, Ice-D a spus:

@yes!, o alta varianta ar fi ca toba intermediara sa nu fie corect prinsa, ai verificat? Ar explica bataile.

Misca putin intermediara dar nu explica de ce bataile apar la o anumita turatie si doar din a 3-a in sus... Ne luam si de ea data viitoare cand o pun pe elevator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.02.2020 la 6:53, yes! a spus:

 

Probabil, doar ca, vezi tu, nu m-am adresat unui singur mecanic cu problema asta si , ce sa vezi, nu i-a dat nimeni de cap..

 

 

pai e plin de gradinari , unu care stie ce face iti gaseste problema foarte repede.

 

la cat de veche e masina eu as merge cu ea pana se strica ceva definitiv, problema o sa fie evidenta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, superbec a spus:

 

pai e plin de gradinari , unu care stie ce face iti gaseste problema foarte repede.

 

la cat de veche e masina eu as merge cu ea pana se strica ceva definitiv, problema o sa fie evidenta .

 

Imi place cum gandesti :))) si cu femeia faci la fel? Stii, avand in vedere ca o masina e un ansamblu de chestii care sunt mai mult sau mai putin interconectate, daca se strica ceva, atrage dupa sine si altceva stricat ceea ce duce la costuri de reparatie mai mari. Asa ca sfatul tau este cam nonsens. Pe de alta parte, mi se pare ca nu aduci nimic constructiv discutiei asa ca nu mi-ar lipsi raspunsurile tale pline de "insight".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, yes! a spus:

 

Imi place cum gandesti :))) si cu femeia faci la fel?

ce? ti s-a plans vreo ruda apropiata de mine?

Acum 34 minute, yes! a spus:

 

Stii, avand in vedere ca o masina e un ansamblu de chestii care sunt mai mult sau mai putin interconectate, daca se strica ceva, atrage dupa sine si altceva stricat ceea ce duce la costuri de reparatie mai mari.

pai eu stiu , ca poate am reparat cateva cotete din astea , desfa tu motorul sa cauti o bataie la "cutie" ,o sa te coste mai putin

Acum 34 minute, yes! a spus:

Asa ca sfatul tau este cam nonsens.

nu, doar nu ai tu cum sa intelegi, milenial?

Acum 34 minute, yes! a spus:

Pe de alta parte, mi se pare ca nu aduci nimic constructiv discutiei asa ca nu mi-ar lipsi raspunsurile tale pline de "insight".

suge o ceapa, poate te relaxeaza, poate creste iq-ul .. daca nu functioneaza incearca si altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, yes! a spus:

 

Imi place cum gandesti :))) si cu femeia faci la fel? Stii, avand in vedere ca o masina e un ansamblu de chestii care sunt mai mult sau mai putin interconectate, daca se strica ceva, atrage dupa sine si altceva stricat ceea ce duce la costuri de reparatie mai mari. Asa ca sfatul tau este cam nonsens. Pe de alta parte, mi se pare ca nu aduci nimic constructiv discutiei asa ca nu mi-ar lipsi raspunsurile tale pline de "insight".

@superbec este in forma - Sa traiesti coane! O fi de la coronavirus? 😂

 

Intelege sfatul in felul urmator: se mai intampla ca uneori sa nu fie vizibil defectul. Se aude dar nu se vede. 

Si atunci continui sa mergi cu farasul pina se intampla unul dintre cele doua fenomene: dispare (rar, dar se intampla) sau se amplifica si devine si vizibil.

Nu crapa restul fiarelor chiar asa de repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...