Sari la conținut

Service măsurat cilindru


Postări Recomandate

Buna ziua, ma poate ajuta cineva cu recomandarea unui service/atelier in București care imi poate masura cilindrul pentru a determina cota corecta a pistonului? Este vorba despre un KTM EXC 250 2t 2007 despre care nu știu mare lucru, cand s-a schimbat pistonul sau ce cota are acum, pe piston nu exista niciun detaliu legat despre cota.

 Ce abatere ar trebui sa existe între piston si cilindru? Am citit mai multe păreri, asa ca daca mai primesc cateva mi-ar fi utile. Mulțumesc! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix in spate la United Motors (sos Pipera nr 44) e un atelier marisor de strungarie. Fac oamenii de toate pentru masini si motociclete, planari chiuloase, chestii din astea. Eu numai acolo ma duc, dau 30 lei, imi masoara cilindrul (au micrometru de interior) si vad ce pot pune.

Diferenta intre interiorul cilindrului si piston la EXC250 trebuie sa fie de 4 sutimi ca sa ai marimea potrivita. Insa asta ti-o spune direct vanzatorul  de piston. Ii dai cota cilindrului si iti recomanda ce cota iti trebuie.

Si, apropos, vezi ca au astia de la KTM (dementor adica) o diferenta foarte ciudata de pret intre piston luat separat si kit piston. Eu am dat acum 1 an 625 lei pe kitul de piston (pret de piston OEM), pe cand daca ceream piston separat, ducea peste 800 lei pistonul. Si apoi mai trebuia sa comand separat si garniturile..

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos, daca am o mica zgarietura pe cilindru cred ca ar trebui sa caut pe cineva sa il honuiasca, am dreptate? Abia se simte la mana acea zgarietura. Este prima oara cand fac operatiunea asta, pana acum am avut 4 timpi si nu m-am lovit de "problemele" astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce inseamna honuire. Atentie, cilindrul de 2T are interiorul din nicasil, care e foarte dur dar casant. Asa ca daca tu ai doar o zgarietura, in lungul cilindrului, nu ar fi mare problema. Probabil a prins pistonul ceva intre el si cilindru si l-a zgariat. Insa, daca e o bucata sarita din nicasil, atunci poate fi o problema. Nicasilul nu sare el, asa de capul lui. Probabil s-a crapat si a sarit la abuzuri grave gen mers fara apa foarte mult, incalzit motorul pana cand pistonul s-a dilatat in asemenea caz pana a ramas intepenit si a ras si nicasilul.

Daca ai asa ceva, se poate ca pe interior sa mai fie si alte portiuni unde nicasilul sa aiba fisuri, iar in padure, la abuzuri, sa inceapa si ala sa sara.

Ca si optiune, ai renicasilarea. Dar e mai ieftin sa iei un alt cilindru renicasilat cu tot cu piston. Parca vazusem pe la 2000 lei cilindru renicasilat cu piston cota zero. Trebuie cautat pe net.

 

Dar cel mai bine ar fi sa pui aici o poza cu zgarietura, apoi sa te duci sa masori cilindrul. Daca e si cilindrul foarte uzat, sa zicem ca ar trebui sa pui in el piston cota C, atunci ar fi mai avantajos sa iei direct cilindru renicasilat si piston cota zero si sa le schimbi cu totul.

 

P.S. Dai in google cautare dupa renicasilare cilindru, ai destule optiuni. Preturi, vad, de la 200 euro in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau, nu e vede nimic. Insa, daca tot il ai dat jos, cel mai sfant e sa treci si pe la un service de 2T. Parerea mecanicului care se ocupa in mod frecvent de asta e mult mai buna. Si, de obicei, o parere nu costa.

Iti recomand service-ul GoRacing (langa podul Constanta) sau Dementor (Str Orzari).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu se vede. Partea care te intereseaza e partea de sus a cilindrului, acolo unde se vede ca freaca segmentii. Ce se afla in partea de jos, unde nu ajung segmentii, nu conteaza atat de mult daca e zgariat sau nu.

Oricum, sa schimbi si oringurile de la capac si garnitura de jos. Oringurile, fiind de cauciuc, se intaresc de la temperatura si la remontare se poate sa nu-ti mai sigileze atat de bine. Garnitura de jos se gaseste in mai multe dimensiuni. Cu cat mai groasa, cu atat mai mare cuplul. Cu cat mai subtire, cu atat mai mare puterea in ture. Eu unul presupun ca t, venind de la 4T, o sa alegi cuplul mai mare. Ca oricum 2T nu prea are cuplu si o sa-ti fie destul de incomod sa treci pe un motor care poate muri la orice urcare daca nu tragi de gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt obișnuit cu 2t oarecum , am mai condus, am plecat de la un 125 2t, si a mai trecut si un 300 2t pentru o perioada de 6 luni dar totuși cred ca ar fi mai util cuplu. Nu prea gasesc niciun cilindru refăcut, doar sa il trimit pe al meu la bucsat, nu știu cât de ok este procedura... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Din poze,o problema mai mare pare la piston.Vezi starea stifturilor din piston  care blocheaza rotirea segmentilor pe canal.Recomand sa duci atat pistonul cat si cilindrul la ...pachet la atelier.Pe cilindru apare o ....agatzare la una din fantele de evacuare. Asta asa vazut din ....departare.

Spor!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti. Doar ca trebuie sa dai telefon si sa vezi ca e, intr-adevar, renicasilat. Nu bucsat cu fonta, sau cine stie ce inginerie.

https://www.pieseauto.ro/piese-motociclete/kit-cilindru-si-piston-ktm-exc-250-2t-cod-1353392002.html

 

Sau mai e varianta de a comanda direct bucsa. Care, sper, e cu nicasil in ea (la fel, dai telefon si te interesezi).

https://www.piesemotor.ro/cilindruchiuloasa/10022-Bucsa-cilindru-KTM-EXC-SX-XC-W-250-2T-07--11-LA-Sleeves-09310639.html

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate am ajuns prea târziu la Dementor, inchisese mai devreme decât scria pe site, sper sa ajung maine, după care voi lua o decizie. Mulțumesc pentru link-uri, bucsa o gasisem si eu, ma voi interesa din ce material este făcută si voi posta aici, poate mai sunt si alți doritori, deși cred ca este din fonta... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.03.2020 la 18:09, mircea.cazachevici a spus:

Gasesti. Doar ca trebuie sa dai telefon si sa vezi ca e, intr-adevar, renicasilat. Nu bucsat cu fonta, sau cine stie ce inginerie.

https://www.pieseauto.ro/piese-motociclete/kit-cilindru-si-piston-ktm-exc-250-2t-cod-1353392002.html

 

Sau mai e varianta de a comanda direct bucsa. Care, sper, e cu nicasil in ea (la fel, dai telefon si te interesezi).

https://www.piesemotor.ro/cilindruchiuloasa/10022-Bucsa-cilindru-KTM-EXC-SX-XC-W-250-2T-07--11-LA-Sleeves-09310639.html

 

 

 

 

N.are nici o treaba bucsa cu nikasilul ;))  iar bucsa din postarea ta pe langa faptul ca e scumpa cu spume , nu.ti va oferii nimic in plus fata de o bucsa facuta in atelier ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reușit astăzi sa masor cilindrul, are 66,45 mm, cota pistonului actual era cota 2, pe site-ul celor de la KTM sunt doar 2 cote pentru piston insa after marker am văzut si 4, după calculele de rigoare nu prea mai am ce piston sa pun... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca mai e si ovalizat, uzura nu e identica in toate directiile.

Renicasilare. 

Nu esti singurul care pateste asa ceva, tocmai de aceea e recomandat sa te duci cu mecanic dupa tine la achizitie.

Mi-am luat-o si eu, am dat 3300 lei pe kit cilindru nou original, imediat dupa achizitie. Si, dupa 4 ani de zile si 2 pistoane schimbate, inca se mentine la cota zero. Asta pentru ca am folosit-o doar eu, cu ulei bun. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-a spus nimic de ovalizare, dar daca a avut cota 2 la dimensiunile astea...nu stiu ce sa zic... Sa fi fost măsurat greșit? Între dimensiunea cilindrului si cea a pistonului sunt diferențe destul de mari, motorul avea ceva compresie și mergea acceptabil... Cat despre achiziție, din punctul meu de vedere cred ca a fost ok chiar dacă as renicasila cilindrul... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna ca motorul avea compresie? Masurat cu manometrul? Sau la pedala?

In mod normal, masurat cu manometrul, sub 9 atmosfere e cam de schimbat pistonul. Adica s-au uzat segmentii, pistonul nu mai sta fix in cilindru, incepe sa-si faca loc si incetul cu incetul incepe sa atinga cu fusta de marginile cilindrului. De aceea necesita schimbare. Acum, daca tu pui un piston mai mic, cota 1 sau 2, e ca si cum ai pune un piston uzat: o sa-ti loveasca cu fusta in clindru.

Asa ca ori renicazilezi si ai motor nou-nout, ori pui un piston aftermarket cota 3 sau 4 si te astept sa ai caluti mai putini, sa porneasca mai greu, etc. Ca orice motor care nu mai e la prima tinerete.

Ai fost si la mecanic sa-ti spuna daca nicasilul actual mai e OK sau e zgariat peste limita acceptabila?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai fost la Dementor. Sunt OK, dar cam cu ochelari de cal, daca nu au ei in stoc nu stiu nimic😀

Oricum, cilindrul 66,45 e mult. Parca pistonul cota 2 e 66,35, adica cu 10 sutimi mai mic. Dupa cum ti-am spus, diferenta intre cilindru si piston pentru o compresie ca la carte trebuie sa fie de 4 sutimi.

Daca gasesti piston de 66,41, sau hai, 66,40, ai putea pune daca mecanicul a spus ca nicasilul e inca in buna stare. Mai mic eu nu as pune.

 

 

A, uite unul:

https://www.alldukmoto.ro/pistoane/piston-ktm-exc-250-2t-wossner.html

Nu e ca cel original, la 100 ore ar trebui schimbat (cu cel orifginal poti merge si 150 ore). Dar iti faci treaba.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...